Toon posts:

Bloomfield 860 vs Lynnfield 920

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Verwijderd

Topicstarter
ik ben van plan een kleine upgrade te doen maar zit nu al enige tijd aan het twijfelen of ik nu de Bloomfield 860 of de Lynnfield 920 moet pakken.

Ik heb al heel wat forum's doorlezen maar nog niets dat me heeft kunnen overtuigen om ofwel het ene ofwel het andere aan te schaffen.

Even op een rijtje:

bloomfieldlynnfield
prijs249,00 euro249,00 euro
CPU snelheid4x2666 Mhz4x2800 Mhz
Bussnelheid4800 MT/s2500 MT/s

ik ben niet van plan de overclocken enzo. Ik ben gewoon op zoek naar een snel, degelijk en stabiel systeem.

alvast bedankt

Verwijderd

Wat zijn je eisen? Het zijn beide goede CPU's met beide voor en nadelen, zonder dat jij je eisen verteld is het natuurlijk onmogelijk om een betere voor jouw voor te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
eisen -> Ik ben gewoon op zoek naar een snel, degelijk en stabiel systeem.

het is gewoon omdat ze evenveel kosten en bij de ene is de cpu snelheid hoger en bij de andere de Bussnelheid. Ik zou dus willen weten wat nu het 'beste' is.
Is de Lynnfield ook niet nieuwer?

ps: er staat een foutje in den titel, tis natuurlijk de lynnfield 860 en de bloomfield 920

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Gewoon even zoeken, deze vraag is al vaker gesteld.

Verschillen in processoren? -> I7 860 t.o.v. I7 920

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je moet niet alleen de prijs van de CPU nemen, maar die van het hele platform.
Mobo's kosten nu eenmaal meer voor s1366. Er zit natuurlijke wel overlap in, maar high-ens 1156 mobo's kosten ~€200 en daar heb je bij s1366 lower mid-range planken voor.

Verder: wat voor systeem ga je bouwen? Wat ga je er mee doen?

Verwijderd

Topicstarter
aj toch niet zo goed gezocht, bedankt voor de link

het is vooral voor grafische toepassingen, photoshop, illustrator, 3D en wat gamen.
ik wou oorspronkelijk voor een Core 2 Quad gaan maar vermits de prijsverschillen met de i7 niet zo groot zijn lijkt het me beter ineens voor het nieuwe socket te gaan.

maar zoals je zegt is het mobo voor een lynnfield wel goedkoper.
Ik ga misschien zelfs voor de i5-750. blijkt kwa prestatie toch niet zo heel veel te verschillen. toch niet voor het 70€ prijsverschil

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 20:59:
eisen -> Ik ben gewoon op zoek naar een snel, degelijk en stabiel systeem.
Een snel systeem waarin? Je wil goed pacman kunnen spelen of je 20Mpixels foto's in RAW formaat bewerken?
En degelijk en stabiel is ook zo nietszeggend, moet er een vrachtwagen overheen kunnen rijden of is het meest goedkope spul al genoeg aangezien dat ook stabiel en degelijk hoort te zijn.

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-02 09:40
Vergeet niet dat de 860 HT heeft, waardoor je effectief 8 threads hebt. Daarnaast klopt je lijstje niet helemaal. Je 860 heeft een kloksnelheid van 4x2,8Ghz, niet 2,66Ghz

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 14:38

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat heeft een 920 ook ;)

edit: en Lynnfield = 860 = 2,8GHz

[ Voor 43% gewijzigd door Edmin op 03-01-2010 21:22 ]

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-02 09:40
Meen je dat? Ik was echt in de veronderstelling dat de 920 geen HT had. Nouja, bedankt ;)
En inderdaad, de Bloomfield en Lynnfield heeft de TS omgekeerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem eens een kijkje in Verschillen in processoren? -> I7 860 t.o.v. I7 920 of een van de vele andere topics. Er zijn ook genoeg reviews te vinden waar deze cpu's in vergeleken worden. Een goeie is bijvoorbeeld: http://www.hardware.info/...Core_i5i7_Lynnfield_test/ maar er zijn er natuurlijk nog talloze andere te vinden.

Zoals in dit topic ook al gezegd, welke je moet kopen hangt helemaal af van je eisen. 'een snel systeem' is dermate generiek dat in principe beide systemen wel voldoen.
Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat je zelf je hardware kan uitzoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.