probleem met Radeon 4890 en Philips full HD tv

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-05 20:04
hoi tweakers,

Ik heb mijn PC aangesloten op mijn Philips Full HD TV (32PFL5604H/12). Nu heb ik gister mijn videokaart vervangen van gtx 260 naar radeon 4890 (omdat de 4890 hdmi uitgang heeft en de gtx 260 niet). Alles werkte in eerste instantie prima (zowel hmdi video als audio). Het is nu echter zo dat op willekeurige momenten mn TV plotseling een geheel groen scherm geeft, en vervolgens het beeld in negatief laat zien (met hevige blauwe tinten). Als ik met mijn afstandsbediening wissel van HMDI kanaal is het weer normaal. Het is makkelijk op te lossen maar soms gebeurt het om de 10 minuten en dat kan toch niet goed zijn. Ben al van plan om maandag Philips te bellen, maar misschien herkent iemand dit probleem? Ben zelf geneigd te denken dat het aan mijn TV ligt en niet de videokaart (heb verschillende HDMI kabels ook al getest).

Groeten,
Paul.

• Khatarian
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:10

Khatarian

Omdat regen meestal valt...

Ik weet het niet zeker maar het kan er aan liggen dat je de kabel er net niet goed of helemaal recht hebt zitten, ik herken het probleem van een oude tv die ook wel eens een groen beeld wilde geven als de kabel er niet helemaal recht en strak in zat, je moest de kabel er bijna met geweld in duwen om goed beeld te behouden.
Heb je ook voordat je de videokaarten en in deed driver sweeper gedraaid, het kan ook wel eens een driver restje van Nvidia zijn.

Intel i9 9900K || Gigabyte Aorus z390 Ultra || MSI Aero RTX 2080 || 32 GB DDR4 || Samsung Evo 970 1TB

• Grimmie187
Bedankt voor de goeie tip Appel. Ik was al helemaal overtuigd van de goeie driverfuncties van win 7 dat ik mn oude kaart er gewoon uit heb gehaald, nieuwe erin en catalyst drivers erop. Dat ging dus niet helemaal op, een kijkje in control panel en alle nvidia drivers stonden er nog gewoon.. :P Heb iig even driver sweeper gedownload en alle nvidia drivers verwijderd, nu is het afwachten of het probleem verholpen is..

Thanks!

*update* helaas.. ik krijg nog steeds een groen scherm + negatief beeld daarna :( morgen philips maar bellen denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door Grimmie187 op 03-01-2010 14:59 ]

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Topic over hetzelfde probleem?

[HD5850 + Sony HDTV] Kleuren worden fluoriscerend

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Grimmie187
probleem opgelost zie HD850 topic.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-05 21:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waar de search al niet goed voor kan zijn....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.