Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

• Severance
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06-2023
Mede-auteur:
  • Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd opzoek gegaan naar een nieuw systeem. Ik zou het systeem willen gebruiken voor films, games, surfen op het web en snel uitpakken van grote bestanden.
Zelf ben ik tot het volgende gekomen:

1x Cooler Master Elite 310 - midtowermodel - ATX
1x Cool Master CoolerMaster eXtreme Power Plus RS-390-PMSP-A3 - voeding - 390 Watt
1x Black Edition AMD Phenom II X4 965 / 3.4 GHz processor
1x M4A79XTD EVO - moederbord - ATX - AMD 790X
2x WD RE4-GP WD2002FYPS - vaste schijf - 2 TB - SATA-300
1x EAH4850/HTDI - grafische adapter - Radeon HD 4850 - 1 GB
1x Creative Labs Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro Series
1x SH-S223B - DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM-station - Serial ATA
1x OCZ Platinum Dual Channel - geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3

Nou is de vraag of dit systeem wat ik hier bij elkaar gezocht heb ook daadwerkelijk een goed systeem voor waarvoor ik hem zou willen gebruiken. Zijn de merken goed bijvoorbeeld of andere opmerkingen dan hoor ik dat graag.

Groeten,

Boudewijn

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dit is nou echt een vraag voor hier, en dit hoort daar ook bij ;) Dus post het daar even, om te voorkomen dat er allemaal losse "wat moet ik kopen"-topics komen.

Overigens heeft een HD4850 door zijn beperkte bandbreedte (t.o.v. vergelijkbare kaarten) niet zo veel aan 1GB, het 512MB-model is met zijn lagere prijs dus interessanter. Nog interessanter is een kaartje uit de nieuwere serie, een HD5750 bijvoorbeeld. Die kost maar zo'n tientje meer als ik het in de pricewatch zie.

[ Voor 5% gewijzigd door bwerg op 05-01-2010 19:57 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Waarom sta ik hier als medeauteur? :p

Ik ben de echte Boudewijn!

;)

De merken zijn prima , maar voor mail en surfen is bijna alles prima. Waarom zo weinig geheugen trouwens?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Boudewijn schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:58:
Waarom zo weinig geheugen trouwens?
4GB is toch prima? :P ik zou eerder zeggen: waarom een (duur) moederbord met 790X-chipset, die is vooral voor setups met meerdere GPU's dus als dat niet nodig is merk je het verschil niet met een goedkoper moederbord met bijvoorbeeld 770-chipset.

Maar goed, allemaal naar het [BBG aanschaf]-topic nu :)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica