Stage piano hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-05 07:26
hallo, ik ben opzoek naar een piano/keyboard achtig instrument. (mij is vertelt dat 't een stage piano heet :P)

Van mij hoeft er geen boxen in te zitten (kan ik altijd via mijn computer versterkt worden, of een versterkertje natuurlijk).
Ik zou wel graag even veel toetsen willen hebben als een gewone piano (88 toch?), nu heb ik wat rondgekeken en het blijkt al erg lastig te zijn om een stage piano te vinden zonder boxen erin...
Ook zou ik graag het liefst willen dat ik zelf mijn vst plugins (of op een andere manier) via een usb stick in de piano zou kunnen laden zodat ik gewoon m'n eigen geluidjes kan gebruiken (er hoeven dus ook geen 200 geluidjes standaard op te zitten..., alleen piano en een orgeltje zou al zat zijn).
Het zou helemaaaal geweldig zijn als ik de klank in detail zou kunnen instellen (galm,pitch, aanslag al die dingen).

Helaas weet ik niet waar ik dan naar zou moeten zoeken (het aanbod keyboards e.d. is zoooooooooooo gigantisch groot dat ik niet weet waar ik moet beginnen). en helaas heb ik nou ook niet echt een enorm budget (500 euro zou 't mooist zijn).

Hebben jullie suggesties? of weten jullie een internetwinkel of iets dergelijks waar ik zelf verder kan zoeken?

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk anders eens rond op http://www.thomann.de/nl/...l?gf=toneel_pianos&oa=pra .. zit vast wel wat bij voor je :)

En anders een los midi keyboard, en je PC de rest laten doen?

[ Voor 52% gewijzigd door teacher op 26-12-2009 20:18 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:26
http://www.piens.be
Wel een belgische winkel maar je gaat er zeker veel vinden.

Je hebt ook een verschil tussen een "weighted hammered keyboard" en een gewoon "keyboard" waarbij het eerste het gewicht en aanslag heeft als een echte piano terwijl het 2de geen gewicht heeft (zoals 90% van alle keyboards)

Als je zeer goedkoop wilt moet je maar eens rondkijken bij Yamaha, Roland (Casio maar dit raad ik niet aan :X )

Als je het iets duurder wilt kan je ook terecht bij Yamaha maar ook bij Korg etc.

Maar als je veel dingen wil instellen gaat het echt wel duurder worden dan 500€ (zeker als je 88keys wilt aangezien m'n Yamaha met 76keys in de tijd al €650 heeft gekost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 22:16

MBV

Voor €500 moet je goed zoeken, en ik denk dat ik je dan de Casio ga aanraden (sorry misterdoom). Voor de rest ga je namelijk geen fatsoenlijk toetsenbord vinden. Casio heeft een paar 'stage piano's' (met speakers erin, maar die hoef je natuurlijk niet te gebruiken) met hammer keyboard, die best aardig aanvoelen. Het geluid is dan niet echt geweldig, maar er zit een midi-aansluiting op zodat je je PC het geluid kan laten maken.

De eisen die jij stelt (VST-plugins laden via USB-stick vooral) zijn absoluut onrealistisch: vziw is er geen enkele digitale piano die ik ooit heb gezien. Daarvoor zal je een midi-apparaat op je piano moeten aansluiten, die dan in plaats van je piano het geluid genereert.

Over toetsenborden gesproken: je hebt 3 soorten:
- orgeltoetsen (nauwelijks verschil tussen een master keyboard van €3000 en een casio van €100)
- gewogen toetsen: iets zwaarder, zat o.a. op de Roland G800 en G1000
- hammer keyboards: elke toets bedient een hamertje, die tegen een sensor aan slaat. Moeilijk te onderscheiden van een vleugel.

je moet dus die laatste hebben, anders kan je de aanslaggevoeligheid heel moeilijk benutten. Volgens mij is dit een van de goedkoopsten met zo'n soort toetsenbord:
http://www.feedback.nl/di...sio/px-120-ex-incl--stand
Pianosample zal ongetwijfeld slecht zijn, maar daarvoor kan je hem op een computer aansluiten, of zoiets:
http://www.feedback.nl/modules/kurzweil/pc-2-r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
500 euro is wel wat weinig.. voor iets meer kun je wel leuke toetsen vinden zoals de Yamaha P-85 of Korg SP-250. De ingebouwde speakers krijg je er dan 'gratis' bij. De Casio PX120 die MBV hierboven noemt speelt ook niet slecht. Het haalt het echter niet bij de wat duurdere piano's als de Kurzweil SP2X en Yamaha CP-33.

Ik zou wel voor iets gaan met een ingebouwde geluidsbron, dus geen controller. Niets is zo fijn als gewoon kunnen gaan zitten en spelen, zonder eerst met USB kabels, DAW's en VST's (die ook geld kosten) te moeten rommelen.

Het kan soms ook wel de moeite lonen om tweedehands te kijken.. er zijn genoeg instrumenten te koop die alleen binnenshuis of in de studio zijn gebruikt en niet veel geleden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De M-Audio Keystation Pro 88 is niet zo duur.
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audioshop.nl/images/keystationpro88p2.jpg
Ik heb de 'el cheapo'-versie met 49-toetsen, en ben er tevreden over.

In combinatie met Garageband- of Logic-achtige software ben je voor weinig geld het heertje. €399,- is niet teveel, dacht ik. Maar als je echt gewogen toetsen wilt... dan wordt het duur.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:47

BCC

Ga naar een willekeurige muziek zaak en loop eens langs de tweedehands stage-pianos. Vaak erg mooie dingen uit "huiskamerstudios". En voor 500 euro moet je echt wel iets kunnen vinden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Ramzz: wel eens op dat toetsenbord een subtiel pianostuk geprobeerd te spelen? Volgens mij valt hij in de 'orgeltoetsen'-categorie.

@BCC: ik heb destijds gekeken naar clavinova's, en ongeacht de leeftijd kosten die krengen minstens €800 (ook al waren ze 20 jaar geleden de budgetlijn, die nu €900 kost). Was voor een toepassing (kerk) waar gedoe met kabels en knopjes en losse standaards geen optie was. Misschien kan je nog een mooie Yamaha stagepiano voor minder kopen, maar ik raad je aan om eerst bij een zaak als Feedback de echte toetsen te voelen.

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 27-12-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Hij vraagt om een 'stage piano', maar gaat verder over 'geluidjes', waardoor ik het vermoeden krijg dat gewogen toetsen niet eis nr. 1 is. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:56
De eisen die je allemaal stelt zijn er nogal wat... dat ga je dus inderdaad niet redden met een 500€. Als je moet kiezen tussen de mogelijkheid veel geluidjes en gewogen toetsen, zal ik meteen voor de toetsen kiezen. Maar dat ligt er ook maar aan wat voor muziek je wilt spelen. Zelf ben ik snel op geluidjes uitgekeken, en gaat mijn voorkeur toch altijd weer naar de grand piano uit.
Zelf speel ik met veel plezier op een clavinova, zonder al te veel poespas.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Overigens is deze ook niet echt mis, voor dat geld.
Afbeeldingslocatie: http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/100757/Casio-CDP100.jpg
Casio CDP100
De digitale piano CDP-100 ziet er leuk uit en biedt alle belangrijke basisfuncties - de perfecte keuze voor prijsbewuste muziekstudenten en beginnelingen. Het Compact-model spreekt aan door zijn gewogen toetsenbord met progressief hamermechanisme, Grand-Piano-geluid en intern luidsprekersysteem. Inclusief standaard en adapter!
En waarom zou de aanwezigheid van 'boxen' (ingebouwde speakers) een probleem zijn als je die kunt uitschakelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Ramzzz op 28-12-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
wow, srry voor mijn dagje afwezigheid (en dus redelijk late reactie :P)

oké hier komt ie!:

de aanwezigheid van boxen is niet heel erg , maar de dingen die ik heb gezien met ingebouwde boxen zijn meestal in de diepte erg groot (en dat vind ik redelijk onhandig. die m-audio keystation vind 'k bijv. erg log d'r uit zien zo...) hoewel het formaatje van de digitale piano van ramzz er goed uit ziet.
dus het is niet erg als er boxen in zitten, als het gehele apparaat er maar niet veel groter van word.

gewogen of zwaardere toetsen vind ik wel heel erg een pré ik speel van origine nl, piano (alleen dat is lastig meenemen naar je studentenkamertje op de 1e verdieping). ik ben naar een muziekwinkel geweest waar ze de Orla StagePlayer Digitale Stagepiano hadden staan voor rond de 500 euro, ik vond deze erg prettig spelen (en zit ik nog steeds serieus te overwegen).

het nadeel van deze roland vond ik alleen dat er maar 10 voices op stonden, (hoewel ik waarschijnlijk nooit echt veel meer zal gebruiken dan deze 10 vind 'k het toch lullig àls ik ooit een ander geluidje wil dan dat)
maar van wat ik dus net van jullie gelezen heb is er niet echt een geluid inlaad optie via usb (ik ken namelijk wel mensen die met floppy's werken. maar ik heb het idee dat dit heeel erg ouderwets is)

enneh, vst plugins kunnen *ahum* van de vrachtwagen afvallen zegmaar :P, ook worden er veel vst plugins gewoon legaal gratis aangeboden :)

vst plugins gebruiken via m'n pc doe ik nu al een tijdje met m'n cheap-ass keyboard, maar ik wil soms ook optreden (met studievereniging bandje :) ) en om dan een laptop naast te hebben staat 'n beetje knullig, en ik heb overigens ook geen flauw idee hoe goed het geluid uit m'n laptop is als je het goed versterkt.

[ Voor 1% gewijzigd door kingtim op 28-12-2009 20:15 . Reden: de roland fp4 voor 500 euro zou wel heel mooi zijn :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
ik zie op marktplaats een Stagepiano Viscount FK 1000 (met flightcase, wat erg mooi meegenomen is) staan, heeft 1 van jullie daar ervaring mee? aan/afrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

kingtim schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:56:
ik zie op marktplaats een Stagepiano Viscount FK 1000 (met flightcase, wat erg mooi meegenomen is) staan, heeft 1 van jullie daar ervaring mee? aan/afrader?
Op de site van Feedback staat ook het één en ander aan occasions, en vraag & aanbod.

Kijk eens wat er bovenaan staat? :)

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-03-2024

JvW

On my way home...

Misschien kijk ik eroverheen, maar waarom wil je een stage-piano? Ik heb zelf de Roland RD700SX, maar met ongeveer 2000 euro is die misschien wat te duur.
In een opsomming zie ik dat je het volgende wilt:
-88 toetsen
-geen speakers, tenzij het apparaat hierdoor niet te log wordt
-VST plugin compatible
-Gewogen klavier

De volgende vragen blijven:
-Kun je het eventueel af met een midi-keyboard met gewogen klavier? In dat geval heb je geen enkele sound onboard.
-Wil je het apparaat vaak gaan verplaatsen? Een stage-piano is mooi, maar zeker in de tweedehands omgeving vind je veel home-piano's die ook prima te demonteren zijn. Niet praktisch voor optredens (believe you me, ik heb het gedaan) maar voor zo af en toe prima te doen. Het scheelt je ook weer de aanschaf van een fantsoenlijke standaard/onderstel.
-Wil je absoluut een nieuwe of is gebruikt ook goed?

Verder zou ik persoonlijk niet naar Viscount kijken. Imho niet echt een degelijk merk en volgens mij is het een drama als je er ooit support voor moet hebben. (Toegegeven, dit oordeel is subjectief)

De Korg SP250 is geen slechte keus(echter wel een tikkeltje over het budget). Een tweedehands Roland RD300 zou ook mooi zijn. Yamaha heeft ook een voordelig model (kan even niet op het type komen).

Edit:
Ik zie dat je een flight-case als een voordeel ziet. Dan is een gebruikt model inc flight-case een mooie mogelijkheid. Mocht je er geen flight-case bij hebben dan is het handig om te weten dat je die prima zelf kunt bouwen met wat handwerk. Alle typische onderdelen zijn online prima verkrijgbaar

[ Voor 10% gewijzigd door JvW op 28-12-2009 23:02 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
de opsomming van MediJack klopt :D (in mijn hoofd is dat 'n definitie van 'n stage piano toch? :P)

alleen een midi keyboard is niet echt een optie, ik wil namelijk zo af en toe een optreden doen, en om dan het geluid via m'n laptop te laten gaan staat niet zo geweldig (dat en ik wil m'n veels te dure laptop niet telkens meezeulen, en ik twijfel erg aan de geluidskwaliteit als het eenmaal versterkt is), het moet dus wel zo af en toe verplaatst worden, maar wat is dan precies het nadeel van een home-piano tegenover een stage piano? (alleen het onderstel?, 'k ga even googlen :P)

VST plugin compatible is niet een pré maar zou wel heel geweldig zijn (maar naarmate ik verder zoek is het volgens mij niet te vinden voor deze prijscategorie)

tweedehands of nieuw maakt mij absoluut niet uit, maar ik wil het instrument wel eerst even zien/voelen/horen voordat ik iets koop (ik woon zelf in enschede, en ik wil er wel een dagje treinen voor overhebben, maar een trip naar Belgie is dus echt te ver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

Gewogen toetsenborden is altijd persoonlijk of je het lekker vind spelen. Dus dat kan je alleen maar uitvinden door zelf te gaan zoeken.
Stagepiano's met (vst) plugin support zijn er (nog) niet. (Als die er al zouden zijn dan zouden die meer dan 500 euries kosten) Een laptop gebruiken tijdens een optreden is niet ongewoon hoor. Zorg er dan wel voor dat de boel stabiel is en goed getest voordat je het podium op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
Ik ben vandaag weer even naar 'n muziekzaak geweest, waar ze een paar stage piano's hadden staan.

De Korg sp250 hadden ze ook en dit was idd een zeer prettig instrument om te bespelen, 't geluid wat er uit kwam was ook zeer mooi, maar de nieuwprijs is idd een tikkeltje over 't budget (dus daar ga ik even 2e hands wat zoeken, misschien kom ik er 1 tegen voor een mooi prijsje :))

de viscount hadden ze ook staan (maar dan nieuw, voor 1000 euro :O ), en ik snap niet waarom ze er zoveel geld voor vragen want ik vond 't een verschrikkelijk slecht ding... (naar mijn mening was de toetsaanslag niet lekker en het geluid wat er uit kwam was ook nou ook niet echt iets om naar huis te schrijven...).

van roland hadden ze wel de Roland RD300 gx staan, dit vond ik een zeeeeeeeeer mooi instrument, maar nogal uit m'n prijsklasse... (1200 euro ofzo), wat is het verschil precies tussen de roland rd300 en de gx versie?

de vst plugin optie heb ik maar opgegeven :P dat word dan gewoon 'n laptop erbij gebruiken als ik een raar geluidje wil produceren.

liever 3 goeie voices dan 200 die echt compleet bagger klinken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Als een hammer-action toetsenbord geen vereiste is, zou je eens naar een Roland G1000 kunnen kijken, met iets zwaardere toetsen dan andere keyboards. Veel geluiden (waaronder een 'wel aardige' piano), heel veel midi-mogelijkheden (o.a. editor voor ritmes), en volgens mij niet al te duur meer. Oh ja, ook een ingebouwde zip-drive ;)

Floppy's zijn volgens mij altijd voor ritmes, veel geluid past er namelijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mothy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-05 20:21
Hej KingTim,

Heb je onderhand al een stage piano of dergelijke gekocht? Ik ben naar ongeveer hetzelfde als jou opzoek en ik was dus benieuwd of je de perfecte combinatie tegen was gekomen :P voor slecht 500 euj

Overigens vond ik zelf de Casio Privia PX330 een mooi apparaat.. hij is wel wat duurder (+/- € 675,-). Ik twijfel er alleen ook over om misschien een synthesizer te nemen omdat daar meer mogelijkheden op lijken te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Wat wil je ermee doen? Zoals ik al tegen tim had gezegd: het toetsenbord is het belangrijkste, geluidjes kan je eventueel losse modules voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mothy
Hej MBV,

Sorry voor de late reactie! Ik dacht dat ik wel een mailtje zou krijgen als er een reactie was, maargoed!

Ik zit nu te twijfelen tussen een Casio PX330 en een Akai MPK 88.. Ik wil namelijk muziek kunnen produceren, trance/dance ed. Maar ook mooi piano kunnen spelen.. M'n budget ligt rond de 600 á 700 euro.. Beide modellen zitten in die prijs klasse, maar zo heel goed is die Akai wat betreft piano geluid ook weer niet las ik (iets met velocity curves?). En ik weet dus niet of ik met een stage piano bijv. tiesto, achtige muziek kan maken..

Als dat laatste redelijkerwijs mogelijk is, en dan bedoel ik dat je echt volledig eigen beats kan maken enz. dan ren ik nu naar de winkel voor een PX330, maar als dat niet mogelijk is.. tja, dan twijfel ik toch.. of piano kwaliteit inleveren voor een eigen beat.. ik zit namelijk absoluut niet te wachten op standaard beats..

Maar misschien is een losse module wel een veel beter idee! Dat ik en de kwaliteit piano heb en daarnaast ook een mooie module met bijvoorbeeld loop functie (denkt aan najib amhali met beatbox > zie youtube) maar naast loop ook eigen beats brouwen natuurlijk! :P

Goed! Ik moet maar eens op bed gaan! 't is begint alweer lichter te worden..

Gegroet! Tim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Een goeie digitale piano heeft geen beats: die heeft een piano, met een beetje mazzel 2 electrische piano's en een hammond en dat was het dan ;) De PX330 is zo'n ding: piano, en verder niets.
De MPK88 is zo te zien alleen een controller: zolang je er niets op aansluit (midi-module of pc dus) heb je geen geluid. Hoe goed hij klinkt als piano ligt dus 100% aan je verdere apparatuur. Ook de curve zal je daarin kunnen instellen. Zolang het toetsenbord goed aanvoelt is er dus geen probleem, maar dat moet je dus wel uitproberen. Akai staat namelijk niet echt bekend als maker van fantastische digitale piano's ;)

Als je die in de categorie beats en rare geluidjes wil gebruiken lijkt me die wel handiger: er zitten allerlei controllers op die heel handig zijn voor beats enzo, bij een PX330 moet je die dingen besturen met een apart toetsenbord o.i.d. bij gebrek aan knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mothy
De PX330 heeft wel wat extra ritme's en extra geluiden (stuk of 200), maar wss dan niet handig voor muziek maken in de richting trance/dance dan gok ik? specs van PX330

De MPK88 lijkt me trouwens niet zoveel meer aan nu ik een aantal teleurstellende reviews heb gelezen. Maar gezien je me een aardige expert lijkt op dit gebied.. wat als ik een liedje als deze zou willen maken.. wat zou ik daar aan hardware voor moeten hebben? (of misschien ook alleen maar software?) De stijl van het liedje en dat idee is namelijk precies wat ik wil gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

sorry, ik had alleen naar het plaatje gekeken. Tja, bij dat soort dingen geldt vaak 'if you pay peanuts, you get monkeys'. Yamaha en Roland hebben apparaten met maar 8 klanken zonder ritmes vanaf 800 euro. Casio maakt een apparaat van 700 euro die 200 ritmes, weet-ik-veel hoeveel klanken heeft en een piano-toetsenbord. Wat verwacht je zelf? ;) Ik ben bang dat behalve 1 pianostem er geen echt goede klanken in zitten, en dat het toetsenbord erg plastic aanvoelt. Maar misschien heeft Casio in de afgelopen 5 jaar z'n leven gebeterd.

En ritme-editors op zo'n klein k*tscherm zijn echt 100% waardeloos. Ik heb het wel eens geprobeerd op een G800, echt niet te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door MBV op 21-02-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mothy
Ik hoorde idd dat Casio niet echt een goede naam heeft op dat gebied, maar dat dit een uitzondering was op het verhaal. Overigens zijn de 'extra' geluiden idd niet van top kwaliteit zoals ik het bij reviews heb gelezen, maar verder scheen het een erg goede prijs/kwaliteit verhouding te zijn..

Maar even terugkomend op het liedje waar ik naar linkte bij m'n vorige post enig idee wat voor hardware/software ik daar het beste voor kan gebruiken? Ik heb zelf al aardig zitten zoeken, maar ik kom er niet echt uit.. daarom hoopte ik dat misschien met de MPK88 te kunnen doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:47

BCC

Bij elk muziek instrument geld volgens mij: speel er op, en kijk of het je bevalt. De een wil en digitale piano met perfect piano geluid, de ander 800 hippe ritmetjes. Er is niet iets beter, het is anders.

Casio staat inderdad niet bekend om zijn perfecte piano geluid, maar wel om z'n value for money. Of dat goed is voor jouw, kan alleen jij bepalen.
T!mothy schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:58:
De MPK88 lijkt me trouwens niet zoveel meer aan nu ik een aantal teleurstellende reviews heb gelezen. Maar gezien je me een aardige expert lijkt op dit gebied.. wat als ik een liedje als deze zou willen maken.. wat zou ik daar aan hardware voor moeten hebben? (of misschien ook alleen maar software?)
Veel gemaakte denkfout :). Geef Eric Clapton een gitaar van 50 euro en hij speelt er een geweldig liedje mee. Er bestaan geen synthesizers die Barthezz of Tiesto muziek maken. Producers gebruiken instrumenten om de sound te maken die zij willen. Natuurlijk zijn er wel fabrikanten die insturmenten maken met een bepaalde doelgroep in gedachten, maar of die 'goed' zijn hangt wederom erg af van wat de artiest (jij?) er mee van plan bent.

Specifiek Barthezz heeft zijn eerste hit gescoord met (uit mijn hoofd) een Roland XP80, een Atari en een Akai? sampler. Dus veel hoeft het allemaal niet te kosten :)

[ Voor 61% gewijzigd door BCC op 21-02-2010 18:24 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Hey :)

Ik heb deze nog liggen ; V&A aangeboden: Roland Edirol PCR-800 Midi Keyboard Controller

Dit is ongeveer wat je zoekt, behalve dan dat het niet gewogen is.

Ik heb hem tijden gebruikt in mijn studentenkamer. Ik moet zeggen dat "Gewogen toetsen" wel een gemis is. Toch is het met een beperkt budget wel een van de beter opties. De toetsen zijn overigens wel gewoon toetsgevoelig (met ontzettend veel hardheden) dus je kunt er wel elke aanslag op kwijt. Er zit ook een stuk software in de stage-piano die aanslag-curve's kan aanpassen specifiek op hoe hard jij wil aanslaan t.o.v de klank. En er zit een pedaal bij :) (onmisbaar)

Ik heb deze gebruikt met de Native Instrument's suite op mijn laptop, die vervolgens naar mijn versterker ging.

Dit werkt bij elke recente laptop prima (met enige softwarematige aanpassingen; Asio4All)

Ik gebruikte zelf Native Instruments - Akoustic Piano, waar je 6 verschillende vleugel's/piano's mee kan nabootsen met elk 5-10 verschillende stemmingen.

Ook is het heerlijk om met de muziek software te kloten (ik had 12 dvd's vol met sample's) en je VST's kun je gemakkelijk inladen :)

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T!mothy
@BBC:
Hej bedankt voor je reactie, ik moet inderdaad maar eens langs een muziek zaak om alle soorten te proberen die nu voorbij zijn gekomen. Dan weet ik ook gelijk wat ik aan alles heb. En ik zal de MPK88 dan ook gelijk niet geheel afschrijven ;) Waarom ik de vraag stelde wat hun gebruiken is meer omdat niet echt in het DJ wereldje zit, vooral wat betreft hardware/software, behalve dat ik me dan wel goed kan vermaken met virtual DJ..

@W.Zijlstra:
Voor zover ik kan overzien ziet het er wel leuk uit, maar ik ben toch echt op zoek naar een 88 toetsen.. Dat is ook omdat ik graag samen wil spelen. M'n broer speelt namelijk ook piano en dan is een 'duet' natuurlijk een stuk moeilijker op 61 toetsen.. Maar wel bedankt voor je reactie! :)

Ik heb ook wel een aardige serie aan samples verzameld de laatste tijd. 'Slechts' 1 DVD vol, maar ook bijna 12.000 samples, het probleem is alleen dat ik soms een sound in gedachte heb en dat ik dan heel moeilijk het juiste geluid kan vinden..

Ik ga in eerste instantie maar eens bij Tonika in Groningen kijken, de grootste muziek zaak in de buurt van Hoogeveen naar mijn weten (misschien ook niet, dat hoor ik graag! _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
T!mothy schreef op zondag 21 februari 2010 @ 21:57:
Ik ga in eerste instantie maar eens bij Tonika in Groningen kijken, de grootste muziek zaak in de buurt van Hoogeveen naar mijn weten (misschien ook niet, dat hoor ik graag! _/-\o_ )
Tonika ! :) Daar komt mijn ding ook vandaan :)

Goeie winkel :)

Je zou kunnen kijken naar een Yamaha stagepiano, dat was een alternatief toen ik de keuze moest maken. Die is ook niet gewogen maar heeft wel meer toetsen. (ik heb uiteinelijk gekozen voor handzaamheid/prettige aanslaggevoeligheid/mogenlijkheid tot aansluiten via usb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Als je er mee gaat spelen in een band zijn vst's iets minder handig. Als je dan een toffe stage-piano voor relatief heel weinig centen wil, neem de Kawai MP5!
Vorig jaar heb ik een hele dag rondgelopen in een duitse grote muziekzaak, met conclusie dat de MP5 toch veruit het mooiste piano geluid heeft! Zeker voor die prijs. Layeren is natuurlijk mogelijk (4 layers) en voor midi is ie ook chill!

€1150 kost de MP5 dacht ik nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Als je zo'n midi keyboard hebt (of een gewone digitale piano via Midi op je pc aansluit), wat voor een programma kun je dan gebruiken om er verschillende geluiden uit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
wow ik kijk weer eens op m'n gauwe ouwe topickje en ik zie dat d'r een paar mensen d'r mee verder zijn gegaan :P.
ik weet neit of timothy onderhand wat gevonden heeft maar ik ben uiteindelijk voor een 2e hands roland RD-500 gegaan. wat een mooi ding is dat, de aanslag alleen al vind ik geweldig. en de geluiden zijn aan alle kanten te verfijnen. nadelen: hij is enorm, en het verfijnen van de geluiden is wel echt nodig, de standaard geluiden vond ik niks maar daarna gaat ie als 'n zonnetje :).

voor -DG-
als je een midi keyboard hebt kan je er geluid uit krijgen door gebruik te maken van vst plugins. deze plugins hebben meestal een ander programma nodig om ze werkend te krijgen (hoewel je heel soms ook standalone versies hebt).
ikzelf gebruik sonar hiervoor maar ik ken ook iemand die zweert bij EWQL beide zijn programma's waar je voor moet betalen maar daar weet je vast wel een oplossing voor te vinden ;) .

er zijn vast ook wel gratis programma's te vinden (gewoon zoeken naar vst plugin player ofzoiets, komt vast wel iets uit).
vst plugins zijn ook gratis (en ook minder gratis) te vinden.
'k hoop dat dat nog een beetje heeft geholpen

Pagina: 1