Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
ik heb vandaag onderdelen bezorgd gekregen voor mijn 1ste eigen pc-build. Morgen wil ik alles op mijn gemak in elkaar zetten, en ik ben nu daarom nog wat guides en handleidingen aan het bestuderen.

het moeilijkste lijkt mij het installeren van de cpu koeler. En daar heb ik nu ook een vraag over

hardware:

MSI P55 GD65
Intel CoreI7 860
Scythe Mugen 2 rev B

Ik heb dus de nieuwe versie van de Mugen 2, de rev B, die standaard 1156 socket ondersteund. Maar deze is zo nieuw dat ik online nog geen gebruikerservaringen en guides voor installeren heb gevonden. Wel heb ik die van de "oude" mugen 2 gelezen. Alleen merk ik een duidelijk verschil. Bij de " oude " wordt eerst de standaard backplate verwijderd door middel van het handige sleuteltje dat scythe heeft meegeleverd. Ergens tijdens de installatie word deze weer teruggeplaatst.

Maar bij de Rev B versie die ik heb, zit geen sleuteltje en in de toch al niet geweldige handleiding van Scythe kan ik nergens iets vinden, waarin staat dat ik de originele backplate moet verwijderen.

Nou weet ik niet, ofdat scythe zijn manier van installeren bij de rev B heeft veranderd waardoor deze stap niet hoeft, of dat het er niet staat omdat het standaard geacht word ? Iemand ervaring, of die weet hoe en wat. Ben bang dat ik het verknal/sloop als ik de backplate niet of juist wel verwijder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ed_L of TerwDan: Schopje naar Cooling?
Doe dit voortaan via een TR, dan zien we het veel eerder

[ Voor 46% gewijzigd door TERW_DAN op 31-12-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Je hoeft de backplate niet te verwijderen: bron

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:16
Klopt de bracket gaat om de originele backplate heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
bedankt, dan kan ik nu met een ( iets meer ) gerust hart gaan bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Als het goed is zit er een handleiding bij toch? Bij mij zat deze bij de 1156-bracket. Ik moet toegeven dat deze niet uitblinkt in duidelijkheid, maar met een beetje logica kom je er echt wel uit. Je hebt maar een paar schroefjes nodig van de originele Mugen 2 set en de rest zit bijgeleverd bij de 1156 bracket. Je kunt alles gewoon met een kleine kruiskopschroevendraaier in elkaar zetten. Succes.

[ Voor 10% gewijzigd door XXlerator op 29-12-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 15:01
Het installeren is inderdaad niet erg gemakkelijk. Hiervind je wat foto's van de installatie van de "normale" mugen 2 ;). Het grootste probleem van mij was altijd de hoeveelheid koelpasta, en hoe dit te plaatsen. Op het moment heb ik met de Mugen rev B hele goede resultaten en ik smeer een dun lijntje horizontaal over de cpu, en deze smeer ik niet uit!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthew
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-08 18:39

Matthew

Jeroen is _niet_ de baas

http://benchmarkreviews.c...id=1&limit=1&limitstart=4

Daar staan voorbeelden hoe het eruit ziet als je op verschillende manieren de koelpasta aanbrengt.
Ik breng het altijd aan in een dun laagje die alles bedekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
Als je uitsmeert heb je (dacht ik) meer kans op luchtbellen in de koelpasta... en dat is niet de bedoeling O-)

edit(+ je zit veel meer aan je pasta en cpu en dat is maakt de boel vies :X )

[ Voor 26% gewijzigd door YOGI op 29-12-2009 14:56 . Reden: vies ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
ik heb ook een dun laagje op de cpu gesmeerd.
cpu is een i7 860 op stock speed met een scythe ninja mini rev b
temps zijn 64 graden max met prime 95 met 8 threads.
is dit beetje normale waarde of zou ie koeler moeten zijn met deze of vergelijkbare koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YOGI
In *dit* topic staat vast genoeg vergelijkingsmateriaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het laagje mag het oppervlak niet compleet bedekken, je moet er als het ware doorheen kunnen kijken, zo dun moet het erop. een halve rijstkorrel, meer heb je niet nodig.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
ik vond de tems toch wat te hoog en heb de pasta vervangen door artic silver dat ik nog had liggen.
opgebracht in 2 dunne lijntjes zonder uitsmeren idd nog geen rijstkorrel groot.
de temp word nu max 58 graden wist niet dat goede pasta zoveel uit zou maken.
scheeld 6 graden met de pasta die bij de cpu koeler zat.
had er eerst ook teveel opgesmeerd was al naast de cpu gedrukt gelukkig geen kortsluiting gemaakt.
iets teveel is niet zo erg het overtollige word er naast gedrukt maar als het tussen de contacten gaat zitten gaat er iets niet goed vrees ik.

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-08 14:47
Heb ik toch net in het topic Tegenstrijdige instructies voor het aanbrengen van koelpasta wat over koelpasta uiteengezet.
Goofy1978 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 15:10:
ik vond de tems toch wat te hoog en heb de pasta vervangen door artic silver dat ik nog had liggen.
opgebracht in 2 dunne lijntjes zonder uitsmeren idd nog geen rijstkorrel groot....
Sluit je op die manier ook geen lucht in?

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

• Goofy1978
heb pas een paar plaatjes gezien hoe het zich verdeeld, 2 lijntjes bedekte de cpu het best op die afbeeldingen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

> CO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Ik heb gelezen dat, als je de Scythe Mugen 2 wil installeren in een PC die al geassembleerd is, dat je dan eerst het moederbord eruit moet halen om de backplate erop te zetten. Aangezien ik ook een CPU heb met een 1156 socket, en ik lees dat bij de rev. B de backplate niet verwijderd hoeft te worden, betekend het dan ook dat ik het moederbord niet eerst weg hoef te halen? scheelt 'n hele hoop werk, namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Awesome op 05-01-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

hyptonize schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:53:
Ik heb gelezen dat, als je de Scythe Mugen 2 wil installeren in een PC die al geassembleerd is, dat je dan eerst het moederbord eruit moet halen om de backplate erop te zetten. Aangezien ik ook een CPU heb met een 1156 socket, en ik lees dat bij de rev. B de backplate niet verwijderd hoeft te worden, betekend het dan ook dat ik het moederbord niet eerst weg hoef te halen? scheelt 'n hele hoop werk, namelijk.
Dat moet helaas nog steeds tenzij je een gat in je pc kast hebt ter hoogte van de cpu, daar niet van uitgaand omdat dat bij de meeste kasten niet zo is denk ik toch dat je je mobo los moet halen, de backplate die niet verwijderd hoefde te worden was van het mobo zelf en niet van de koeler.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:23

mvh

State Governor

hyptonize schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 13:53:
Tenzij je hem met pushpins vast zet is het probleem bij de installatie (Mugen op AM3 in ieder geval) dat je de schroeven van achteren aan moet draaien. Bij dit socket zijn de schroefgaten trouwens dezelfde als die van de originele backplate, dus bij een AM3 moet deze wel verwijderd worden. Als je een kast hebt met een gat in je mobo-tray hoef je het moederbord misschien niet te demonteren, maar anders wel.

Ik heb mijn koeler op de kop gezet, vervolgens CD-doosjes net zo hoog opgestapeld dat het moederbord op de kop ongeveer vlak op de Mugen kwam te liggen. Daarna heb ik voorzichtig om en om de moeren aangedraaid.

edit: waarom post ik nu in zo'n oud topic?

[ Voor 2% gewijzigd door mvh op 19-01-2010 10:01 . Reden: te laat ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

deblaauwn schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:01:
[...]

Tenzij je hem met pushpins vast zet is het probleem bij de installatie (Mugen op AM3 in ieder geval) dat je de schroeven van achteren aan moet draaien. Bij dit socket zijn de schroefgaten trouwens dezelfde als die van de originele backplate, dus bij een AM3 moet deze wel verwijderd worden. Als je een kast hebt met een gat in je mobo-tray hoef je het moederbord misschien niet te demonteren, maar anders wel.

Ik heb mijn koeler op de kop gezet, vervolgens CD-doosjes net zo hoog opgestapeld dat het moederbord op de kop ongeveer vlak op de Mugen kwam te liggen. Daarna heb ik voorzichtig om en om de moeren aangedraaid.

edit: waarom post ik nu in zo'n oud topic?
Geen idee, ik heb hem er de cooler er namelijk al een week in zitten, haha.
Ik heb de cooler op z'n kop gezet, en mijn vader heeft de schroeven vastgedraaid terwijl ik het moederbord vast hield. Misschien niet de meest precieze manier, maar 't werkt wel. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:24

dimako_

Vogel

ik wil geen nieuw topic aanmaken dus ik probeer het maar hier.
ik heb de eerste scythe mugen, waar bij staatdat het alleen maar past op am2/am2+ maar nu zou ik graag willen weten als deze ook past om am3.
passen die clips ook van de eerste mugen op am3 sockets.
heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:45
dimako_ schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 11:26:
ik wil geen nieuw topic aanmaken dus ik probeer het maar hier.
ik heb de eerste scythe mugen, waar bij staatdat het alleen maar past op am2/am2+ maar nu zou ik graag willen weten als deze ook past om am3.
passen die clips ook van de eerste mugen op am3 sockets.
heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb er geen ervaring mee, maar aangezien de CPU afmetingen en de bracket rond de socket onveranderd zijn, zal het passen.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
ja, als het goed is zijn am2, amd2+ en amd3 zelfde socket maten

ja, daag.

Pagina: 1