Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-12-2020
Beste audio kenners,

ik ben van plan een nieuwe audio set te kopen om, vooral, films en TV me te beluisteren.

Ik kon eigenlijk op Harman Kardon uit omdat ik die wel erg mooi en simpel (uiterlijk) vindt. Ik lees er in dit forum ook veel goede verhalen over.

Mijn schoon vader heeft een Bose 321 maar die vindt ik te duur en ik lees in dit forum ook niet erg veel positieve reactie, dat wordt hem dus niet.....

Nu zat ik te denken aan deze set:
Harman Kardon HKTS 11 (€ 370)
Harman Kardon AVR 155 (€ 310)
Harman Kardon DVD 39 (€ 270)

totaal ongeveer € 950.

Nu heb ik eigenlijk één puntje. De Baas in huis (mijn vrouw) wil geen 5.1 maar een 2.1 systeem omdat er anders zoveel luidsprekers staan in huis. Ik wil, voor het mooie effect, de 5.1. Hoe zou het klinken om een 5.1 systeem aan te sluiten als een 2.1, dan kan ik na verloop van tijd de hele set aansluiten (als ze een beetje gewent is :-) ).

Is de door mij gekozen set sowieso een leuke combie of hier iemand betere tips.

Alvast dank voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40

BLN

Ik zou persoonlijk in dezelfde prijsklasse eerder een Onkyo/Yamaha/Denon kiezen. Die zijn qua bouw (uiterlijk) veel steviger/minder plastiekerig. Ook zou ik bij andere merken rondkijken wat je voor je budget kan krijgen. Ik ben zelf laatst gaan shoppen voor een Onkyo TX-SR607 die is nu bij besthomecinema.nl icm een mooi surroundsetje in de aanbieding voor 799 euro.

Je kunt de luidsprekers uit een 5.1 systeem als een 2.1 systeem aansluiten. Alleen dan gaat het hele surround effect weg. De geluidskwaliteit zal naar mijn idee wel beter zijn , omdat die 2.1 systemen meestal rare processing gebruiken om een surround geluid te maken.

Ik zou mbt de dame in huis, zorgen dat je het surround systeem mooi wegwerkt. Dus luidsprekers netjes ophangen aan de muur, en een slank kabelgootje voor de kabels. Dan valt zo'n systeem bijna niet op in je huiskamer.

kleine tip voor je TS, zet een linkje naar de producten achter de producten. Dan is het voor mensen die je willen helpen makkelijker om te kijken waar jij naar hebt gezocht.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik kan anders toch niet zeggen dat Harman Kardon "plastic" is. De receivers zijn juist zeer stevig van metaal gemaakt en ook de speakers voelen enorm degelijk aan. Verder vind ik al die merken die je hierboven noemt wat betreft uiterlijk gewoon lang niet zo mooi. En aangezien een receiver + boxen toch flinke meubelstukken zijn vind ik dat wel belangrijk.

Heb nu zelf een ruime week een Harman Kardon set (AVR141, DVD28 en HKTS7_ en hij bevalt heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 14:28
Ten eerste zou ik de AVR 155 niet nemen, maar de AVR 255. Dit omdat de AVR 155 voor het geld wel een heel erg basic receiver is. Zie ook dit topic voor de verschillen. Voor dat geld heb je ook een Onkyo TX-SR507 welke wat meer features heeft. En met de speakers die je er op aan wilt sluiten maakt het vermogen ook niet echt uit.

Feit blijft wel dat je natuurlijk eigenlijk niets blind kan kopen. Dit omdat audio persoonlijk is en dus maar een persoon kan zeggen of het geluid goed is en dat ben jij...

Maar als je perse bij Harman Kardon wilt blijven: zijn er dan niet van die totale sets als een Cineforte, Cineparis en dergelijke. Veelal zijn dat soort combinaties goedkoper terwijl ze uit dezelfde apparaten bestaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
HKTS 11 is een erg leuke set. Ik heb m zelf ook. De AVR155 zou ik omruilen voor de 255. Je heb dan niet alleen hdmi passtrough maar je kunt ook nog es het geluid via een hdmi kabeltje laten lopen. Tevens heb je wat meer vermogen.

De sub van de hkts 11 set is ERG bruut! Een actieve sub van 200W. geloof me, die zet je niet verder open dan half!!! da ding is zo onwijs lomp!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Of eventueel voor een setje zoals de harman kardon hd fun gaan. Dat is een avr 255 + de blu ray speler. (stukje voorbereiding op de toekomst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Thrillseekah schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:25:
Of eventueel voor een setje zoals de harman kardon hd fun gaan. Dat is een avr 255 + de blu ray speler. (stukje voorbereiding op de toekomst)
Sowieso vind ik de DVD speler die bij de set van de TS zit wel heel erg overpriced. Nu hoef je Harman Kardon niet te vergelijken met de instap DVD-spelers van merken als Samsung, Sony, JVC en dergelijke. Maar over de 200 euro voor een DVD-speler is veel geld. Voor hetzelfde geld heb je een Blu-ray speler van een merk als LG, Panasonic, Samsung, enzovoorts. En voor iets meer geld kan je zelfs al naar merken als Pioneer kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
FeaR1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 09:20:
[...]

Sowieso vind ik de DVD speler die bij de set van de TS zit wel heel erg overpriced. Nu hoef je Harman Kardon niet te vergelijken met de instap DVD-spelers van merken als Samsung, Sony, JVC en dergelijke. Maar over de 200 euro voor een DVD-speler is veel geld. Voor hetzelfde geld heb je een Blu-ray speler van een merk als LG, Panasonic, Samsung, enzovoorts. En voor iets meer geld kan je zelfs al naar merken als Pioneer kijken.
Wat zou een goed alternatief kunnen zijn voor die DVD die toch goed compatible is met de AVR 225 (daar ga ik dan maar voor.

gr Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Moet het perse Harman Kardon zijn? Net wat ik zeg: een Blu-ray speler van merken als LG, Sony, Panasonic of wat dan ook zijn tegenwoordig beter dan die overpriced Harman Kardon DVD 39 uit de TS. Zou dan eerder gaan voor iets als een Panasonic DMP-BD60, Sony BDP-S360 of LG BD390. Dat zijn al drie spelers die dus meer kunnen dat de Harman Kardon en welke ook nog "maar" eens rond de 150 euro de stuk liggen. Ik zou het wel weten welke te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
Nou, ik ben eruit.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor de onderstaande set:

1 x HKTS 7bq (zwart) = €295,00 (besthomecinema.nl)
1 x Harman/Kardon CINESPECIAL 29 Home Cinema Set = € 799,00 (CoolSound.nl)

In de Set zit dus de AVR350 en de DVD29.

kan haast niet wachten tot het speelgoed binnen is.

iedereen dank voor de tips. Ik laat nog wel ff weten hoe het uiteindelijk klinkt.

gr Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die speakerset heb ik ook.Heb je er al over nagedacht hoe je de speakers gaat bevestigen / neerzetten? Veel universele speakerstandaards passen niet met deze boxen omdat ze niet recht zijn van onderen en een aparte montage hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
ik222 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 00:27:
Die speakerset heb ik ook.Heb je er al over nagedacht hoe je de speakers gaat bevestigen / neerzetten? Veel universele speakerstandaards passen niet met deze boxen omdat ze niet recht zijn van onderen en een aparte montage hebben.
nee nog niet. Maar zelf een mooi schapje maken dan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-05 08:27
Bij de specificaties op de site (besthomecinema) staat ophangbeugels meegeleverd? Iemand die iets kan vertellen over het verschil tss de HKTS 7bq en de HKTS 11bq? Ik ben nml. ook nog op zoek naar een degelijk speakersetje (5.1) voor op mijn Onkyo TX-SR 804.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
IceBlue schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:30:
Iemand die iets kan vertellen over het verschil tss de HKTS 7bq en de HKTS 11bq?
Verschil is 4 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Rofl:)

de HKTS11 is een sterkere set dan de 7. BQ staat voor black. Erg mooie set hoor! Vooral de sub! Hou er even rekening meer dat de avr350 een erg sterkte reciever is in verhouding tot je speakers! Ga dus niet proberen tot hoe ver deze open kan! Probeer het rustig aan, laat je speakers een paar weken "inspelen" en ga daarna heel zorgvuldig je volume openschroeven tot je vervorming hoort (eigenlijk wil je daarvoor al stoppen!)

Ik heb zelf gekozen voor een avr255 met een hkts11 set omdat de speakerset het vermogen van de receiver in ieder geval aan kan. Hoef ik me dus geen zorgen te maken over overbelasting van de speakerset.

Ik wil trouwens in de toekomst de 2 front speakers van de set vervangen voor zuilen om vooral bij muziek een wat voller geluid te krijgen. Muziek klinkt goed met de sub die erbij zit hoor maar met zuiltjes die zelf een wat lager geluid kunnen geven klinkt dit gewoon lekkerder. Ik zit te denken aan een CM7 of CM9 setje maar helaas moek daar nog even voor sparen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 23:58

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

lj_tree schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 08:23:
De sub van de hkts 11 set is ERG bruut! Een actieve sub van 200W. geloof me, die zet je niet verder open dan half!!! da ding is zo onwijs lomp!!!
Weet iemand of die HK sub ook ergens los te koop is?

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Heb zelf ook de HKTS 7 samen met een 507 van Onkyo. Ben er ook erg tevreden mee. Vriendin is wat minder tevreden met de sub. Is te groot. *zucht* vrouwen *zucht*

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sddu
FeaR1986 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:35:
Moet het perse Harman Kardon zijn? Net wat ik zeg: een Blu-ray speler van merken als LG, Sony, Panasonic of wat dan ook zijn tegenwoordig beter dan die overpriced Harman Kardon DVD 39 uit de TS. Zou dan eerder gaan voor iets als een Panasonic DMP-BD60, Sony BDP-S360 of LG BD390. Dat zijn al drie spelers die dus meer kunnen dat de Harman Kardon en welke ook nog "maar" eens rond de 150 euro de stuk liggen. Ik zou het wel weten welke te nemen...
mensen, we gaan wel een beetje offtopic he :-)

maar goed, ik heb nog een nacht goed geslapen en zojuist mijn bestelling aan laten passen naar de volgende set:

LG BD390 Blu-ray Disc speler
Harman/Kardon AVR255 Receiver
harman/kardon HKTS 7bq

eerst had ik dus die Harman/Kardon CINESPECIAL 29 Home Cinema Set. Hier zat echter de AVR350 in.

Nu zat ik verderop in dit forum wat voordelen van de (iets lichtere) AVR255 te lezen en die gaven bij mij toch de doorslag. Ook las ik nogal wat berichtjes dat in de HK DVD29 (die zat ook in de set) dat deze regelmatig geen of niet goed gebrande DVD af kon spelen, dat moet ik dus niet hebben. Ik hoop dat de LG daar geen problemen mee heeft.

gr Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
sddu schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:07:
[...]
Nu zat ik verderop in dit forum wat voordelen van de (iets lichtere) AVR255 te lezen en die gaven bij mij toch de doorslag. Ook las ik nogal wat berichtjes dat in de HK DVD29 (die zat ook in de set) dat deze regelmatig geen of niet goed gebrande DVD af kon spelen, dat moet ik dus niet hebben. Ik hoop dat de LG daar geen problemen mee heeft.
Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Zoals gezegd heeft de AVR 255 gewoon (veel) voordelen ten opzichte van de AVR 155. Persoonlijk vind ik de AVR 155 echt zo'n "net niet-apparaat".

Over de Blu-ray speler had ik mijn mening al gegeven. Maar als de Harman Kardon lastig doet met gebrande DVD's en dergelijke dan kan het helemaal makkelijk worden. Let wel dat Blu-ray speler regio gebonden zijn, dus gebrande DVD's met andere regio kunnen ook daar niet in afgespeeld worden. Wellicht kan je in [Aanschaf] Welke Blu-ray speler heb ik nodig? nog even zoeken naar ervaringen betreffende de speler voordat je tot koop over gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:52

page404

Website says no

KillGhost schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:04:
Heb zelf ook de HKTS 7 samen met een 507 van Onkyo. Ben er ook erg tevreden mee. Vriendin is wat minder tevreden met de sub. Is te groot. *zucht* vrouwen *zucht*
past er een plantje op? meestal is dat een goed compromis voor vrouwen ;)

ik ben het trouwens wel met een aantal eens dat HK erg plastic fantastic is. mijn receiver ziet er uit als een beest na 4 jaar. Dat ie binnen grijpafstand van de kinderen staat helpt er niet aan mee, maar die Denons etc hebben toch een wat robuustere buitenkant.
Geluid van die HK vind ik trouwens uitstekend, dus de binnenkant zit wel snor.

[ Voor 32% gewijzigd door page404 op 07-01-2010 10:28 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

page404 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:26:
[...]

past er een plantje op? meestal is dat een goed compromis voor vrouwen ;)

ik ben het trouwens wel met een aantal eens dat HK erg plastic fantastic is. mijn receiver ziet er uit als een beest na 4 jaar. Dat ie binnen grijpafstand van de kinderen staat helpt er niet aan mee, maar die Denons etc hebben toch een wat robuustere buitenkant.
Geluid van die HK vind ik trouwens uitstekend, dus de binnenkant zit wel snor.
Er past zeker een plantje op :D Ook nog wel een plant. Kan dat uberhaupt wel?

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
KillGhost schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:40:
[...]

Er past zeker een plantje op :D Ook nog wel een plant. Kan dat uberhaupt wel?
1: er past een hele tuin op:)
2: wat voor avatar heb jij in hemelsnaam?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

lj_tree schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:52:
[...]

1: er past een hele tuin op:)
2: wat voor avatar heb jij in hemelsnaam?:)
Er pas inderdaad wel een hele tuin op :) Dat is dus ook het probleem volgens mijn vriendin haha.

Mijn avatar, hmm. Die kan ik hier niet bekijken ivm whitelist, maar volgens mij is dat de Hard Gay avatar. Zoek maar eens op youtube naar Hard Gay of Wikipedia. En nee, het heeft niks met pr0n oid te maken :) Erg grappig imho.

Wikipedia: Masaki Sumitani

[ Voor 7% gewijzigd door KillGhost op 07-01-2010 13:19 ]

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
sddu schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:07:
[...]
mensen, we gaan wel een beetje offtopic he :-)
Nu inderdaad wel :)

Dus als de heren hun conversatie door willen zetten via DM of een ander medium is mijn dank heel groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost

KillGhost

\o/

FeaR1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:19:
[...]

Nu inderdaad wel :)

Dus als de heren hun conversatie door willen zetten via DM of een ander medium is mijn dank heel groot ;)
Mijn vraag is nog niet beantwoord though :) Kan het kwaad als je dingen op de subwoofer zet, zoals een plant ofzo.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

tuurlijk niet. je hebt kans dat je aardewerk een beetje gaat resoneren en je moet natuurlijk altijd zorgen dat je pot niet poreus is of lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
KillGhost schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:50:
[...]Mijn vraag is nog niet beantwoord though :) Kan het kwaad als je dingen op de subwoofer zet, zoals een plant ofzo.
Ik doelde ook niet op dat deel van de posts, moge dat duidelijk zijn.

Iets op een subwoofer zetten kan altijd. Alleen of het handig is is een tweede. Apparatuur met bewegende delen is sowieso niet handig aangezien er dan onbalans kan ontstaan en het apparaat van binnen beschadigd kan raken. Dus dingen als gameconsole, HTPC's en DVD-spelers zou ik afraden. Andere dingen als planten of beelden kan wel gewoon naar mijn weten. Moeten ze wel stevig staan zodat het niet gaat trillen, resoneren of "wandelen". En dingen als planten moeten natuurlijk niet van die planten zijn die ranzige zooi laten vallen uit bladeren of bloemen...

Maar goed, wie ben ik...
Iemand die ik ken had zijn hok van de hamster op de subwoofer staan. Maar na advies toch het hok maar verplaatst :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
Idd weer terug on-topic:) Dingen op je sub zetten zou ik niet doen. Da HK ding is ERG netjes gelakt maar niet echt krasbestendig...ik heb er al een klein krasje op zitten :'( dus ik kan t je afraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

lj_tree schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:24:
Idd weer terug on-topic:) Dingen op je sub zetten zou ik niet doen. Da HK ding is ERG netjes gelakt maar niet echt krasbestendig...ik heb er al een klein krasje op zitten :'( dus ik kan t je afraden.
daar hebben ze nou viltjes voor uitgevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Heb er zelf inderdaad ook niets op staan maar goed ik ben dan ook de enige die er naar moet kijken en ik vind zo'n ding mooi en dus zonde om er wat boven op te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

correct gooit de prijzen van wat onkyo modellen omlaag ook degene die de nieuwere audio formaten ondersteunen zoals dts-hd e.d voor dezelfde prijs ongeveer als de H/K 155, mischien is dat een optie voor je :)

Onkyo TX-SR607

ik heb zelf ook H/K (reciever/DVD) voor degene die het over plastic had..

:+

.
.
.
ok laat maar.

[ Voor 22% gewijzigd door iNFiNiTY- op 07-01-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
iNFiNiTY- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:33:
correct gooit de prijzen van wat onkyo modellen omlaag ook degene die de nieuwere audio formaten ondersteunen:
Onkyo TX-SR607
Let wel dat de Onkyo TX-SR 607 bij andere ketens nog goedkoper ter krijgen is dan bij Correct. Zo zijn de Foka en Besthomecinema nog goedkoper.

Idem voor de andere modellen als de TX-SR507 en de TX-SR577. Wellicht voor nog meer modellen, maar heb geen zin om verder te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

FeaR1986 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:54:
[...]

Let wel dat de Onkyo TX-SR 607 bij andere ketens nog goedkoper ter krijgen is dan bij Correct. Zo zijn de Foka en Besthomecinema nog goedkoper.

Idem voor de andere modellen als de TX-SR507 en de TX-SR577. Wellicht voor nog meer modellen, maar heb geen zin om verder te zoeken :P
Zouden ze ook de Pioneer VSX-1018AH voor een zacht prijsje hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
iNFiNiTY- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:25:
[...]
Zouden ze ook de Pioneer VSX-1018AH voor een zacht prijsje hebben :p
Als jij 500 euro een zacht prijsje vindt wel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikimotel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 23:04
Het is wat te laat maar, absoluut koop geen HK AVR 155.

Het is niet eens een "net niet apparaat"...zeg maar gerust ... niet.
(design in gebakken lucht!)

HDMI ondersteuning is groot woord. Zeg maar gewoon een HDMI-switch, zonder audio support.
Beeld wil wel maar geluid niet, die moet perse via optical of coax.

Playstation 3 en AVR155 via optical levert tijdens bluray film glorieus stereo 2.0 LPCM support op...(geen 5.1 via LPCM)
Dus de baas (van de originele poster) zou tevreden zijn geweest, 2.0 ipv 2.1 nog minder speakers in huis nodig

De winkel wilde ná 14 dagen de AVR155 niet eens ruilen, ik heb de AVR 155 met een grote grom naar de lokale vuilstort gebracht (€289,-). Het neerstorten van het apparaat in de stortbak was het mooiste geluid wat het apparaat ooit heeft voort gebracht, wat een miskoop! (Nooit meer HK!!!)
Ik heb een STR-DG510 van sony gekocht €239,- en geen moment spijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-12-2023

Sinner

PSN-ID: SINNER-BIH1970

tikimotel schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 19:54:

De winkel wilde ná 14 dagen de AVR155 niet eens ruilen, ik heb de AVR 155 met een grote grom naar de lokale vuilstort gebracht (€289,-). Het neerstorten van het apparaat in de stortbak was het mooiste geluid wat het apparaat ooit heeft voort gebracht, wat een miskoop! (Nooit meer HK!!!)
Op de één of andere manier kan ik zoiets altijd moeilijk geloven..
Ik heb een STR-DG510 van sony gekocht €239,- en geen moment spijt.
..vooral na bovenstaande bewering.

Je gooit achteloos iets nieuws weg (kapot) wat €289 heeft gekost om een andere
basisversterker van €239 ervoor terug te kopen. Ik zou verwachten dat iemand welke
zó makkelijk €289 weggooit wel iets meer budget heeft dan een schamele €239..

[ Voor 3% gewijzigd door Sinner op 09-08-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HDMI ondersteuning is groot woord. Zeg maar gewoon een HDMI-switch, zonder audio support.
Beeld wil wel maar geluid niet, die moet perse via optical of coax.

Playstation 3 en AVR155 via optical levert tijdens bluray film glorieus stereo 2.0 LPCM support op...(geen 5.1 via LPCM)
Dus de baas (van de originele poster) zou tevreden zijn geweest, 2.0 ipv 2.1 nog minder speakers in huis nodig
De Harman Kardon AVR 160 is het laagste/eerste model met ondersteuning voor HDMI Processing, dus als jij dacht dat de AVR 155 daar ook aan deed is het gewoon jouw fout. Er wordt overal gezegd dat de AVR 155 alleen aan HDMI Switching doet.

Dat van de PS3 in combinatie met de AVR 155 zou ik zo niet durven zeggen. Maar in principe zou je gewoon standaard DTS en Dolby Digital moeten weer kunnen geven. Waarom LCPM niet werkte durf ik dus niet te zeggen. Maar als ik je post zo lees heb ik toch meer het idee dat het aan jou ligt dan aan het apparaat...

Maar voor dit soort dingen hebben we hier op GoT/Tweakers http://tweakers.net/pricewatch/reviews/, het is niet de bedoeling om een topic van acht maanden oud hier voor te kicken.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 09-08-2010 21:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.