Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
Hoi allen,

Ik ben sinds kort wat aan het experimenteren met licht (modelfotografie), maar het wil allemaal niet zo lukken. Daarom ben ik op zoek naar een boek (of website) waarin tips worden gegeven m.b.t. de opstelling van je lichtbronnen t.o.v. je model.
Ik ben wel al verschillende sites tegen gekomen met daarop 2d plaatjes van hoe je een opstelling kunt realiseren, maar vaak mis ik hierin bijvoorbeeld de hoogte van flitsers/spots en de uitleg. :/

Dus eigenlijk zoek ik zoiets als een een boek waarin een eindresultaat wordt getoond, met de bijbehorende lichtopstelling en het "waarom" verhaaltje.

Iemand tips voor deze newbie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 14:51

ThunderNet

Flits!

Naast een boek kan ik je ook het studio/strobist topic aanraden: Algemeen Studio/Strobist Topic

En natuurlijk veel proberen, begin met 1 flitser, zet die op verschillen de posities, en varieer de hoogte van de flitser op 1 flitser, en kijk wat er gebeurd :) En probeer dan te ontrafelen wat er gebeurd. Daarna kun je het rustig uitbouwen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik ben deze link eens tegengekomen, http://uk.fotopunto.com/a...ained-lighting-schemes_60
Dit zal wel handig zijn voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1972
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-06 11:48
@Thundernet:

Het Studio/Strobist Topic was ik al tegen gekomen, maar de besproken onderwerpen gaan voor mij (nog) iets te diep. Ik ben nu inderdaad in de fase 'proberen' ;-), maar het is natuurlijk wel handig als iets je een handje kan helpen. (Toch bedankt voor de reactie!)

@Blord:
Super link, ik ga deze eens vanavond doornemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

1972: als je op strobist.com begint te kijken bij lighting 101 kom je er wel uit.
Het begin is daar erg toegankelijk!

Te koop: Agfa clack; DM voor details.