Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05
Hallo,

Ik heb een Sony KDL-40S5500 die met een 20m lange HDMI kabel van HQ is aangesloten op mijn maand oude XFX HD5850. Ik heb een nieuwe computer gekocht omdat mijn oude p4 geen 1080p materiaal kon laten zien en de dvi naar hdmi plug zorgde ervoor dat ondanks dat ik de juiste resolutie ingesteld had het beeld buiten het beeld viel. (dus geen start balk en geen bovenkant van de programma's).

Mijn nieuwe pc heeft standaard hardware (asus M4A78-EM met 780g chipset met onboard video/hdmi. Maar daar zit niets op aangesloten en is niet te zien in apparaatbeheer.) Windows 7- 64bits geinstalleerd en versie 11 en versie 12 van de catalyst drivers geinstalleerd. (versie 11 niet eerst verwijderd voordat ik versie 12 geinstalleerd had)
De refreshrate van de tv staat op 50hz. Als ik film ga kijken dan breid ik het bureaublad uit naar de tv. Normaal gesproken staat alleen de 'projector' aan. (dat is mijn gewone monitor).

Ik heb hiermee 2 problemen die nauw met elkaar verbonden zijn.

Het eerste probleem is dat het beeld soms uitvalt en dan zie ik op de tv opnieuw het kanaal (HDMI 1) in beeld staan. Net alsof je van zender wisselt. Dat is vervelend want je mist al snel 3-5 seconde beeld en geluid.

Het tweede probleem is erger, het beeld wordt even zwart net als bij het eerste probleem maar als het signaal terugkomt zijn alle kleuren fout. Alles is dan flouriscerend en voornamelijk roze en paars. (ik zal er straks een foto van maken, probleem komt eerst na een half uur en daarna steeds sneller). Dit gaat niet vanzelf weg, ik heb het 15 minuten aanlaten staan maar het beeld kwam niet terug. Ik speel mijn films af met VLC, maar als ik VLC afsluit is ook de desktop fluoriscerend. Van kanaal wisselen op de tv verhelpt het probleem maar dat duurt al snel 10-15 seconde voordat de tv van HDMI1 naar 2 en weer terug geschakeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Hennie-M op 29-12-2009 18:50 . Reden: bureaublad uitbreiding vermeld. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

20METER?!

Volgens mij was het max 15m en moet je daarna een extender gebruiken:
zie: Wikipedia: HDMI

Wij installeren zelf ook niets meer dan 15M aangezien je daarna issues krijgt.
Cable length

Although no maximum length for an HDMI cable is specified, signal attenuation—dependent on the cable's construction quality and conducting materials—limits usable lengths in practice.[56] HDMI 1.3 defines two cable categories: Category 1-certified cables, which have been tested at 74.5 MHz (720p60 and 1080i60), and Category 2-certified cables, which have been tested at 340 MHz (1080p60 and 2160p30).[53][57][58] Category 1 HDMI cables are to be marketed as "Standard" and Category 2 HDMI cables as "High Speed".[1] This labeling guideline for HDMI cables went into effect on October 17, 2008.[59][60] Category 1 and 2 cables can either meet the required parameter specifications for interpair skew, far-end crosstalk, attenuation, and differential impedance, or they can meet the required nonequalized/equalized eye diagram requirements.[57] A cable of about 5 meters (16 ft.) can be manufactured to Category 1 specifications easily and inexpensively by using 28 AWG (0.081 mm²) conductors.[56] With better quality construction and materials, including 24 AWG (0.205 mm²) conductors, an HDMI cable can reach lengths of up to 15 meters (49 ft.).[56] Many HDMI cables under 5 meters of length that were made before the HDMI 1.3 specification can work as Category 2 cables, but only Category 2-tested cables are guaranteed to work.[61]
[edit] Extender

A HDMI extender is a single device (or pair of devices) powered with an external power source or with the 5V DC from the HDMI source.[62][63][64] Long cable lengths can cause instability of HDCP and blinking on the screen, due to the weakened DDC signal that HDCP requires. HDCP DDC signals must be multiplexed with TMDS video signals to be compliant with HDCP requirements for HDMI extenders based on a single Category 5/Category 6 cable.[65][66] Several companies offer amplifiers, equalizers, and repeaters that can string several standard HDMI cables together. Active HDMI cables use electronics within the cable to boost the signal and allow for HDMI cables of up to 30 meters (98 ft.).[62] HDMI extenders that are based on dual Category 5/Category 6 cable can extend HDMI to 250 meters (820 ft.), while HDMI extenders based on optical fiber can extend HDMI to 300 meters (980 ft.).[63][64]

[ Voor 83% gewijzigd door neliz op 29-12-2009 18:56 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

dat lijkt mij ook alsof het signaal gewoon wegvalt (het is digitaal, dus je hebt óf wel of niet signaal. Dit is anders bij analoog). Denk dat het komt door de 20 meter. Probeer het eens met een kortere hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Waarom verkopen ze dat dan? Ik geloof tenminste dat het 25 meter was.. de doos heb ik lang niet meer. Ik zal een hdmi kabel moeten kopen om daar achter te komen. Maar bedankt voor de tip.

Net knipperde het scherm 4x kort achter elkaar waar bij de een na laatste het beeld weer omsloeg en daarna toch terug keerde naar de goede staat.
Ik ben nu een foto aan het uploaden. http://i46.tinypic.com/ifagiw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

In principe kun je er wel een low-res signaal overheen sturen, maar 720p wordt echt een probleem.

Er worden wel meer dingen verkocht waar je niets aan hebt of die gewoon never nooit gaan werken. 32 Bits windows op een systeem met 4GB RAM bijvoorbeeld. Veel laptops worden er mee volgestouwd en iedereen denkt dan dat je er wat aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door neliz op 29-12-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Toevallig zijn de korte HDMI kabels nu bij 1dayfly.nl in de aanbieding (2x 2.5m voor 13 euro inc verzenden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Wat betreft de kleuren: Ik heb precies hetzelfde probleem.

Mijn configuratie:
Moederboard: Gigabyte GA-MA785GM-US2H
Grafische kaart: Onboard radeon HD4200
Beeldcherm: Philips 32PFL7694 TV
Connectie: 1.5m HDMI kabel.
Operating System: Windows XP Home

Kleuren zijn inderdaad na een "knipper" van het scherm ineens helemaal verkeerd, en na een paar minuten springt het ineens weer goed.

Dingen die ik wil proberen:
  • Andere HDMI kabel
  • Op internet speuren
  • Casefans harder laten draaien
Ik had het idee dat ik er onder linux (Ubuntu 9.10) geen last van had (wat dus duidt op een software-probleem), maar helemaal zeker weet ik dat niet, aangezien de PC dan niet zo lang aan stond.

Update:
Inmiddels de HDMI kabel vervangen door een andere (3 meter), maar het probleem is helaas gebleven.

[ Voor 12% gewijzigd door Gwannoes op 02-01-2010 13:51 . Reden: Nieuwe informatie ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Gwannoes schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 18:03:
Wat betreft de kleuren: Ik heb precies hetzelfde probleem.

Mijn configuratie:
Moederboard: Gigabyte GA-MA785GM-US2H
Grafische kaart: Onboard radeon HD4200
Beeldcherm: Philips 32PFL7694 TV
Connectie: 1.5m HDMI kabel.
Operating System: Windows XP Home

Kleuren zijn inderdaad na een "knipper" van het scherm ineens helemaal verkeerd, en na een paar minuten springt het ineens weer goed.

Dingen die ik wil proberen:
  • Andere HDMI kabel
  • Op internet speuren
  • Casefans harder laten draaien
Ik had het idee dat ik er onder linux (Ubuntu 9.10) geen last van had (wat dus duidt op een software-probleem), maar helemaal zeker weet ik dat niet, aangezien de PC dan niet zo lang aan stond.

Update:
Inmiddels de HDMI kabel vervangen door een andere (3 meter), maar het probleem is helaas gebleven.
Fijn om te weten dat ik niet de enige persoon ben.
Warmte zal bij mij geen probleem zijn, als ik een uurtje dirt2 speel dan komt het ook niet vaker of minder voor. (al speel ik niet op de tv maar gewoon op mijn eigen schermpje)

En op internet kan ik niet veel vinden, heb er al een paar maanden last van en om de zoveel tijd ga ik weer een uurtje googlen maar dan kan ik weer niets vinden en ga ik maar weer wat anders doen..
Mijn kabels zijn nog niet binnen, dus dat heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
Nog iemand met hetzelfde probleem hier. Ik had eerst mijn gtx 260 via dvi->hdmi aangesloten op mijn Philips FullHD TV, had toen last van blauwe strepen en pixels die door het beeld kwamen na een tijdje. Ben inmiddels overgestapt naar een Radeon 4890 zodat ik gewoon hdmi->hdmi kan gebruiken. Heb nu hetzelfde probleem als jullie, op willekeurige momenten krijg ik een geheel groen beeld voor 1 seconde, waarna alle kleuren verkeerd zijn. Zodra ik op mijn tv wissel van HDMI 1 naar HDMI 2 en terug is het weg. Heb ook al de hdmi kabel vervangen, firware van de tv geupdate, videokaart drivers, maar niets lijkt te werken.. Ik hoopte eigenlijk dat het probleem bij mijn Philips TV lag, maar kennelijk hebben mensen met andere tv's er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

geheel groen beeld klinkt als een HDCP handshake probleem (zoek maar eens op Green Screen of Death)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb sinds kort een philips 32 pfl 8404. Deze heb ik op mijn computer aangesloten via een hdmi kabel en (dvi naar hdmi dongel van ati) Mijn 4870 gaf fluorisecerende kleuren. Ik ben vervolgens terug naar de winkel gegaan. Daar is de kaart getest en zij kregen vervolgens ook dit probleem.

Doordat ik nog garantie had kreeg ik een 4890 mee naar huis. Maar helaas loop ik weer tegen hetzelfde probeelm aan.

btw ik gebruik een hdmi kabel van 5 meter.

*edit*
Wat mij opvalt is dat bij een lage resolutie (1280x1024) ik totaal geen problemen heb met fluoriserende kleuren

specs
besturingsoftware: XP
moederbord: p5b
proc: e6600
grafische kaart: hd4890

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
oplossing gevonden! :)

het probleem komt volgens mij alleen voor met ati kaarten.
-ga naar ati ccc (catalyst control center)
-drop down 'Graphics' -> 'Dekstops & Displays' -> 'Pixel Format'
-vervolgens de pixel format instellen op 'RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB)'
-click apply, als het goed is wordt het beeld nu groen verstoord.
-tv restarten, en het probleem is opgelost (en blijft weg).

ik ben blij dat het opgelost is, iedereen die hetzelfde probleem heeft success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij schijnt het ook te werken :) Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik heb dit ook veranderd, en tot nu toe gaat het goed... Lijkt er op dat het probleem verholpen is!!!
Super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Hulde voor Grimlock! (tenminste, daar hoop ik dat Grimmie187 vandaan komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
graag gedaan, fijn dat het voor iedereen werkt! Grimmie komt trouwens van Manny Calavera (ofwel The Grimreaper) uit het legendarische adventure 'Grim Fandango' van Lucas Arts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Philips 8404 hier en een 5770 en precies hetzelfde gezeik, na een tijdje verspringt het beeld en krijgt het een 'mooie' groene waas en compleet foute kleuren, elke 5-10 minuten HDMI kanaal switchen is niet echt bevorderlijk voor een prettige filmervaring :(

Edit: ophouden het topic te lezen bij de post waar de oplossing in staat= epic fail van Naluh! :')

Hulde voor de oplossing, scheelt mij weer uren van gefrustreerd prutsen. Die CCC mag wel wat overzichtelijker trouwens. :)

[ Voor 30% gewijzigd door Naluh! op 05-01-2010 15:43 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Ik ga het proberen! Instellingen zijn gemaakt, ik laat het zsm weten of het werkt!
(hdmi kabels nog steeds niet binnen......)

Edit: Helaas, het beeld knippert nog steeds... :(

[ Voor 17% gewijzigd door Hennie-M op 05-01-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Nikeo

Jawelles

Grimmie187 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 22:21:
graag gedaan, fijn dat het voor iedereen werkt! Grimmie komt trouwens van Manny Calavera (ofwel The Grimreaper) uit het legendarische adventure 'Grim Fandango' van Lucas Arts :)
Grappig dat mijn avatar dan langskwam eerder in deze thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hennie-M schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 23:22:
Ik ga het proberen! Instellingen zijn gemaakt, ik laat het zsm weten of het werkt!
(hdmi kabels nog steeds niet binnen......)

Edit: Helaas, het beeld knippert nog steeds... :(
Balen!
Misschien dat een ander pixel format voor jouw TV het beter doet?
Misschien kun je ook eens een live CD van een ander OS (Linux bijvoorbeeld) draaien, en kijken of het probleem dan ook optreed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ha nikeo, was me niet eens opgevallen :P Ik heb met kerst het hele spel weer eens opnieuw uitgespeeld (bijna de 10de keer denk ik :) )

ontopic: bij mij knippert het beeld nog heel af en toe maar geen groen scherm meer en de kleuren blijven goed. Meestal als ik de tv aanzet wordt het beeld daarna heel even zwart en vervolgens gewoon goed, ik denk dat dit te maken heeft met het hdmi handshake probleem waar we het eerder over hadden. Als ik andere forumposts mag geloven is de enige oplossing daarvoor het aanzetten van je hdmi apparaten in de juiste volgorde..
Mijn kleuren blijven nu iig gewoon goed en dat mn tv scherm 1x per etmaal een keer zwart knippert neem ik maar op de koop toe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Ik zag je reply op m'n blog en je zei dat je goed nieuws had, maar ik denk dat ik slecht nieuws voor jou heb, want dat knipperen ga je niet wegkrijgen ben ik bang ;)

Ik heb meerdere HDMI-kabels geprobeerd en zelfs meerdere HDMI-bronnen, maar zowel m'n pc als m'n laptop geven dat geknipper, dus het ligt niet aan je ATi-videokaart en ook niet aan je HDMI-kabel. Zie ook: Acer Timeline 3810T geeft soms zwart beeld op tv via HDMI

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi,

Ik heb nog steeds het probleem met de kleuren niet kunnen oplossen... |:( Ik heb al alles geprobeert.

Ik heb een HP laptop, die blijkbaar deze settings niet beschikbaar stelt.

In ATI CCC heb ik geen optie om RGB 4:4:4 in te stellen.

Eerste scherm van ATI CCC heeft geen opties, het begint al met Graphics settings.

Weet iemand hoe ik hiermee verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

heb je CCC al in advanced gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat in advanced view. :'(

Ik heb maar 1 tab: Graphic settings

verder zie ik geen dropdown menu en ook geen Desktops & Displays

ik heb alle menufuncties van CCC doorgelopen, maar zie niets over pixels of rgb.

Kan het zijn dat ik een beperkte versie van CCC heb gekregen bij aanschaf van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is nog even wat ik ongeveer zie bij mijn ATI CCC

http://www.legitreviews.c...s/663/ati_mixed_gpus2.jpg

Het verschil is dat ik geen CrossFire heb..

Dus ik zie geen Desktops & Displays en ook geen pixel settings.

heeft iemand misschien ideen hoe ik het toch nog kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:08:
hier is nog even wat ik ongeveer zie bij mijn ATI CCC

http://www.legitreviews.c...s/663/ati_mixed_gpus2.jpg

Het verschil is dat ik geen CrossFire heb..

Dus ik zie geen Desktops & Displays en ook geen pixel settings.

heeft iemand misschien ideen hoe ik het toch nog kan oplossen?
Allereerst de nieuwste CCC installeren vermoed ik :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

da's echt een CCC uit het jaar NUL!

dus nieuwste drivers installeren.. en NIET die van de HP site, die met een beetje pech uit 2006 komen.

download de nieuwste drivers en zoek op de mobility modder om je drivers geschikt te maken voor installatie op je laptop (let op, dit word niet ondersteund!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee,

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb een Toshiba laptop met een hd4570, een Philips tv model 8404 en ik draai Windows 7. Ik ben er onderhand ook achter dat het niet mogelijk is de driver en CCC direct van Ati zelf te installeren. Met behulp van Mobillty Modder lukt dit dus wel. Echter, net als degene even boven mij, kan ik in geen geval pixel settings vinden. Ik heb meerdere control centers geprobeerd. Variërend van de oudste tot de nieuwste versie. Het is echt super vervelend, want de oplossing is er, alleen ik heb de benodigde setting niet..

Ben ik nou blind, en kan ik die optie echt gewoon niet vinden? Wordt deze optie niet zichtbaar omdat m'n videokaart/tv dit niet ondersteunt? Of doe ik nou iets anders volkomen fout?

Misschien kan iemand een screenshot posten van waar de optie moet staan? Dan kan ik in ieder geval met zekerheid zeggen dat het bij mij niet klopt.

Dit zie ik, met als enige opties draaien, indentificeren en eigenschappen (waaronder ik het ook niet kan vinden):

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/8316/cccp.png

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes

Gwannoes

Solderen moet je leren

1) Staat CCC in advanced mode?
2) Het was voor mij ook even zoeken, maar uiteindelijk moest ik met de rechtermuisknop ergens op het in te stellen beeldscherm klikken geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat in advanced mode. Als ik de rechtermuisknop klik op het gewenste scherm, krijg ik wel mogelijkheid tot configureren, maar na erop geklikt te hebben, beland ik weer in het welkoms scherm met die reclame. Dit hoort volgens mij ook niet.. Staat bij jou die pixel optie onder "configureren"?

Edit:

ik heb het gevonden. Er was blijkbaar iets fout gegaan met de installatie van ccc. Na een herinstallatie werkt het. dankje voor je hulp.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 17:32 ]

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Ik heb de laatste CCC gedownload maar kan ook geen 'Graphics' -> 'Dekstops & Displays' -> 'Pixel Format' vinden.

Iemand een linkje? Eventueel in PM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoogyBas
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-03 19:59
Ik heb zelf net ook lopen zoeken om de Pixel format te vinden, ik heb namelijk tot nu toe zelfde probleem gehad, ik kan alleen bij de optie komen indien ik op de tv bij Desktop & Displays onderaan in het venster op configure druk. Deze optie krijg je ook niet te zien als je in het midden van die venster rechtermuisknop gebruikt.

Hopelijk helpt dit nog een aantal mensen die er nog niet achter zijn.
Ik zal vanavond gelijk testen of het probleem zich nu ook nog voor doet met mijn 5870 incl 10 m hdmi kabel.
Disfigured schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 23:37:
Ik heb de laatste CCC gedownload maar kan ook geen 'Graphics' -> 'Dekstops & Displays' -> 'Pixel Format' vinden.

Iemand een linkje? Eventueel in PM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb Ati Control Center 10.5 en heb de settings inmiddels gevonden:

Om te beginnen moet je er voor zorgen dat je control center in "advanced mode" staat, daarna kies je bij graphics voor "Desktops & Displays" en klik je met de rechtermuisknop op het beeldscherm wat linksonderin staat en kies je "configure" daarna ga je naar "Pixel Format" en zet ik hem op "RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB"

Ik ga nu testen of dit ook mijn probleem oplost, ben wel blij om te zien dat ik niet alleen was...

Ik heb mijn videokaart geinstalleerd omdat hij dood zou zijn. Maar na het vervangen van de voeding had ik bovenstaand probleem weer. Dit heb ik weer op weten te lossen. Alleen soms valt het beeld nog wel eens weg (even op zwart en dan weer terug) Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen ?

[ Voor 22% gewijzigd door raymonvdm op 04-09-2010 12:32 ]

Verwijderd

Bij mij heeft het geholpen!

Ik heb Ati Control Center 10.5 en heb de settings inmiddels gevonden:

''Om te beginnen moet je er voor zorgen dat je control center in "advanced mode" staat, daarna kies je bij graphics voor "Desktops & Displays" en klik je met de rechtermuisknop op het beeldscherm wat linksonderin staat en kies je "configure" daarna ga je naar "Pixel Format" en zet ik hem op "RGB 4:4:4 Pixel Format PC Standard (Full RGB"''

Dat zoeken naar een andere resolutie of iets dat je even zwart beeld hebt kan ik ook nog niet vinden op het forum. Dit gebeurd gelukkig niet zo vaak. Die vervelende verspringen naar fluorkleuren zijn wel weg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-08 09:15
Hi allen,

Ik heb dit zo'n anderhalf jaar geleden goed gezet in mijn VAIO, maar toen ik mijn laptop laatst weer via HDMI aansloot kreeg ik plots weer groene schermen...
Ik heb gezocht in CCC, maar door nieuwe versies heb ik geen idee meer waar ik het moet zoeken... Kan iemand mij helpen hier in 2014?
Pagina: 1