Toon posts:

Video editing PC

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb jullie hulp, kunde en oordeel nodig!

Ik ben van plan in 2010 Q1 een pc samen te stellen die ook bedoeld is om HD video content (AVCHD 1080i) te bewerken (knippen, plakken, monteren, en omzetten naar H264 en (mpeg 2?) DVD vob/sub. Voorts dient het eindresultaat gebrand te kunnen worden op zowel DVD als Blu-Ray. Verder het gebruikelijke werk: surfen, mailen, HD/DVD dowloaden, unrarren, branden etc., en incidenteel gamen (WoC-achtigen).

Software: Win 7 Ultimate, Sony Vegas pro en Adobe Premiere CS4.

De uitdrukkelijke wens is een stille pc te bouwen, zonder waterkoelingtechnieken.

Budget is € 1,700 - € 2.000 ex BTW waarbinnen ook een monitor moet passen (max. monitorgrootte 22"). Behalve de monitor wens ik alles, maar iig het overgrote deel bij 1 (web-) winkel te kopen.

Ik gebruik de volgende onderdelen van mijn oude PC :
- Kast (Lian Li), waarover later nog een vraag.
- Voeding, Zalman 650W HP, modulair
- DVD brander
- muis, toetsenbord

Mijn keuze (prijzen zijn ex BTW) via Salland:
- moederbord: Asus P6T SE € 134,45
- werkgeheugen: OCZ Platinum 12 GB, PC3-10666, CAS 7, Non-ECC, Kit Of 6 € 252,94
- processor, Intel Core I7 920 (D0) € 209,24
- processorkoeler: Thermalright Ultra 120 EXtreme 1366 € 51,26
- harde schijf, primair: SSD OCZ Vertex Turbo 60 GB € 203,36
- harde schijven, secundair: 2x WD Caviar Black 750 GB € 112,60 of 1 TB voor +- 40 Euro meer
- videokaart: Club3D Radeon HD 5750 Noiseless Edition 1024 MB € 134,45
- Blu-Ray burner: Sony Optiarc BWU-300S € 245,38
- kastkoeling: 2x Noctua NF-S12B FLX 120 Mm, 1200 RPM € 42,02
- monitor: Dell Ultrasharp 2209WA 22 Inch € 295,80

Wat is jullie indruk? Is dit een goede samenstelling?

Ik ben van plan, ook gezien de grootte van het werkgeheugen, de Pagefile op een andere harde schijf te zetten. Raden jullie me een dedicated, extra, kleine harde schijf aan, of kian hij op een van de secundaire schijven (een voor raw material AVCHD en 1 voor het wegschrijven van resultaat tijdens/na editing)?

Tot slot kom ik nog even terug op de Lian Li kast :
http://images.google.nl/i...nl%26sa%3DN%26start%3D160

De voeding zit boven in de kast, zal dat een probleem geven mbt tot grootte van de processorkoeler en nadelige airflow in het algemeen? Raden jullie een nieuwe kast aan en zo ja, welke (bij voorkeur een geluidsarme kast zonder glazen wand en debiele vormgeving)?

Alvast hartelijk dank voor het meedenken en de tips!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica