Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:19
Geen matches
hardware-lover schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:51:
[...]

Dan voel je me niet goed aan hoor, ik doel helemaal niet op andere hardware ;)
Nu ben ik nieuwsgierig :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:28
Matched: xbmc
De reden dat mijn PHP remote niet wil werken is omdat mijn
webinterface naar de volgende locatie verwijst

/usr/share/xbmc/addons/webinterface.default/

ipv

/var/www/

Er is iets niet goed bij mijn installatie blijkbaar. Ook mijn log file staat vol met fouten van de standaard webinterface waarin bepaalde bestanden niet gevonden kunnen worden

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 16:07:
[...]

Daar heb je helemaal geen NAS voor nodig hoor. Het is erg verstandig om je /home altijd op een apparte partitie te zetten. ;).
ik heb lokaal geen media staan, alles staat netjes in mapjes op m'n NAS.
bij een verse install wijs ik de inhoud opnieuw toe op de 'films' map en na een half uurtje staat alles netjes gescraped weer in de bieb :)
de scraper maakt geen fouten dankzij Media companion, die laat ik eerst naar de juiste film op IMDB verwijzen.

de enige issue die ik nu heb op de RC1 van 10.00 is dat ik geen geluid heb van het menu.
de instellingen i'n 'audio hardware' staat allemaal op HDMI, en (online) content heb ik gewoon geluid.
enkel niet het geluid dat je in XBMC zelf heb, dus met kiezen en selecteren, terwijl dat geluid wel aan staat.
heb ook alles al ge'unmuted in de audio mixer, maar ook dat helpt niet.
ik kan er wel mee leven, maar toch gek dat het niet werkt. (XBMC staat overigens geinstalleerd op een ASRock ION330 1e model )

[ Voor 29% gewijzigd door Shanquish op 23-11-2010 16:25 ]

• dread
  • Laatst online: 15:06

dread

Sluwe vlaming

Ik heb Dharma 10.0 bèta 4 installed

Ik zit nu als een gek cover art toe te voegen aan mij muziek collectie. Via de XBMC remote voor android zie ik die nu mooi tevoorschijn komen als ik naar music ga.

Echter bij XBMC zelf, krijg ik het niet voor elkaar om als ik naar Music ga ipv een lijst met mappen van albums. gewoon een mooie reeks van cover art te zien krijg.

muziek is zo ingedeeld: genre\artist\ naam album\nummers album

Mooi zou zijn om een algemene jpeg te gebruiken voor het genre en als je dan voor een genre gekozen hebt direct de cover art van de albums te zien.

Ik heb al zitten zieken bij de wiki van XBMC maar ik kom er maar niet uit. Is er ergens een gebruikshandleiding die dat mooi uitlegd?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17
Ik wil graag 2 dingen bereiken met mijn huidige ubuntu en xbmc configuratie:

- end time in osd. je ziet nu hoe lang hij loopt maar ik zie graag wat de exacte eindtijd is.
- ik wil graag een website hebben met daarop alle films in mijn libary. er zijn wat webservices maar dat is incl besturing. ik zou grag wat vrienden mijn film lijst sturen via link (welke automatisch bijgewerkt wordt) zonder dat ze mijn systeem kunnen besturen:)

heeft iemand hier wat voor?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

shameete schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:21:
[...]
de scraper maakt geen fouten dankzij Media companion, die laat ik eerst naar de juiste film op IMDB verwijzen.
Het scheelt al een hoop wanneer je het juiste jaartaal achter de filmnaam zet als mapnaam. Dan is dat programma overbodig. ;)
remcoXP schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:36:

- end time in osd. je ziet nu hoe lang hij loopt maar ik zie graag wat de exacte eindtijd is.
- ik wil graag een website hebben met daarop alle films in mijn libary. er zijn wat webservices maar dat is incl besturing. ik zou grag wat vrienden mijn film lijst sturen via link (welke automatisch bijgewerkt wordt) zonder dat ze mijn systeem kunnen besturen:)
1. Ik draai momenteel de skin 'Night' en hier staat dat standaard in.
2. Ik denk dat zoiets wel mogelijk moet zijn, maar of het bestaat weet ik niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Mr. Awesome op 23-11-2010 18:41 ]

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:45
Snuffel schreef op maandag 22 november 2010 @ 18:54:
Vandaag wat verder gekloot met AMBX en XBMC, voornamelijk om deze pratend te krijgen met de nieuwste Dharma builds in combinatie met Windows 7.

Voor de mensen die het nog niet weten, hier de oplossing:

In je userdata folder maak je het bestand advancedsettings.xml met daarin het volgende:

<advancedsettings>
<allowd3d9ex>false</allowd3d9ex>
</advancedsettings>

Saven, XBMC rebooten, en geniet maar van je ambilight.

edit: hier werkt het met W7 64 bit :)
Bedankt voor deze korte tut, ga het binnenkort hier ook eens proberen

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Kijk eens naar Ember Media Manager. Deze kan syncen met XBMC en heeft daarnaast een (uitgebreidere) export mogelijkheid via 3rth-party plugins. Export is op basis van HTM en elk item is selecteerbaar en het geheel is volledig stand-alone uit te lezen.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/movies-small.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 23-11-2010 20:45 ]

Testing, one, two ...

• Shanquish
  • Niet online
hyptonize schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:40:
[...]

Het scheelt al een hoop wanneer je het juiste jaartaal achter de filmnaam zet als mapnaam. Dan is dat programma overbodig. ;)
Tnx voor de tip, dat zou ik nog wel s kunnen proberen, maa rik denk niet dat ik dan MC aan de kant kan zetten, met NL films wil het nog wel eens misgaan met de omschrijvingen e.d. In xbmc, daar kan ik MC dan mooi voor gebruiken

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18
Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat XBMC helemaal geen informatie kan vinden van de films die ik erin wil hebben.. Kan er iets mis zijn met de MovieMeter scraper?

Vandaag geupdate naar Dharma RC1 en daar heb ik dan ook via een add-on de MovieMeter scraper geinstalleerd. In mijn vorige XBMC versie had ik hem zelf erin gezet m.b.v. een rar file die ik op internet had gevonden.

Maar het werkt helaas niet, een aantal dagen geleden is het ophalen van nieuwe filminformatie zo maar opgehouden en ik krijg het met MovieMeter informatie ook niet meer aan de gang.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

(Ik draai trouwens XBMC op een Windows 7 64-bit machine. Mijn amBX set deed het direct weer na de installatie van de nieuwe XBMC versie, geen problemen gehad!)

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:25

Snuffel

Vroem!

(Ik draai trouwens XBMC op een Windows 7 64-bit machine. Mijn amBX set deed het direct weer na de installatie van de nieuwe XBMC versie, geen problemen gehad!)
Ah, dan moet ik RC1 maar pakken :)
Met de eerder beschreven truc werkt het ook, maar out of the box is toch beter :)

[ Voor 5% gewijzigd door Snuffel op 24-11-2010 07:55 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:32

Dit heb ik zelf wel voor elkaar gekregen door XBMC de video library in MySQL te laten beheren (zie deze wiki pagina)

Mijn startpagina is gemaakt in PHP (gehost op m'n NAS) en haalt uit de MySQL DB de film informatie naast andere info zoals RSS feeds en SABNZB downloads en historie. Stuur maar een PM als je mijn php scriptje wil hebben dat de XBMC video library info uit de MySQL DB haalt... als je daar nog zin in hebt na dit verhaal ;)

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 15:45
shameete schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:21:
[...]
de enige issue die ik nu heb op de RC1 van 10.00 is dat ik geen geluid heb van het menu.
de instellingen i'n 'audio hardware' staat allemaal op HDMI, en (online) content heb ik gewoon geluid.
Als ik me niet vergis, moest je in de vorige versie van XBMC dan bij de audio settings de multichannel sounds downmixen. Kan me vaag herinneren dat ik dit probleem ook eens had.
Robbio85 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:09:
[...]
Dit heb ik zelf wel voor elkaar gekregen door XBMC de video library in MySQL te laten beheren (zie deze wiki pagina)
Je kan je script ook direct laten connecten op de SQLite database van XBMC.

• xburchartz
  • Laatst online: 11-11 16:17
Mar2zz schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:04:
Ben ook eindelijk eens over over naar de Dharma rc1. Man, wat een bak gebruiksgemak is erbij gekomen, echt het wachten ontzettend waard. Alles naar addons verschuiven heeft het echt overzichtelijk gemaakt. Daarnaast heb ik ook een snellere boot met deze live versie, mooi meegenomen.

Het subtitlescript is ook om van te smullen zeg...

Heb het gebruiksgemak gelijk over de hele linie doorgetrokken, binnen een uur xbmc compleet geinstalleerd via SSH, werkend en onderling communicerend (met notifications e.d.):

XBMC, Sabnzbdplus, Sickbeard en Couchpotato, alles via webinterfaces te bereiken vanaf mijn laptopje. Het enige dat ik eigenlijk nog mis is een Couchpotato voor muziek, ook al heb ik al genoeg muziek, zou wel lekker zijn om ook cd's op dezelfde manier te kunnen 'snatchen'.

Nu alleen nog ff aan de slag met de Rom Collection Browser en de emulatoren.
Helemaal mee eens. Ik draaide de nieuwe XBMC al een tijdje en dat subtitlescript is echt super.

Zou ook graag een snatcher willen hebben voor muziek. Maar ik zou ook graag willen dat Couchpotato meer zoals Sickbeard wordt opgezet. Ik vind het raar dat je alleen een foto+info van een film ziet die wanted is, maar niet zodra hij gesnatched is, en ik vind het ook jammer dat je geen terugkoppeling krijgt via een script in SABnzbd, zodat de status van snatched overgezet wordt naar gedownload, zoals bij Sickbeard wel het geval is.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
xburchartz schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:32:
[...]

Helemaal mee eens. Ik draaide de nieuwe XBMC al een tijdje en dat subtitlescript is echt super.

Zou ook graag een snatcher willen hebben voor muziek. Maar ik zou ook graag willen dat Couchpotato meer zoals Sickbeard wordt opgezet. Ik vind het raar dat je alleen een foto+info van een film ziet die wanted is, maar niet zodra hij gesnatched is, en ik vind het ook jammer dat je geen terugkoppeling krijgt via een script in SABnzbd, zodat de status van snatched overgezet wordt naar gedownload, zoals bij Sickbeard wel het geval is.
Welk subtitlescript? Ben wel nieuwsgierig hoe dat werkt.

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
HobbeS schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:13:
Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat XBMC helemaal geen informatie kan vinden van de films die ik erin wil hebben.. Kan er iets mis zijn met de MovieMeter scraper?

Vandaag geupdate naar Dharma RC1 en daar heb ik dan ook via een add-on de MovieMeter scraper geinstalleerd. In mijn vorige XBMC versie had ik hem zelf erin gezet m.b.v. een rar file die ik op internet had gevonden.

Maar het werkt helaas niet, een aantal dagen geleden is het ophalen van nieuwe filminformatie zo maar opgehouden en ik krijg het met MovieMeter informatie ook niet meer aan de gang.

Heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Ik denk dat je mijn versie van de moviemeter scraper gebruikt. En ik had per ongeluk een tabel verwijderd op de website. Die heb ik vandaag weer terug gezet na dat ik een mailtje had ontvangen van een andere gebruiker.

Als het goed is moet hij dus weer werken. En de Dharma versie (als add-on) moet ik nog afmaken.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Exocet schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:39:
[...]
Welk subtitlescript? Ben wel nieuwsgierig hoe dat werkt.
Die zit als addon in Dharma, dus kun je vanuit xbmc installeren onder addons > addons ophalen > video addons. Daarna voeg je hem via instellingen > Skin > ondertitelingscript in OSD toe aan het videomenu.

Werkt heel simpel, je kijkt iets, hebt perongeluk de verkeerde sub erbij, dan doe je ff enter (of tovert dat videomenu te voorschijn en daar zit dan een knop voor ondertiteling zoeken (zoekt een vooraf ingesteld aantal websites af, waaronder bierdopje.com) en die laat alle resultaten voor die film/serie zien, selecteer er 1 en die is dan gelijk actief. Kind kan de was doen, erg vrouwvriendelijk ook. Je kunt het zo instellen dat je alleen bepaalde talen ziet (ik zie alleen nederlandse en engelse subs bijvoorbeeld).

edit:
die Rom Collection Browser is nog een draak van een ding om die aan de praat te krijgen zeg. moet je een enorme configfile gaan lopen editen. Bovendien laat ie de Dharma Live hangen @ start... Dus nog maar ff met de launcher aan de slag, die had ik op karmic in ieder geval goed werkend... af en toe ff een super mario world is een niet te versmaden activiteit.

Wat betreft dat, niet geheel xbmc-gerelateerd natuurlijk, heeft iemand wel eens geduckhunt ofzo met een emulator? Zijn er guns te koop die werken op emulators en roms? lijkt me lachen.

edit 2:
heb al een idee. kwam erop toen ik aan het struinen was op chinese sites: Mar2zz in "Ervaringen met DealExtreme.com - deel 2"

[ Voor 32% gewijzigd door Mar2zz op 24-11-2010 16:07 ]

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 12:46

mr_fragle

Don't forget the guide

Ok, voorlopig mijn laatste vraag. Heb inmiddels alles werkend zoals ik het wil. Zelfs mijn (te grote) muziek verzameling. Enige probleem is dat ik niet weet wat de beste manier is om 2cd-cd's in te delen.

Heb nu
artist - naam cd
- cd1
- cd2

Maar dan leest xbmc het dus als 2 dezelfde cd's :(

Iemand een idee?

And now the most interresting part of deze grot

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-11 22:37
Geen matches
De files in 1 map gooien gewoon?
Nummering in de benaming van de files (als je daar gebruik van maakt) kan als volgt
101-
102-
103-
201-
202-
203-

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21
Geen matches
Daar ben ik toevallig ook net mee bezig, niet leuk met +1000 cd's :(

Ik had ook
Artist - Naam CD
- CD1
- CDX

Ik heb ze nu gewoon doorgenummerd en bij de Disc#-tag de nummer van de cd ingevuld.
Zo heb je als voordeel dat je toch nog je folder.jpg kan gebruiken. Anders moet je in elke mp3 apart de coverart gaan insteken...

Na 2 avonden zit ik aan de letter I :(

• HobbeS
  • Laatst online: 16:18
Geen matches
The_Ghost16 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:39:
[...]

Ik denk dat je mijn versie van de moviemeter scraper gebruikt. En ik had per ongeluk een tabel verwijderd op de website. Die heb ik vandaag weer terug gezet na dat ik een mailtje had ontvangen van een andere gebruiker.

Als het goed is moet hij dus weer werken. En de Dharma versie (als add-on) moet ik nog afmaken.
Klopt inderdaad! En hij werkt nu weer :)
Heel erg bedankt!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Geen matches
Fire69 schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:20:
Daar ben ik toevallig ook net mee bezig, niet leuk met +1000 cd's :(

Ik had ook
Artist - Naam CD
- CD1
- CDX

Ik heb ze nu gewoon doorgenummerd en bij de Disc#-tag de nummer van de cd ingevuld.
Zo heb je als voordeel dat je toch nog je folder.jpg kan gebruiken. Anders moet je in elke mp3 apart de coverart gaan insteken...

Na 2 avonden zit ik aan de letter I :(
Succes! Ik weet hoe je je voelt :> Maar geloof me, het is het waard! ;)

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Japius schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:31:
[...]
Je kan je script ook direct laten connecten op de SQLite database van XBMC.
Dankzij jouw post en die van robio85 heb ik nu ook zo'n pagina gemaakt. Nu moet ik nog een online mySQL database vinden waar je wel van buitenaf kan connecten. Mijn eigen hosting staat dat niet toe, dus kan ik niet automatisch de database updaten.

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-11 16:32
Geen matches
hyptonize schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:43:
[...]

Dankzij jouw post en die van robio85 heb ik nu ook zo'n pagina gemaakt. Nu moet ik nog een online mySQL database vinden waar je wel van buitenaf kan connecten. Mijn eigen hosting staat dat niet toe, dus kan ik niet automatisch de database updaten.
Ziet er goed uit met die fanart! Je zou ook nog de codec info e.d. erin kunnen pleuren, maar de benamingen die daarvoor worden gebruikt in de DB zijn niet echt handig als ik me het goed herinner...Zelf heb ik ook IMDB linkjes erin staan. Dan kan ik zelf ff rustig een film uitzoeken als ik achter de PC zit voordat ik de HTPC aanslinger :)

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Geen matches
Robbio85 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:33:
[...]

Ziet er goed uit met die fanart! Je zou ook nog de codec info e.d. erin kunnen pleuren, maar de benamingen die daarvoor worden gebruikt in de DB zijn niet echt handig als ik me het goed herinner...Zelf heb ik ook IMDB linkjes erin staan. Dan kan ik zelf ff rustig een film uitzoeken als ik achter de PC zit voordat ik de HTPC aanslinger :)
Hij is nog niet af. Ik ben nog 'n beetje in dubio of ik de fanart zo als achtergrond moet laten. Sommige zijn maar 1280x720 en op een resolutie van 1920x1080 is dat niet zo mooi. ;)

• SidewalkSuper
Geen matches
Ik heb een issue, dat ik een docu van de Rolling Stones, Stones in Exile in m'n library wil importeren.

Ik heb een folder.jpg in de map gegooid waar die staat om hem automatisch een goede coverhoes te geven in mijn library, want na de 1e keer scannen gaf ie automatisch geen mooie cover mee. Daarna heb de entry deleted uit mn library en opnieuw gescanned. Echter hij pakt de folder.jpg niet als coverhoes mee en gebruikt opnieuw de eerst gescrapete cover (wat volgens mij gewoon een screenshotje is uit de docu).

Ik heb ook clean library gedaan na de docu even uit mn share verplaatst te hebben en daarna opnieuw proberen te adden, met hetzelfde resultaat.

Vergeet ik iets te doen, waardoor ie de cover niet goed pakt ofzo? Iemand die hierbij kan helpen?

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Geen matches
SidewalkSuper schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:27:
Ik heb een issue, dat ik een docu van de Rolling Stones, Stones in Exile in m'n library wil importeren.

Ik heb een folder.jpg in de map gegooid waar die staat om hem automatisch een goede coverhoes te geven in mijn library, want na de 1e keer scannen gaf ie automatisch geen mooie cover mee. Daarna heb de entry deleted uit mn library en opnieuw gescanned. Echter hij pakt de folder.jpg niet als coverhoes mee en gebruikt opnieuw de eerst gescrapete cover (wat volgens mij gewoon een screenshotje is uit de docu).

Ik heb ook clean library gedaan na de docu even uit mn share verplaatst te hebben en daarna opnieuw proberen te adden, met hetzelfde resultaat.

Vergeet ik iets te doen, waardoor ie de cover niet goed pakt ofzo? Iemand die hierbij kan helpen?
Kopieer en plak de .jpg is 2x en noem één kopie movie.jpg en één kopie "Stones in Exile.jpg". Volgens mij zoekt ie op deze 3 namen dus dan is de kans groter dat ie hem neemt.

• SidewalkSuper
Geen matches
Kijk, nu werkt het idd goed!
Nu nog ff uitvogelen welke van de jpg's ie eigenlijk pakt in plaats van folder.jpg, maar nu weet ik waar het aan ligt :)

Mmm bij het uitvogelen welke jpg ie pakt, gaat het nu weer fout...
Misschien dat ie hem net goed pakte, omdat ik ervoor manual naar de juiste file had verwezen.
In ieder geval is het dus eigenlijk nog niet automatisch goed :|

[ Voor 44% gewijzigd door SidewalkSuper op 25-11-2010 13:17 . Reden: Update ]

• dread

dread

Sluwe vlaming

dread schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:40:
Ik heb Dharma 10.0 bèta 4 installed

Ik zit nu als een gek cover art toe te voegen aan mij muziek collectie. Via de XBMC remote voor android zie ik die nu mooi tevoorschijn komen als ik naar music ga.

Echter bij XBMC zelf, krijg ik het niet voor elkaar om als ik naar Music ga ipv een lijst met mappen van albums. gewoon een mooie reeks van cover art te zien krijg.

muziek is zo ingedeeld: genre\artist\ naam album\nummers album

Mooi zou zijn om een algemene jpeg te gebruiken voor het genre en als je dan voor een genre gekozen hebt direct de cover art van de albums te zien.

Ik heb al zitten zoeken bij de wiki van XBMC maar ik kom er maar niet uit. Is er ergens een gebruikshandleiding die dat mooi uitlegd?
Mag ik er zonder reacties hier ervan uitgaan dat er gaan cover art getoond kan worden bij muziek?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:21
Geen matches
dread schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:35:
[...]
Mag ik er zonder reacties hier ervan uitgaan dat er gaan cover art getoond kan worden bij muziek?
Als je de wiki werkelijk hebt doorgespit is het antwoord geen verrassing:

ja.

• Fire69
Geen matches
SidewalkSuper schreef op donderdag 25 november 2010 @ 12:41:
Kijk, nu werkt het idd goed!
Nu nog ff uitvogelen welke van de jpg's ie eigenlijk pakt in plaats van folder.jpg, maar nu weet ik waar het aan ligt :)

Mmm bij het uitvogelen welke jpg ie pakt, gaat het nu weer fout...
Misschien dat ie hem net goed pakte, omdat ik ervoor manual naar de juiste file had verwezen.
In ieder geval is het dus eigenlijk nog niet automatisch goed :|
Een docu zeg je? Dus het staat onder een video-source?
Dan moet je volgens mij geen folder.jpg gebruiken, maar <filmnaam>.tbn

Probeer het zo eens zou ik zeggen...

• dread

dread

Sluwe vlaming

Geen matches
wheez50 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:40:
[...]
Als je de wiki werkelijk hebt doorgespit is het antwoord geen verrassing:

ja.
Waar hebben ze het hier dan over bij de thumbnail music section?

Dit bracht me in verwarring. Het lijkt alsof er toch een mogelijkheid is.

• SidewalkSuper
Geen matches
Fire69 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:13:
[...]

Een docu zeg je? Dus het staat onder een video-source?
Dan moet je volgens mij geen folder.jpg gebruiken, maar <filmnaam>.tbn

Probeer het zo eens zou ik zeggen...
Koning! Dit werkt idd :D
Jeuj :)

• Slurpie
  • Laatst online: 20:56
Geen matches
Heb er meer mensen last van dat in Dharma Rc1 het gelud naar de versterker naar een pauze alleen maar kraakt? En dit al weteen op te lossen?

• SidewalkSuper
Geen matches
Heb je wel RC1? Daarbij is dat juist verholpen...
"A fix for a problem when pausing/seeking. This was known to cause static or erratic behavior on some amplifiers."

• Slurpie
  • Laatst online: 20:56
Geen matches
Ja, daarom vond ik het zo vaag, het is ook alleen maar bij 5.1 geluid.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:29

_Apache_

For life.

Geen matches
Hoe zit het met de XOT-Uzg en bijv. apple movies trailer lite plugins bij de nieuw release (RC1)? Mijn plugins zijn weg, en niet zichtbaar in de lijst met toe te voegen plugins?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Geen matches
Ik krijg met geen mogelijkheid TV shows te zien... Source toegevoegd maar nergens te bekennen... RC1 op W7. iemand een idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Geen matches
Roeligan schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:19:
Ik krijg met geen mogelijkheid TV shows te zien... Source toegevoegd maar nergens te bekennen... RC1 op W7. iemand een idee?
Heb je wel een inhoud aangegeven? (TV Shows, Music videos, Movies). Anders komt ie inderdaad niet in de bibliotheekmodus terecht.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:15
Geen matches
@Roeligan
content zetten en dan "scannen" natuurlijk.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• job
  • Laatst online: 21-11 13:13
Geen matches
Roeligan schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:19:
In je skin settings moet je het tvshow en movies "menu" ook aanvinken.

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Geen matches
Dan hide je ze toch? (aan = hide, uit = show). zal er zo nog even mee spelen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• job
  • Laatst online: 21-11 13:13
Geen matches
Verschilt weer per skin. Standaard zie je ze in elk geval niet, je moet ze zelf aanzetten.

• SidewalkSuper
Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/9776/recentlyaddedepisodeerr.png

Heeft iemand anders ook last van deze error? (geen flauw idee of het aan de skin ligt trouwens of aan XBMC)
Het is dus episode 14x14 :)
Is alleen bij de onderste TV show in de recently added TV shows, als dr een andere episode staat dan is die degene die fout is, behalve (volgens mij) als het het 1e seizoen is.
Beetje vaag dus

[ Voor 39% gewijzigd door SidewalkSuper op 26-11-2010 13:01 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

_Apache_ schreef op donderdag 25 november 2010 @ 18:00:
Hoe zit het met de XOT-Uzg en bijv. apple movies trailer lite plugins bij de nieuw release (RC1)? Mijn plugins zijn weg, en niet zichtbaar in de lijst met toe te voegen plugins?
Gevonden, pak de source (zip) van rieter.net.

Start XBMC, system, addons -> install from zip. Zip aanwijzen et voila!

Als je het niet weet, kan je lang zoeken. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door _Apache_ op 26-11-2010 14:40 ]

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 16:06
_Apache_ schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:42:
[...]

Gevonden, pak de source (zip) van rieter.net.

Start XBMC, system, addons -> install from zip. Zip aanwijzen et voila!

Als je het niet weet, kan je lang zoeken. 8)7
Niet echt wat je had moeten doen! Je had de XOT Repository moeten installeren en vanaf daar XOT, dan krijg je namelijk ook automatisch nieuwe versies van XOT. Installatie onder XBMC Dharma staat hier beschreven: Install as Addon.

Op deze manier krijg je ook nog de script en de plugin versie in 1

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-11-2010 18:38 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Geen matches
Het zijn alleen nog toevoegingen op mijn handelingen, dus om nou te beschrijven als 'niet had moeten doen', lijkt me wat te veel gezegd.

Heb het nog even nagekeken, hij stond er al bij. bij 'programs'..

• GroteBozewolf
  • Laatst online: 16:06
Geen matches
_Apache_ schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:05:
Het zijn alleen nog toevoegingen op mijn handelingen, dus om nou te beschrijven als 'niet had moeten doen', lijkt me wat te veel gezegd.

Heb het nog even nagekeken, hij stond er al bij. bij 'programs'..
Klopt, iets te hard wellicht, excuses daarvoor. Maar de Repository heeft echt veel voordelen, dus ik raad je aan deze alsnog te installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 26-11-2010 22:11 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Geen matches
Ik heb nog steeds dat on play de playback een seconde of 10 op zich laat wachten, waarna de video vanaf keyframe 2 in slowmotion speelt totdat de audio, die wel vanaf het begin speelt, in sync is met de video.

Net alle updates binnengehaald (Ubuntu), no change. Iemand een idee?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Geen matches
Zal het eens bekijken, bedankt voor de tip. :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Sando schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:33:
Ik heb nog steeds dat on play de playback een seconde of 10 op zich laat wachten, waarna de video vanaf keyframe 2 in slowmotion speelt totdat de audio, die wel vanaf het begin speelt, in sync is met de video.

Zou wel eens http://xbmc.svn.sourcefor...w=revision&revision=35341 kunnen zijn, die commit is net na Dharma RC1 gedaan.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:25

Snuffel

Vroem!

Geen matches
Ik heb een (kloon) Microsoft IR aan mijn PC hangen, en die wil ik bedienden met mijn Logitech Harmony 555.
De meeste functies heb ik wel, echter een aantal essentiele niet, zoals previous, DVD menu enzo.
Heeft iemand tips en trucs om deze te activeren?
Zou wel zo lekker zijn!

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Snuffel schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:02:
Ik heb een (kloon) Microsoft IR aan mijn PC hangen, en die wil ik bedienden met mijn Logitech Harmony 555.
De meeste functies heb ik wel, echter een aantal essentiele niet, zoals previous, DVD menu enzo.
Heeft iemand tips en trucs om deze te activeren?
Zou wel zo lekker zijn!
Dit topic al bekeken? http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=77519

We've got that ring of confidence

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-11 12:15
Geen matches
Als ik een dvd wil starten die op mij PC staat dan moet ik eerst naar de map van de dvd dan de map VIDEO-TS in en dan daar een bestand kiezen om de film te starten, kan dat ook anders?

Ik weet van bijv media portal dat je alleen het plaatje van de film hoeft aan te klikken en de film dan start.
Openlijk ergens een instelling die ik over het hoofd zie?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geen matches
Frixel schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:40:
Als ik een dvd wil starten die op mij PC staat dan moet ik eerst naar de map van de dvd dan de map VIDEO-TS in en dan daar een bestand kiezen om de film te starten, kan dat ook anders?
Welke OS heb je?
Ik heb onder Ubuntu gewoon dat'ie direct aanbied de DVD te starten. Misschien heb je auto-start ofzo uit staan?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Geen matches
Zet stacking aan.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Frixel
Firesphere schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:48:
[...]

Welke OS heb je?
Ik heb onder Ubuntu gewoon dat'ie direct aanbied de DVD te starten. Misschien heb je auto-start ofzo uit staan?
Ik heb XBMC op een XP machine :> .staan.

• Frixel
Geen matches
Waar zou ik dat ongeveer moeten vinden?
Ik gebruik trouwens een NED versie, hoe heet dat dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Frixel op 27-11-2010 20:12 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

bobo1on1 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:01:
[...]

Zou wel eens http://xbmc.svn.sourcefor...w=revision&revision=35341 kunnen zijn, die commit is net na Dharma RC1 gedaan.
Ik ben niet ept genoeg om zelf commits te compileren, maar het klinkt alsof die fix dvd-related is. Mijn problemen zitten gewoon in mkv/avi playback, en bovendien draai ik 32 bit (weet niet of dat relevant is, maar ze spreken van int64).

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-11 20:13
Fire69 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:37:
[...]

Yep.
Wel opletten, XBMC op de xbox ondersteund de MySQL-DB niet, dus dat werkt niet :'(
Dit werkt dus bij mij niet. Ik heb voor allefilms en series alle metadata in de directory staan. tbn/fanartnfo

Maar als ik alles via mysql doe dan mis ik toch alle covers etc

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:25
Is het iemand gelukt om DVD afspelen aan de praat te krijgen op een AsRock ION 330 met Ubuntu 10.04 en XBMC (laatste versie)?
Ik kan bij sommige DVD's het menu openen maar niet de film afspelen maar bij de rest doet hij helemaal niks, en ik heb ook geen zin om nu ook nog een aparte DVD speler erbij te moeten zetten!
Ik heb bijna alle DVD gerelateerde packages geïnstalleerd, en een DVD rippen met K9copy werkt ook niet
help?

• Fire69
Geen matches
Firesphere schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:48:
[...]

Welke OS heb je?
Denk dat Frixel een geripte DVD bedoelt...
In de opties Stacking aanzetten help hiervoor denk ik wel.
Of je DVD naar een iso omzetten, dan heb je direkt meerdere voordelen :P

edit:

Net gemerkt dat ik een hoop replies gemist had. Moet meer refreshen :P

[ Voor 50% gewijzigd door Fire69 op 27-11-2010 23:43 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Geen matches
Sando schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:33:

Fix: Navigatiegeluiden uitzetten.
Geeeeen idee waarom. :/

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-11 07:43
Ik heb het volgende probleem. Heb mijn asrock ion 330HT aangesloten op een Onkyo TX-SR508 versterker. Daarop aangesloten een Jamo A 102 HCS 6 set. Bij films geeft ie goed 5.1 geluid door, inclusief subwoofer. Als ik echter een muziek cd via xbmc afspeel, activeert ie de sub niet. Dus hoor ik alleen geluid uit mijn front, surround en center speakers. Ik mis dus de bassen.

Als ik echter een gewone cd afspeel via mijn cd-speler, dan wordt de sub wel geactiveerd. Hoe zorg ik voor dat via xbmc wel de sub wordt geactiveerd bij afspelen van stereo muziek?

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-11 09:50
Westmania schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:59:
Ik heb het volgende probleem. Heb mijn asrock ion 330HT aangesloten op een Onkyo TX-SR508 versterker. Daarop aangesloten een Jamo A 102 HCS 6 set. Bij films geeft ie goed 5.1 geluid door, inclusief subwoofer. Als ik echter een muziek cd via xbmc afspeel, activeert ie de sub niet. Dus hoor ik alleen geluid uit mijn front, surround en center speakers. Ik mis dus de bassen.

Als ik echter een gewone cd afspeel via mijn cd-speler, dan wordt de sub wel geactiveerd. Hoe zorg ik voor dat via xbmc wel de sub wordt geactiveerd bij afspelen van stereo muziek?
Heb je hem optisch aangesloten? De 330HT kan namelijk niet DD5.1Live encoden, dus maximaal 2 kanalen over optisch als er geen stream gepassthroughd wordt. Je versterker moet hier zelf met DD Pro Logic IIx oid iets moois 5.1's van maken.

• blackburst
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 13:58
Geen matches
Heb RC1 op W7 en gebruik MCE Remote, als ik hem op pause zet en daarna weer play, blijft de controler boven in beeld.
Is er een vinkje om dit weer uit te laten zetten, na een bepaalde tijd ofzo.

• Westmania
Luqq schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:02:
[...]

Heb je hem optisch aangesloten? De 330HT kan namelijk niet DD5.1Live encoden, dus maximaal 2 kanalen over optisch als er geen stream gepassthroughd wordt. Je versterker moet hier zelf met DD Pro Logic IIx oid iets moois 5.1's van maken.
Nee, via HDMI vanuit de asrock naar mijn Onkyo. Het probleem zit m dus niet in de weergave van 5.1 (dat gaat goed), maar in de weergave van stereo-muziek via xbmc, waarbij mijn subwoofer niet wordt aangesproken. Gaat dat bij anderen wel goed?

• Frixel
Geen matches
Fire69 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:06:
[...]

Denk dat Frixel een geripte DVD bedoelt...
In de opties Stacking aanzetten help hiervoor denk ik wel.
Of je DVD naar een iso omzetten, dan heb je direkt meerdere voordelen :P

edit:

Net gemerkt dat ik een hoop replies gemist had. Moet meer refreshen :P
Wat zouden de meerdere voordelen dan zijn om de DVD`s als .iso neer te zetten?
Ik zet nu inderdaad alle geripte DVD`s "uitgepakt" in een map.
btw, dvd`s afspelen blijven maar stotteren terwijl HD content feilloos afspeelt.

Ik heb XMBC Dharma RC geinstalleerd op een :
Mobo Gigabyte GA-MA78GM chipset AMD780G
Pocessor: AMD Athlon 64x2 Dual core 4800+ 2500mhz
Geheugen:2x1GB DDR2 800(400mhz)
Kleurenkaart: Ati Readon HD3200 700MB

• HarmoniousVibe
Frixel schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:16:
[...]

Wat zouden de meerdere voordelen dan zijn om de DVD`s als .iso neer te zetten?
Ik zet nu inderdaad alle geripte DVD`s "uitgepakt" in een map.
btw, dvd`s afspelen blijven maar stotteren terwijl HD content feilloos afspeelt.

Ik heb XMBC Dharma RC geinstalleerd op een :
Mobo Gigabyte GA-MA78GM chipset AMD780G
Pocessor: AMD Athlon 64x2 Dual core 4800+ 2500mhz
Geheugen:2x1GB DDR2 800(400mhz)
Kleurenkaart: Ati Readon HD3200 700MB
Heeft geen voordelen. Voor XBMC in ieder geval, aangezien deze gewoon kan omgaan met VIDEO_TS. Het nadeel van .iso bestanden is dat ze aanzienlijk meer ruimte in beslag nemen dan een VIDEO_TS map.

Dat DVD's stotteren zou kunnen komen doordat je XBMC geforceerd op een bepaalde refresh rate hebt afgesteld. Als je namelijk PAL op 60Hz of NTSC op 50Hz probeert af te spelen krijg je judder. Kijk daar eens naar. Zie http://wiki.xbmc.org/inde...=Videos_Settings#Playback en dan specifiek de instelling "Adjust display refresh rate to match video". Zoals de naam al doet vermoeden zal deze XBMC automatisch doen overschakelen naar de juiste refresh rate, mits ondersteund.

[ Voor 19% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-11-2010 15:28 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier trouwens mensen met een Mac Mini die XBMC gebruiken. Ik was even benieuwd naar jullie bevindingen!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Fire69
LB06 schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:25:
[...]

Heeft geen voordelen. Voor XBMC in ieder geval, aangezien deze gewoon kan omgaan met VIDEO_TS. Het nadeel van .iso bestanden is dat ze aanzienlijk meer ruimte in beslag nemen dan een VIDEO_TS map.
Grapjas! :P

Voordelen (IMHO! :) ):
- gewoon 1 simpele file, ipv mappen met een hoop files in
- je moet dus geen stacking gebruiken in XBMC

EN een ISO neemt gewoon even veel ruimte in als de losse mappen, aangezien het gewoon een container is voor je ifo/vob-files... ;)

• HarmoniousVibe
Fire69 schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:55:
[...]

EN een ISO neemt gewoon even veel ruimte in als de losse mappen, aangezien het gewoon een container is voor je ifo/vob-files... ;)
Dat is simpelweg niet waar.

http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=8800

• Frixel
Fire69 schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:55:
[...]

Wat is nou toch die stacking??
Ik kan dat nergens vinden om uit te zetten :o

• Frixel
LB06 schreef op zondag 28 november 2010 @ 15:25:
[...]

Dat DVD's stotteren zou kunnen komen doordat je XBMC geforceerd op een bepaalde refresh rate hebt afgesteld. Als je namelijk PAL op 60Hz of NTSC op 50Hz probeert af te spelen krijg je judder. Kijk daar eens naar. Zie http://wiki.xbmc.org/inde...=Videos_Settings#Playback en dan specifiek de instelling "Adjust display refresh rate to match video". Zoals de naam al doet vermoeden zal deze XBMC automatisch doen overschakelen naar de juiste refresh rate, mits ondersteund.
Ik heb (in het Nederlands dan) "verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video" uitstaan maar toch stottert beeld en geluid en loopt het niet synchroon

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Geen matches
Dat klopt, je moet het ook AAN zetten :+

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• ThaRealKnuf
  • Laatst online: 22-09 20:36
Geen matches
hyptonize schreef op donderdag 25 november 2010 @ 08:43:
[...]

Dat zullen niet veel hosters toelaten.... Waarom installeer je niet zelf MySQL?

• Mr. Awesome

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Geen matches
Braveheart schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:52:
[...]

Dat zullen niet veel hosters toelaten.... Waarom installeer je niet zelf MySQL?
Omdat ik die ook geïnstalleerd heb, maar mijn PC staat niet 24/7 aan en ik ben niet in de luxe positie dat ik hier een server thuis heb staan. En aangezien ik toch een eigen website heb...

• HarmoniousVibe
Geen matches
Frixel schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:34:
[...]

Ik heb (in het Nederlands dan) "verversingsfrequentie scherm aanpassen aan video" uitstaan maar toch stottert beeld en geluid en loopt het niet synchroon
Stacking: druk als je het aan het browsen bent op pijltje naar links en dan ergens misc options en stack mode. Even uit mijn blote hoofd.

En dat 'aanpassen aan de verversingssnelheid' moet je aan zetten en het geluid synchroniseren met de audio clock. Overigens moet je TV wel de desbetreffende frequenties ondersteunen: 24/50/60Hz, anders heeft het nog geen zin. En als de 'bron' (het apparaat wat de video afspeelt) moet ook die frequenties ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-11-2010 18:32 ]

• Frixel
Geen matches
LB06 schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:28:
[...]

Stacking: druk als je het aan het browsen bent op pijltje naar links en dan ergens misc options en stack mode. Even uit mijn blote hoofd.

En dat 'aanpassen aan de verversingssnelheid' moet je aan zetten en het geluid synchroniseren met de audio clock. Overigens moet je TV wel de desbetreffende frequenties ondersteunen: 24/50/60Hz, anders heeft het nog geen zin. En als de 'bron' (het apparaat wat de video afspeelt) moet ook die frequenties ondersteunen.
Oké, verversingsfrequenie staat aan. :o
Dan zeg je: geluid synchroniseren met de audio clock....
Ik moet aan eerst aanvinken: afspelen video naar beeldscherm synchroniseren zodat ik ook de optie A/V-synchronisatiemethode zichtbaar word. Ik an daar dan kiezen uit de volgend opties, welkemo i dn nemen?
Audioklok
Videoklok (Resample audio)
Videoklok (Drop/Dupe audio)

• HarmoniousVibe
Geen matches
Frixel schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:29:
[...]

Oké, verversingsfrequenie staat aan. :o
Dan zeg je: geluid synchroniseren met de audio clock....
Ik moet aan eerst aanvinken: afspelen video naar beeldscherm synchroniseren zodat ik ook de optie A/V-synchronisatiemethode zichtbaar word. Ik an daar dan kiezen uit de volgend opties, welkemo i dn nemen?
Audioklok
Videoklok (Resample audio)
Videoklok (Drop/Dupe audio)
en het geluid synchroniseren met de audio clock

• Frixel
Geen matches
LB06 schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:40:
[...]
en het geluid synchroniseren met de audio clock
[...]
Thanks dat ziet er al veel beter uit _/-\o_

Rendermethode heb ik op Pixelshader staan, is dat goed? :+
Wat is trouwens de optie video post-processing? :+ (die staat disabled)

• Fire69
Geen matches
Ontkennen heeft geen zin ;)

Iso:
DVD Iso-size

Folder:
DVD Folder-size

Maar ik geef toe, ik wist niet dat er bij een double-layer aan padding werd gedaan. Hierdoor KAN je size groter worden, het is maar net te zien hoe je layer-break valt. :)

Verwijderd

Geen matches
Fire69 schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:36:
[...]

Ontkennen heeft geen zin ;)

Iso:

Folder:

Maar ik geef toe, ik wist niet dat er bij een double-layer aan padding werd gedaan. Hierdoor KAN je size groter worden, het is maar net te zien hoe je layer-break valt. :)
Het hangt inderdaad af van DVD tot DVD. Het is een afweging tussen gebruiksgemak en filesize. Maar met de capaciteit van de huidige harde schijven kies ik persoonlijk voor gebruiksgemak.

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-11 17:47
Weet iemand waar ik een RC6 compatible MCE remote incl ontvanger kan kopen? Of zijn er nog andere remotes te koop die standaard met XBMC samenwerken?

Momenteel heb ik deze (Microsoft remote model 1039), waarmee je zowel de pc als de tv kan aanzetten, maar ik kan deze nergens meer vinden.
Afbeeldingslocatie: http://www.limundo.com/originalslika-213291.jpg

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11 16:02
Geen matches
thesystem schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:17:
Weet iemand waar ik een RC6 compatible MCE remote incl ontvanger kan kopen?
Op eBay staan er genoeg.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ok grote frustratie hier (win7 laatste dharma):

Gisteren steek ik in mijn analoge audio out (green hole) een jack naar mijn versterker.

Ik heb ook een hdmi aansluiting die het geluid en beeld regelt. Maar aangezien mijn zoon vaak op de xbox 360 zit, wil ik het geluid van de media center langs de versterker laten lopen.

Vanaf dan doet XBMC gewoon moeilijk. DvD afspelen gaat schokkerig en er is geen geluid (hardware matige versnelling in XBMC staat aan). Elke keer komt weer de boodschap dat er een probleem is met de audio ingang. Die boodschap zie ik pas staan nadat ik xbmc verlaat en in windows kom.

Ik heb alle eigenschappen nagekeken (staan nog net zo toen alles werkte). Ik heb de pc herstart. Ik heb de analoge kaber eruit gehaald. Ik heb in de windows audio en xbmc audio eigenschappen nagekeken of het geluid wel via hdmi loopte.

Kent iemand dit? Of weet iemand wat ik eraan kan doen. Dit is zoo frustrerend.

• wvdlinden
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11 13:02
Geen matches
Windows 32 bit, Dharma RC1
Ik merk nog steeds dat de Moviemeter veel films niet vindt (160 van 224 gevonden via de diverse scan methodes).
Een komma die ontbreekt kan er voor zorgen dat de film niet gevonden wordt.
Ook een film met de juiste naam, alleen zonder jaartal, wordt soms niet gevonden.
Bijv. Frame of Mind (2009) wordt helemaal niet gevonden, terwijl deze wel als zodanig op Moviemeter staat.

Is dit probleem als zodanig bekend?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geen matches
Daarvoor moet je contact opnemen met de maintainer van die add-on.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• HarmoniousVibe
Geen matches
Frixel schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:06:
[...]

Thanks dat ziet er al veel beter uit _/-\o_

Rendermethode heb ik op Pixelshader staan, is dat goed? :+
Wat is trouwens de optie video post-processing? :+ (die staat disabled)
Geen idee. Ik draait geen Windows en de wiki bevat geen info hierover. Zolang je maar geen 'software' kiest. Post processing gewoon op disabled laten staan.

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 08:26:
[...]

Het hangt inderdaad af van DVD tot DVD. Het is een afweging tussen gebruiksgemak en filesize. Maar met de capaciteit van de huidige harde schijven kies ik persoonlijk voor gebruiksgemak.
Ik zie niet in hoe een iso in XBMC zorgt voor een hoger gebruikersgemak maar goed.... Dat geldt alleen als je wilt gaan branden.

[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 29-11-2010 15:10 ]

• Fire69
Geen matches
Je hebt maar 1 file ipv een ganse folder vol, stacking kan je geen problemen opleveren, bij het scrapen staat alles netjes bij elkaar zodat je geen "verwarring" in je Library kan hebben, ...

Maar het is puur persoonlijk natuurlijk. Whatever pleases you best. :)

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:59

M0nkeymen

Monkeystyle!

Geen matches
Ik gebruik ook alleen maar *.iso's. Ik heb een soort dwangmatig iets omdat te doen >:) , het ziet er netter uit en als hij het niet scrapped zet ik er een NFO file bij. Verder heeft het volgens mij geen functie.

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

• xburchartz
  • Laatst online: 11-11 16:17
Ik heb een erg leuke addon voor XBMC ontdekt, gewoon te installeren via de standaard XBMC addons als je Dharma hebt. anders via de website: http://www.trakt.tv

Trakt houdt bij welke tv-series je hebt bekeken. Die info wordt op een profielpagina bijgehouden en op basis daarvan is op de site te zien welke shows veel (of op dit moment) bekeken worden. Daarnaast worden op basis van de shows die je bekijkt, aanbevelingen gedaan voor shows die je dan ook wel interessant zult vinden. Ik geloof dat er ook gewerkt wordt aan social media integratie, zodat op Facebook en/of Twitter geplaatst kan worden welke show je op dit moment bekijkt.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 14:59

Arfman

Drome!

Geen matches
Dat zal Brein leuk vinden ;)

"Arfman has watched Dexter S05E10.mkv" :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Westmania
Westmania schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:59:

schopje? Voor de duidelijkheid: films via XBMC in 5.1, subwoofer doet het. Muziek via XBMC in stereo, subwoofer doet het niet.

• HarmoniousVibe
Westmania schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:15:
[...]

schopje? Voor de duidelijkheid: films via XBMC in 5.1, subwoofer doet het. Muziek via XBMC in stereo, subwoofer doet het niet.
Hoe heb je hem aangesloten? S/PDIF of hdmi?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:50

SilencerNL

No remorse

Westmania schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:15:
[...]
Volgens mij is dit zonder extra software niet mogelijk. Een gewone CD heeft maar 2 kanalen, zeg maar 2.0. Er wordt dus alleen signaal naar de front-left en front-right gestuurd en niks naar het subwoofer kanaal. Dit zelfde geldt voor stereo MP3's.

Je zou wel de instellingen op je versterker kunnen aanpassen dat de subwoofer ook reageert op de front-speakers. Ikzelf heb een Denon versterker. Daar heb ik de speakers op 'SMALL' gezet, en de crossover op 80Hz, zodat de sub alle bassen voor zijn rekening neemt, en mijn speakers kunnen concentreren op midden en hoog. Op die manier werkt je subwoofer ook als je stereo materiaal over HDMI of SPDIF aanbiedt

[ Voor 5% gewijzigd door SilencerNL op 29-11-2010 16:54 ]

Don't dream your life, live your dreams!

• Westmania
Geen matches
LB06 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:24:
[...]

Hoe heb je hem aangesloten? S/PDIF of hdmi?
HDMI

• Westmania
SilencerNL schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:27:
[...]

Volgens mij is dit zonder extra software niet mogelijk. Een gewone CD heeft maar 2 kanalen, zeg maar 2.0. Er wordt dus alleen signaal naar de front-left en front-right gestuurd en niks naar het subwoofer kanaal. Dit zelfde geldt voor stereo MP3's.

Je zou wel de instellingen op je versterker kunnen aanpassen dat de subwoofer ook reageert op de front-speakers. Ikzelf heb een Denon versterker. Daar heb ik de speakers op 'SMALL' gezet, en de crossover op 80Hz, zodat de sub alle bassen voor zijn rekening neemt, en mijn speakers kunnen concentreren op midden en hoog.
Ik zal dat es proberen...

Maar het typische is dus dat ie bij gewone cd's dus wel de sub gebruikt (aangesloten met gewone tulpstekkers). Hij doet het alleen niet met muziek uit mijn asrock, via xbmc.

Er moeten dan toch mensen zijn die dan hetzelfde probleem hebben? Die dus een asrock (of andere pc) met xbmc hebben aangesloten op een 5.1 versterker met 5.1 speaker-set. Of gebruiken deze pc-bezitters de htpc alleen voor films kijken en niet voor muziek?

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:50

SilencerNL

No remorse

Westmania schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:56:
[...]

Ik zal dat es proberen...

Maar het typische is dus dat ie bij gewone cd's dus wel de sub gebruikt (aangesloten met gewone tulpstekkers). Hij doet het alleen niet met muziek uit mijn asrock, via xbmc.

Er moeten dan toch mensen zijn die dan hetzelfde probleem hebben? Die dus een asrock (of andere pc) met xbmc hebben aangesloten op een 5.1 versterker met 5.1 speaker-set. Of gebruiken deze pc-bezitters de htpc alleen voor films kijken en niet voor muziek?
Dit is geen foutje of bug, zo is het design. Zo werkt dat bij mij ook, en ik heb een losse geluidskaart. Dat is nou eenmaal het verschil tussen 5.1 aansluiten en 2 tulp stekkers. Waarschijnlijk zal je versterker een andere mode selecteren als jij je cd speler selecteert.

Don't dream your life, live your dreams!

Pagina: 1 ... 37 ... 71 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!!

Bij het stellen van een vraag, het besturingssysteem vermelden, ook eventuele informatie als de versie (svn, stable & nightly) of de skin kan handig zijn.