Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lthonissen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-12-2023
Tweakers,

Ik heb sindskort een logitech harmony 525 remote. Erg tevreden! Maar nu wil ik de harmony mijn pc laten besturen. Ik heb de afgelopen 2 dagen het internet afgezocht naar de beste oplossing.. Maar ik ben er nog niet uit.

Wat ik zou willen:
PC besturen met harmony, niet alleen in Media player of windows media center, maar dat de toetsen ook al in windows zelf werken. En daarnaast ondersteuning voor het programma XBMC.

Ik heb op dit moment al een Marmitek afstandsb. + ontvanger voor pc. Maar deze is niet infra rood.. Dus ik denk dat ik hier weinig mee kan. (de marmitek werkt wel, maar de Harmony kan alleen infra rood aan, en ik wil alles met de harmony besturen)
Ook heb ik nog een Infrarood ontvanger van de Xbox Classic. Op fora wordt soms aangegeven dat deze ook op de pc gebruikt kan worden in combinatie met de Harmony. Maar hoe?

Ook wordt er aangegeven dat ik een losse IR ontvanger kan aanschaffen en zo via de harmony kan besturen. (bijv: http://www.informatique.n...vu412000-ir-receiver.html)
Maar hoe kan ik deze dan instellen als ik een losse IR ontvanger heb? Moet ik dan met drivers werken of een programma als Girder? Of kan ik de harmony direct instellen op MCE en pakt de IR ontvanger dan direct het juiste signaal?

Dan is er ook nog de optie om een geheele MCE kit te kopen, Afstandsb + ontvanger, en dan de commandos van de afstandsb. in de harmony te programmeren.

Wie kan mij vertellen wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-06 20:50
ik ga dit proberen, en deze afstandsbediening klonen met mijn harmony(885). Heb al gelezen dat dit werkt van andere harmonygebruikers. En de muis kunnen besturen is soms wel gemakkelijk

[ Voor 14% gewijzigd door kevinvdw op 29-12-2009 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
lthonissen schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:43:
Dan is er ook nog de optie om een geheele MCE kit te kopen, Afstandsb + ontvanger, en dan de commandos van de afstandsb. in de harmony te programmeren.
Dit ligt het meest voor de hand.. maar als iemand een betere oplossing heeft hoor ik het graag ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

De AB die in de MCE kit zit, is ook bekend in de harmony software. (Dus dat apparaat in de harmony software toevoegen, en het werkt)
Het enige wat je dan nog moet regelen, is dat je hiermee je muis kan bedienen, dat kan niet standaard met de MCE remote.

[ Voor 27% gewijzigd door GeleFles op 29-12-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

lthonissen schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:43:Ik heb op dit moment al een Marmitek afstandsb. + ontvanger voor pc. Maar deze is niet infra rood.. Dus ik denk dat ik hier weinig mee kan. (de marmitek werkt wel, maar de Harmony kan alleen infra rood aan, en ik wil alles met de harmony besturen)
Hoe werkt deze dan wel ??

Je weet dat er IR > BlueTooth of RF accessoires zijn voor de Harmony remotes ? ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||