13-14" laptop met dikke videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36
Gezocht heb ik zeker, ook in het buitenland zoals geizhals, helaas niets gevonden. Ik ben op zoek naar een compacte (en lichte) laptop, met een fatsoenlijke grafische kaart.

Momenteel heb ik een Lenovo X300 en vanwege zijn formaat en gewicht ben ik daar erg over te spreken. Ik heb ernaast nog een gewone tower met quadcore en HD4870, maar ik merk dat de enige zware taak die ik daarop uitvoer eigenlijk games zijn. Oftewel, het zou me een hoop gedoe schelen als ik gewoon 1 systeem had, een laptop, met een goede videokaart. Om draagbare redenen moet deze het liefst niet groter zijn dan 13", 14" wil ik dan nog wel tolereren. Ik kan echter nergens zulke machines vinden. Ik heb gekeken bij de usual suspects als Asus, Acer, Apple, MSI, Lenovo, Sony, noem maar op. Dell, BTO, xxodd en deviltech hebben ook niets. Het dichtst in de buurt komen 15,6" machines van 3,5+kg en over de 1200 euro. Deze hebben dan een GTX260 of 9800m (4850/4970 heb ik nergens kunnen vinden?).

Er is een enkele 14" met nog net een 9600GT (de MSI GX400/420 die niet in Nederland, maar ook niet op ebay te vinden is) of een HD4650 (ASUS-N81VP, in de VS te krijgen). Als het op games als GTA 4 aankomt zijn deze alleen net niet genoeg en wil je eigenlijk de chips zoals in de 15,6" bakken.

Omdat energieverbruik het grote probleem lijkt, dacht ik zelf aan een laptop met 4860 chip. Hoewel er hier op GoT als sinds begin 2009 over gesproken wordt, kan ik nu uberhaupt geen machines met deze chip vinden. Ten einde raad meld ik me dus hier ;)

Weet iemand of er 13-14" laptops zijn met een goede videochip? Liefst denk ik dan aan de GTX260/9800GT of HD4850/60, maar gezien de barre werkelijkheid zou ik met een 9800GS ook al tevreden zijn. Ook omdat in Nederland zo weinig aanbod is qua laptops, hoor ik ook graag van modellen die in het buitenland wel te krijgen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 01-01-2010 12:43 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Het nieuws wat er vandaag opkwam nieuws: Nvidia introduceert GeForce 300M-mobiele gpu's is misschien iets om eens op te zoeken?
Dacht dat ATI ook hun nieuwe mobile reeks ging uitbrengen ergens januari - maart.

Verwijderd

Je zou hier eens naar kunnen kijken:
pricewatch: Toshiba Satellite Pro U500-181

Tevens is het heel makkelijk om in de T.net Pricewatch te filteren op schermresolutie en grafische kaart, je houdt dan vanzelf een aantal resultaten over.

Je zou ook eens kunnen kijk naar de Acer Aspire Timeline series! :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 13:11:

Tevens is het heel makkelijk om in de T.net Pricewatch te filteren op schermresolutie en grafische kaart, je houdt dan vanzelf een aantal resultaten over.
Heb ik uiteraard gedaan, maar zoals je al las kan ik de laptops die ik zoek niet vinden :) Een GT210 in de Toshiba die je aanhaalt komt niet eens in de buurt van wat ik zoek ;) Als ik zoek op de grafische chips die ik wil, is er een Asus van 16" die er aan voldoet. Gewoon in de webshops kan ik ze dan nog vinden met 15,6", maar beter dan dan wordt het niet. Ook de Timelines die je aanhaalt, hebben allemaal integrated Intel graphics. Ik ben dus uitdrukkelijk op zoek naar 'dikke videochips' in compacte laptops.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

De Timelines zijn ook met Integrated ATI te krijgen! :)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica