Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 07:19
Beste tweakers,

Sinds afgelopen zondag heb ik een probleem met mijn PC, waardoor ik er nu weinig mee kan. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Direct na het opstartscherm van Asus (A8N-VM) krijg ik een foutmelding: windows kan het volgende bestand niet vinden: WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
Ik kom dus niet bij het windows opstartscherm.

Er wordt aangegeven dat windows via de cd-rom gerepareerd kan worden, dus dat probeer ik dan ook.
(originele) Windows-XP cd erin, in het scherm op ´R´ drukken en dan kom ik in DOS. Als ik vervolgens naar de windows installatie wil gaan, krijg ik een blauw scherm met: BAD_POOL_CALLER

Ik dacht, dan ga ik windows opnieuw installeren, maar op het moment dat ik akkoord ga met de voorwaarden om windows te installeren en de ´hij´ gaat zoeken naar vorige versies van windows op de pc, krijg ik hetzelfde blauwe scherm als hierboven (bad_pool_caller).

Oftewel, ik kom niet meer in windows en opnieuw installeren lukt me ook niet. Ik heb alles losgekoppeld, pc opengehaald, hdd enz. losgehaald, schoongemaakt en alles weer vastgezet, maar dit leverde niks op, alleen vuile handen...
Op internet kan ik wel veel vinden over bad_pool_caller, maar de meesten kunnen daar wel gewoon windows in, wat mij dus niet lukt.

De oorzaak zou de driver van het beeldscherm kunnen zijn, aangezien het beeldscherm zondagmiddag, na het opstarten, op de laagst mogelijke resolutie en kwaliteit stond. Toen ´hij´ dit na een keer opnieuw opstarten weer deed, heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd. ´s Avonds kwam het bovenstaande probleem naar voren.

Zojuist heb ik dus de CD van het moederbord ASUS A8N-VM gebruikt bij het opstarten en via een keuzemenu kan ik dan normaal in DOS komen. Als ik dan echter de windows map wil openen, krijg ik een foutmelding, dit gebeurt ook bij opdrachten als DIR en FORMAT.

Is er iemand die wellicht het probleem weet op te lossen voor me? Het liefst zou ik Windows weer helemaal opnieuw willen installeren, maar hoe krijg ik dit voor elkaar?

Vriendelijke groeten, Wilfred.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, de Windows - Howto's and Guides en de Windows Clients - FAQ.

Als ik het zo lees, krijg ik het idee dat je niet echt veel van Windows installeren e.d. afweet. Het is de vraag of de leercurve niet te stijl is op dit moment, en je zou kunnen overwegen iemand erbij te halen (al dan niet betaald) :) .

begin eens met opstarten vanaf een Knoppix of bartPE live CD. Kan je in ieder geval zien of de hardware al naar de knoppen is, en als dat het niet is, kan je in ieder geval een backup maken :)

[ Voor 88% gewijzigd door gambieter op 05-01-2010 13:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

draai memtest eens ;) en test je HDD eens

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
Bedankt alvast voor jullie (subtiele) reacties. Memtest draait, eens kijken wat het oplevert.
Back-up is niet nodig, alle belangrijke bestanden sla ik ook op externe schijven op. Verder wordt Windows om de 3 maanden ongeveer opnieuw geinstalleerd en eigenlijk nog nooit problemen gehad de laatste 4 jaar...
Maar goed, pc´s zijn net als vrouwen, daar duurt het ook een tijdje voordat er problemen onstaan..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabanavelt
Ok, memtest nachtje gedraaid: niks gevonden.
HDD-getest via Hutil: ook niks.
Toen maar erase gedaan via Hutil, windows cd er opnieuw in en nu kan ik wel windows opnieuw installeren.
Dus probleem (voorlopig) opgelost, eens kijken hoe lang ie het volhoudt...
Bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica