Toon posts:

Netwerkkaart , TCP/IP Geconfigurereerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi
ik heb sinds kort windows xp weer op mijn computer staan maar nu kan ik geen internet krijgen,
want wanneer ik de kpn adsl installatie cd erin stop krijg ik als resultaat
Netwerkkaart: Ethernetkaart niet gevonden
TCP/IP geconfigureerd: Niet gevonden

Nu heb ik geprobeerd mijn speedtouch 510 modem te installeren maar als ik dit wil doen staat er dat de ethernetkabel moet verbonden worden terwijl dit gewoon is gedaan.
Verder heb ik een ecs c51gm-m moederbord

Groeten

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Klinkt alsof de drivers van je netwerkkaart niet geïnstalleerd zijn.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 20:26
Heb je wel de drivers van je netwerk kaart geinstalleerd en je netwerk kaart ge-enabled?

edit: zie boven me :)

[ Voor 12% gewijzigd door Pinooo op 28-12-2009 16:37 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik denk dat de driver voor je netwerkkaart niet (goed) geinstalleerd is. Die zou beschikbaar moeten zijn op de website van ECS :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 19:22

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Driver van on-board lan installeren?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb alle mogelijke drivers van de site van ecs geinstallerd
behalve de display driver want die kan ie niet installeren op de een of andere manier
verder heb ik net nog de tcp/ip service geinstealleerd via windows onderdelen
dus ik weet neit wat het is?

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Staat je NIC wel bij apparaat beheer in het configuratiescherm?

www.google.nl

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als je bij apparaatbeheer kijkt, zie je dan dat je netwerkkaart goed geïnstalleerd is?
En kijk daarna bij 'netwerk' of de kaart actief is en of alle TCP-IP settings op automatisch staan.

TCP-IP los installeren via 'windows onderdelen' is gek, dat hoeft eigenlijk nooit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Start > Settings > network connections (engelse versie)
Staat daar je NIC tussen, en wat zie je daar allemaal nog meer staan ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
ik zie eigenlijk nergens netwerk staan bij apparaatbeheerd, en waar kan ik zien of de netwerkkaart
goed geinstalleerd is in apparaatbeheer?

Verwijderd

Topicstarter
en bij netwerkverbindingen staat helemaal niets..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:44:
ik zie eigenlijk nergens netwerk staan bij apparaatbeheerd, en waar kan ik zien of de netwerkkaart
goed geinstalleerd is in apparaatbeheer?
Afbeeldingslocatie: http://www.conniq.com/Windows-networking/images/devman-gigabit-xp.gif
zoals hier boven in de afb ziet, als je dat ziet dan is hij goed geïnstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, netwerkadapters staat er helemaal niet bij.. hoe kan dit?
want er is alleen een andere harde schijf ingeplaatst..

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:48:
Oke, netwerkadapters staat er helemaal niet bij.. hoe kan dit?
want er is alleen een andere harde schijf ingeplaatst..
Heb je toevallig XP geherinstalleerd? en zie je in je apparaat beheer gele vraag tekentjes met (unkown hardware) met naam onbekende apparaten?

Verwijderd

Topicstarter
het kan goed zijn dat ik dat heb ge herinstalleerd maar er staat bij overige apparraten die gele vraagteken alleen videocontroller

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-02 13:52
Als het een apparte netwerkkaart is, waarschijnlijk uit zn PCI slot gestoten? Onboard... tja als hij niet onder het ? (vraagtekentje) staat in apparaatbeheer... issie stuk. Of je southbridge / northbridge drivers zijn niet geinstalleerd waardoor je netwerkkaart niet kan worden gevonden (zeer plausibel).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:52:
het kan goed zijn dat ik dat heb ge herinstalleerd maar er staat bij overige apparraten die gele vraagteken alleen videocontroller
En weet je toevallig welke versie met welke service pack je geïnstalleerd hebt?
met wat meer info komen we wel uit hier.

Verwijderd

Topicstarter
nou ik startte de pc op en er stond een menu dat ik xp professional sp 1 cd erin moest doen dat heb ik gedaan en geinstalleerd en nu zit ik hier dus mee

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01-2025
kun je hier een screenshotje plaatsen van je apparaatbeheer?
kunnen we even meekijken met je!

en is het onboard lan? of een losse kaart?

Thanks Mate

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even een screenshot regelen want is niet mijn pc maar ik geloof dat ie onboard is

• bosgoed
je geeft aan dat alleen de HD is vervangen.
werkte het voor de HD wissel wel goed?

Thanks Mate

Verwijderd

Topicstarter
Ja de HD was kapot want die deed het gewoon niet meer, nou is er geloof ik een nieuwe HD ingedaan, en nu werkt het indd niet meer

• bosgoed
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:41:
Ja de HD was kapot want die deed het gewoon niet meer, nou is er geloof ik een nieuwe HD ingedaan, en nu werkt het indd niet meer
strange..
maar was het nog gelukt met de screenshot?

Thanks Mate

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03 13:26

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dus, nadat dit topic Geen internetverbinding was opgelost waarbij ik aangeef dat je best zelf wat na mag denken, ga je op dezelfde manier verder..

Als je Netwerkkaart niet in de lijst met hardware staat, dan kunnen er 2 dingen zijn.
- er zit werkelijk geen netwerkkaart in
- Je hebt de drivers van je netwerkkaart niet(goed) geïnstalleerd.

Als jij zeker weet dat je netwerkkaart aanwezig is in het systeem, dan zou dat zichtbaar moeten zijn in de device manager. Waarschijnlijk staat hij onder Unknown devices.

Regel die screenshot maar eens.

Onthou wel: GoT is niet jou persoonlijk helpdesk. Dus probeer zelf ook na te denken..

Ik zal je topic nog wel even openlaten, maar ik verwacht een stevige portie inzet van je..

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-02 22:10

Kabouterplop01

chown -R me base:all

of de onboard lan card is niet enabled in de BIOS, dan zul je em ook niet zien

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:52:
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:48:
ik zal even een screenshot regelen want is niet mijn pc maar ik geloof dat ie onboard is
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:02:
nou ik startte de pc op en er stond een menu dat ik xp professional sp 1 cd erin moest doen dat heb ik gedaan en geinstalleerd en nu zit ik hier dus mee
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:41:
Als je nu eerst eens wat duidelijker bent.. Heb je nu wel of niet een nieuwe hdd geplaatst, heb je je besturingsysteem wel of niet opnieuw geinstalleerd, heb je nu wel of geen onboard netwerkkaart?

Hoe moeten wij uberhaupt iets zinnigs zeggen als je zelf al nieteens weet wat er exact is?

"mijn auto rijd niet, geeft aan benzine op, maar ik denk dat ik wel ooit getankt heb. Volgens mij heeft ie ook wielen."... mjah... you got the point.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses voor de onduidelijkheid,
Ik heb het nog even nagevraagd
en hij is onboard
er is alleen een nieuwe hdd in geplaatst
en over het installeren is helemaal opnieuw DENK ik aangezien er niks meer opstond, maar door het menutje
wat ik kreeg toen ik de pc leeg ( zonder enkel programma en windows) opstartte twijfel ik.
Verder kan ik geen screenshot maken van het apparaatbeheer want momenteel start de computer niet op,
ik ga er zo na toe om te kijken waarom niet, verder kan ik wel melden dat er bij apparaatbeheer
totaal niets over netwerk of over maar enigzins iets in die richting is te vinden.
het moederbord is trouwens een ECS C51GM-M
Groeten

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die het weet?
Hoe moet ik de lan card enable als je zegt dat ie in de bios is disabled dan?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 15:27 ]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Post eens een screenshot van je apparaatbeheer, en dan vooral met de groepen uitgeklapt waar een geel uitroepteken in voorkomt.

Volgens de specs van je moederbord zit er een Broadcom AC131 10/100 Lan Phy NIC in. Probeer de juiste driver van dat ding eens te installeren.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:28

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
We zullen nog een handje helpen, zo te zien volgens de link van jelmervos dan zitten bijna alle belangrijkere drivers al in dit pakket: http://www.ecs.com.tw/ECS...rid=3073&areaid=3&LanID=0

De netwerkkaart heeft geen aparte driver, maar zit bij deze chipset drivers inbegrepen. Als je de handleiding ook nog eens download kun je ook controleren of de netwerkcontroller ingeschakeld is in de bios.

Tweakers Discord

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En nu stoppen we met helpen. Op GoT verwachten we een minimale basiskennis, die de topicstarter duidelijk ontbeert.

Als de PC weer werkt, dan zal je gewoon de juiste drivers moeten installeren voor de netwerkkaart. Daarna zal deze wel gevonden worden.

Het installeren van de juiste drivers is iets wat waarschijnlijk al 10000 keer op Internet is beschreven, en waarschijnlijk ook in de handleiding van het Mainboard.
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:08:
Iemand die het weet?
Hoe moet ik de lan card enable als je zegt dat ie in de bios is disabled dan?
Als de kaart inderdaad in de bios op disabled staat, dan kan je deze daar ook weer op enabled zetten natuurlijk. Je kan waarschijnlijk met de pijltjes toetsen naar de optie "disabled" achter de Onboard NIC gaan, en dan op "Enter" drukken. Waarschijnlijk krijg je dan een optie om hem op Enabled te zetten. Save and Exit en klaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Equator op 11-01-2010 16:28 ]

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Damn.. Toch nog geholpen :P

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Onder voorwaarde weer geopend. Ik wil duidelijke informatie, en settings van de topicstarter..
Pagina: 1