Toon posts:

Topic Reports & Feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 3.362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Femme schreef:
De grote verzameltopics zijn eigenlijk iedereen wel een doorn in het oog.
Femme in 'reviews: 2009: Tweakers.net groeit verder'

Dus maakte ik niet zo lang geleden (voor de post van Femme) al een topic report aan over de N900 thread: Nokia N900 Smartphone Internet tablet

Iinmiddels 63+ pagina's, met de vraag of het niet tijd wordt voor een nieuw deeltje (en bijbehorend verse Topic Start)

En vervolgens hoor je dus helemaal NIX. Ik ben niet de enige die klaagt over dat Topic Reports nauwelijks feedback opleveren..Dit past imho niet goed in een vriendelijker GoT. Niet alleen de enorme topic draadjes zijn veel users een doorn in het oog (kijk naar het succes van het Android forum, met veel meer aparte draadjes voor aparte problemen die ontstaan), maar ook bovenal dat er vaak geen enkele terugkoppeling plaatsvindt door modjes over Topic Reports. Hopelijk verbetert dit ook in 2010. Het zou een stuk vriendelijker zijn als modjes regelmatig wel terugkoppelen naar users over gemaakte topic reports, i.p..v. dat de idee dat dit in een soort /dev/null (naar het terechte gevoel van users) terecht komt. Wat vaker een terugkoppeling past imho erg goed in het beleid van een wat vriendelijker GoT.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
1) Ik ziet niet het verband tussen een nieuw deel van een verzameltopic en het geheel weren van verzameltopics :).

2) Wat verwacht je dan van zo'n topic report? Het is toch echt aan het initiatief van de gebruikers om een nieuw topic te openen. Je kan niet verwachten van de moderators dat ze een nieuw deel openen, omdat niemand anders het doet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoedje schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:04:
1) Ik ziet niet het verband tussen een nieuw deel van een verzameltopic en het geheel weren van verzameltopics :).

2) Wat verwacht je dan van zo'n topic report? Het is toch echt aan het initiatief van de gebruikers om een nieuw topic te openen. Je kan niet verwachten van de moderators dat ze een nieuw deel openen, omdat niemand anders het doet.
Sorry hoor, maar 3000+ posts en 63 pagina's is imho nou niet echt toegankelijk...vind je het vreemd dat users geirriteerd raken...het is bijna een dag taak zulke enorme topics te volgen om te kijken of je een reply hebt gekregen. En 2) dat heeft NIETS te doen met de feedback van modjes op een TR. Ik kan me nauwelijks herinneren wanneer ik voor het laatst feedback op een TR heb gekregen. En ik ben niet de enige..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:27

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "[Feat] Topicreport icon dynamisch van kl..."
Sorry hoor, maar 3000+ posts en 63 pagina's is imho nou niet echt toegankelijk...
Diezelfde 3000 posts verdeelt over 3 topics is imo ook niet toegankelijker hoor ;)

[ Voor 51% gewijzigd door crisp op 30-12-2009 19:09 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat me om de feedback...Jij als users probeert het forum te verbeteren, maar vervolgens heb je het idee alsof er niks mee gebeurt...Zie als vb m'n aangehaalde TR over de N900 thread.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik krijg regelmatig feedback op TRs (meestal een bedankje), maar voor de meeste TRs verwacht ik niet eens feedback. Iets valt op, je geeft het door en klaar.

Mbt grote topics, dat zou ik niet per TR doen, maar met een DM naar een of meerdere van de verantwoordelijke moderators in dat forumdeel. Alhoewel je niet verwacht dat zij een nieuw topic openen, helpt het vaak wel als er een mod-oproep (met een modbreak zodat het opvalt) wordt gedaan in het topic.

Maar dat zou ik dus niet met een TR doen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:09:
[...]

Het gaat me om de feedback...Jij als users probeert het forum te verbeteren, maar vervolgens heb je het idee alsof er niks mee gebeurt...
Ja, dat topic waar ik naar verwijs gaat toch over het idee om een vorm van feedback te geven? We hebben het idee niet afgeschoten, dus het ligt nog steeds op de stapel om 'ooit' iets mee te gaan doen :)

Als je echt feedback (meer dan een notificatie dat een TR gelezen/behandeld is) wilt kan je in voorkomende gevallen, zoals gambieter aangeeft, wellicht beter een DM doen.

[ Voor 14% gewijzigd door crisp op 30-12-2009 19:13 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
crisp schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:12:
[...]

Ja, dat topic waar ik naar verwijs gaat toch over het idee om een vorm van feedback te geven? We hebben het idee niet afgeschoten, dus het ligt nog steeds op de stapel om 'ooit' iets mee te gaan doen :)

Als je echt feedback (meer dan een notificatie dat een TR gelezen/behandeld is) wilt kan je in voorkomende gevallen, zoals gambieter aangeeft, wellicht beter een DM doen.
Maar het is júist zo handig als een moderator een simpele "note" kan plaatsen bij een Topicreport die naar de gebruiker toe gaat.

Het zou júist fijn zijn om daar een reactie op te krijgen (Fixxed, Ga ik niets aan doen of whatever). Nu krijg je vaak geen reactie en er gebeurd niets. Ik zou graag feedback op m'n commentaar geven (Uiterst kansloze topics daargelaten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het heeft geen enkele zin om een nieuw deel te openen, het blijft hetzelfde topic, met dezelfde dumpcultuur. Waar we vanaf willen, is dat alles in één topic gedumpt wordt. Dat betekent dus, niet meer alles in één ervaringentopic dumpen, wat steeds een nieuw deel krijgt, maar de onderwerpen verdeeld over meerdere topics.

Wat betreft je TR, dat was een enkel zinnetje waar de duidelijkheid nou niet echt vanaf spatte. Als je een punt wil maken, maak dan een duidelijkere TR, of stuur een van ons TCM-mods een DM. Waarom je meteen met een LA-topic komt is me volstrekt onduidelijk.

Edit: het wil overigens niet zeggen dat er geen nieuw deel geopend mag worden. Dat mag best. Sommige topicstarters kiezen ervoor om bij 1000 replies een nieuw topic te openen. Dat is wat ons betreft prima.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 30-12-2009 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

RedHat schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:28:
[...]

Maar het is júist zo handig als een moderator een simpele "note" kan plaatsen bij een Topicreport die naar de gebruiker toe gaat.

Het zou júist fijn zijn om daar een reactie op te krijgen (Fixxed, Ga ik niets aan doen of whatever). Nu krijg je vaak geen reactie en er gebeurd niets. Ik zou graag feedback op m'n commentaar geven (Uiterst kansloze topics daargelaten).
Als een moderator dat zou willen dan kan dat nu al door vanuit de TR een DM te sturen (mits de reporter dat aan heeft staan). Het feit dat dat nu al weinig/niet gebeurt geeft te denken dat een ander systeem dat in feite niet minder werk is dan een DM sturen waarschijnlijk ook weinig tot niet gebruikt zal gaan worden...

Het enige alternatief is dan een systeem bedenken dat voor de mods minder werk is dan een volledige reply te hoeven tikken naar de reporter. Dat dan de feedback zelf wat abstracter is is dan echter wel het logische gevolg.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

PromoX

Flying solo

RedHat schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:28:
[...]

Als er iets met een TR gedaan wordt, is het resultaat over het algemeen zichtbaar voor de user. De meerwaarde om dan ook nog een DM te sturen met een bedankje ofzo zie ik niet zo+dat er geen functionaliteit voor is.

Als er echter niets met een TR gedaan wordt wil ik nog wel 's een DM sturen met wat uitleg waarom er niets mee gedaan wordt, nooit verkeerd voor user om dat te weten.

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 30-12-2009 19:48 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 18:54
crisp schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:37:
[...]

Als een moderator dat zou willen dan kan dat nu al door vanuit de TR een DM te sturen (mits de reporter dat aan heeft staan). Het feit dat dat nu al weinig/niet gebeurt geeft te denken dat een ander systeem dat in feite niet minder werk is dan een DM sturen waarschijnlijk ook weinig tot niet gebruikt zal gaan worden...

Het enige alternatief is dan een systeem bedenken dat voor de mods minder werk is dan een volledige reply te hoeven tikken naar de reporter. Dat dan de feedback zelf wat abstracter is is dan echter wel het logische gevolg.
Je zou natuurlijk de report voor de reporter zichtbaar kunnen maken (onder het knopje TR) waar een moderator een kort berichtje onder kan plakken (een reply). Dat is denk ik het makkelijkst haalbare (Ik weet natuurlijk niet hoe de rechtenstructuur & databasestructuur is, dus het is gissen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:01:
Ik ben niet de enige die klaagt over dat Topic Reports nauwelijks feedback opleveren..
Klopt. Dit is me al een aantal jaar een doorn in het oog en het grootste minpunt aan GoT. Erg jammer, want echt veel moeite is het niet om even een DM te sturen waarom iets niet behandeld is ofzo.

Het zou mij iig een aantal zeur-topics in Schop een Modje schelen per jaar. Soms kan ik me ook niet aan de indruk ontrekken dat het openen van topics daar niet echt op prijs wordt gesteld, want daar zijn TR's voor. Ja. Als die nou eens behandeld worden, dan hoef ik daar ook niet achteraan he.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:14

Matis

Rubber Rocket

Ik krijg vaak feedback op de TR's die ik plaats. Of het bericht wordt aangepast of ik krijg een reactie terug van een modje/admin welke mijn TR behandeld heeft.

Ik til er niet zo zwaar aan of er wel of niet gereageerd wordt, maar ik snap de frustratie van TS wel, soms wordt er niet gereageerd op TR's en dan is het maar gissen of de TR wel dan wel niet gelezen is en of de TR wel of niet correct was.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gunner schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:12:
[...]

Klopt. Dit is me al een aantal jaar een doorn in het oog en het grootste minpunt aan GoT. Erg jammer, want echt veel moeite is het niet om even een DM te sturen waarom iets niet behandeld is ofzo.
[..]
Niet iedereen heeft DM aanstaan, en een PM lijkt me dan niet op z'n plaats.

Als er voor 1 topic 10-20 TR's komen lijkt het mij ook niet echt dat een mod zit te wachten om alles terug te koppel en ook nog eens te moeten argumenteren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

RaZ schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:18:
Als er voor 1 topic 10-20 TR's komen lijkt het mij ook niet echt dat een mod zit te wachten om alles terug te koppel en ook nog eens te moeten argumenteren.
De gebruikers zitten er blijkbaar wel op te wachten, zo blijkt uit dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Gunner schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:20:
Absoluut, ik maak dagelijks TR's. Ik krijg soms terugkoppeling dat mijn TR niet in strijd was met het beleid/de policy etc. Dan weet ik dat en dan hoef ik in het vervolg niet (nutteloos) eenzelfde TR betreffende een andere kwestie te sturen.

Scheelt de modjes ook weer werk ;)

edit; ik zie nu dat het exact is wat PromoX in "Topic Reports & Feedback" zegt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 30-12-2009 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

[...]

Maar dan moeten de gebruikers zich ook maar eens afvragen of het dan nog wel wenselijk is, in alle redelijkheid natuurlijk.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou het ook erg waarderen, ik weet soms niet of een topic wel of niet kan.... of ik snap niet waarom een topic nog open is.
Dan stuur ik een TR, en kan me daarna afvragen waarom dit topic nog open is.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Je hebt geen idee hoeveel TR's we krijgen, het zou bijna een dagtaak worden om al die TR's van feedback te gaan voorzien.
Het zou mij iig een aantal zeur-topics in Schop een Modje schelen per jaar. Soms kan ik me ook niet aan de indruk ontrekken dat het openen van topics daar niet echt op prijs wordt gesteld, want daar zijn TR's voor. Ja. Als die nou eens behandeld worden, dan hoef ik daar ook niet achteraan he.
Waarom 'moet' er persé iets met een TR worden gedaan? Alle TR's worden gelezen (en gewaardeerd), daarna is het aan de crew om er iets of niets mee te doen. Het plaatsen van een TR is uiteraard geen verplichting voor de crew om bv berichten aan te passen, dit alles wordt door de crew beoordeeld waarbij TR's zeker worden gebruikt om problemen te spotten.
[...]

Een paar gebruikers zitten er blijkbaar op te wachten. In ongeveer 50% van de gevallen dat ik feedback op TR's geef krijg ik terug dat men de DM waardeert, maar dat ze in het vervolg geen feedback hoeven.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Correctie: er zijn (een paar?) gebruikers die er blijkbaar op zitten te wachten. Ik zit er bijvoorbeeld niet op te wachten, en ergens werd aangegeven dat ik blijkbaar een tijdje de top-TR indiener was, dus ik zet er genoeg. En zoals gezegd, de belangrijke dingen doe ik niet per TR :) .
pven schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:25:
Een paar gebruikers zitten er blijkbaar op te wachten. In ongeveer 50% van de gevallen dat ik feedback op TR's geef krijg ik terug dat men de DM waardeert, maar dat ze in het vervolg geen feedback hoeven.
Ik zou zeggen: voor een TR als "boodschappenlijstje" (mijn topper :+ ) hoef ik geen feedback. Soms ligt het ingewikkelder, maar of de TR daar het beste voor is? Maar feedback wordt gewaardeerd, alleen moet het geen verplichting zijn. Want dan zou het inderdaad veel werk worden.

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 30-12-2009 20:28 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Ik denk dat je je schromelijk vergist in de hoeveelheid tijd die het bijhouden van de TR's alleen al kost. Velen van ons hebben dan ook nog meer dan een subforum onder de vleugels (al doen we dat natuurlijk niet alleen) en zo loopt het werk al flink op.

Er gaat echt meer tijd zitten in modereren op GoT dan zo op het eerste gezicht lijkt en aan het einde van de dag is het voor ons ook maar een hobby :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LuNaTiC schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:23:
[...]

Maar dan moeten de gebruikers zich ook maar eens afvragen of het dan nog wel wenselijk is, in alle redelijkheid natuurlijk.
Volgens mij geef ik al een aantal jaren aan dat ik meer feedback op topicreports wil, maar blijkbaar krijgens sommige users dat wel en ik niet. Soms zie ik me dan genoodzaakt om een topic in SeM te maken om er achter te komen waarom er niets aan gedaan is, wat me vaak niet in dank wordt afgenomen, dus tsjah..... ik weet dan ook niet meer wat ik moet doen, behalve het niet meer plaatsen van de TR's, want 90 procent van mij wordt niets aan gedaan. Werkt niet echt motiverend, zeker niet als je specifief om feedback vraagt in TR's om dat vervolgens niet te krijgen...
Edmin schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:27:
Er gaat echt meer tijd zitten in modereren op GoT dan zo op het eerste gezicht lijkt en aan het einde van de dag is het voor ons ook maar een hobby :)
Dat kan ik niet beoordelen, want die kans heb ik nooit gehad en de illusie dat ik dat ooit zal krijgen heb ik ook niet dus tsjah maar het feit dat er nu al een aantal moderators over mijn mening struikelen zegt wel genoeg denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 30-12-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gunner schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:27:
Soms zie ik me dan genoodzaakt om een topic in SeM te maken om er achter te komen waarom er niets aan gedaan is, wat me vaak niet in dank wordt afgenomen...
Waarom open je een SeM topic ipv de moderator in kwestie een DM te sturen? Werkt een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Omdat anderen dan ook kunnen zien dat er (extra) aandacht besteed wordt aan het topic/bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

gambieter schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:35:
[...]

Waarom open je een SeM topic ipv de moderator in kwestie een DM te sturen? Werkt een stuk beter :)
Inderdaad, ik ben best bereid om wat duidelijkheid te verschaffen, maar om dat bij elke DM te moeten doen, is gewoon teveel werk. Als je echt eens met iets zit waarvan je je afvraagt waarom er niets mee gebeurt, stuur dan gerust een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:37:
Inderdaad, ik ben best bereid om wat duidelijkheid te verschaffen, maar om dat bij elke DMTR te moeten doen, is gewoon teveel werk. Als je echt eens met iets zit waarvan je je afvraagt waarom er niets mee gebeurt, stuur dan gerust een DM.
Correctie :p .
Matis schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:36:
Omdat anderen dan ook kunnen zien dat er (extra) aandacht besteed wordt aan het topic/bericht.
Maar waar gaat het dan over? Over het gebrek aan feedback of over het "gebrek" aan actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

Ik gok zomaar dat er ook gewoon een aantal users rondloopt wat veel TR's aanmaakt en enkel fire & forget functionaliteit wenst te hebben en absoluut niet zit te wachten op een terugkoppeling op elke TR.

Wmb is het vrij simpel verdeeld hoe je dingen kan melden :
- TR, voor iedereen het simpelst
- IRC, er zwerft afaik bijna altijd wel iemand rond
- DM, vereist van alletwee de kanten meer werk.
- Mail, vereist nog meer werk.
- ( bij veel mods ) IM
- S&M, voor de serieuze gevallen.

Waarom moet nu net het simpelste te gebruiken ding zwaarder gemaakt worden? Je hebt zoveel alternatieven, waarom kan er niet gewoon 1 methode fire & forget zijn?

Als TS enkel een eenregelig zinnetje als TR indient dan lijkt me dit gewoon een fire & forget melding, anders had hij wel meer info kunnen geven.
Ik heb in het verleden wel eens bij een TR enkel een smiley gezet, dan verwacht ik toch echt niet een terugkoppeling.

Wat ik van sommige mods wel eens begrepen heb zijn er soms overduidelijke topics met 40 TR's of meer, mod gooit het topic dicht en trashed de TR's en klaar, wil je dit echt veranderen naar dat een mod 40 reacties moet geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

gambieter schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:40:
Maar waar gaat het dan over? Over het gebrek aan feedback of over het "gebrek" aan actie?
Ik denk dat het gaat over het feit dat sommige users, welke TR's sturen, de indruk krijgen dat hun feedback in het afvoerputje belandt. Of dat ze de indruk krijgen dat er niets mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar we hebben al vaker in soortgelijke topics uitgelegd dat alles gelezen wordt, eventueel besproken wordt, en dat eventuele acties niet per se zichtbaar hoeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:00
Ik maak ook weleens een TR, en over het algemeen is daarmee voor mij de kous wel af. Als er iets mee gebeurt zie ik dat niet eens altijd (als ik eenmalig in een topic langswaai en iets opmerk plaats ik gerust een TR, maar kom ik niet noodzakelijkerwijs weer terug in dat topic) en als er níet iets mee gebeurt is me dat ook prima.

Het gebeurt overigens weleens dat ik feedback krijg in de vorm van een DM, maar dat is alleen in de noodzakelijke gevallen (niet vaak, maar vaak genoeg imho). De leukste feedback die ik overigens een keer via MSN kreeg van een modje was iets in de richting van 'ja, ik zag weer eens een TR van je langskomen, je bent goed bezig'. Dat is wel leuk om te horen natuurlijk :p

Korte samenvatting van bovenstaande: zoals het nu is vind ik het persoonlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

RoD schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:44:
Maar we hebben al vaker in soortgelijke topics uitgelegd dat alles gelezen wordt, eventueel besproken wordt, en dat eventuele acties niet per se zichtbaar hoeven zijn.
Die topics heb ik dan gemist :) Ik ben ook niet bang dat het niet gelezen wordt, maar soms lijkt het in de vergetelheid te geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Gomez12 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:42:
[...]

Ik gok zomaar dat er ook gewoon een aantal users rondloopt wat veel TR's aanmaakt en enkel fire & forget functionaliteit wenst te hebben en absoluut niet zit te wachten op een terugkoppeling op elke TR.
Juist! _/-\o_

Ik plaats persoonlijk vrij veel TR's, vind ik zelf. Soms plaats ik zelfs meer TRs dan posts op een dag.
Zodra ik iets zie waarvan ik denk dat het niet kan en/of klopt in een topic, doe ik een TR. Een spammer, en uit de hand lopende discussie, een té laag niveau topic, te bedroevend taalgebruik, schelden/rants etc..

Ik verwacht, en wíl hier niet eens een terugkoppeling op. Ik wil alleen heel snel (meeste TRs zijn slechts één tot enkele woorden) even aan een mod het topic onder de aandacht brengen, zodat die er sneller op kan inspringen. Ik kijk zelfs zelden of er iets met mijn TR gedaan is; dat vind ik na het plaatsen al lang niet belangrijk meer; een topic dat ik report heeft zelden echte waarde.

Dus voor mij hoeft er echt niet meer feedback op TRs te komen.

Om nog even op het voorbeeld van de TS terug te komen: ik denk dat je een TR gewoon vooral als éénrichtingsseintje moet zien richting mods. Dus om een mod even snel iets aan het licht te stellen. Maar dus niet om een vraag te stellen waarop antwoord verwacht wordt, zoals het voorbeeld in de TS. Heb je een vraag aan een mod? Stuur dan een DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
[...]

Ik heb, voor het beeld, je topics van dit jaar uit SeM eens bekeken. Het zijn eigenlijk allemaal topics die je enkele uren na het plaatsen van TR's opent waarbij je je verbazing uit dat er nog niets met je TR's is gedaan. Als er dan wordt gemeld dat niet iedereen 24/7 online is, dan meldt je dat je niet over het privé-leven van moderators wilt discussiëren. Misschien moet je je toch eens inleven in het leven van een moderator: het is vrijwilligerswerk en de meesten hebben naast GoT ook nog werk, hobbies en meer van dat soort offline zaken.
Uiteraard worden TR's gewaardeerd, maar als je diverse keren een paar uur na het plaatsen van TR's een SeM-topic opent om min-of-meer te klagen waarom er nog steeds niets met je TR's is gedaan, dan kan het wel eens zijn dat de vrijwillige brigade ook die meldingen niet meteen ziet en dan dus naast het afhandelen van TR's ook nog een SeM-topic moet gaan beantwoorden wat weer wat meer tijd kost..

Overigens haal ik uit je SeM-topics niet dat je TR's of topics niet gewaardeerd worden, blijkbaar is dat een onderbuikgevoel dat bij je leeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Matis schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:43:
Ik denk dat het gaat over het feit dat sommige users, welke TR's sturen, de indruk krijgen dat hun feedback in het afvoerputje belandt. Of dat ze de indruk krijgen dat er niets mee gedaan wordt.
Maar een TR is niet een beslissing, maar alleen een signaal. Het is aan de verantwoordelijke crew om dat dan al dan niet in een beslissing om te zetten, en daar is wat flexibiliteit voor nodig. Niet elk topic wat ik dicht zou gooien als ik mod zou zijn, wordt dichtgegooid, en so be it. Soms gaat een topic dicht wat ik weer niet dicht zou gooien, tja.

Ik kan me niet voorstellen dat de TRs van een specifieke persoon genegeerd worden. Echter, het kan wel goed zijn dat die persoon dingen verwacht die niet realistisch zijn, bijvoorbeeld in het Grappige Plaatjes topic, waar sommige mensen erg overgevoelig zijn en vinden dat een plaatje niet kan. Als daar continue TRs worden geplaatst waar de crew het niet mee eens is, dan kan het zijn dat die persoon's TRs niet gebruikt worden. En dat is dan aan de crew; ik vind ook dat daar soms plaatjes zijn weggehaald die volgens mij de grens niet overschreden. Tja, ook dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Nee, dat heeft RoD al ontkracht ;) Ik vind het overigens wel plezierig als ik (inhoudelijke) feedback krijg op mijn TR's krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Matis schreef op woensdag 30 december 2009 @ 20:57:
Nee, dat heeft RoD al ontkracht ;) Ik vind het overigens wel plezierig als ik (inhoudelijke) feedback krijg op mijn TR's krijg.
Tja, dan zou ik voorstellen om het niet via TR's te doen, imho werkt irc dan over het algemeen het beste ( instant response van meerdere mensen ) maar dat is mijn mening.

TR's ombouwen zodat er geen enkel fire & forget mechanisme is lijkt me niet handig. Er zijn genoeg dingen waar fire & forget genoeg voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:10

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:01:
Ik ben niet de enige die klaagt over dat Topic Reports nauwelijks feedback opleveren..
De Topicreport (TR) is ook nooit ontworpen of bedoeld om feedback te geven richting de persoon die een TR aanmaakt. Als je feedback wilt, dan is de TR niet de logische vorm van communicatie.
Dit past imho niet goed in een vriendelijker GoT.
Dus als je iets gebruikt op een manier waarop het niet is bedoeld en het werkt vervolgens niet zoals je wilt, dan is dat een misser van T.net?
Als je een reactie wilt hebben van een crewlid kun je deze het beste rechtstreeks aanspreken. Overigens zijn er wel plannen om enige vorm van feedback mogelijk te maken als iemand een TR heeft aangemaakt. En daarvoor geldt: It's done when it's done :)
Het zou een stuk vriendelijker zijn als modjes regelmatig wel terugkoppelen naar users over gemaakte topic reports
Ik begrijp dat feedback in het algemeen prettig is om te ontvangen, maar op deze wijze zou de crew er een shitload aan werk bij krijgen waar je niet vrolijk van wordt. En dan nog, zoals de TR nu werkt is ze niet bedoeld of geschikt voor feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wel grappig dat je wel een bevestiging krijgt voor je V&A meldpunt meldingen... niet echt consequent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Boudewijn schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:36:
Wel grappig dat je wel een bevestiging krijgt voor je V&A meldpunt meldingen... niet echt consequent.
Daar ben ik niet mee bekend, dat is iets voor de Frontpage. Ik neem aan dat het een geautomatiseerde bevestiging is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SmartDoDo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:30:
[...]
Overigens zijn er wel plannen om enige vorm van feedback mogelijk te maken als iemand een TR heeft aangemaakt. En daarvoor geldt: It's done when it's done :)
Zou ik mogen vragen in welke vorm ik dan moet denken? Templates of echt vrije tekst?

Want TS wil blijkbaar echt vragen kunnen stellen en bij vaste standaard templates gok ik dat hun nog niet het verwachte resultaat zien en dat er genoeg anderen zijn die hier weer op tegen zijn.

Persoonlijk zou ik voorstander zijn van een checkbox oid bij het aanmaken van een TR ( gebruiker wenst feedback te ontvangen ) wat default uit staat om het fire & forget mechanisme in stand te houden.
Wat wel weer dubbele TR's kan opleveren als de user het vinkje vergeet aan te zetten, dus helemaal ideaal is het ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vragen stellen via TR's is niet handig. TR's zijn bedoeld als eenrichtingsverkeer en de meesten worden domweg niet gelezen; ik zie vaak dat een topic een report heeft en ga vervolgens naar het topic zelf kijken om te zien wat er aan de hand is, en pas als ik zelf niets geks kan vinden ga ik kijken wat er nu eigenlijk in die reports staat. Via een report een vraag stellen waar je antwoord op verwacht is dus érg onhandig en zinloos, en dat is géén misser van ons maar van degene die het systeem gebruikt voor dingen waar ze niet voor bedoeld zijn. Als je feedback wil dan kun je ofwel de diverse feedbacktopics gebruiken die in sommige fora staan, of als die er niet zijn: stomweg een moderator mailen of een DM sturen. Dát is geen eenrichtingsverkeer, en dáár krijg je reacties op.

Verder: moeten we deze discussie nu echt nog een keer voeren? :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Gomez12 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:40:
[...]

Zou ik mogen vragen in welke vorm ik dan moet denken? Templates of echt vrije tekst?
Voor zover ik weet is dat nog niet geheel duidelijk, maar ga er vanuit dat als het komt het een zeer eenvoudig systeem zal zijn. Ik verwacht niet meer dan een vorm van feedback waarbij zichtbaar is of een TR is gezien en of deze is toegekend of niet. Voor al het meerdere is de hele TR-functie niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
SmartDoDo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:46:
[...]
Voor zover ik weet is dat nog niet geheel duidelijk, maar ga er vanuit dat als het komt het een zeer eenvoudig systeem zal zijn. Ik verwacht niet meer dan een vorm van feedback waarbij zichtbaar is of een TR is gezien en of deze is toegekend of niet. Voor al het meerdere is de hele TR-functie niet geschikt.
Tja, imho voeg je dan niets toe. Ik ben simpel en ga ervanuit dat elk TR gelezen wordt ( en ik ben oostindisch blind voor wat NMe daarover schrijft, mijn vertrouwen in de mods zal onbeschadigd blijven :) )

Wat ik alleen hier aangehaald zie worden ( en ook in andere topics ) is echt een inhoudelijke reactie willen hebben. Dat komt er dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gomez12 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:54:
[...]

Tja, imho voeg je dan niets toe. Ik ben simpel en ga ervanuit dat elk TR gelezen wordt ( en ik ben oostindisch blind voor wat NMe daarover schrijft, mijn vertrouwen in de mods zal onbeschadigd blijven :) )
Elke TR wordt gezien, en dat is iets anders dan gelezen. ;) We kunnen ook prima handelen op het feit dát er een TR is. Er wordt bij het maken van een TR bovenaan niet voor niks gezegd dat je het kort kunt houden. ;)
Wat ik alleen hier aangehaald zie worden ( en ook in andere topics ) is echt een inhoudelijke reactie willen hebben. Dat komt er dus niet...
Nope. Als je een reactie wil, dan heb je dus een vraag gesteld. Vragen stel je niet middels TR's, die stel je door middel van een DM of mail. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

SmartDoDo schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:37:
[...]
Daar ben ik niet mee bekend, dat is iets voor de Frontpage. Ik neem aan dat het een geautomatiseerde bevestiging is?
Zo te zien wel:
Beste Boudewijn,

Op woensdag 30 december 2009 <TIJDSTIP> heb je een melding gedaan met betrekking tot de Vraag & Aanbod advertentie "<TITEL>". We hebben je melding verwerkt, hartelijk bedankt voor het melden!

Met vriendelijke groet,
Namens Tweakers.net,
Walter Franken
Zo heb ik er meerdere gehad, dus ik gok dat het idd automagisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Boudewijn schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:06:
[...]

Zo heb ik er meerdere gehad, dus ik gok dat het idd automagisch gaat.
Het systeem dat SDD noemt zal dus niet veel anders zijn, afgezien van het feit dat we jullie niet gaan onderspammen met mails. :P Maar dat zien we ter zijner tijd vanzelf wel gebeuren wanneer er tijd is op de devkalender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb onderlaatst op een ander forum een TR gemaakt. Daar kon ik aanvinken of ik feedback wilde en ik kreeg de volgende automatische mail:
You are receiving this notification because the report you filed on the post $post in $topic at $Forum was handled by a moderator or by an administrator. The report was afterwards closed. If you have further questions contact $Moderator with a personal message.
Zou zoiets afdoende feedback zijn?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Sallin schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:16:
Ik heb onderlaatst op een ander forum een TR gemaakt. Daar kon ik aanvinken of ik feedback vilde en ik kreeg de volgende automatische mail:

[...]

Zou zoiets afdoende feedback zijn?
Serieuze vraag, wat staat daar nou eigenlijk?

Je hebt een rapport gemaakt over een post en je rapport is gesloten? Want ik zie nergens iets staan over wat er met de post is gebeurd...

Sowieso gaat automatisch wat moeilijk worden, wat wil je versturen als er gewoon niets mee gedaan wordt ( even wachten of er meer mensen over gaan klagen, want het is een twijfelgevalletje ), maar het wel bij het topic laten staan. Of als het even ter beraad gestuurd wordt ( zie voorbeeldje hierboven van iemand die blijkbaar na een paar uur al een reactie wenst te hebben ) of als ... of als ...

Je hebt een heleboel uitzonderingen waardoor je of een simplistisch systeem krijgt ( enkel leesbevestiging wat alsnog niets zegt ) of je de mods met ontiegelijk veel extra werk opzadelt.

Sowieso heb je al de aanpak van NMe wat hierbuiten valt ( hij ziet dat ergens een TR aanhangt en gaat het topic nakijken, niet de TR bekijken ), dit soort gedrag valt niet te automatiseren ( of je zou iets moeten doen als een Mod een topic binnengaat met een TR eraan...

[ Voor 11% gewijzigd door Gomez12 op 30-12-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:23:
[...]

Serieuze vraag, wat staat daar nou eigenlijk?
Het enige wat het is is een bevestiging dat er iets mee is gedaan. Dat jij dat niets vindt kan ik me goed voorstellen. Ik geef alleen aan hoe dat op andere fora gaat. Misschien is het voor anderen juist wel de feedback waar ze op zitten te wachten. Bovendien kan, indien nodig, altijd nog door een modje een dm vanuit de TR gestuurd worden.

Persoonlijk beschouw ik een TR als eenrichting en ik ga er vanuit dat de modjes er mee doen wat zij nodig vinden. Als dat niets doen is, is dat voor mij ook prima.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op woensdag 30 december 2009 @ 21:36:
Beste [username],

Op [datum] heb je een melding gedaan met betrekking tot de Vraag & Aanbod advertentie "[adnaam]". We hebben je melding verwerkt, hartelijk bedankt voor het melden!

Met vriendelijke groet,
Namens Tweakers.net,
[adminnaam]
Dit is ingesteld mede omdat vaak advertenties dan toch in aangepaste vorm weer verschijnen en dat de reporter dan weet dat de nieuwe advertentie een nieuwe is, en als daar iets niet mee strookt het zinnig is opnieuw een melding te doen.

Afgezien van een compleet ander iets dan een forum, is zo'n automatische melding wat je wil? Dus het enige wat gewenst is is een controlemiddel of de report gezien is? Wat weet je dan? Of gaan we dan aankaarten dat $mod in $forum wel erg vaak op vakantie is 8)7

Maar goed, wat me nog het meest opvalt in dit topic, is dat mensen het een minpunt vinden van GoT. Wijs mij een forum van enig formaat aan waar meer feedback en open discussie en inspraak plaatsvindt dan hier.

Kijk, uiteindelijk komt het erop neer dat het toch een beetje de sensatiezucht is. We willen weten wat er achter de schermen gebeurt. Wát er precies gedaan wordt met een TR gaat gewoon niet openbaar worden. Is deze schavuit al voor de 4e keer ergens op gewezen en krijgt hij een waarschuwing of misschien zelfs een ban? Of zullen we gelijk overgaan tot 'moeten we bannen of niet, SMS ban aan of ban uit naar 0900-tweakers - zou een mooie cash-cow zijn, daar niet van :X

Dus wát willen jullie nou eigenlijk weten? Of de report gezien is? En dan? Als er niks zichtbaars is gebeurd, dan de discussie aangaan over wat er wel of niet in bepaalde gevallen zou moeten gebeuren, terwijl jullie geen inzicht hebben in het totaalbeeld van een user?

Blijft dus over de automatische melding... Wedden dat als we die gaan inschakelen dat er binnen dagen een topic staat of en waar dat uit te schakelen is? Of er andere discussie gestart wordt zoals gezegd over geen zichtbare actie?

Ik kan best begrijpen dat als je ergens melding van maakt, dat je nieuwsgierig bent naar hoe dat dan verder afgehandeld wordt, maar je zal de privacy van anderen moeten respecteren, want die details gaan we niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uiteraard, maar het zou al mooi zijn als je een mailtje krijgt als een topic waar je een tr voor hebt gezet een slotje krijgt. Dat schendt de privacy niet en dan heb je wel een signaal dat er wat mee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Boudewijn schreef op woensdag 30 december 2009 @ 22:42:
Uiteraard, maar het zou al mooi zijn als je een mailtje krijgt als een topic waar je een tr voor hebt gezet een slotje krijgt. Dat schendt de privacy niet en dan heb je wel een signaal dat er wat mee gebeurt.
Ik zie sommige mensen tientallen zinnige topicreports per week maken. Dat wil ik dus absoluut niet gaan belonen door deze persoon dan maar plat te gaan spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja daar heb je dan ook weer een punt. On the other hand, ik vraag me soms het nu ervanaf en dat is ook niet motiverend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij is email compleet onnodig om een gebruiker van feedback te voorzien, wmb voldoet [Feat] Topicreport icon dynamisch van kleur veranderen prima; de gebruiker kan zien dat zijn topicreport(s) als 'afgehandeld' is gemarkeerd, en wij mods hebben er ook voordeel aan doordat we dan ook kunnen zien dat er nog onafgehandelde topicreports zijn (nu zien we alleen maar dàt er topicreports zijn, en vaak worden TR's dan ook getrashed na afhandelingen - dat zou met een dergelijk systeem niet meer nodig zijn).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maar is die feature er? Volgens mij nog niet, of hij is mij niet opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:09

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, dat is het huidige voorstel :)

Staat op de wensenlijst en zal ooit wel eens worden uitgevoerd.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik hier wel aangeven dat ik meer feedback heb gekregen op Topic Reports ? Gelukkig krijg ik niet feedback op ze allemaal want ik TR me suf (tegenwoordig iets minder), dan zou mn dm box vol zitten.

Ik ben wel tevreden sinds de versoepeling op GoT :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Wat ook van praktisch nut zou kunnen wezen, is dat een post slechts eenmalig gerapporteerd kan worden, met passende melding voor wie als tweede probeert. Scheelt zowel de rapporteerders als de trashers een pak werk, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Coltrui schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:36:
Wat ook van praktisch nut zou kunnen wezen, is dat een post slechts eenmalig gerapporteerd kan worden, met passende melding voor wie als tweede probeert. Scheelt zowel de rapporteerders als de trashers een pak werk, gok ik.
Mij persoonlijk maakt het niet uit of ik 1 TR of 10 TR's over hetzelfde af moet handelen, daarbij lijkt me1 dit wat lastig te programmeren.

1 = aanname ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 08-01-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:32

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Bovendien komt het voor dat er in een groot topic meerdere TR's worden geplaatst om meerdere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

pven schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:50:
[...]

Mij persoonlijk maakt het niet uit of ik 1 TR of 10 TR's over hetzelfde af moet handelen, daarbij lijkt me1 dit wat lastig te programmeren.

1 = aanname ;)
Hoe het technisch zit, weet ik niet natuurlijk :)
Maar in het licht van deze discussie kan het wel degelijk wat schelen - minder mensen die op feedback wachten.
Equator schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:55:
Bovendien komt het voor dat er in een groot topic meerdere TR's worden geplaatst om meerdere redenen.
Ik ken de praktijk niet, maar ik veronderstel dat dit binnen een beperkt tijdsbestek nogal zal meevallen? :)

Overigens valt het kwartje nu pas dat reporten op topicniveau geschiedt en niet op postniveau - wat ik overigens nogal raar vind.
Dit was dus een redelijk nutteloze kick (zag ik overigens te laat). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 19:57
Equator schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 14:55:
Dat zou je kunnen opvangen door bijvoorbeeld de status 'gerapporteerd' weer te resetten bij een nieuwe reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

EDIT schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:04:
[...]

Dat zou je kunnen opvangen door bijvoorbeeld de status 'gerapporteerd' weer te resetten bij een nieuwe reactie.
Wat als er eerst een TR binnen komt voor de nieuwste reactie in dat topic, en iemand anders de reactie daarvoor om een andere reden wil reporten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Laatst online: 19:57
NMe schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 15:29:
[...]

Wat als er eerst een TR binnen komt voor de nieuwste reactie in dat topic, en iemand anders de reactie daarvoor om een andere reden wil reporten? ;)
Daar heb je dan inderdaad weer een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Zou wel opgelost zijn met postreports ipv topicreports :P
Zoals gezegd begrijp ik sowieso niet waarom een topic onder de aandacht moet gebracht worden in plaats van een post. Anders gezegd: wat is daarbij het voordeel?

Voor zover ik weet is deze forumsoftware daarin zowat een unicum - dus vermoed ik dat daar een weldoordachte reden achter zit?

Wellicht een beetje off-topic op het eerste gezicht, maar als men even verder denkt, toch niet echt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:05

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Coltrui schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:13:
Zoals gezegd begrijp ik sowieso niet waarom een topic onder de aandacht moet gebracht worden in plaats van een post. Anders gezegd: wat is daarbij het voordeel?
Ik kan alleen uit mijn eigen beleving spreken, maar ik heb in principe genoeg aan het icoontje dat er topic reports zijn bij een topic. Dan moet ik een keer door het topic lopen. Als ik echt niks kan vinden kan ik altijd nog kijken welke post dan zo vervelend is, of waarom iemand een melding doet.

Andere fora (vBulletin, phpBB etc) hebben wel de mogelijk om posts te reporten, maar dat heeft weer andere nadelen. Moderators krijgen meteen allemaal mailtjes, of er worden topics aangemaakt door het forum zelf waarin de melding wordt gekopieerd. Alsnog niet heel erg ideaal.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

MueR schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:19:
[...]

Ik kan alleen uit mijn eigen beleving spreken, maar ik heb in principe genoeg aan het icoontje dat er topic reports zijn bij een topic. Dan moet ik een keer door het topic lopen. Als ik echt niks kan vinden kan ik altijd nog kijken welke post dan zo vervelend is, of waarom iemand een melding doet.

Andere fora (vBulletin, phpBB etc) hebben wel de mogelijk om posts te reporten, maar dat heeft weer andere nadelen. Moderators krijgen meteen allemaal mailtjes, of er worden topics aangemaakt door het forum zelf waarin de melding wordt gekopieerd. Alsnog niet heel erg ideaal.
Hoe een report - post of topic - aan de man wordt gebracht is in handen van de devvers en dus volledig beheersbaar.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: is het niet handiger om met één muisklik naar de gewraakte post te gaan? Als ik een TR zou doen, zou ik er altijd een linkje naar de post in zetten, tenzij het de OP is. Een heel topic doorlopen lijkt me in de meeste gevallen nogal omslachtig. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Coltrui op 08-01-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Coltrui schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 17:25:
[...]

Hoe een report - post of topic - aan de man wordt gebracht is in handen van de devvers en dus volledig beheersbaar.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: is het niet handiger om met één muisklik naar de gewraakte post te gaan? Als ik een TR zou doen, zou ik er altijd een linkje naar de post in zetten, tenzij het de OP is. Een heel topic doorlopen lijkt me in de meeste gevallen nogal omslachtig. :)
Zo op zich zou ik er nog niet eens op tegen zijn als er bij elke post een report-handje zou komen te staan dat vervolgens alvast de url naar de post in kwestie opneemt in het tekstvak. Technisch simpel genoeg te implementeren en scheelt weer wat moeite, zowel voor mods als users. Then again, ik heb niet echt het idee dat het nu vervelend is ofzo. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

NMe schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:02:
[...]

Zo op zich zou ik er nog niet eens op tegen zijn als er bij elke post een report-handje zou komen te staan dat vervolgens alvast de url naar de post in kwestie opneemt in het tekstvak. Technisch simpel genoeg te implementeren en scheelt weer wat moeite, zowel voor mods als users. Then again, ik heb niet echt het idee dat het nu vervelend is ofzo. :P
Aan jullie kant niet nee :)

Maar stel nu eens dat de software zo geïmplementeerd kan worden dat 1) per post gerapporteerd wordt en 2)elke post slechts één keer gerapporteerd kan worden, dan gok ik dat het aantal meldingen drastisch zal dalen, zodat het feedback geven op een PR (post report :P), desnoods met een oneliner, een kleinere moeite wordt? En daar gaat dit topic toch over?

Het blijft een gok van mijn kant, maar ik voel aan dat de hoofdreden die aangedragen wordt om geen feedback te geven vooral te maken heeft met de hoeveelheid huidige TR's en volgens mij blijft dat aantal met bovenstaand systeem een pak beperkter dan het huidige :)

En wees gerust, ik ben zelf her en der aktief als - weliswaar niet-virtueel - moderator, dus ik besef ten volle dat in sommige gevallen de hoeveelheid werk heus niet de enige reden is om een beetje twijfelachtig te staan tegenover het geven van feedback. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Elke post maar één keer laten rapporteren gaat veel te vervelende dingen opleveren. Wat nou als iemand iets compleet anders over die post te melden heeft? Ik zie nu al gebeuren dat heel veel mensen maar gewoon de startpost rapporteren als ze die optie hebben, krijgen ze ineens een harde error. En 't is niet alsof er niks met de TR's gebeurt als het "dubbel" gebeurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

NMe schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 02:18:
Elke post maar één keer laten rapporteren gaat veel te vervelende dingen opleveren. Wat nou als iemand iets compleet anders over die post te melden heeft?
Als die post al gerapporteerd is, zal de betreffende mod de reden voor het eventuele tweede bezwaar wel in de gaten krijgen, neem ik aan. Indien niet, is de reporter een zeurpiet of kent de mod in kwestie zijn job niet :+
Ik zie nu al gebeuren dat heel veel mensen maar gewoon de startpost rapporteren als ze die optie hebben, krijgen ze ineens een harde error. En 't is niet alsof er niks met de TR's gebeurt als het "dubbel" gebeurt. ;)
Keiharde error? Die snap ik even niet. Startpost is een post als alle andere wat rapporteren zou betreffen. Is die reeds gerapporteerd, dan zou de gebruiker een melding krijgen dat dit duidelijk maakt, zodat die op twee oren kan slapen en niet op feedback hoeft te wachten - iets wat sommigen hier blijkbaar wel zouden appreciëren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nogmaals: het feit dat iets al gerapporteerd is wil niet zeggen dat anderen het niet ook kunnen rapporteren. Er kunnen aardig wat redenen zijn om dingen dubbel te rapporteren; één daarvan is het toevoegen van extra info of het willen intrekken van je report.

Vergeet daarbij ook niet dat we óók naar topicreports kijken als we een nieuwe mod zoeken, al is dat natuurlijk secundair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

NMe schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 11:51:
Nogmaals: het feit dat iets al gerapporteerd is wil niet zeggen dat anderen het niet ook kunnen rapporteren. Er kunnen aardig wat redenen zijn om dingen dubbel te rapporteren; één daarvan is het toevoegen van extra info of het willen intrekken van je report.
Dan was ik in de waan dat het doel van een TR was, dat een user de mod een handje kan toesteken omdat de laatste niet overal tegelijk kan zijn. Ik had geen idee dat die feature in het leven geroepen is voor de users zelf en dat bv het intrekken van een report invloed zou hebben op de actie van een mod? :)
Vergeet daarbij ook niet dat we óók naar topicreports kijken als we een nieuwe mod zoeken, al is dat natuurlijk secundair.
Dan hou ik er overop, want dit is bijna een patstelling. :P Enerzijds kan/wil men geen feedback geven op TR's omdat het er te veel zijn, anderzijds wil men het aantal TR's niet zien dalen omdat zelfs dubbele meldingen een functie kunnen hebben. Dit laatste geniet blijkbaar de prioriteit, dus tsja, dan houdt het op he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Coltrui schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 18:19:
1) per post gerapporteerd wordt en
2)elke post slechts één keer gerapporteerd kan worden
maar je hebt nu ook geen limiet op TRs per topic. Waarom zou je dat opeens wel voor losse posts doen?
Sterker nog, op andere fora of MBs waar men een post report iets heeft zit daar ook geen limiet op.

Zoals gezegd: jij kan iets heel anders vinden van die post dan ik, jij mag 'm FAQ/awardwinning vinden, en ik mag 'm totaal flut/flamebait/troll/slanderous vinden.

En nu?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

alt-92 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 12:51:
[...]

maar je hebt nu ook geen limiet op TRs per topic. Waarom zou je dat opeens wel voor losse posts doen?
Sterker nog, op andere fora of MBs waar men een post report iets heeft zit daar ook geen limiet op.
Ik ben blijkbaar erg onduidelijk :P Even mijn punt nogmaals proberen koppelen aan dit topic, want dat lijkt wel een beetje verloren te zijn gegaan...
Dit topic gaat over het al dan niet geven van feedback op TR's. Dat wordt niet gedaan omdat het een dagtaak zou zijn.
Als je per post gaat reporten, (wat me logisch lijkt, aangezien het altijd een post is die een doorn in het oog is en geen geheel topic - mocht dat zo zijn, is dat veelal de OP) en je zorgt ervoor dat een post slechts eenmaal gereoprt kan worden, dan wordt het al een veel kleinere klus om de reporter van feedback te voorzien. Reporter happy, mod happy, zou toch mijn conclusie zijn n.a.v. de replies in dit topic van beide kanten, (tot ik las dat ook dubbele TR's een functie hebben).
Zoals gezegd: jij kan iets heel anders vinden van die post dan ik, jij mag 'm FAQ/awardwinning vinden, en ik mag 'm totaal flut/flamebait/troll/slanderous vinden.

En nu?
Wordt een topic gereport omdat het geniaal is? Dan heb ik er helemaal niks van begrepen, vrees ik. :X
Overigens vind ik dit zoeken naar uitzonderingen. Posts die de ene aanzet tot een trollreport en de andere aanzet tot verzoeken om er een FAQ van te maken?

Maar goed, zoals gezegd: blijkbaar hebben dubbele reports ook hun nut en dan is Kees redelijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@coltrui: ik heb even zitten scannen, maar ik meen van jou nog niet gezien te hebben wat je dan als feedback verwacht. Het typen van een zinnige feedback DM kost mij een minuut of 2 (kopieren TR, citeren, reageren, eventueel checken wat er precies in het topic stond). Daarnaast onstaat het risico dat er vervolgens per DM een discussie ontstaat over het al dan niet juist zijn van een ingreep. Aangezien degene die een TR plaatst geen zicht heeft op de notes van een gebruiker is er sowieso een info scheefheid. Ten eerste kost het lezen van mijn fora al erg veel tijd en ten tweede lijkt mij dit op erg veel extra werk en een vertraging opleveren in de modsnelheid (bemoeienis van buitenaf).

Dan het geval waar er "spam" oid in de TR staat. Tsja, zit je als gebruiker te wachten op feedback op een dergelijke TR? Lijkt me een beetje zonde. Tel daarbij op dat het aantal TRs kan oplopen tot een stuk of 20. :X Waarschijnlijk is dit in drukkere fora nog veel hoger!

Als je overgaat tot een geautomiseerde beantwoording van TRs dan krijg je "afgehandeld" in je DM. Zoals hierboven ook al is aangegeven, kan dat nog steeds een hoop betekenen :)

Het moge duidelijk zijn. Wil je feedback stuur een DM (of geef het aan in je TR), voor het melden zonder feedback: TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Een vorm van TR feedback staat in de devtrack maar wanneer die gemaakt wordt en klaar is kan ik echt niet zeggen. Daarbij moet je denken aan een icon dat met de kleur aangeeft of er een TR is, of die gezien/gelezen is door de crew en of deze is afgehandeld.

[ Voor 38% gewijzigd door zeef op 11-01-2010 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 21-09 14:28
Een simpel vinkje zou al een hoop van de posters in dit topic tevreden stellen denk ik. Denk eventueel gewoon aan wat standaard vinkjes voor mods, wellicht zelfs in 1x direct te verzenden naar alle topic reporters.

Voorbeeldje van de afhandeling zodat het vrijwel geen tijd kost:

TopicReports
Textarea
Algemeen antwoordveld met templates als: topic gesloten, post verwijderd, etc. Uiteraard met "Bedankt voor het melden!" er achter.

button "verstuur aan iedereen"

Of de mogelijkheid om een antwoord aan de diverse reports afzonderlijk te geven:
1. Post bevat spam
textarea
2. Spammert!
textarea
3. Gebruiker x plaatst spam middels diverse verwijzingen naar zijn eigen website waar hij het product
verkoopt.
textarea

SEND

De mensen die topic reports geven zijn uiteindelijk toch bezig om tweakers beter te maken. Als dat op een simpele manier bevorderd kan worden zonder veel werk, why not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

djluc schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:25:
Gevaarlijke aanname ;)

Het is ook niet zo dat we het niet willen, dat heeft zeef nou al meerdere keren geroepen. De manier waarop het geimplementeerd worden ligt bij de developers, leuk dat iedereen wil meedenken, maar, botweg gezegd, heeft dat echt totaal geen zin zolang je de code van React niet kent. Er zal een oplossing gemaakt worden, wanneer, en hoe die eruit gaat zien, weten we eenvoudigweg nog niet. Deze thread kan voordurend gekicked worden, maar daarmee veranderd de prioriteit van dit geheel niet, simpelweg omdat er maar 24 uur in een dag zitten en de devvers van t.net nou niet bepaald bekend staan als 9-5 mensen, kun je er vanuit gaan dat er keihard gewerkt wordt aan vanalles. Maar, aangezien er maar 24 uur in een dag zitten, kunnen we niet meer doen dan we nu al doen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
djluc schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:25:
Een simpel vinkje zou al een hoop van de posters in dit topic tevreden stellen denk ik. Denk eventueel gewoon aan wat standaard vinkjes voor mods, wellicht zelfs in 1x direct te verzenden naar alle topic reporters.

TopicReports
Textarea
Algemeen antwoordveld met templates als: topic gesloten, post verwijderd, etc. Uiteraard met "Bedankt voor het melden!" er achter.

button "verstuur aan iedereen"
Tja dus als de mod als eerste de 5 TS'en leest over een slechte reply ( post verwijderd ) en ik nr 6 zou zijn enkel meld ik even dat het topic beter verplaatst kan worden naar ...
Dan krijg ik als respons dat de post verwijderd is en ik wordt bedankt :) , niet echt duidelijke info naar mij toe denk ik dan...

Die terugkoppeling moet of per TR gebeuren ( waarvan al aangegeven is dat het teveel werk is ), of hij moet enkel 3 statussen oid bevatten ( niet gelezen / gelezen / afgehandeld )
Alles wat je meer gaat bedenken als simpele statussen ( dus templates als post verwijderd etc ) dat gaat enkel maar meer verwarring veroorzaken in combinatie met een knop verstuur aan iedereen.

Wat theoretisch wel zou kunnen bedenk ik me net, is de melder eerst een keuze box te geven met gewenste acties tijdens het aanmaken van een TR ( bijv. ik wens dat het topic gesloten wordt, ik wens dat een post verwijderd wordt, ik wens dat het topic verplaatst wordt, ik wens een modbreak ed )
En dan een mod enkel het topic als afgehandeld laten markeren en de forum logica bepaalt dan wie wel / niet een melding krijg over of zijn wens vervuld is.

Dus gebruiker :
1 - Ik wens dat dit topic verplaatst wordt.
2 - Ik wens dat dit topic gesloten wordt.
3 - Ik wens dat er een post verwijderd wordt.
Mod sluit het topic en zet alle TR's op afgehandeld ( lijkt me automatisch te gebeuren maar goed ) dan krijgt gebruiker :
1 - een melding dat het topic niet verplaatst is maar gesloten
2 - Gefeliciteerd u heeft de loterij van TR's vandaag gewonnen, het topic xxx is gesloten precies zoals u vroeg.
3 - Jammer maar helaas, U heeft niet de hoofdprijs gewonnen in de dagelijkse TR-loterij, maar wel de poedelprijs. Het topic is gesloten en het verwijderen van uw gevraagde post is daardoor overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Gomez12 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:19:
Wat theoretisch wel zou kunnen bedenk ik me net, is de melder eerst een keuze box te geven met gewenste acties tijdens het aanmaken van een TR ( bijv. ik wens dat het topic gesloten wordt, ik wens dat een post verwijderd wordt, ik wens dat het topic verplaatst wordt, ik wens een modbreak ed )
En dan een mod enkel het topic als afgehandeld laten markeren en de forum logica bepaalt dan wie wel / niet een melding krijg over of zijn wens vervuld is.
Wat er met een topic moet gebeuren is meer iets voor de mod. Ik denk niet dat adviseren op dat gebied veel zin heeft. Werkt zeker verwarrend wanneer een mod besluit een modbreak te plaatsen op je TR i.p.v. je voorgestelde slotje.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Heren en dames ook, ik ga er echt een eind aan maken. De wens om feedback na het plaatsen van een TR is luid en duidelijk overgekomen voor zover deze nog niet aanwezig was. Het staat op de todo alleen nog niet op de planning. Er wordt nu hard gewerkt aan de tags, dat gaat nu voor.

Ondertussen is het gewoon niet mogelijk om iedereen altijd op de hooget te stellen van de vorderingen. laat dat alsjeblieft geen reden zijn om geen TR te plaatsen! We zijn er heel erg blij mee als je ze plaatst en we lezen ze echt altijd. Het is alleen onbegonnen werk om feedback terug te geven via individuele berichten. Maar blijf ze vooral plaatsen. Liever 9 teveel dan 1 te weinig!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Coming soon to a board near you.....

[ Voor 50% gewijzigd door zeef op 18-02-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

c/p vanuit: [Feat] Topicreport icon dynamisch van kleur veranderen

En na lange tijd hebben we hier een oplossing voor geimplementeerd; Gebruikers krijgen nu feedback in de vorm van een kleurtje van het topicreport icon bij het topic:

Standaard is deze roze (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand.gif), maar als je een report hebt ingedient verandert deze naar rood (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand_unread.gif) om vervolgens oranje te worden als je report gelezen is door een mod (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand_read.gif) en groen als deze is afgehandeld (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand_handled.gif).

Let op: de status van alle huidige reports is om praktische redenen op 'afgehandeld' gezet. Dit hoeft natuurlijk nog niet per-sé zo te zijn. Uiteraard is dat een tijdelijke situatie :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:02:
c/p vanuit: [Feat] Topicreport icon dynamisch van kleur veranderen

En na lange tijd hebben we hier een oplossing voor geimplementeerd; Gebruikers krijgen nu feedback in de vorm van een kleurtje van het topicreport icon bij het topic:

Standaard is deze roze ([afbeelding]), maar als je een report hebt ingedient verandert deze naar rood ([afbeelding]) om vervolgens oranje te worden als je report gelezen is door een mod ([afbeelding]) en groen als deze is afgehandeld ([afbeelding]).

Let op: de status van alle huidige reports is om praktische redenen op 'afgehandeld' gezet. Dit hoeft natuurlijk nog niet per-sé zo te zijn. Uiteraard is dat een tijdelijke situatie :)
Super, helemaal geweldig zoals jullie naar de community luisteren :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Done dus :)

Intentionally left blank

Pagina: 1