Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb sinds zo'n 4 á 5 maanden een Acer Timeline 3810T-944G32N, waar ik best tevreden over ben. Het enige waar ik me eigenlijk aan stoor is dat, wanneer ik 'm aansluit op m'n tv (Sony 37S5500) via HDMI, er om de zoveel tijd even een zwart beeld komt.

Soms is dit na een half uur, soms na 2 minuten al, de ene keer gebeurt het 2 keer achter elkaar binnen een paar minuut, de andere keer zit er weer een tijd tussen. Er lijkt geen pijl op te trekken, het gebeurt alleen altijd wel zo'n 4 tot 5 keer per uur. Nooit veel meer of minder (minste wat ik heb meegemaakt is denk ik 2 keer in een uur, meeste misschien 6 keer).

Het geluid gaat wel gewoon door, alleen het beeld valt gewoon letterlijk voor ongeveer een halve seconde weg. Niet lang, dus het is niet verschrikkelijk, maar storend is het wel.

Specificaties die er misschien toedoen:
[list]• Acer Aspire Timeline 3810T-944G32N

Moederbord Chipset: Intel Mobile GS45

Video Chip: Intel GMA 4500MHD

Verbinding (Video Uit): D-Sub (VGA), HDMI
Wat heb ik allemaal geprobeerd om het probleem te verhelpen?
[list]• Videokaartdrivers updaten

• Instellingen van videokaart aanpassen, 720p, 1080i (1080p lijkt ie niet te pakken, ook vreemd), 50Hz, 60Hz, mag allemaal niet baten

• 4 verschillende HDMI-kabels:

- 1x van m'n Xbox 360 Elite

- 2x 1.5 meter gold-plated HDMI-kabels die geschikt zouden moeten zijn voor 1080p

- 1x 3 meter HDMI-kabel

Allemaal hetzelfde verhaal.

• Instellingen van energiebeheer gewijzigd, want bij het openklappen van de laptop flikkert de tv ook even, maar al stel ik het in op dat het scherm altijd aan moet blijven (dus niet uit moet na x aantal minuten), dan gebeurd het alsnog

• Ingesteld dat het beeldscherm uitgebreid wordt naar de tv, in plaats van de tv als enige beeldscherm te gebruiken, maar zelfde resultaat

• Kijken of het aan m'n tv ligt, maar zowel bij m'n Xbox 360 Elite als bij de WD TV die ik hiervoor had heb ik het nooit ervaren

• Laptop is naar reparatie geweest, niet per se hiervoor, maar bij klachten heb ik wel erbij gezet dat hier naar gekeken moest worden, maar na reparatie doet ie dit nog steeds

• Gekeken of het aan de combinatie tv + laptop lag, dit zóu kunnen, want op de Philips 42PFL7403 van m'n vader lijkt het niet te gebeuren, maar het blijft vreemd (en in het Acer Timeline-topic gaf iemand anders aan dit probleem ook in Linux te hebben, en waarschijnlijk heeft diegene ook een andere tv dan ik heb)
Kortom, ik heb zo'n beetje alles wel geprobeerd wat ik kan bedenken, maar niks heeft mogen baten tot nu toe. Mocht iemand hier een suggestie hebben van wat misschien wel werkt, dan hoor ik het graag :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Niemand een suggestie? Inmiddels staat er Windows 7 op, maar ook daarmee gaat ie vrolijk door met zo nu en dan een zwart beeld laten zien.

• Hahn
  • Nu online
Het schijnt opgelost te kunnen worden door een firmware-upgrade van de tv, alleen heeft mijn tv geen mogelijkheid om de firmware te upgraden (heeft wel USB, maar er is geen nieuwe firmware voor en de tv kan niet upgraden vanaf USB).

Dus lijkt een beetje verloren zaak te worden, dus ik zal er maar mee moeten leven.

Bedankt voor alle hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Nou ja, inmiddels heb ik een nieuw systeem, met HDMI, en het beeld van m'n tv gaat alsnog op zwart soms als ik m'n tv nu op m'n pc aansluit. En om het helemaal af te maken wordt het beeld na zo'n flikkering soms groen... Na nog zo'n flikkering is het dan weer normaal beeld, maar hier valt natuurlijk al helemaal niet mee te leven. Een paar keer per half uur een flikkering was irritant, maar te doen, maar dat het beeld soms minutenlang groen wordt slaat nergens op.

Sony maar eens bellen morgen, kijken wat ze te zeggen hebben.