Toon posts:

Vraag: DVI naar oude tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Vroeg me af of het mogelijk is om met mn huidige pc een verbinding te leggen naar een oudere tv. Dit deed ik meestal via een scart kabel, via de videokabel. Nu is mijn vraag is er een dvi naar scart of iets dergelijks, of een andere manier om mn pc met mn tv te koppelen?
GRoet

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er zijn verschillende soorten DVI, en tegenwoordig is dat voornamelijk een digitaal signaal. Scart is analoog. Dus nee, dat gaat niet werken.

Je zou kunnen kijken naar een nieuwe grafische kaart met een tv-out uitgang. Of een nieuwe HD-tv ;)

Ey!! Macarena \o/

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat kan, als je pc een tv-out heeft dan kan je daar vaak een S-Video of composiet video kabel op aansluiten, en die kan dan direct of via een scartverloop de tv in. Heb je dat niet dan is de simpelste oplossing een video-converter box. Je hebt waarschijnlijk ook nog een vga-aansluiting? Dan zijn daar prima converterboxen voor te vinden. Er staat er geloof ik eentje op dealextreme.com (hong kong). Voor DVI moet ook wel wat te vinden zijn denk ik.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die optie had ik ook al bedacht. Is alleen niet echt hoe ik het wil, aangezien het op dit moment een beetje buiten mijn budget valt.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:58

The Zep Man

🏴‍☠️

DVI-I bevat VGA, waarvan in sommige situaties ook RGB SCART gemaakt kan worden. Zie dit topic voor meer informatie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Ik heb daar toendertijd ook naar zitten kijken omdat ik graag films op mijn oudere TV wilde kijken. Ik kwam er toch op uit dat een videokaart met S-video uit het makkelijkste is. Ik heb uiteindelijk een 4xxx gekocht, simpelweg omdat alle 5xxx kaarten niet met S-video uit te krijgen zijn; nu kijk ik naar tevredenheid mijn torrents op de TV.

Er blijkt echter een andere methode te zijn. De meeste mensen hebben wel een 1xPCI-E slot (zo'n korte) op hun moederbord zitten dat ze toch niet gebruiken. Je kan een oude videokaart kortwieken en hem zo gebruiken om toch een TV-out te hebben. Hij draait dan wel maar op 1x, maar dat is voor alleen een TV-out geen probleem.

Als ik dat geweten had toen ik de keuze moest maken had ik wellicht een andere kaart gekocht. Je kan dus een heel goedkoop oud kaartje ergens vandaan halen en daar zelf een TV-out van bouwen, mits je zo'n slot over hebt. Het is aanzienlijk goedkoper dan zo'n converter, als je goed zoekt kan je waarschijnlijk voor 10 of 15 euro al klaar zijn. Het vereist wel wat creativiteit, maar daarvoor ben je natuurlijk een tweaker ;)

Post van iemand die het gedaan heeft: AlexanderB in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D..."

Afbeeldingslocatie: http://www.majhost.com/gallery/AlexB/misc/12-11-09_1532.jpg
Pagina: 1