ATI HD 2700 detecteert beamer niet (Epson TW3500)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik heb dus het probleem dat mijn pc (XP SP3) de beamer niet detecteert. Hij hangt standaard aan een Panasonic plasma. Verbinding is via HDMI (beamer) naar DVI (PC).

Wat ik ook probeer in CCC-ati tool (driver 9.12) of in Win config scherm hij detecteert hem niet. Op google kon ik niet echt iets vinden.
Mogelijke redenen die ik zelf kan bedenken zijn:
-Ik heb een verloopje tussen de hdmi kabel en de dvi aansluiting op mijn pc zitten. Dit verloopje heeft aan de 'dvi-pin' kant niet alle pinnetjes. Ik heb even bij andere dvi stekkers gekeken en sommige hebben dit wel, anderen niet. Maakt dit wat uit icm HDMI? Of verloopje is sowieso niet goed (lijkt me sterk,....)
-Het is niet mogelijk om 2 'non-monitors' aan de kaart te hangen. Je moet dus minimaal 1 monitor hebben ipv een tv en een beamer. Lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik gok maar wat.

Kabel heb ik gechecked, ik krijg via mijn digitale hd ontvanger wel signaal naar de beamer via deze kabel.
Ik heb ook de dvi aansluitingen van mijn graka omgewisseld, maar beide dvi poorten op de kaart werken wel de tv.

Ik blijf in de dropdown van win config beeldscherm alleen de plasma zien en de Epson wordt nergens getoond.
2e scherm ook geprobeerd te enablen, forece detect ook, maar dat mag allemaal niet baten.

Ik heb ook force detect gedaan, maar dat mocht niet helpen.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Even een update. Inmiddels is het nog niet opgelost.

Wat ik inmiddels geprobeerd heb is:
- Andere hdmi-dvi verloop gehaald. Deze heeft een 'volle' pins op de dvi. Geen verschil.
- Aangesloten via vga. Xp herkent de beamer meteen.

Zou de kabel te lang zijn icm het verloopje. Ik ga nu even een kortere hdmi regelen om te kijken wat die doet. Mocht iemand nog geniale ideeen hebben, ze zijn welkom!

Update
Kabel van 1,5 meter ertussen. Meteen signaal. Oftewel het signaal is te zwak wat wordt doorgegeven. Iemand ervaring met hdmi kanaal versterkers?

[ Voor 16% gewijzigd door Mystikal op 02-01-2010 14:10 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Inmiddels een repeater er tussen gezet. Geen resultaat |:( |:( |:( .

Langzaam gek aan het worden.. Ben blij dat het topic storm loopt :> .

Opties die ik nog heb zijn:
-een kabel met ingebouwde repeater
-dvi - hdmi kabel, zodat het verloopje eventueel niet voor de verzwakking van het signaal zorgt.
-Hdmi naar Cat5/6 kabel proberen. Uiteindelijk moet er toch iets gaan werken. Een andere optie is er niet.

Keep you posted.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338542

Mystikal schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:45:
Ben blij dat het topic storm loopt :> .
Whaha :P

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 338542 op 05-01-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Ik weet niet hoelang je oorspronkelijke HDMI kabel is maar hij mag niet langer zijn als 15 meter. Als dat wel zo is verlies je inderdaad signaal.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Xenomorphh schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:40:
Ik weet niet hoelang je oorspronkelijke HDMI kabel is maar hij mag niet langer zijn als 15 meter. Als dat wel zo is verlies je inderdaad signaal.
Die is inderderdaad 15 meter. Maar een repeater/versterker heeft ook niet geholpen...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:36

St@m

@ Your Service

Ik denk serieus dat je kabel gewoon brak is.. bij de voetbal heb ik ook de bekabeling geregeld en daar heb ik een kabel van 20 mtr HDMI - DVI laten leggen en perfect beeld hoor op de 50" plasma. Hier zitten overigens geen verloopstukjes oid tussen).
Kabel is besteld bij Sallandautomatisering en koste iets minder dan 100 euro
Merk weet ik even niet uit mijn hoofd en de site van salland is stuk ofzo.. ik kan niet inloggen om het na te zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 06-01-2010 13:43 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:56
St@m schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:43:
Ik denk serieus dat je kabel gewoon brak is.. bij de voetbal heb ik ook de bekabeling geregeld en daar heb ik een kabel van 20 mtr HDMI - DVI laten leggen en perfect beeld hoor op de 50" plasma. Hier zitten overigens geen verloopstukjes oid tussen).
Kabel is besteld bij Sallandautomatisering en koste iets minder dan 100 euro
Merk weet ik even niet uit mijn hoofd en de site van salland is stuk ofzo.. ik kan niet inloggen om het na te zoeken.
Als ie zo duur was dan zal het ook wel een redelijk dikke kabel (en dus afscherming) zijn geweest :)

Als TS een goedkoop bokkiewokkie kabeltje heeft dan is het verklaarbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:36

St@m

@ Your Service

ThinkPadd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 13:49:
[...]

Als ie zo duur was dan zal het ook wel een redelijk dikke kabel (en dus afscherming) zijn geweest :)

Als TS een goedkoop bokkiewokkie kabeltje heeft dan is het verklaarbaar :)
Het is inderdaad een vrij dikke kabel :) geen bokkiewokkie kabel. Maar HDMI -> DVI of andersom for that matter zijn sowieso duur.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Ik zal maar even de oplossing posten :P. Na heeeeel lang zoeken, proberen, trial and error bleek het de videokaart te zijn. Mijn gamepc op de beamer aangesloten en hij pakte het meteen met 15 meter kabel. Toen naar de compuboer gegaan en een nieuw ATI kaartje erin gezet. Meteen prijs. Ongelovelijk maar waar, het lijkt erop dat de ati 2600hd een wat zwakker signaal afgeeft dan bijvb de hd decoder. Korte kabel was geen probleem, lange blijkbaar wel. Opgelost dus...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 07:19

SeatRider

Hips don't lie

Mystikal schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 21:37:
Ik zal maar even de oplossing posten :P. Na heeeeel lang zoeken, proberen, trial and error bleek het de videokaart te zijn. Mijn gamepc op de beamer aangesloten en hij pakte het meteen met 15 meter kabel. Toen naar de compuboer gegaan en een nieuw ATI kaartje erin gezet. Meteen prijs. Ongelovelijk maar waar, het lijkt erop dat de ati 2600hd een wat zwakker signaal afgeeft dan bijvb de hd decoder. Korte kabel was geen probleem, lange blijkbaar wel. Opgelost dus...
Je zou dan verwachten dat een repeater dat probleem ook op zou lossen. Overigens, had jij de repeater aan het begin geplaatst (dus bij de videokaart), of bij de beamer? Ik vermoed nu het laatste, terwijl ik gevoelsmatig het eerste zou doen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
SeatRider schreef op zondag 10 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Je zou dan verwachten dat een repeater dat probleem ook op zou lossen. Overigens, had jij de repeater aan het begin geplaatst (dus bij de videokaart), of bij de beamer? Ik vermoed nu het laatste, terwijl ik gevoelsmatig het eerste zou doen.
Verkeerd vermoed.... Als je een signaal wilt versterken moet je hem natuurlijk aan het begin zetten, en niet aan het eind. Anders komt het signaal niet eens binnen tot aan de repeater. Maar goed, de repeater lostte voor het probleem dus niet op. Verder was een nieuwe graka maar 40 euro, terwijl alle kabels, versterkers, verloopjes wat ik geprobeerd heb de afgelopen tijd, het dubbele hebben gekost.

'crosspost'

Het eindresultaat mag er zijn Mystikal in "Post hier foto's en specs van je home ci..."

[ Voor 8% gewijzigd door Mystikal op 10-01-2010 13:58 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1