Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 11:47
Ik heb de Sitecom Range Extender WL-330 gekocht omdat het signaal in ons huis te zwak is.
De Range Extender heb ik volgens de handleiding geinstalleerd.
Maar is het probleem dat ik geen verbinding kan maken, terwijl het bereik uitstekend is..
Mijn basiskennis van netwerk is erg laag, dus van DHCP, WDS enzo weet ik niet heel veel.
Mijn instellingen van de router (SMC 7908VOWBRa) en de Repeater:
Ik heb DHCP in mijn router aanstaan, in mijn range extender uit.
WDS heb ik bij de router en de repeater allebei aanstaan
In de Repeater staat bij modus AP Bridge-WDS. Maar dit weet ik niet zeker of ik goed zit, ik kan namelijk ook Universele Repeater invullen, is dat de goede modus?
Het Macadres van de computer heb ik ingevuld.
Ik gebruik de Range Extender namelijk draadloos.
Ik heb de beveiligingen van allebei op WAP2 staan, met hetzelfde wachtwoord.
Het type netwerk staat op allebei op B+G.
Ik heb de Repeater al verschillende keren gereset, en alles weer opnieuw ingevuld, maar dat helpt ook niet.
Op internet las ik dat het problemen kan geven, als de router en de repeater niet allebei zijn aangesloten bij de WiFi-Alliance. De router is al 5 jaar oud en heeft geen Wifi-Alliance certificaat. De Sitecom zie ik er ook niet bij staan, maar die zal er waarschijnlijk wel één hebben. De Netwerkadapter: Linksys WMP600N heeft er wel één
Wat kan ik fout gedaan hebben?

[ Voor 44% gewijzigd door slico op 02-01-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119927

Heb vandaag ook zo'n wl-330 aangeschaft. Na ca. 5 min werkend met ook een sitecom router, bereik is prima.
Modus op reapeater. Enkel heb je dan 2 ssid's. Met 2 netwerken naast elkaar moet je opnieuw verbinden als de een andere verdieping kiest. WDS nog niet getest. Morgen eens proberen.
Wpa 2 beveiliging werkt goed.

Mijn instellingen; router als AP en DCHP via de router, in de extender dus op uit. Geen mac adressen uitgewisseld wel de gateway (ip router) invullen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Anoniem: 119927 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 00:23:
Heb vandaag ook zo'n wl-330 aangeschaft. Na ca. 5 min werkend met ook een sitecom router, bereik is prima.
Modus op reapeater. Enkel heb je dan 2 ssid's. Met 2 netwerken naast elkaar moet je opnieuw verbinden als de een andere verdieping kiest. WDS nog niet getest. Morgen eens proberen.
Wpa 2 beveiliging werkt goed.

Mijn instellingen; router als AP en DCHP via de router, in de extender dus op uit. Geen mac adressen uitgewisseld wel de gateway (ip router) invullen.

Succes
WDS heb je dus ook in de router niet aanstaan?
En wat bedoel je precies met de Gateway( ip router) invullen? Mijn ip-adres van de router is 192.168.2.1, moet je die dus ook bij de geavanceerde instellingen van de sitecom invullen?
Ik heb beveiliging helemaal uitstaan, dus dat zal het probleem waarschijnlijk niet wezen.
Dit zijn de instellingen die ik nu heb:
Basis: http://img85.imageshack.u...7/instellingensitecom.png
Geavanceerd: http://img696.imageshack....stellingensitecomgeav.png

Maar de Sitecom gebruik jij ook gewoon als draadloze repeater?
Als ik de Sitecom als Access Point instel en dan aan de router/modem hang, werkt alles wel gewoon.
Maar dat is de bedoeling natuurlijk niet.
En moet je voordat je DHCP uitzet, eerst nog de ip-adressen van de router invullen in de vakjes onder DHCP?

[ Voor 6% gewijzigd door slico op 03-01-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WDS staat in mijn router niet aan. Die staat gewoon op AP.
DCHP in de router aan laten staan!

Instellingen extender;

Basis
MODUS op repeater
BAND 2,4 ghz (B+G+N)
MAIN ESSID netwerk naam van de repeater, andere naam hanteren dan je Root AP SSID Bijvoorbeeld netwerk 1
Channel Number, zelfde kanaal als je huidige netwerk kiezen.
Dan op Site Survey klikken en je huidige draadloze netwerk selecteren. De rest volgt vanzelf.

Advanced settings
security zelfde als je huidige netwerk instellen, zelfde beveiliging en wachtwoord.

Toolbox
Systeem
IP management, Default Gateway 192.168.2.1 invullen
DHCP Server off

Dan zou het moeten werken, Succes
slico schreef op zondag 03 januari 2010 @ 15:04:
[...]

WDS heb je dus ook in de router niet aanstaan?
En wat bedoel je precies met de Gateway( ip router) invullen? Mijn ip-adres van de router is 192.168.2.1, moet je die dus ook bij de geavanceerde instellingen van de sitecom invullen?
Ik heb beveiliging helemaal uitstaan, dus dat zal het probleem waarschijnlijk niet wezen.
Dit zijn de instellingen die ik nu heb:
Basis: http://img85.imageshack.u...7/instellingensitecom.png
Geavanceerd: http://img696.imageshack....stellingensitecomgeav.png

Maar de Sitecom gebruik jij ook gewoon als draadloze repeater?
Als ik de Sitecom als Access Point instel en dan aan de router/modem hang, werkt alles wel gewoon.
Maar dat is de bedoeling natuurlijk niet.
En moet je voordat je DHCP uitzet, eerst nog de ip-adressen van de router invullen in de vakjes onder DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Oke het grootste probleem is opgelost!
Ik kan er met de laptop en mobiel op.
Met mijn computer lukt het echter nog niet.
Ik heb op de router en de Range Extender WPA2 AES beveiliging staan.
Als ik echter verbinding wil maken op de computer moet ik twee netwerksleutels invullen.
Dit lukt niet en nadat het mislukt is, zegt de computer dat de instellingen die op de computer ingevuld zijn niet overeenkomen met de vereisten van het netwerk.
Als ik bij de eigenschappen van de verbinding WEP beveiliging invult, geeft de computer die melding niet, maar kan ik alsnog niet verbinding maken.
Netwerkadapter is de Linksys WMP600N Dual Band
Wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste firmware op de spullen gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens je netwerknaam kan in de extender gelijk zijn als in de router. Getest, werkt!. WPA AES werkt gewoon, pre-share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
De router kan niet meer geupgrade worden.
De Extender heeft geen nieuwe firmware en de netwerkadapter is geupdated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-02 09:45
Ben ook met sitecom WL-330 bezig als extender op een Linksys 120N. Maar ook met het daarop aansluiten van een dell laptop met een onboard intel 4965AGN wifikaart, een oude laptop met een oudere Linksys G kaart en een PC met een nieuwe USB 300N stick.
De Linksys staat beneden aangesloten op UPC internet en de extender draadloos op de middenverdieping om signaal te versterken naar de zolderkamer waar de oudePC en laptop staan.

Complicerende factoren/variablen
1. N-standaard niet door alle leveranciers hetzelfde?....
Na wat gestoei lijkt het dat de Sitecom extender niet lekker met de linksys router op de N standaard wil werken. Door deze op G te zetten, een vast kanaal te kiezen en 2,4ghz, lukte het me uiteindelijk om vanuit een laptop via de Sitecom, en de linksys op internet te komen,
2. Beveiliging niet voor alle leveranciers hetzelde?
Ook schijnt men op internet te roepen dat de WPA standaard niet door alle leveanciers hetzelfde is ingevuld...dus heb ik die nu maar even uit gezet/ Bijvoorbeeld: Communicatie tussen intel 4965AGN en Linksys router schijnt nooit zo goed te gaan. Tenzij laatste drivers voor de intel kaart wordt gebruikt en beveiliging op 'geen'of WPA2 is. Het is dan de vraag of de de de Linksys router en de sitecom extender samenwerken op WPA2.
3. Kleine maar toch interessante alle drie de laptops/pc's hebben andere versie OS, Althans twee XP (waarvan een op Sp2 en de ander op Sp3... dat ga ik zodra ik boven eindelijk verbinding heb bijstellen) en een VISTA. Het enige verschil zit hier alleen in de manier van benaderen van de instellingen.

Dus nu zonder beveiliging en op G standaard, kom ik vreemd genoeg via de laptop op de beganegrond, door op draadloos te verbinden op de Linksys router in het menu van de sitecom, maar niet meer in het menu van de linksys... Het goede is dat de router en extender met elkaar verbonden zijn,... maar ik kan het internet niet op...
Als ik naar de eigenschappen van mijn verbinding kijk geeft ie aan dat ik op de DNS instellingen van de sitecom zit... gateway is die van de Sitecom... en die leidt niet tot het internet...I
Waar is dat linksys ding nu gebleven..
Moet ik in de sitecom nu aangeven dat de gateway het 192.168.1.1 adres die van de linksys is?

Het is allemaal heel mistig.
Kan iemand helpen?

Groet,
Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333285

Ik heb een Sitecom Wireless Broadband Router 300N X3 WL-342 die prima werkt met alle randapp. (laptop windows 7 , vaste PC XP, sitecom mediaspeler, ipad, iphones etc.) in het netwerk: bedraad en wireless: dit is SitecomXX met IP 192.168.111.111. Die deelt als DHCP server adressen uit vanaf 111.120 t/m 111.200. Tot zo ver alles prima!

Signaal in huis op 2e etage is echter te zwak / weg dus een Sitecom (want zelfde merk!) range extender gekocht, de Sitecom 300N (WL-330 v1 202): SitecomYY met (fabrieks)IP 192.168.0.234.
Alle instellingen netjes afgelopen. Universal Repeater geselecteerd, SitecomYY vindt by de site survey keurig als Root AP SSID de broadband router SitecomXX, WEP2 beveiliging ingesteld, bij IP Management de DHCP server uitgezet etc. Dat gaat allemaal prima.

De randapparatuur ziet nu echter een tweede (!) wireless netwerk met de ID van de range extender SitecomYY en niet van de originele SitecomXX?! Als ik verbinding maak met SitecomYY gaat dat prima, maar heb ik GEEN internet verbinding?? Er wordt dus blijkbaar niets doorgeven, maar de extender fungeert (onvolledig, want geen internet!) als 2de AP.

Tevens: als ik op de SitecomYY bij IP Management het adres van de router SitecomXX wil invullen: 192.168.111.111 dan mag dat niet, omdat 192.168.0.234 niet in dezelfde sub-range (111) ligt. Prima, logisch, maar als ik dan bij IP Management het IP adres van de SitecomYY verander naar 192.168.111.112, dan accepteert hij dat wel, echter daarna is hij bedraad noch onbedraad terug te vinden in het netwerk onder dat (192.168.111.112) adres!

Het ontgaat mij volledig dat twee apparaten die volgens de specs naadloos (en draadloos!) met elkaar zouden moeten werken dat niet doen. Tevens is dit nu niet bepaald plug- en play, sterker nog: ik denk dat ik redelijk wat van netwerken weet, maar hier is niet uit te komen.

Voor een paar tientjes Range Extender levert nu al uren kostbare tijd verknoeit aan proberen dit werkend te krijgen :( .

Wie weet raad???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-07 13:47

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik zit nu dus met precies hetzelfde probleem. Heb een WL350 die perfect werkt, alleen is het signaal in de kamer / slaapkamer wat zwak op mijn telefoon (Galaxy S2. Vandaar een extender.

Idee was een sitecom want zelfde merken, maar ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Het lijkt erop alsof de router mijn netwerk niet wil zien. Maar we prutsen rustig verder :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333285

Tortelli schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:40:
Ik zit nu dus met precies hetzelfde probleem. Heb een WL350 die perfect werkt, alleen is het signaal in de kamer / slaapkamer wat zwak op mijn telefoon (Galaxy S2. Vandaar een extender.

Idee was een sitecom want zelfde merken, maar ik loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Het lijkt erop alsof de router mijn netwerk niet wil zien. Maar we prutsen rustig verder :P.
Tortelli, ben jij er nog uitgekomen? Ik ben recent weer aan het klooiien, maar lukt voor geen meter :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:27
Mischien heb je hier wat aan:
Sitecom WL330 Range extender werkt niet (geen internet)

[ Voor 55% gewijzigd door d3vlin op 21-02-2012 23:50 ]

Leaping Lab Rats!

Pagina: 1