Toon posts:

[Opinie]Twee desktops

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen!

Een vriend van me raadde me dit forum aan en na zelf een aantal topics gelezen te hebben denk ik dat ik wel aan het goede adres ben hier.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van PC's. Maar na 8 jaar trouwe dienst ben ik van plan mijn huidige desktop te vervangen.
Graag zou ik jullie mening hebben over de onderstaande 2 setups voor een desktop. De eerste is samengesteld bij Mycom online en de tweede heb ik bij Dell Alienware 'in elkaar gezet'.

Het prijsverschil is mininiem alleen ik ben benieuwd welke van de twee systemen jullie voorkeur zou genieten en waarom? Jullie hulp word erg op prijs gesteld!

Mycom online:

* Intel Core i7 920
* Corsair 6 GB XMS3 TR3X6G1333C9
* WB 640 GB, Caviar Greenpower SATAII
* LG DVR 22 X DL SATA, Retail
* Sapphire ATI HD4890, 1 GB
* MS Windows7 Ultimate
* Cooler Master Centurion 5
* Corsair 650W ATX PSU, CMPSU-650TX
* ASUS P6T Deluxe V2, s1366
* Creative X-Fi Xtreme Gamer
* Microsoft Wireless Desktop 2000

Dell (Alienware):

*Intel#174 Core#153 i7 Processor 920 (2,66 GHz, 8 MB cache, 4, 8 GT/sec)
* 6 GB 1.066 MHZ (3 x 2 GB) Tri Channel-geheugen.
* 640 GB Seriele ATA-harde schijf (niet-RAID, 7200 rpm)
* 1 GB NVIDIA GeForce GTS 240 grafische kaart.
* Integrated HDA 7.1 Dolby Digital Audio.
* Dell Wireless 1505 Wireless-N mini-PCI-kaart-Europa.
* Legitieme Windows 7 Ultimate 64 Bit - Nederlands

Alvast bedankt voor jullie inzicht! :)

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Lastig vergelijkbaar, aangezien de lijst bij Dell niet erg compleet is (voeding, etc., handig om te weten voro uitbreidbaarheid).

En had je bij die Asus bijvoorbeeld niet voldoende aan onboard audio?

Je vergelijkt eigenlijk een beetje appels met peren...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-12 15:45
wat is je bugdet? is altijd handig om te weten.

https://bettyskitchen.nl

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:59

Haan

dotnetter

Enige verschil van betekenis tussen de twee is de videokaart, in het Dell systeem zit een traag ding. Maar zonder te zeggen wat je met je desktop wilt doen is het onmogelijk iets zinnigs te zeggen over de systemen.

Kijk eens in de BBG topics die in dit forum staan, met de informatie die daarin staat, zou je genoeg moeten hebben om je keuze te maken :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Juist, als je toch aan het samenstellen gaat is de BBG the place to be! :P En als je daar nog vragen over hebt het [BBG Aanschaf] Game- en high-end gamesysteem november 2009 (tenminste, ik neem aan dat het een game-systeem is gezien de graka's en de alienware.) Sowieso is het dan wel handig om te weten waar je hem precies voor gaat gebruiken, een i7 heeft bijvoorbeeld wel meerwaarde over i5, maar bij sommige specifieke taken als gamen voegt het weinig toe en zul je meer prestaties krijgen met een i5 (of zelfs nog goedkoper de phenom II) en een dikkere HD5000-kaart.

Voor een game-pc is de GTS240 sowieso niet erg goed voor gamen, niet bepaald high-end.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 30-12-2009 10:29 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12 19:30
De Alienware heeft een 875watt voeding. Wat is de reden om voor Windows 7 Ultimate te kiezen? Heb je de extra features nodig.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica