Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] automatisch afmelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een PC van een vriend van mij heb ik vandaag binnen gekregen omdat deze een valse virusmelding gaf en er allemaal spyware troep op zat. Nu heb ik met AVG een scan gedaan over de PC en deze heeft alle virussen en spyware troep van de PC verwijderd.

De grap nu is dat ik na opnieuw opstarten een gebruiker wil kiezen en na een flits van het achtergrondplaatje meldt de gebruiker zich direct weer af.

Bij het opstarten heb ik op F8 gemept en laatst werkende configuratie geselecteerd maar geen resultaat. Ook bij veilige modus kan ik als adminstrator niet in het systeem. Het is duidelijk dat het virus diep in het systeem zat (taakmanager en regedit waren ook uitgeschakeld).

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan het met een windows herstel of moet ik echt alles opnieuw installeren?

Alvast bedankt!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 20:01

painkill

Pain(k)(ill)

Nieuwe install, je weet nooit wat het virus dan nog meer kan doen. Het kan zomaar zijn dat hij zich over het netwerk weer verspreid naar andere computers. Gewoon helemaal opnieuw beginnen en dan weet je zeker dat het goed komt.

Mijn SNES verzameling!

• Mattie84
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:51

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-11 14:38

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows Clients - FAQ - Mijn Windows logt direct weer uit na het inloggen?

is dan sowieso je beginpunt - die FAQ is er niet voor niks natuurlijk :)
Let er ook op dat het niet noodzakelijk om wsaupdater.exe hoeft te gaan, dus controleer de registry key.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met die CD image (optie 3) maar bij het selecteren van de schijf gaat het al fout.

Als ik een lijst output van alle partities dan krijg ik 2 beschikbare te zien. Of ik nou schijf 1 of 2 selecteer, ik blijf de error krijgen: "Mount failed@ Try select again of another".

Beetje vaag....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gebruik anders even een verse NTpasswd CD image, even googlen en je hebt een recentere te pakken.
Waarschijnlijk zitten er niet de juiste drivers in de oude versie meegeleverd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1