Advies :: GT240 | HD4650 ::

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

• Scarabeast
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-01 09:16
Hallo mensen!
Ten eerste natuurlijk allemaal de beste wensen =) Hopelijk is al het geld veilig en zonder brokken de lucht ingegaan 8)7 ..

The question;
Ik ben al een poosje opzoek naar een andere videokaart + voeding.
De voeding was niet zo moeilijk te vinden http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=tn5o13& (goed genoeg neem ik aan..?)

De videokaart brengt wel wat meer twijfels met zich mee.
Ik ben opzoek naar een videokaart die games(COD 4, Halo 2) redelijk/goed kan afspelen en ik was ook van plan om niet meer dan 85,- uit te geven.

Na een beetje rondgekeken te hebben leek één van deze twee mij het beste.
Ik ben meer geneigd de HD4670 te kopen omdat die mij een betere prijs/kwaliteits verhouding levert (denk ik :P).
http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD4000
:: HD4670
http://www.alternate.nl/h...deon+HD4000&l4=XFX+HD5750
:: GT240
Kan iemand mij één van de twee of misschien zelfs een hele andere kaart aanbevelen?

Thanks in advance =)

~Scarabeast~

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Welke kaart van die 2 het beste is, kan je prima vinden door reviews op te zoeken. Leg de prestaties van beide kaarten naast elkaar en je hebt je antwoord.

Persoonlijk zou ik met het budget dat je hebt voor een 2e hands kaart gaan. Als je budget wat lager is kan je 2e hands veel snellere kaarten kopen dan nieuw in de winkel. Je koopt dan wel een wat oudere kaart, maar die is dan wel veel sneller dan een nieuwe.

Bijvoorbeeld een 2e hands HD4850. Kost ongeveer het zelfde als je de kaart 2e hands koopt. Maar is wel meer dan 2x zo snel als de HD4650.

[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 01-01-2010 20:59 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Die voeding is inderdaad goed genoeg, misschien wat overkill gezien je lichte videokaart, voor dat kaliber zou een goede 400W het ook prima moeten trekken en dat scheelt weer wat geld (meer voor de videokaart :))

Dan de videokaart: Inderdaad is de prijs/kwaliteit van Ati wat hoger op dit moment. Dus van die twee de HD4670.

Een HD4770 is nog veel sneller trouwens, dat zou ook nog in het budget moeten passen. Maakt compleet gehakt van de HD4670 of GT240. Ook die draait nog prima met een goede 400W-voeding.

@onder: ja ik had het gezien :P Overigens is 1GB geheugen op die kaartjes niet echt nuttig, dat heeft pas effect bij high-end kaarten dus 512MB is beter (lees: goedkoper).

[ Voor 33% gewijzigd door bwerg op 01-01-2010 21:09 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Scarabeast
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-01 09:16
Sorry voor de fout, niet de HD4650 maar de HD4670, link is wel goed maar de titel en het typenummer in de text zelf klopt niet!
> . > op tijd naar bed vanaaf dus...

~Scarabeast~

Verwijderd

Ik heb toevallig de 4670 en de 4770 allebei, dus ik heb ze kunnen vergelijken.

De 4770 is een heel erg leuke kaart waar je veel spellen goed mee kan spelen. Qua snelheid is hij vergelijkbaar met een 4850. Ik heb 'm zelf uitgezocht om Fallout 3 mee te kunnen spelen, dat doet hij op 1600x1200 4xAA en 16xAF op very high settings perfect. Nieuwere spellen moeten met iets lagere settings ook nog heel goed te doen zijn, maar dat trekt mijn processor niet. Hij is mooi zuinig, koel en stil ook en klokt ook nog eens lekker over. Ik heb mijn 4770 van Sapphire met 512 MB GDDR5 voor 88 euro bij Mycom gehaald.

De 4670 heb ik net binnen, dat is de Club3D met 512 MB DDR3. Hij is ergens anders voor bedoeld maar ik heb 'm maar even in het systeem gezet waar die 4770 normaal in zit. Ik moet zeggen, het valt me niets tegen. Fallout 3 speelt ook nog steeds fatsoenlijk op dezelfde settings. Je merkt wel dat de kaart het er wat moeilijker mee heeft, soms framedrops en een load die continu tegen 100% aan zit (de 4770 haalt dat niet omdat mijn processor 'm niet kan bijbenen). De koeler is minder stil dan die van de 4770. In die van mij zit een soort hum die je vrij goed kan horen, ondanks dat het geen hard geluid is. Normaal betaal je voor die kaart 60 euro plus verzendkosten.

Ik heb toen ik de 4770 kocht eerst naar de 4670 zitten kijken. Ik heb er achteraf geen spijt van dat ik de 4770 heb gekocht. Een 4670 is een kaart waar je op het moment nog prima mee uit de voeten kunt en ook nieuwe spellen op lagere settings nog kan spelen. Als je een beetje van mooie settings houdt en met het oog op de toekomst is de 4770 een betere keuze.

Als je het geld kan missen zou ik voor de 4770 gaan, die gaat je niet teleurstellen. COD4 draait er volgens de reviews goed op, Halo 2 weet ik niet. Een 5750 is ook nog een optie maar eigenlijk al iets te duur.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:59
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:15:
Ik heb toevallig de 4670 en de 4770 allebei, dus ik heb ze kunnen vergelijken.

De 4770 is een heel erg leuke kaart waar je veel spellen goed mee kan spelen. Qua snelheid is hij vergelijkbaar met een 5850. Ik heb 'm zelf uitgezocht om Fallout 3 mee te kunnen spelen, dat doet hij op 1600x1200 4xAA en 16xAF op very high settings perfect. Nieuwere spellen moeten met iets lagere settings ook nog heel goed te doen zijn, maar dat trekt mijn processor niet. Hij is mooi zuinig, koel en stil ook en klokt ook nog eens lekker over. Ik heb mijn 4770 van Sapphire met 512 MB GDDR5 voor 88 euro bij Mycom gehaald.
mm, ik denk dat je hier toch een foutje maakt. Een 4770 is op lage resoluties ongeveer even snel of iets sneller als een 4850 en op hogere resoluties iets trager dan een 4850 maar komt not way zelfs nog niet in de buurt van de performance van een 5850. Verder is het wel een prima kaart prijs kwaliteit.

Zoals al aangehaald, kan je ook tweede hands een 4870 voor een 80-100tal euro proberen te vinden. Die is weer wat sneller op de hogere resoluties en zeker interessant wanneer je een 22+inch lcd hebt staan want dan is de native resolutie al redelijk hoog.

http://www.techpowerup.com/reviews/ATI/Radeon_HD_5870/1.html

Edit: lol@daaaaf , ik was eerst >:)

[ Voor 13% gewijzigd door FragileM64 op 01-01-2010 23:25 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-04 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 23:15:
Qua snelheid is hij vergelijkbaar met een 5850.
Je bedoelt hier een 4850 neem ik aan. (Goed verhaal verder).

Edit: met ^^

[ Voor 3% gewijzigd door Daaaaf op 01-01-2010 23:22 ]

Verwijderd

Ja, ik ben lekker bezig vandaag. Moest natuurlijk een 4850 zijn, de 5850 is een ander verhaal.

Je link linkt dan weer naar een 5870, moet dat niet ook een 4870 zijn? :p

Het hangt inderdaad ook heel erg af van de hardware die er al staat. Met een oudere processor zijn nóg snellere kaarten soms overkill (bij mij zou ik er in Fallout waarschijnlijk geen frame meer door zien) maar op een HD LCD-scherm wil je dan bijvoorbeeld misschien juist weer wat meer performance.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus niet de manier om een videokaart te kiezen. Als je lukraak gaat zitten browsen en dan een paar kaarten vindt is het niet gek dat je geen idee hebt welke je moet kiezen.

Probeer het eens andersom: bepaal je functionele eisen (hoeveel fps in de gekozen games op de resolutie van je monitor haalbaar moet zijn), ga dan op zoek naar algemene vergelijkingen van videochips in dat spel (of eentje met zelfde engine). Dan wordt duidelijk welke chips allemaal aan die eisen voldoen. Schrap vervolgens alles wat boven budget is. Bij een budget als dit hou je dan niet zoveel over. Kies dan ofwel de goedkoopste die nog aan de eisen voldoet, of de hoogste prestaties in dat spel op die resoluties binnen budget - of ga er tussenin zitten.

Pas op dat moment heeft het zin om naar individuele kaarten met die chips te gaan kijken en reviews ervan op te zoeken.

Maar goed, ik val in herhaling, dit kun je hier ook gewoon **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

Aangezien je blijkbaar geen gebruik gemaakt hebt van de hulpmiddelen die we bieden en je ook niet echt veel eigen werk gedaan hebt (voorzover uit topicstart op te maken) gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.