[XFX 8800Ultra] Strepen tijdens POST / geen drivers.

Pagina: 1
Acties:

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 15:17
Ik heb me 2 jaar (en een maand) geleden 2x de [b]8800 Ultra [/u]van [b]XFX [/u]draaien in SLI op:
  • Asus S775 Striker Extreme 680i (onboard geluid uitgeschakeld,daar ik USB luidsprekers gebruik
  • OCZ 2G PC6400 Platinum Rev2 XTC (x2)
  • Intel Core 2 Duo E6850 (standaard op 3.0GHz)
  • OS Vista64bit
  • PSU: 1000W Antec
Onlangs is mijn primaire HDD gecrashed, vervangen en heb ik Vista64 opnieuw geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren, behalve de grafische kaart. Vanaf dat ik afwijk van de Standaard-VGA grafische adapter die in Windows zit, dien ik te rebooten om daarna ofwel BSODs te zien (allen over nvidia drivers, de nummers ontgaan me even), of ik krijg een zwart scherm nadat het Windows logo tevoorschijn kwam.

Wat heb ik al gedaan? Alle NVIDIA-drivers geprobeert (Beta, WHQL, alle gearchiveerde drivers, originele drivers van CD), zowel via nvidia.com als xfxforce.com. Verder heb ik ook alle laatste en originele drivers van Asus geprobeert en de laatste BIOS versie (deze had ik al). Reeds voor de herinstallatie werkten al deze drivers zoals het hoorde!

Ondertussen heb ik ook al de twee kaarten afzonderlijk in gestoken, weer alle drivers geprobeert, met én zonder bridge ertussen, allen zonder succes. Ook krijg ik ondertussen strepen vanaf POST op mijn scherm. Deze verdwijnen echter wanneer ik terug in Windows zit (met standaard vga driver of safe mode).

Ik heb tevens ook geprobeert om mijn OS te upgraden naar Windows 7 64bit, maar tijdens de installatie wanneer hij op zoek gaat naar geschikte drivers -> BSOD en herstelt hij mijn originele OS. Dus ik vermoed dat het probleem hier ook bestaat en zoek verder.

Bios instellingen zijn ook allemaal gecontroleerd, geavanceerde settings voor grafische toepassingen uitgezet, default settings draaien, chmod reset, ...

Ik vermoed dat beide 8800 Ultra kaarten het begeven hebben, maar alvorens uit te kijken naar een nieuwe wil ik zekerheid natuurlijk. Ik ben momenteel op zoek in mijn vriendenkring naar mensen met een pci-x pc waarop ik eens kan testen.

Weten jullie wat ik nog zou kunnen proberen om deze kaart(en) weer aan de praat te krijgen, of is het werkelijk game-over?

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Mocht ik iets van informatie vergeten zijn, mijn excuses. Ik zal deze zo snel mogelijk aanvullen. Als ps mag je gerust taalfouten aanhalen (het moet maar juist zijn), maar be gentle :).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

je hebt er twee ultra's in hangen, tja, het kan zijn dat ze aan het overlijden zijn. Daar is gelukkig al een topicje over geloof ik.
Enfin, het lijkt me een hardwareprobleem. Maar om alles uit te sluiten zul je toch een van de twee kaarten er even uit moeten trekken, en nog even een tafelventilator voor je pc kast zetten. (en ook even de andere videokaart testen). Crashed de boel nog steeds, denk dan aan garantieregeling als je die nog hebt.

Maar check vooral ook het 8800xxx overlijden topic.

edit: hier dus: Het doodgaan van G80GTX/Ultra kaarten

[ Voor 7% gewijzigd door M2M op 03-01-2010 12:31 ]

-_-

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het is niet onwaarschijnlijk dat deze kaartjes een bekend probleem hebben (al is het wel erg toevallig dat ze het allebei hebben). Dan is de oplossing simpel doch misschien een beetje afschrikwekkend: de oventruc (zoals in dat topic te lezen). :P

Vat ik het nou goed op en zijn er ook artifacts in de BIOS, of niet? Zo ja, dan is het zeker wel hardwarematig.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• carthorian
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 15:17
artifacts (juist, kon niet op de naam komen eerder). Die zijn er inderdaad en verdwijnen wanneer ik in Windows zit (zowel gewoon als in velige modus) op beide kaarten.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

carthorian schreef op zondag 03 januari 2010 @ 12:42:
artifacts (juist, kon niet op de naam komen eerder). Die zijn er inderdaad en verdwijnen wanneer ik in Windows zit (zowel gewoon als in velige modus) op beide kaarten.
ja, maar met nvidia drivers geactiveerd, of via de standaard in windows gebakken vga drivers. Die doen namelijk vrij weinig met de videokaart, alles gaat via de processor namelijk. Er wordt zelfs niet meer gebruik gemaakt van de 2d functies in de videokaart. Wat verklaard dat je videokaart geen artefacts geeft als je in de VGA modus zit.

-_-