Toon posts:

Ruis op headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe headset gekocht: Roccat Kave. Na hem aangesloten te hebben viel mij meteen op dat er een ruis op de headset zat, deze is te horen bij lage volumes of stilte en is niet merkbaar wanneer hij wordt overtroffen door hoger volume. Na wat google werk begon ik te vermoeden dat het aan mijn onboard geluidskaart zou kunnen liggen, waar de headset op aangesloten is. Vervolgens heb ik hem op een andere computer en nog een laptop getest (onboard geluidskaarten) en hier heb ik het zelfde probleem. Als ik met me muis beweeg hoor ik ook een verandering in toonhoogte en volume van het ruis, wanneer ik me rear en c/sub jacks aan sluit wordt dit erger en hoor ik dit zelfs wanneer ik een programma op start.

Nu begon ik echter te twijfelen of het wel aan de geluidskaart ligt en niet aan de headset zelf. De roccat kave heeft namelijk 5 aansluitingen: Groen, roze, zwart, oranje en een USB. Het probleem met de ruis doet zich echter al voort zodra ik de USB er in plug en er dus stroom over de headset heen loopt. Mijn vraag is: ligt dit dan nog steeds aan mijn headset of is het toch mijn geluidskaart?

Verwijderd

Ik kan dit bevestigen, voor één of andere reden zit er een lichte ruis op de headset. Iemand enig idee hoe dit verholpen kan worden?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dat komt toch gewoon omdat "de versterker" elk miniscuul ruis geluidje versterkt ?? Probeer anders eens de achterkant van je moederbord in plaats van "front audio" :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||