Toon posts:

Hulp bij keuze digitale piano

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag!

Ik heb een vraagje. Ik heb al heel wat af gegoogled voor een leuke digitale piano voor niet al te veel geld. Ik ben een student en heb dus ook niet zoveel te spenderen. Ik speel zelf een beetje keyboard (heb nooit lessen gehad, maar door op youtube veel tutorials te kijken, lukken al een paar nummertjes). Het punt is dat op mijn keyboard de toetsen kwa grote en weerstand totaal anders aanvoelen dan een echte piano. Ik zoek dus eigenlijk iets dat een piano zoveel mogelijk nabootst. Piano spelen is een hobby en zal de piano niet intensief gaan gebruiken om heel goed te worden, maar gewoon voor ontspanning :)

Zoals ik al zei is mijn budget niet erg groot (rond de 400 euro), maar ik zal toch graag met dit budget een digitale piano willen aanschaffen.

Ik ben de volgende digitale piano's tegengekomen:

Idean MPL 6000 DIGITALE PIANO: http://muziekinstrumenten...p-6000-digital-piano.html

Entrada D100A: http://www.oostendorp-muz...uct.asp?i=26162&pg=45582&

Hemingway DP201: http://keyboards.nl/

MCCRYPT Mc Crypt DP 263 digitale piano:
http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1440

Mijn vraag is of jullie bekend zijn met deze digitale piano's en welke raden jullie mij aan?
Hebben jullie misschien nog andere suggesties :D.
In elk geval bedankt!

Met vriendelijke groeten,

Shenkie11

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RK88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-08 10:07
Beste Shenkie,

Ik heb wellicht een alternatief voor je. Je kun tegenwoordig prachtige masterkeyboards/piano kopen.
Je koopt dan alleen het klavier. Deze sluit je via MIDI of USB(midi via usb) aan. Vervolgens kun je dan doormiddel van virtuele instrumenten op je pc (VSTi etc.) spelen. Je kan deze klavieren ook op hardwarematige soundmodules aansluiten.

Ik werk zelf met een CME UF7 controller. Deze heeft lichte toetsen. Voor het piano-idee ga je voor de CME UF8. Helaas is deze serie (zwart met rood) uit productie genomen. De UF8 is vervangen voor de UF80 (wit met zwart). Deze koop je nieuw voor ongeveer 450 euro. Op deze manier investeer je in een prachtig toetsenbord waar je van alles mee kan bedienen.

Kijk maar eens op de website:

http://www.cme-pro.com/product.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Heb je deze al gelezen: Stage piano hulp gevraagd

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Beste Shenkie,

Ik ben zelf ook student en nadat ik op kamers ging misde ik mijn acoustische piano bij mijn ouders. Mijn oplossing was iets anders!

Ik heb een 76 toetsen midi-keyboard gekocht van Roland. Inclusief pedalen koste mij dit nieuw ongeveer 320 euro. Het enige nadeel hieraan was dat de toetsen niet gewogen waren maar wel aanslaggevoelig.

Ik heb deze daarna op mijn laptop aangesloten en de software suite "Native Instruments - Acoustic Piano" gebruikt om een virtuele grand-piano vleugel na te bootsen. Ik moet zeggen dat de geluidsqualiteit echt top was! Natuurlijk niet zo goed als een acoutische, maar het kwam in de buurt van meerdere elektrische piano's die boven de 1000+ euro kosten. (ik heb ze vergeleken bij een elektrische piano-gigant).

Voor een student is het niet handig een acoutische piano aan te schaffen, met jou budget is het wel mogenlijk maar dan koop je op-en-top bagger.

Een nieuwe acoutische of elektrische piano valt niet te betalen met 300 euro.

Ik heb nu zelf een tweedehands yamaha claviola elektrischce piano op de kop weten de tikken die mijn midi keyboard vervangt.

Ik zou jou aanraden om :
1. Een yamaha stage-piano te kopen > door lussen met midi kabel naar je pc/laptop > goeie speakers > Acoustic piano gebruiken. Dit levert prima geluid op en je hebt een prima aanslaggevoelig, gewogen keyboard.
2. Een tweedehands elektrische piano van marktplaats te zoeken. Koop niet zomaar iets! Ga luisteren! er zijn voor 300 euro prima tweedehandsjes te koop waar je een hoop lol van kan hebben. Ga geen specificaties vergelijken maar ga gewoon spelen en kijk wat jij fijn vind. dit verschilt enorm per persoon!

Succes,

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Harstikke bedankt voor jullie reacties en het advies! Ik ga ermee aan de slag en hou ik jullie op de hoogte van wat het geworden is! Op andere forums geen reactie gehad voor weken en hier gewoon binnen 24 uur, echt super!

Groeten,

Shenkie

ps. dus die digitale pianos die ik had gevonden, kan ik beter links laten liggen, want de kwaliteit/geld verhouding is niet goed bij digitale piano's rond die prijsklasse.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:12
Hier wil nog wel eens een mooi 2e handsje langskomen. Variërend van nieuwstaat to afgeragd.
Pagina: 1