Toon posts:

ziet mijn harde schijf niet wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een extra harde schijf geplaatst maar als ik op mijn computer druk zie ik hem niet staan en als ik naar mijn bios gaat zie ik hem gewoon staan als master

hoe krijg ik hem zichtbaar in mijn computer??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?
Neem dat eens door voor de zekerheid. Het is wel handig dat je aangeeft wat jezelf al hebt gedaan om het euvel op te lossen ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Je moet een partitie aanmaken en deze formatteren. Dit kan in diskmangement. Indien je Windows draait: Start -> Uitvoeren/Zoeken -> diskmgmt.msc intypen.

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-02 14:33
via schijfbeheer(rechtsklikken op 'mijn computer'->beheren->in het mijn links schijfbeheer kiezen) kan (moet) je de schijf formateren vooraleer ze zichtbaar is in 'mijn computer'

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-02 13:58
rechtermuisklik op deze computer -> Beheren-> Ga naar Disk management(Schijfmanagement).
Zie je m daar staan waarschijnlijk met een hele zooi unused space.
ff partitie erop maken en klaar is cerbie ;)

edit: nogal spuit 11... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 30-12-2009 17:51 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 17:50:
rechtermuisklik op deze computer -> Beheren-> Ga naar Disk management(Schijfmanagement).
Zie je m daar staan waarschijnlijk met een hele zooi unused space.
ff partitie erop maken en klaar is cerbie ;)

edit: nogal spuit 11... :X
dit alles heb ik gedaan maar daar staat hij niet bij

dit is wat ik heb gedaan nieuwe schijf aangesloten opnieuw opgestart windows herkende hem ben naar mijn computer gegaan om te kijken of hij erbij staat stond hij niet.
pc opnieuw opgestart op del gedrukt om bij mijn bios te komen daar gecontroleerd of deze erbij stond .

hij staat erbij en als master

en meer zou ik niet weten wat ik dan moet doen

greetings cerbie

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 23:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 18:06:
[...]

dit alles heb ik gedaan maar daar staat hij niet bij

dit is wat ik heb gedaan nieuwe schijf aangesloten opnieuw opgestart windows herkende hem ben naar mijn computer gegaan om te kijken of hij erbij staat stond hij niet.
pc opnieuw opgestart op del gedrukt om bij mijn bios te komen daar gecontroleerd of deze erbij stond .

hij staat erbij en als master

en meer zou ik niet weten wat ik dan moet doen

greetings cerbie
Dan heb je dus niet gedaan wat er net werd aangegeven. Je moet (ookal is de schijf geinstalleerd kwa drivers en dus herkend) nog steeds de schijf formateren. Anders is het unallocated space en kan je pc er niks mee. Dus ervanuit gaande dat je Win xp draait:

How to use Disk Management to configure basic disks in Windows XP

En zorgen dat je de schijf formateert en een letter toekend :).

Succes ermee :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan ik de formatteren dan als ik hem niet ken vinden, ook niet bij schijf beheer

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02 09:31
Dan zou 't nog kunnen dat in Windows geen driver geinstalleerd is voor de controller waar de schijf aanhangt, maar dat strookt dan weer niet met:

Verwijderd

Topicstarter
en als ik op het icoontje druk van hardware veilig verwijderen staat hij er ook tussen

Verwijderd

Topicstarter
oke heb hem gevonden alles werkt nu naar behoren dus deze mag gesloten worden

iedereen bedankt die geprobeerd heeft mij te helpen

Met Vriendelijke Groet,
cerbie

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De topic start getuigd van een gevalletje overduidelijk niet zoeken of FAQ's lezen, daarom gaat dit topic dicht, want met een beetje moeite had de TS dit toch echt zelf kunnen vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.