Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis 4 TV's staan en 1 tv tuner kaart. Al deze tv's zijn verbonden dmv hirschmann professionele kabel. Dit is op zich best wel een dikke kabel. Alleen lopen de kabels zo:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2001on.png

Alleen is het beeld boven op een digitale tuner in de pc niet zo goed. Hoe kan ik dit verbeteren. Er zitten 2 splitters voor zoals te zien is op het plaatje. En we hebben nog wel een versterker liggen maar die doet ook niet veel.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:35
Op het plaatje staat de PC beneden? Of probeer het anders eens beneden zonder splitters, als het beeld dan nog steeds niet zo lekker is dan werkt die kaart gewoon niet zo geweldig.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-02 20:16

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

TV tuners staan er bekend om, gevoelig te zijn voor ruis op de kabel.

Zorg voor een degelijk signaal. Zitten er ook speciale afsluiters op je Hirschmannkabel of van die standaard dopjes? Met die goedkope plastic dopjes kan er namelijk alsnog ruis op het signaal komen.. met stekkers van Hirschmann (of andere goede afgeschermde dopjes) verbetert het signaal aanzienlijk.

Daarnaast moet je uitkijken voor overversterking. Stel het signaal op de versterker zodanig af, dat het signaal 'goed is'. Zodra het beeld goed is, draai dan niet door... (dan krijg je overversterking..niet meteen op een tv zichtbaar, maar mogelijk al wel op de pc).

Verder zijn er al heel veel topics geweest op GoT met dezelfde problematiek. Gebruik de search dus ff voor wat extra tips :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ShittyOldMan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 00:48:
Op het plaatje staat de PC beneden? Of probeer het anders eens beneden zonder splitters, als het beeld dan nog steeds niet zo lekker is dan werkt die kaart gewoon niet zo geweldig.
Nee ik wil een 2de tuner aansluiten op het aansluit punt waar boven ook de tv is.
TV tuners staan er bekend om, gevoelig te zijn voor ruis op de kabel.

Zorg voor een degelijk signaal. Zitten er ook speciale afsluiters op je Hirschmannkabel of van die standaard dopjes? Met die goedkope plastic dopjes kan er namelijk alsnog ruis op het signaal komen.. met stekkers van Hirschmann (of andere goede afgeschermde dopjes) verbetert het signaal aanzienlijk.

Daarnaast moet je uitkijken voor overversterking. Stel het signaal op de versterker zodanig af, dat het signaal 'goed is'. Zodra het beeld goed is, draai dan niet door... (dan krijg je overversterking..niet meteen op een tv zichtbaar, maar mogelijk al wel op de pc).

Verder zijn er al heel veel topics geweest op GoT met dezelfde problematiek. Gebruik de search dus ff voor wat extra tips
Ik gebruik de hirschmann pluggen voor de uiteinden van de kabel. Ik zal het wel even proberen met de versterker ertussen maar dit is een heel klein apparaatje dat niet veel verstrekt en dat is waarschijnlijk niet genoeg met 6 apparaten.