Toon posts:

actieve speakers 500 tot 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn vorig topic,dat gesloten werd, plaats ik mijn bevindingen en vragen hier wat uitgebreider.

Ik zoek al enige tijd naar een degelijk muzieksysteem en heb al redelijk wat opgezocht. Er zijn echter zoveel verschillende mogelijkheden dat ik mijn zoektocht, met tussenpozen, bleef voortzetten.
Nu eens zocht ik een compleet hifi systeem, dan weer bleef ik hangen bij de monitors, vervolgens bij hifi die mp3 afspeelt (met usb aansluiting), streaming, mediaplayers, pc speakers, hifi speakers (actieve, passieve)...

Uiteindelijk vind ik het toch wel handig om mijn mp3's via de pc af te spelen. Er gaat niets boven het display van een 19inch scherm ;)
Dus mijn beslissing stond vast (voor de zoveelste keer) om voor actieve speakers te gaan. Ik vind dat veel winkels nogal beperkt zijn in hun aanbod. Je vindt al eens cambridge en b&w samen maar meestal is het sony, pioneer...de gebruikelijke merken dus. Daarom wou ik weten in welke winkels de kwalitatieve merken het meest vertegenwoordigd zijn.

Ik zoek dus actieve speakers, 1000 euro is het absolute maximum. Liefst rond de 500 euro per paar.
Ik zou ook kunnen gaan voor passieve speakers met versterker of voor monitors maar dan blijf ik weer bezig...

Ik zal niet vragen welke winkels in Vlaanderen het beste aanbod hebben maar als je een tip hebt dan zou ik het erg waarderen als je erbij zegt waar ik die kan vinden, in Vlaanderen uiteraard.

En mocht dit niets opleveren, wat denken jullie dan van volgende set waarover ik erg lovende dingen las:

http://www.hifi.nl/recens..._mooie_1000_Euro_set.html

Ik zou dan gewoon de versterker en de speakers kopen (als het geluid mij, na uittesten, bevalt).
Ja, ik weet het, ik dwaal weer af van mijn voornemen om actieve speakers te kopen...nu zien jullie hoe moeilijk dit me valt 8)7

Erg bedankt.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-12 21:58
Waarom wil je actieve speakers? En waarom wil je er 500 euro aan uitgeven?

Het heeft niet zoveel nut om speakers te kopen die veel beter zijn dan dat de mp3tjes zelf klinken natuurlijk.

Ga gewoon naar wat winkels en luister daar naar wat jij het beste vindt klinken.

Verwijderd

Misschien zijn de AudioEngine A5 speakers wat voor je.

AudioEngine A5

Dit in combinatie met de AudioEngine AS8 subwoofer en je hebt een mooi systeem.

AudioEngine AS8

Hiermee ben je voor €600,- klaar.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:39:
Ik zou ook kunnen gaan voor passieve speakers met versterker of voor monitors maar dan blijf ik weer bezig...
En je vergroot daarmee je keuzemogelijkheden aanzienlijk.
Het aanbod van goede actieve speakers op de consumenten markt is nou eenmaal beperkt. Iets wat je van passieve speakers niet kunt zeggen.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Bredend, omdat ik dat praktisch vind. Ik wil er liefst niet nog eens een versterker hebben tussen staan. Ook omdat ik geen extra geld wil uitgeven aan hifi met harde schijf e.d terwijl alles al op de pc staat.
Ik ben bereid om tot 1000 euro te gaan, maar liefst lager. Ik weet ook wel dat ik geen speakers van 5000 euro moet kopen om dan mp3's af te spelen maar goede speakers zijn onontbeerlijk, zelfs om mp3 af te spelen.
Een vraagje: is men in de winkel bereid om actieve speakers op pc aan te sluiten? Lijkt me niet zo evident.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:42

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:05:
Ook omdat ik geen extra geld wil uitgeven aan hifi met harde schijf e.d terwijl alles al op de pc staat.
Ik heb het over een losse versterker, niets meer, niets minder.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Roberti, ziet er wel wat pc speakerachtig uit maar ik zal hen dan eens aan een nader onderzoek onderwerpen. (ik heb ook liever tweewegsysteem, zonder subwoofer).

Verder nog even melden dat ik alleen muziek wil afspelen. Ik luister naar bijna alle genres. Uitersten zijn klassiek en dancetoestanden.

Verwijderd

Topicstarter
Goed Remco. Ik sluit passieve speakers niet uit, als het goed klinkt.
Dat wil ik nog wel proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toch meer voor speakers die er wat volumineus uitzien, ze mogen wel wat gewicht hebben. Ik vind dat persoonlijk betrouwbaarder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:15:
Roberti, ziet er wel wat pc speakerachtig uit maar ik zal hen dan eens aan een nader onderzoek onderwerpen. (ik heb ook liever tweewegsysteem, zonder subwoofer).

Verder nog even melden dat ik alleen muziek wil afspelen. Ik luister naar bijna alle genres. Uitersten zijn klassiek en dancetoestanden.
De A5's krijgen veel goede reviews op internet, ook van hifi site's. Mischien is dit nog een optie:

Podspeakers / Micropod SE Active Pack

Of:

Dynaudio / MC 15

Let op , bij deze is het wel prijs per stuk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 21:44:
Ik ben toch meer voor speakers die er wat volumineus uitzien, ze mogen wel wat gewicht hebben. Ik vind dat persoonlijk betrouwbaarder.
Tja luisteren is de key .
Zal gewoon even langs de winkels gaan kijken en luisteren.
Speakers zijn toch een persoonlijke keus kwa sound and looks

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op diverse plaatsen zijn de actieve versies van de Quad 9L, 11L en 12L te koop. Soms met leuke kortingen (hoewel je prijstechnisch beter de passieve kan nemen en een goeie stereoversterker). Ik heb zelf de passieve 11L jarenlang als fronts gebruikt en was zo tevreden ermee dat ik na mijn verhuizing de serie compleet gemaakt heb (en de 11L's nu als rears dienst doen) met de vloerstaander- en centerspeakers.

Verder zou je bij bijvoorbeeld bax-shop eens naar de ruime selectie actieve monitor speakers kunnen kijken.

Verwijderd

Ik zou je deze willen aanraden: de AVI ADM9.1. Deze zijn speciaal ontworpen voor audio via de PC, Mac of andere Mediaplayers.

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi123.nl/images/product/avi/adm91_1.jpg
Ze kosten €1390,- per paar en iets duurder dan je budget, ECHTER

in deze speakers zit reeds een zeer hoogwaardige voorversterker ingebouwd en heeft daarnaast ook een van de beste D/A Converters (Wolfson WM8741).

Dit hoef je dus niet los te kopen zoals bij veel andere actieve speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.avihifi.co.uk/images/adm9_contacts.jpg

Deze kun je dus direct, digitaal op de PC of Mac aansluiten en de kwaliteit is dan zo goed als het KAN zijn.

Het zijn een van de beste actieve speakers op de markt (ongeacht de prijs!) en qua prijs/kwaliteit verhouding onverslaanbaar. Ik gebruik deze zelf al 2 jaar met veel plezier.

Wellicht de moeite waard om te bekijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.av123.nl/ftp/interview_ashley.png

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 23:00 ]

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Apoca

Array Technology Industry

Erg goed advies! Boven het budget misschien van de TS, maar hands-down een erg goed setje :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:56:
Ik zou je deze willen aanraden: de AVI ADM9.1. Deze zijn speciaal ontworpen voor audio via de PC, Mac of andere Mediaplayers.
Ik moest zelf direct aan die set denken. Die AVI ADM9.1 zie ik zelf ook nog wel zitten voor wat muziek in de keuken ofzo.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:47

Marc H

- - Is wakker - -

Mordaunt Short Mezzo 2, met een goede simpele versterker bijvoorbeeld een Denon 1509, ben je klaar voor 750 euro, en je blaast iedere PC speaker set eruit :)

Hoe goed die speakers zijn?

bekijk dit filmpje maar eens:

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Verwijderd

Topicstarter
Podspeakers en Dynaudio MC15: Is mij wat te hip.
Audioengine: idem.
Quad 12L: vrij positieve dingen gelezen.
AVI ADM9.1: Is behoorlijk duur maar wel interessant:
"in deze speakers zit reeds een zeer hoogwaardige voorversterker ingebouwd en heeft daarnaast ook een van de beste D/A Converters (Wolfson WM8741)." -> en ik die dacht dat je actieve speakers zo op de pc kon aansluiten !!!

Verwijderd

Chevy454 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:23:
[...]

Ik moest zelf direct aan die set denken. Die AVI ADM9.1 zie ik zelf ook nog wel zitten voor wat muziek in de keuken ofzo.
Ik heb een set in de woonkamer en een set op de slaapkamer. Muziek door het hele huis en echt waanzinnige geluidskwaliteit. Ik zou het zeker overwegen.

Verwijderd

en ik die dacht dat je actieve speakers zo op de pc kon aansluiten
Ja maar dan ben je wel van je geluidskaart afhankelijk natuurlijk. Dus als je nog geen fatsoenlijke hebt zul je die ook nog moeten aanschaffen. Het beste is dus om de PC digitaal (s/pdif) optisch of coaxiaal op een versterker of actieve speakers met ingebouwde D/A aan te sluiten, want dan heb je ook geen last van eventuele interferentie van de andere onderdelen in de pc op het analoge circuit van de geluidskaart.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 00:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
grmbl... en zo komt mijn vorig verbande, verguisde, miskende en gesloten topic weer boven water drijven...ik wil best naar Gent en Antwerpen rijden (ben van Kortrijk) om een aantal merken te beluisteren maar ik kan toch niet gans Vlaanderen doorkruisen om overal 1merk te testen.
Ik ken er alvast één waar ik ga testen. "http://www.fransvaneeckhout.be/promoties/index.html".
Daar hebben ze B&W, wharfedale, artsound, Q acoustics, Quadral, Mordaunt-Short en Dynaudio. Beter vind ik niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:29:
Podspeakers en Dynaudio MC15: Is mij wat te hip.
Audioengine: idem.
Quad 12L: vrij positieve dingen gelezen.
AVI ADM9.1: Is behoorlijk duur maar wel interessant:
"in deze speakers zit reeds een zeer hoogwaardige voorversterker ingebouwd en heeft daarnaast ook een van de beste D/A Converters (Wolfson WM8741)." -> en ik die dacht dat je actieve speakers zo op de pc kon aansluiten !!!
Nee, dat kan niet zomaar :)

Je hebt een voorversterker nodig en eventueel ook een DAC.

Je kunt de DAC van de PC gebruiken, maar die is vaak niet al te best.

Een externe DAC is dus de moeite waard, maar een DAC zoals de Cambridge Audio DacMagic kost al 400 euro. Gelukkig zit er in de ADM9.1 al een betere DAC dan in de DacMagic (welke al erg goed is)!

Ik vind de ADM9.1 echt een waanzinnig product en de prijs is echt bijzonder laag (relatief). Het zijn niet zomaar actieve speakers, maar een compleet hi fi systeem. En dat voor minder dan 1400 euro.

Ze klinken beter dan AVI's geïntegreerde versterker, cd speler en speakers; een set van meer dan 6000 euro 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:40:
grmbl... en zo komt mijn vorig verbande, verguisde, miskende en gesloten topic weer boven water drijven...ik wil best naar Gent en Antwerpen rijden (ben van Kortrijk) om een aantal merken te beluisteren maar ik kan toch niet gans Vlaanderen doorkruisen om overal 1merk te testen.
Ik ken er alvast één waar ik ga testen. "http://www.fransvaneeckhout.be/promoties/index.html".
Daar hebben ze B&W, wharfedale, artsound, Q acoustics, Quadral, Mordaunt-Short en Dynaudio. Beter vind ik niet.
De meeste mensen gaan niet eens meer luisteren van te voren, 80% van de klanten koopt direct online bij AVI (indien uit Engeland) of via dealers (in Nederland bijv.) zonder ze van tevoren geluisterd te hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:37:
[...]

Ja maar dan ben je wel van je geluidskaart afhankelijk natuurlijk. Dus als je nog geen fatsoenlijke hebt zul je die ook nog moeten aanschaffen. Het beste is dus om de PC digitaal (s/pdif) optisch of coaxiaal op een versterker of actieve speakers met ingebouwde D/A aan te sluiten, want dan heb je ook geen last van eventuele interferentie van de andere onderdelen in de pc op het analoge circuit van de geluidskaart.
aha, ik heb een audigy platinum ex of zoiets (kostte destijds zo'n 250 euro maar is ondertussen een jaar of acht oud), dat brengt me dan weer bij de vraag of ik in mijn (ook nog te kopen) nieuwe pc zou laten inbouwen of dat ik maar meteen een andere koop. Ahum 't wordt een dure bedoening. Nog een vraagje, hoe weet ik of actieve speakers een ingebouwde D/A hebben? Ik wil dus wel degelijk hifi speakers die ik zo op mijn pc kan aansluiten, desnoods koop ik dan wel een degelijke geluidskaart later.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:52:
[...]

aha, ik heb een audigy platinum ex of zoiets (kostte destijds zo'n 250 euro maar is ondertussen een jaar of acht oud), dat brengt me dan weer bij de vraag of ik in mijn (ook nog te kopen) nieuwe pc zou laten inbouwen of dat ik maar meteen een andere koop. Ahum 't wordt een dure bedoening. Nog een vraagje, hoe weet ik of actieve speakers een ingebouwde D/A hebben? Ik wil dus wel degelijk hifi speakers die ik zo op mijn pc kan aansluiten, desnoods koop ik dan wel een degelijke geluidskaart later.
Je kunt het zien of speakers/versterkers een ingebouwde DAC (Digitaal / Analoog Converter) hebben als ze digitale aansluitingen hebben. Even kortgezegt zet een DAC een digitale audio signaal (enen en nullen) om in een analoog signaal, dat versterkt kan worden en dan naar de luidsprekers kan. Een analoog circuit wil je niet in de PC hebben, omdat een analoog circuit goed afgeschermd moet worden en er anders interferentie optreed (heb je wel eens letterlijk je harde schijf horen ratelen over de boxen/geluidskaart?)
Geluidskaarten met analoge aansluitingen hebben dus een ingebouwde DAC, waar je niet van afhankelijk wil zijn voor een echte HIFI set.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 01:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:41:
[...]

Nee, dat kan niet zomaar :)

Je hebt een voorversterker nodig en eventueel ook een DAC.

Je kunt de DAC van de PC gebruiken, maar die is vaak niet al te best.

Een externe DAC is dus de moeite waard, maar een DAC zoals de Cambridge Audio DacMagic kost al 400 euro. Gelukkig zit er in de ADM9.1 al een betere DAC dan in de DacMagic (welke al erg goed is)!

Ik vind de ADM9.1 echt een waanzinnig product en de prijs is echt bijzonder laag (relatief). Het zijn niet zomaar actieve speakers, maar een compleet hi fi systeem. En dat voor minder dan 1400 euro.

Ze klinken beter dan AVI's geïntegreerde versterker, cd speler en speakers; een set van meer dan 6000 euro 8)

[...]

De meeste mensen gaan niet eens meer luisteren van te voren, 80% van de klanten koopt direct online bij AVI (indien uit Engeland) of via dealers (in Nederland bijv.) zonder ze van tevoren geluisterd te hebben.
Moet het weer ingewikkeld ja 8)7
Ik heb dan eigenlijk wel een paar 100 euro extra over voor een alles-in-één oplossing zoals de ADM9.1.
Dus er zijn geen vergelijkbare speakers voor die prijs en met die mogelijkheden?
Ik ga die beluisteren, kopen zal voor later zijn.
Hartelijk dank.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:00:
[...]

Moet het weer ingewikkeld ja 8)7
Ik heb dan eigenlijk wel een paar 100 euro extra over voor een alles-in-één oplossing zoals de ADM9.1.
Dus er zijn geen vergelijkbare speakers voor die prijs en met die mogelijkheden?
Ik ga die beluisteren, kopen zal voor later zijn.
Hartelijk dank.
Het lijkt ingewikkeld, maar is het niet. Optisch kabeltje van de computer naar de speakers and that's it.

Ik ben er nog geen tegengekomen die beter zijn dan de ADM9.1, laat staan voor die prijs en mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik ben erg gelukkig met de respons. Ik ga dit even laten bezinken. Het blijft ingewikkelde materie, je leert altijd wel iets bij waardoor je geneigd bent om steeds verder te zoeken. Geweldig forum hier met heel behulpzame mensen. Merci. Ik laat nog wel horen hoe het verder met mij afloopt : ))

Verwijderd

Topicstarter
Da_Man, ik vrees dat de ADM9.1 niet in België te koop wordt aangeboden. Da's jammer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 01:39:
Da_Man, ik vrees dat de ADM9.1 niet in België te koop wordt aangeboden. Da's jammer.
Je kunt ze wel in Nederland bestellen, onder andere hier en worden gewoon naar België verzonden. Luisteren is vanuit België wat lastiger maar ik garandeer je dat je hier geen spijt van gaat krijgen. Voor dit geld (en veel meer) komt er niks in de buurt qua prestatie. Het zou naar mijn mening zonde zijn om ze niet te nemen en voor wat anders, minders te kopen. Volgens Ashley James van AVI worden ze ook voornamelijk online gekocht zonder dat men ze beluisterd heeft. De reden waarom ze zo goed zijn wordt volgens mij ook duidelijk uitgelegd.

Succes!

Verwijderd

Marc H schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:26:
Hoe goed die speakers zijn?
bekijk dit filmpje maar eens:
[video]
Een luidspreker als fantastisch en amazing beschrijven omdat er een leuke midrangedriver in zit? Die muziek is nou niet echt dynamisch (gitaar+kopstem) dus een fullrange drivertje van 40 euro had daar nog een leuke representatie van neer kunnen zetten. Het is vast een leuke luidspreker, maar een 1 op 1 vergelijking maken met een goede vloerstaander n.a.v. een stukje gitaarspelen, mwah.
Ik denk dat wanneer de vorm van een luidspreker wordt gekoppeld aan een "punchy bass" ik al afhaak. Het zijn overigens vast leuke luidsprekers hoor. In datzelfde rijtje zitten ook; Wharfedale Diamond 10, Kef iQ10/30, Quad 11l2 etc.

Weer ontopic. Ik wilde eigenlijk de Dynaudio Focus 110A aanraden, maar die zijn te duur. Als het veel kleinere broertje, de MC15 wat betreft prestaties ook maar in de buurt zit van de 110A zou ik die aanraden!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 09:51:
[...]
Volgens Ashley James van AVI worden ze ook voornamelijk online gekocht zonder dat men ze beluisterd heeft. De reden waarom ze zo goed zijn wordt volgens mij ook duidelijk uitgelegd.
Termen als Revolutionary gebruiken omdat het actieve luidsprekers zijn?
High output without distorting because the crossover works better?
1000 pounds, nu is dat weinig, maar er is een tijd geweest dat de pond sterker stond, dus nu is het 1100 euro.

V-Dac 220 euro
Marantz PM5003 zwart 280 euro
B&W 685 zwart 2*300

Ook 1100 euro, is het nog zo revolutionary?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:03:
[...]

Termen als Revolutionary gebruiken omdat het actieve luidsprekers zijn?
High output without distorting because the crossover works better?
1000 pounds, nu is dat weinig, maar er is een tijd geweest dat de pond sterker stond, dus nu is het 1100 euro.

V-Dac 220 euro
Marantz PM5003 zwart 280 euro
B&W 685 zwart 2*300

Ook 1100 euro, is het nog zo revolutionary?
Je hebt het helaas niet begrepen.

De term "revolutionair" werd niet gebruikt omdat het actieve speakers zijn, maar omdat het een compleet hi fi systeem is. Er zit namelijk ook zowel een voorversterker als een (state-of-the-art) D/A converter in. Dat zie je maar heel weinig en vergeet niet dat de ADM9 (de voorloper van de ADM9.1) al ruim 2 jaar op de markt is.

De vergelijking met je voorgestelde MF/Marantz/B&W set gaat helaas mank, want de ADM9.1 klinken echt ENORM veel beter. Waardeer je input, maar dit is echt totaal geen vergelijk, sorry. :)

De "1000 Pounds" ging over de ADM9, de 9.1 is iets duurder geworden maar nog steeds een koopje.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-12 22:57
DaMan, wil je toch eens uitleggen wat er zo revolutionair is aan die ADM's? Je bent zelf overtuigd van de kwaliteit, maar om de reactie van Super af te doen met : "maar dit is echt totaal geen vergelijk" klinkt alsof je ze zelf verkoopt. Die Wolfson DAC zit in veel cd-spelers, waaronder die van mij. Het is een goede DAC, maar niets revolutionairs. Verder is de ADM "gewoon" een aktief systeem. Ook niet zo bijzonder. Ik denk niet dat je iemand mag aanraden 1100 euro uit te geven aan een systeem zonder het te beluisteren. Voor dat geld zijn hele mooie systemen te koop.
Ik zou ook de Dynaudio's aanraden aan de TS. Het analytisch geluid daarvan vindt niet iedereen even mooi. Eerst even luisteren dus.

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:40:
maar ik kan toch niet gans Vlaanderen doorkruisen om overal 1merk te testen.
Niet? Oh, dat is jammer :/

Ik ben van Maastricht naar Schiphol gereden om een stel monitors te gaan kopen. Zonder te luisteren notabene 8)7 Je moet soms gewoon impulsief dingen kopen. En met een budget van 1000 euro is de kans dat je iets slechts koopt heel beperkt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

blissard schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:22:
DaMan, wil je toch eens uitleggen wat er zo revolutionair is aan die ADM's? Je bent zelf overtuigd van de kwaliteit, maar om de reactie van Super af te doen met : "maar dit is echt totaal geen vergelijk" klinkt alsof je ze zelf verkoopt. Die Wolfson DAC zit in veel cd-spelers, waaronder die van mij. Het is een goede DAC, maar niets revolutionairs. Verder is de ADM "gewoon" een aktief systeem. Ook niet zo bijzonder. Ik denk niet dat je iemand mag aanraden 1100 euro uit te geven aan een systeem zonder het te beluisteren. Voor dat geld zijn hele mooie systemen te koop.
Ik zou ook de Dynaudio's aanraden aan de TS. Het analytisch geluid daarvan vindt niet iedereen even mooi. Eerst even luisteren dus.
Waarom ze "revolutionair" zijn heb ik reeds uitgelegd en ga ik niet nog een keer doen. Maar goed, de term "revolutionair" wordt enkel door de interviewer in het filmpje gebruikt en niet door mij en er wordt m.i. teveel aandacht aan besteed aan dat ene woordje.

Ik heb heel veel sets gehoord (waaronder veel sets die 5+x zo duur zijn) en ken bovendien de ADM9.1 zeer goed daar ik ze zelf ook al een hele tijd heb.
Ik denk dat ik daarom wel een oordeel kan uitspreken over de kwaliteiten van deze speakers en ook t.o.v. alternatieven. Ik denk dat anderen in dit topic, waaronder jij, deze nog niet gehoord hebben, dus kan me de onzekerheid voorstellen, maar of dat terecht is laat ik even in het midden...

De betreffende Marantz en B&W set ken ik ook en mijn excuus als het wat kort door de bocht overkomt, maar ik zie niet in waarom een set als dat beter zou moeten zijn. Zelfs de B&W 805 heb ik direct naast de ADM9.1 gehoord en de eigenaar van de 805 was het met me eens dat het geen vergelijk was in het voordeel van de ADM9.1. De controle en openheid was echt stukken beter, mede door het enorme vermogen (totaal 650Watt) en zeer lage vervormingscijfers door het actieve filter. En als je dan naar de prijs kijkt weet je waarom ik zo positief ben over deze speakers. Doe er uiteraard mee wat je wilt.

Natuurlijk zijn er alternatieven voor dit geld, maar van een aantal betwijfel ten zeerste of deze de prestaties van de ADM9.1 evenaren (dat mag hoop ik?) en daar heb ik goede redenen voor.
Google maar even op deze speakers en je zult zien dat er enorm veel positieve kritieken te vinden zijn en ik niet de enige ben.

Ik hoop dat TS een goede keuze kan maken en hoop dat mijn input gewaardeerd wordt, want daar gaat het om. Ik geef enkel een suggestie met informatie waarom ik deze suggestie doe, men moet er zelf maar mee doen wat men wilt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 12:49:
[...]
Google maar even op deze speakers en je zult zien dat er enorm veel positieve kritieken te vinden zijn en ik niet de enige ben.
Google maar eens op Jamo S606'en of JBL E80's. Klinkt verschrikkelijk maar men is er laaiend enthousiast over 8)7 Ik probeer de luidsprekers niet af te kraken, maar die video ergerde de me wat. Net als die vergelijking tussen een Kef Reference en Mordaunt Short's.

Het budget rekken naar 1400 euro opent een nieuwe markt wat betreft mogelijkheden. Ik vrees toch dat de TS naar een winkel toe moet om te luisteren. Misschien is de muzieksmaak van de TS wel anders dan die van "Da_man". Dan kunnen er plots opties afvallen die hier in het topic gesuggereerd worden.

Verwijderd

bredend schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:46:
Waarom wil je actieve speakers? En waarom wil je er 500 euro aan uitgeven?

Het heeft niet zoveel nut om speakers te kopen die veel beter zijn dan dat de mp3tjes zelf klinken natuurlijk.

Ga gewoon naar wat winkels en luister daar naar wat jij het beste vindt klinken.
Een goede luidspreker laat ook mp3tjes beter klinken.

@Da_man maarmaar de PCM1704UK is de beste D/A converter ooit gemaakt :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 14:02 ]

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-11 08:32

murphsy

Product Monkey

Ik heb dezelfde zoektoch gemaakt als jij. Ik begon bij actieve speakers, maar uiteindelijk door gebrek aan keuzemogelijkheid heb ik uiteindelijk toch de 'ouderwetse' manier gekozen.

Ik heb veel geluisterd bij de lokale hifi winkel (wat je echt moet doen!) en twijfelde uiteindelijk tussen de B&W cm-7, een tweetal EPOS speakers en de Dynaudio's die ik nu heb.

Vanwege de veelzijdigheid zijn het de Dynaudio's geworden, die zonder moeite de B%W 685 uit het water slaan. Zeker de moeite van het luisteren waard. Het aansluiten op m'n pc verloopt via een DACmagic, wat een uitstekende oplossing is.

Er is geen 'beste' speaker, alleen 1 die jij het beste vind klinken. Advies vragen is daarom niet zo zinnig, behalve om een lijstje 'must-luister' speakers op te stellen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:58:
[...]

Google maar eens op Jamo S606'en of JBL E80's. Klinkt verschrikkelijk maar men is er laaiend enthousiast over 8)7 Ik probeer de luidsprekers niet af te kraken, maar die video ergerde de me wat.
Kinderachtig... Ik zou zeggen, ga eens luisteren naar de ADM9.1 en dan snap je wel wat ik bedoel.

AVI staat aan de top van de Britse audio industrie met waanzinnige producten en Martin Grindrod is een zeer begaafd ontwerper en als je je wat meer verdiept in AVI en de mannen achter AVI (hoeft natuurlijk niet) krijg je wel wat meer inzicht.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 13:58:
[...]
Het budget rekken naar 1400 euro opent een nieuwe markt wat betreft mogelijkheden. Ik vrees toch dat de TS naar een winkel toe moet om te luisteren. Misschien is de muzieksmaak van de TS wel anders dan die van "Da_man". Dan kunnen er plots opties afvallen die hier in het topic gesuggereerd worden.
Ik heb een vrij brede muzieksmaak, maar alle muziek hoort goed te klinken op een speaker en dat maakt een speaker goed. Natuurlijk wordt er weer met scepsis gereageerd als ik zeg dat deze dat doen, jammer.

Even simpel genomen, de beste luidspreker geeft weer wat er opgenomen is en als dat niet het geval is noem je dat vervorming. Zo min mogelijk vervorming is dus erg belangrijk en de ADM9.1 vervormen tot 108dB(!) niet tot nauwelijks.Dat kun je van veel genoemde sets niet zeggen. En daar zitten hele dure spullen tussen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dat valt wel mee, hij is alleen kritisch over je 'iedereen op het internet is er laaiend enthousiast over'-argument ;) En dat is uiteraard een hele gezonde scepsis.
AVI staat aan de top van de Britse audio industrie met waanzinnige producten en Martin Grindrod is een zeer begaafd ontwerper en als je je wat meer verdiept in AVI en de mannen achter AVI (hoeft natuurlijk niet) krijg je wel wat meer inzicht.
Dat zijn diverse andere merken ook, afhankelijk van naar wie je luistert :)
Even simpel genomen, de beste luidspreker geeft weer wat er opgenomen is en als dat niet het geval is noem je dat vervorming.
Strict genomen is dat waar, maar als een andere luidspreker het voor je mooier laat klinken, dan kan dat best voor jou een betere luidspreker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind die adm9.1's interessant maar ik denk niet dat ik die zou kopen zonder hen gehoord te hebben.
Heel jammer. De prijs is ook een randgeval. Ik vind 1000 euro al een mooi bedrag.

Als ik er nog eens over nadenk, vind ik het eigenlijk niet zo erg om een hifisysteem apart te kopen maar ik wil wel vanop de pc kunnen navigeren. En liefst geen tien kabels van de hifi naar pc of draadloze brol die niet optimaal functioneert. Ik apprecieer de tips maar ik zal inderdaad zelf eens naar de winkels moeten voor wat luistertesten. Ik verkies dingen die degelijkheid en eenvoud en stijl uitstralen. Merken met een goede reputatie waarvan hun producten de tand des tijds een beetje doorstaan.
Ik luister naar Beatles, Eurythmics (dat worden mijn referentiecd's bij luistertesten), Metallica gaat er ook wel in, Blues, Lady Linn, Pixies, ook rustige piano- en vioolmuziek, maar ook vive la fête, arsenal...diverse genres dus.

Wat ik nog niet verteld heb. Ik vind het wel prettig om met de equalizer te spelen om instrumenten op voor- of achtergrond te plaatsen zodat ik bevoorbeeld een gitaar wat naar voren kan halen. Zou een monitor met goede equalizer dan interessant kunnen zijn?

Verwijderd

Hoezo weinig keuze?
Kijk eens op Thomann.de of op dv247.com en zoek maar Active Studio monitors. Genoeg keuze

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:13:
Ik vind die adm9.1's interessant maar ik denk niet dat ik die zou kopen zonder hen gehoord te hebben.
Risico's maken het leven leuk ;)

Maar naar wat ik van iedereen hoor is de stap van passief naar actief een flinke sprong. Maar de Audio Engine A5 misschien? Er was laatst een topic over die speakers hier in dit subforum. Dacht dat die iets van 300 euro kosten, leuke gok zou ik zeggen :)

Audioengine A5

[ Voor 42% gewijzigd door Chevy454 op 29-12-2009 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mauce, ik heb het over winkels in Vlaanderen waar je die dingen ook effectief kunt beluisteren.

Verwijderd

ACM schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:57:
Dat valt wel mee, hij is alleen kritisch over je 'iedereen op het internet is er laaiend enthousiast over'-argument ;) En dat is uiteraard een hele gezonde scepsis.
Ik probeer niet kinderachtig te doen of iemand op de tenen te trappen. Een argument dat verwijst naar het hebben van een internet-fanschare mag alleen niet de doorslaggevende reden zijn voor de aankoop van een product van >1000 euro. Daarvan begint het bij mij net zo hard te jeuken als die Amerikaanse "John-vertel-ons-hoe-fantastisch-je-product-is"-video's. Vandaar mijn directe respons. Mijn excuses.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:37:
[...]

Ik probeer niet kinderachtig te doen of iemand op de tenen te trappen. Een argument dat verwijst naar het hebben van een internet-fanschare mag alleen niet de doorslaggevende reden zijn voor de aankoop van een product van >1000 euro. Daarvan begint het bij mij net zo hard te jeuken als die Amerikaanse "John-vertel-ons-hoe-fantastisch-je-product-is"-video's. Vandaar mijn directe respons. Mijn excuses.
Je reactie kwam een beetje spottend over, maar no worries.

Uiteraard moet je niet alleen afgaan op enthousiaste gebruikers, want daar zit een hoop rotzooi tussen.

Als je een beetje google-ed kom je veel user reviews tegen van mensen mensen die veel andere spullen geprobeerd hebben en Ashley James van AVI is zelf ook zeer actief met (inhoudelijke!) berichten. Altijd gebaseerd op wetenschap en geen snake-oil.

Bijvoorbeeld op Facebook:
http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=36813701333

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04:47
Ik moet zeggen dat die AVI-luidsprekers mij wel aanspreken, maar zou ze nooit blind (doof?) aanschaffen. Helaas is het moeilijk om een locatie te vinden waar deze voor demonstratie staan opgesteld. Als deze set inderdaad een set van 5000 euro zou kunnen vervangen, is het misschien wel de gok waard om deze aan te schaffen. Mocht het niks blijken te zijn heb je voor een paar honderd euro verlies het wel een kans gegeven. Als het wel iets is, is het een besparing van 4000 euro.

Zelf moet ik nog een audioset kopen die alles doet wat ik wil. Helaas zit ik nog met het stereo of surround debacle dat me in de weg zit.

• Chevy454
  • Niet online
PHiXioN schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:23:
Helaas zit ik nog met het stereo of surround debacle dat me in de weg zit.
Je kunt in stereo beginnen en in surround eindigen ;)

• PHiXioN
Chevy454 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:01:
[...]

Je kunt in stereo beginnen en in surround eindigen ;)
Dat heb ik al gedaan, met mijn SR-4600 en B&W 601S3. Nu de echte set eraan moet komen, blijkt dit toch niet iets te zijn waarop ik wil voortborduren, dus had ik destijds beter meteen voor stereo kunnen gaan.

De volgende stap op het gebied van audio wordt wel een hoger segment. De B&W's zouden als front luidspreker toch vervangen worden en als surrounds vind ik ze wat te groot.

Verder denk ik dat als je die AVI's hebt, dat je niet snel naar surround gaat upgraden. Daar leent het systeem zich volgens mij niet voor.

Verwijderd

Topicstarter
Als die Avi speakers goed zijn dan zouden ze toch in de winkels in België moeten staan? Of mogen we hopen dat dit binnenkort ook zo zal zijn?

• Chevy454
  • Niet online
PHiXioN schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:21:
Nu de echte set eraan moet komen, blijkt dit toch niet iets te zijn waarop ik wil voortborduren, dus had ik destijds beter meteen voor stereo kunnen gaan.
Dat is inderdaad vrij vervelend.
De volgende stap op het gebied van audio wordt wel een hoger segment. De B&W's zouden als front luidspreker toch vervangen worden en als surrounds vind ik ze wat te groot.
Ik vind ze nogal klein (dat krijg je ervan als je zuilen kwijt kunt ;) ) Maar ik zou nu wel voor monitoren gaan ipv zuilen voor achter. Dat is toch net wat makkelijker qua positioneren. (een beetje water bij de wijn doen zullen we maar zeggen ;) )
Verder denk ik dat als je die AVI's hebt, dat je niet snel naar surround gaat upgraden. Daar leent het systeem zich volgens mij niet voor.
Volgens mij leent die zich daar inderdaad niet voor. Dat is echt voor een 2.1 setup. Maar beter een goede stereo setup dan een slechte surround.

[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 29-12-2009 20:40 ]

Verwijderd

PHiXioN schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 19:23:
Ik moet zeggen dat die AVI-luidsprekers mij wel aanspreken, maar zou ze nooit blind (doof?) aanschaffen. Helaas is het moeilijk om een locatie te vinden waar deze voor demonstratie staan opgesteld. Als deze set inderdaad een set van 5000 euro zou kunnen vervangen, is het misschien wel de gok waard om deze aan te schaffen. Mocht het niks blijken te zijn heb je voor een paar honderd euro verlies het wel een kans gegeven. Als het wel iets is, is het een besparing van 4000 euro.

Zelf moet ik nog een audioset kopen die alles doet wat ik wil. Helaas zit ik nog met het stereo of surround debacle dat me in de weg zit.
Je hoeft me uiteraard niet te geloven, maar dat is precies waarom ik en veel anderen ze hebben aangeschaft.

Zelfs AVI zegt dat ze beter klinken dan kun erg goed gewaardeerde cd speler, versterker en hun eigen passieve speakers. Een set van meer dan 6000 euro. Dit komt dus door het ontwerp (actief filter, dus veel minder vervorming), grote verkoopaantallen door de prijs laag te houden en erg lage marges.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 20:30:
Als die Avi speakers goed zijn dan zouden ze toch in de winkels in België moeten staan? Of mogen we hopen dat dit binnenkort ook zo zal zijn?
Het punt is dat op AVI niet zoveel te verdienen is door "hi fi" zaken, waar er enorme marges op speakers zitten, het oneindige "upgrade pad", de diverse accesoires, kabels etc. Dus is het voor een hi fi zaak niet interessant om deze te gaan verkopen, zeker ook omdat ze waarschijnlijk beter zijn dan de duurste sets die ze verkopen. 8)7
Ashley James, AVI hifi
Just for the record, we have done everything we can to reduce the prices of our present range of products. This includes buying our factory for cash and renting a third of it to another business, not employing anyone, having special drive units and the lacquered cabinets made in Malaysia because they are cheaper and better than from Scandinavia, having all our electronics made on the latest robotic machines and in a factory that makes so much that we can share buying power, not printing any literature, not giving products to magazines and by reducing ours and our dealers margins to a fraction of those that are normal for hi end hi fi.

The result is prices that are probably a third of what they would be from higher profile companies.

The penalty the customers pay, or 95% of them, is that they don't get to hear them before purchase and if they reject them (only three so far) they pay the return journey, for replacement packaging and for new cabinets if there is the slightest sign of damage. Very few ask for dem or even contact us prior to purchase and yet a tiny number have ever been unhappy!

Very few dealers sell AVI partly because they don't like the margins and also because most hi fi shops can't sell them. They are too old fashioned.

We have more orders than in our history and we're probably making the most technically advanced loudspeaker in the world! Most don't even understand how dramatic the advantages are, but they love them.

If a shop is getting between 50 and 80% discounted from the retail price he may well be happy to offer all sorts of extra service but if he's selling AVI, then he's into TV and Computer margins and can't afford the time. I'm very sorry.

It works for us and I think we look after our customers better than Ryanair, but not as well as hi end products. I wonder how many people would pay the prices if they saw how margins for all those in the chain accumulate and how much the product actually cost to make.

Verwijderd

Ikzelf heb goede ervaring met de volgende setup;
Speakers KRK Rokit 6
Afbeeldingslocatie: http://www.soundware.co.uk/imgPool/KRK%20Rokit%20Powered%20RP6%20G20.jpg

Samen met een SoundCraft Compact 4 mengpaneeltje, om volume en bassen te minderen in de avond (voor de buren)
Afbeeldingslocatie: http://nextgap.com/wp-content/uploads/2008/06/soundcraft_compact4_mixer1.jpg

En nu dat ik een iMac heb, komt er binnenkort nog een losse DAC tussen, die met z'n eigen volume control het mengpaneel vervangt.
Afbeeldingslocatie: http://www.beresford.me/images/TC-7520/TC-7520.jpg

Speakers + mengpaneel + kabels waren bij elkaar 500 euro.

Losse DAC + TOSLINK kabeltje kost zo'n 250 euro.

Perfecte set en geen onzin met vergulde kabels etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2009 15:07 ]

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Mi is het beter om juist meer uit te geven aan de speakers. Neem erbij een zelfbouw volumeregeling/DAC (dit heb ik gedaan bij mn pc setup) of een tweedehands voorversterker (hifi setup).
Zit nu zelf te azen op Dynaudio AIR15 O+

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Een andere mooie optie is de Dynaudio BM5A

Deze zijn vast wel te beluisteren in Nederland, en als je ze bij Thomann bestelt krijg je er een gratis DAC bij. Verder zijn ze makkelijker uit te breiden naar 5.1 als het nodig is. Je hoeft alleen maar meer speakers te kopen en een receiver/processor met XLR-outs, alleen zijn die meestal vrij duur..

Verwijderd

Topicstarter
Leuk, al die tips. Ik ga er zeker mijn voordeel mee trachten te doen. Ik heb het forum eens goed doorgeploegd en alle relevante artikels ga ik dan later lezen. Gisteren ging ik Cantons en Indianalines bij iemand beluisteren. Beide zijn driewegspeakers maar de laatste zijn groter qua volume. Hij wil de Cantons verkopen voor een prijsje. Eventueel zelfs de indianalines. We hebben een paar luistertests gedaan. De indianalines klonken echt goed bij momenten, vooral de bas. Alsof je in de kamer stond. Maar andere nummers klonken dan weer vermoeiender en samengeklonterd. De Cantons maakten niet meteen indruk maar ik zou hen op dit moment de voorkeur geven. Ik kan ze kopen voor 150 euro. 1 jaar oud en 500 euro nieuwprijs. Die persoon raadde me ook de Pioneer vsx -av receiver aan (met MCAAC functie) voor 2.1 speakers omdat deze volgens hem echt goed zijn.
Hij zei dat ik geen DAC converter nodig heb. De receiver zorgt voor alles. Gewoon op pc aansluiten en dat is alles. Hoe zit dat nu met die DAC converter? Ik zou zijn speakers best willen kopen voor die mooie prijs.

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:07:
De receiver zorgt voor alles. Gewoon op pc aansluiten en dat is alles. Hoe zit dat nu met die DAC converter?
Het af van de kwaliteit van de DAC die in de receiver zit of je een externe nodig hebt. Een externe DAC kan de geluidskwaliteit verbeteren. Maar de externe DAC's zijn voor 2.0 signalen.
De Cantons maakten niet meteen indruk maar ik zou hen op dit moment de voorkeur geven. Ik kan ze kopen voor 150 euro.
Als je ze niet goed vind klinken dan zou ik ze niet kopen. Maargoed, 150 euro. Daar kan je wel een tijdje mee vooruit denk ik dan.

• daan08

daan08

PEBKAC

Swagger schreef op woensdag 30 december 2009 @ 19:21:
Een andere mooie optie is de Dynaudio BM5A

Deze zijn vast wel te beluisteren in Nederland, en als je ze bij Thomann bestelt krijg je er een gratis DAC bij. Verder zijn ze makkelijker uit te breiden naar 5.1 als het nodig is. Je hoeft alleen maar meer speakers te kopen en een receiver/processor met XLR-outs, alleen zijn die meestal vrij duur..
Leuke aanbieding.. wat ik echter nog steeds niet heb begrepen of de BM5 nou ook een Esotec D260 tweeter heeft zoals de BM6. Die is namelijk subliem. Is dat niet het geval dan heeft ie de D28 tweeter.

• daan08

daan08

PEBKAC

Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 12:07:
Leuk, al die tips. Ik ga er zeker mijn voordeel mee trachten te doen. Ik heb het forum eens goed doorgeploegd en alle relevante artikels ga ik dan later lezen. Gisteren ging ik Cantons en Indianalines bij iemand beluisteren. Beide zijn driewegspeakers maar de laatste zijn groter qua volume. Hij wil de Cantons verkopen voor een prijsje. Eventueel zelfs de indianalines. We hebben een paar luistertests gedaan. De indianalines klonken echt goed bij momenten, vooral de bas. Alsof je in de kamer stond. Maar andere nummers klonken dan weer vermoeiender en samengeklonterd. De Cantons maakten niet meteen indruk maar ik zou hen op dit moment de voorkeur geven. Ik kan ze kopen voor 150 euro. 1 jaar oud en 500 euro nieuwprijs. Die persoon raadde me ook de Pioneer vsx -av receiver aan (met MCAAC functie) voor 2.1 speakers omdat deze volgens hem echt goed zijn.
Hij zei dat ik geen DAC converter nodig heb. De receiver zorgt voor alles. Gewoon op pc aansluiten en dat is alles. Hoe zit dat nu met die DAC converter? Ik zou zijn speakers best willen kopen voor die mooie prijs.
In bijna elke surround receiver zit ook een DAC

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
bulldoze schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:38:
[...]
Leuke aanbieding.. wat ik echter nog steeds niet heb begrepen of de BM5 nou ook een Esotec D260 tweeter heeft zoals de BM6. Die is namelijk subliem. Is dat niet het geval dan heeft ie de D28 tweeter.
Op de website van Dynaudio staat erop dat het een Esotec tweeter is, dus ik neem aan van wel. Alleen Dynaudio heeft heel wat gezeur met tweeters gehad. Bijvoorbeeld dat ze de tweeters gingen downgraden zonder aan te kondigen. Hier is op HTForum.nl wel een thread over te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Chevy454 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:07:
[...]

Het af van de kwaliteit van de DAC die in de receiver zit of je een externe nodig hebt. Een externe DAC kan de geluidskwaliteit verbeteren. Maar de externe DAC's zijn voor 2.0 signalen.

[...]

Als je ze niet goed vind klinken dan zou ik ze niet kopen. Maargoed, 150 euro. Daar kan je wel een tijdje mee vooruit denk ik dan.
Bedankt, ik vond de cantons ook goed hoor, ben er zelfs nog niet uit welke nu best klonken maar ik verwoordde dit niet zo duidelijk. Die pioneer receiver is vrij duur dus alles moet dan wel inbegrepen zijn. Als ik het goed heb dan is een AV receiver niet hetzelfde als een DAC of sommige AV receivers hebben wel DAC inbegrepen. Nu ja, ik zal mij nog wat dingen moeten opzoeken, het is mij niet altijd even duidelijk.
Misschien moet ik gewoon beslissen en die pioneer receiver en die speakers van canton kopen. Ze klonken niet mis en 500 euro nieuwprijs die naar 150 zakt, da's ook niet mis, ik denk niet dat die kerel mij in de zak wou zetten. Moet wel zeggen dat hij mij voor de test van zijn whiskey, absint, calvados en nog wat liet proeven :+

Verwijderd

Topicstarter
bulldoze schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:39:
[...]
In bijna elke surround receiver zit ook een DAC
maar ik moet een 2.1 receiver kopen, zei hij (ik zou ook nooit van mijn leven 5.1 speakers kopen, geen behoefte aan). Nu, dan vraag ik dat wel in de winkel.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12 17:47
Als de versterker een digitale audio input heeft dan zit er een DAC in. Bedenk dat een stereo versterker veelal geen subwoofer uitgang heeft. Als je een sub wilt moet je er een nemen met een speaker level input (en output).
Maar een DAC lijkt een beetje het magische woord te zijn van de laatste tijd. Ook de ouderwetse externe geluidskaart heet tegenwoordig een DAC. Als je gewoon je muziekje wilt luisteren heb je een aan versterker/receiver genoeg.

Bedenk overigens dat je met actieve speakers alsnog een volumeregeling nodig hebt. (behalve bij die AVi's als ik het zo zie). Was ook al in het andere topic gezegd geloof ik.
bulldoze schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:17:
Mi is het beter om juist meer uit te geven aan de speakers. Neem erbij een zelfbouw volumeregeling/DAC (dit heb ik gedaan bij mn pc setup) of een tweedehands voorversterker (hifi setup).
Zit nu zelf te azen op Dynaudio AIR15 O+
De Air 15's zijn leuk, maar vooral handig door de AES input, processing en volume pod met presets. Als je dat niet gebruikt kom je met de BM serie ook een heel eind voor minder geld (zelfde units ook, vanaf de air 25 wordt het de esotar)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• daan08

daan08

PEBKAC

Swagger schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:59:
[...]

Op de website van Dynaudio staat erop dat het een Esotec tweeter is, dus ik neem aan van wel. Alleen Dynaudio heeft heel wat gezeur met tweeters gehad. Bijvoorbeeld dat ze de tweeters gingen downgraden zonder aan te kondigen. Hier is op HTForum.nl wel een thread over te vinden.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80902.0

Yep..

Maar zie dit:

http://studioforums.com/e...694106689/m/493107689/p/3

En dan met name deze foto: Afbeeldingslocatie: http://www.kolumbus.fi/teemu_kinnunen/dynaudiobm5a/tweeter.jpg

:(

• daan08

daan08

PEBKAC

ShittyOldMan schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:47:
Als de versterker een digitale audio input heeft dan zit er een DAC in. Bedenk dat een stereo versterker veelal geen subwoofer uitgang heeft. Als je een sub wilt moet je er een nemen met een speaker level input (en output).
Maar een DAC lijkt een beetje het magische woord te zijn van de laatste tijd. Ook de ouderwetse externe geluidskaart heet tegenwoordig een DAC. Als je gewoon je muziekje wilt luisteren heb je een aan versterker/receiver genoeg.

Bedenk overigens dat je met actieve speakers alsnog een volumeregeling nodig hebt. (behalve bij die AVi's als ik het zo zie). Was ook al in het andere topic gezegd geloof ik.

[...]

De Air 15's zijn leuk, maar vooral handig door de AES input, processing en volume pod met presets. Als je dat niet gebruikt kom je met de BM serie ook een heel eind voor minder geld (zelfde units ook, vanaf de air 25 wordt het de esotar)
Ik heb nu BM6 passive's met losse versterking (één Flying mole dad-m100 pro per kanaal) maar kan wellicht aan twee AIR15's voor redelijke prijs komen. Neemt niet weg dat ik al behoorlijk tevreden ben met mijn huidige set. Als ze nou Esotar's hadden ging mn bod flink omhoog ;)

• ShittyOldMan
Wat zou ik hier bij moeten denken? Deze uit de bm5 lijkt niet exact op een originele d28/2, ook niet op de d260 en ook niet op dat ding in de audience serie. Het lijkt mij niet uitgesloten dat het geen esotec is, of zie ik iets over het hoofd?

/edit
Ik heb in de studio de bm5a, bm6a (mkI), bm6a (mkII), air6, air15 en air25, daar ben ik pas na de vakantie weer maar ben benieuwd wat er in zit (bm serie dan). Ze klinken overigens allemaal goed, de 5a heeft wellicht iets teveel laag, de 5a compact zou dan wat beter zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ShittyOldMan op 31-12-2009 18:04 ]

• Chevy454
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2009 @ 15:32:
Nu ja, ik zal mij nog wat dingen moeten opzoeken, het is mij niet altijd even duidelijk.
Een goed begin ;) DAC= digital to analoge converter.

Heeft de receiver een digitale input (coax, toslink / optisch) dan heeft die een DAC :+
Maar dat zegt niets over de kwaliteit van de DAC. Nu, met die canton speakers ga je nooit het verschil merken.
Moet wel zeggen dat hij mij voor de test van zijn whiskey, absint, calvados en nog wat liet proeven :+
Dat zal de reden zijn :+

• daan08

daan08

PEBKAC

Het is zeker niet uitgesloten.. maar toch heel vreemd. Ik kan verder ook niks vinden over de tweeter in de BM5A. Ik zou mijn BM6 eens naast BM5 moeten zetten en luisteren..
De aanduiding C2 28 neigt mi. meer naar D28 dan D260 maar dat zegt alsnog vrij weinig.
I haven't found any information about those drivers, are those 84843 & 81716 model or serialnumbers?
Are those same drivers than in bm6a: D260/17w75?
From the specs on these speakers I am gathering the tweeters are the same but the woofers are not. Also, the BM6A's crossover point is at 2.2kHz while the BM5A's is at 1.5kHz.
Dit zegt ook vrij weinig.. de 'specs' is puur wat Dynaudio opgeeft maar totaal niet in diepte.

• ShittyOldMan
Toch staat bij de bm5 expliciet vermeld esotec, bij de audience kan ik dit nergens terug vinden.
Maargoed, de bm5a is alsnog de beste monitor die ik ken van dat formaat of in die prijsrange, wel of geen esotec of d28 :)
(beide zijn 28mm, wellicht vandaar die c28)

[ Voor 9% gewijzigd door ShittyOldMan op 31-12-2009 19:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Chevy454 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 18:14:
[...]

Een goed begin ;) DAC= digital to analoge converter.

Heeft de receiver een digitale input (coax, toslink / optisch) dan heeft die een DAC :+
Maar dat zegt niets over de kwaliteit van de DAC. Nu, met die canton speakers ga je nooit het verschil merken.

[...]

Dat zal de reden zijn :+
Wikipedia legt goed uit wat een receiver eigenlijk allemaal kan doen. Ik heb precies nog wat vragen maar ik moet straks mijn voetjes onder tafel gaan schuiven. Het zal dus voor een andere keer zijn.

Misschien moet ik voor een optimale luisterervaring altijd wat absint nuttigen, dat zet de bloedvaten open en ontspant de spieren. Daardoor kan ik optimaal genieten van de sublieme Canton speakers :P
Maar eerlijk, die Cantons klonken goed hoor.
Happy newyear straks voor iedereen.
ps. Vraag me af hoe vuurwerk zou klinken door surround speakers }:O

• PHiXioN
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:16:
[...]
Je hoeft me uiteraard niet te geloven, maar dat is precies waarom ik en veel anderen ze hebben aangeschaft.
Het blijft een feit dat je de objectiviteit van de meningen met betrekking tot die luidsprekers niet kan vaststellen. Als ik google op die AVI luidsprekers kom ik vanzelf terecht bij de post van jouw set op deze site, en een post op het htforum.nl met een foto van dezelfde kamer gepost door de dealer van die spullen. 1 + 1 zegt dus dat jij ook niet geheel belangeloos erin staat. Vaak zijn mensen al "fan" van hun eigen spullen, maar een verkoper zit er nog wat dieper in. Nu zeg ik niet dat je hier aan het liegen bent over de kwaliteit van de luidsprekers, maar ik zou je zeker in dat geval niet blind op je woord geloven. Daarom vind ik het jammer dat je eerst moet kopen en dan pas hoort of het iets is.

Verwijderd

Je kunt ze voor aankoop ook gewoon beluisteren als je dat zou willen. TS woont in België, dus dan is het alleen wat lastiger, maar niet onoverkomelijk. Feit is 80% van de bezitters (vooral in Engeland) ze online bestellen bij AVI zonder een demo van tevoren. Die zullen dat waarschijnlijk niet voor niets doen, maar bepaal zelf welke waarde je daar aan hecht. :)

Als je kijkt naar het totale plaatje, de (objectief verifieerbare) prestaties van vervormingscijfers, vermogen, fase correct ontwerp, de gebruikte drive units, mogelijkheden, de prijs(!) etc. kun je daar best een objectief oordeel over hebben en besluiten of het een goede deal is, nietwaar?
Zeker als je je wat meer verdiept in de mannen achter AVI kom je erachter dat het niet zomaar "een van de vele merken" is en ze met reden niet aan te slepen zijn.

Maar goed, ik heb er genoeg over gezegd dus wil het hierbij laten :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:44:
Feit is 80% van de bezitters (vooral in Engeland) ze online bestellen bij AVI zonder een demo van tevoren. Die zullen dat waarschijnlijk niet voor niets doen, maar bepaal zelf welke waarde je daar aan hecht. :)
No offence hoor, maar in deze hele thread is toch wel dondersgoed een reden zichtbaar waarom mensen blijkbaar zo weinig de boel beluisteren. Ze zijn gewoon lastig te beluisteren, omdat ze bijna nergens in showrooms te vinden zijn. Als jij het halve land moet doorkruizen (en de UK is nog wat groter dan Nederland), zal je ook een stuk minder geneigd zijn de boel te beluisteren.
Blijkbaar is de kwaliteitsperceptie daarbij wel zodanig dat men wel verwacht dat e.e.a. aan de verwachtingen zou moeten gaan voldoen. Of dat terecht is of niet is natuurlijk lastiger in te schatten, want ze zijn afgezien van bij een paar enthousiastelingen nou ook weer niet zo wijd verspreid dat je even ergens kan beluisteren hoe ze klinken.
Als je kijkt naar het totale plaatje, de (objectief verifieerbare) prestaties van vervormingscijfers, vermogen, fase correct ontwerp, de gebruikte drive units, mogelijkheden, de prijs(!) etc. kun je daar best een objectief oordeel over hebben en besluiten of het een goede deal is, nietwaar?
In alle threads in dit subforum waar specs vergeleken worden, wordt altijd direct erbij gemeld dat je toch echt moet beluisteren want specs zeggen zo weinig... Dus behalve dat die AVI-speakers blijkbaar spec-wise prima in orde zijn, is het nog altijd vrij gevaarlijk om dat niet heel geringe bedrag er blind tegenaan te gooien.

Verwijderd

ACM schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:37:
[...]
In alle threads in dit subforum waar specs vergeleken worden, wordt altijd direct erbij gemeld dat je toch echt moet beluisteren want specs zeggen zo weinig... Dus behalve dat die AVI-speakers blijkbaar spec-wise prima in orde zijn, is het nog altijd vrij gevaarlijk om dat niet heel geringe bedrag er blind tegenaan te gooien.
Dan hebben we daar gelijk een "probleem" te pakken, want daar ben ik het absoluut niet mee eens.
(daarnaast, omdat het altijd direct gemeld wordt is dat ook zo? Discutabel...)

Specificaties zeggen wel degelijk wat, maar volgens het subjectivistische dogma moet je, ten onrechte, enkel je oren vertrouwen terwijl er zijn genoeg bewijzen zijn dat je je zintuigen niet altijd kunt vertrouwen.

De clue is de relevante specificaties correct te kunnen interpreteren. Zo kun je al vrij snel het kaf van het koren scheiden.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 17:58:
Specificaties zeggen wel degelijk wat, maar volgens het subjectivistische dogma moet je, ten onrechte, enkel je oren vertrouwen terwijl er zijn genoeg bewijzen zijn dat je je zintuigen niet altijd kunt vertrouwen.
Natuurlijk zeggen specs wat. Het probleem is vooral dat je helemaal niet weet hoe ze bij een bepaalde specificatie zijn gekomen en onder welke omstandigheden je ze nou eigenlijk mag vergelijken :)

Daarbij komt nog dat iets met minder vervorming niet per se beter klinkt (je weet wel, net als met dat buizen-gedoe) :P Dus je oren er bij halen, ivm wat je prettig vindt, kan dan nog altijd best nuttig zijn.
De clue is de relevante specificaties correct te kunnen interpreteren. Zo kun je al vrij snel het kaf van het koren scheiden.
't Zou ook nog wel wat helpen als iedereen dezelfde specificaties op dezelfde manier meet en opgeeft. De 'er is zo en zo weinig vervorming'-specificatie geeft natuurlijk niet automatisch aan dat alle invoer die jij eraan geeft ook daadwerkelijk zo weinig vervormt en ook niet dat als een ander product een 'betere' waarde heeft, dat die het voor elke invoer ook beter doet.
Pagina: 1