Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo

sinds kort ben ik in het bezit van een android phone, echter heb ik een vraagje over het mobiel internet gebruik van de android telefoon zelf. ik heb mijn abbonement bij kpn af gesloten en heb een beetje door de voorwaardes heen geblaaderd. daar bij kwam bij mij de vraag op.

als je op je android telefoon apps zet die vrij continue met internet verbonden zijn zoals google maps, sync apps of navigatie software die zijn info van internet haalt. krijg je dan problemen met de provider? mogelijk wordt dit internet verkeer aan gezien als laptop verkeer en dat is verboden?

HerrBrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee, dat mag prima. Het slurpt wel data, dus je moet er wel zeker van zijn dat je niet gaat roamen.. aangezien je dan ongemerkt een gigantisch bedrag opbouwt. Maar nee, het mag gewoon. Zou ook gek zijn als die typische smartphone-functies niet gebruikt zouden kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

DarkSide

theres no place like ::1

Dat zal nog wel meevallen denk ik. Je hebt over het algemeen een FUP waar in staat hoeveel data je per maand mag verbruiken. Weet niet wat KPN hanteerd maar meestal is dat iets als 10x het gemiddelde gebruik.
Gemiddeld gebruik is rond de 20 a 30 Mb per maand zeggen verschillende providers.
Je zou dus ongeveer 250 MB mogen verbruiken. En dat is normaal gesproken meer dan voldoende om mail op te halen, te browsen etc.
Grote downloads (software updates, films, games etc) doe je toch niet. Dus zijn het kleine aantal bits wat je verbruikt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu komt de bijster slimme vraag :S wat is roamen? verder klinkt het logische :)
echter als je naar frankrijk wil moet je wel de download apps uit zetten neem ik aan? doet android automatische updates via internet en kan je die, als je bijvoorbeeld in het buitenland zit tegen houden? of je internet uit schakelen?

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat roaming is kun je vinden met een simpele Google-search: Wikipedia: Roaming

En inderdaad, als je naar Frankrijk gaat is het slim om je dataverbinding te blokkeren. Gebruik dan bijvoorbeeld APNdroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt voor de info. ik ga er mee aan de slag.

nog een laatste vraag, kan ik ergens mijn verbruikte internet zien?

Robbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Laatst online: 30-06 11:16
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:26:
oke, bedankt voor de info. ik ga er mee aan de slag.

nog een laatste vraag, kan ik ergens mijn verbruikte internet zien?

Robbert
Om je verbruik in te zien is er de application Netcounter (en zo ook nog enkele alternatieven) te vinden in de Android market. Ik wil je graag ook even wijzen op dit topic: [HI] Overtreding Fair Use Policy Daar hebben verschillende Hero bezitters (including me) toch wel een overeenkomst: de snelheid wordt omlaag geschroefd omdat er teveel data gebruikt wordt.
Pagina: 1