Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:29:
als ik ipconfig invul krijg ik:
en ipv4 adres 192.168.1.101
standaardgataway 192,168.1.1 dus dat zal wel goed zijn toch?
ook heb ik ping localhost ingevoerd en krijg ik gewoon antwoord..
maar wanneer in ping en dan een ip doe krijg ik timout bij opdracht
en uit eindelijk 100% verlies?
groeten
PIngen naar localhost heefft vrij weinig nut, anders dan dat je kan zien dat de IP stack geladen is.
PIngen naar een ander IP heeft wel nut. Bijvoorbeeld naar je standaard gateway. Als je die niet kan pingen, dan houdt het echt op.
Dus:
Verder is het instellen van een IP adres vrij basic.
Waar je rekening mee moet houden is dat elke computer op het netwerk een uniek IP adres krijgt. De reeks waar hij in moet vallen wordt bepaald door het subnetmasker. (255.255.255.0 = 255 unieke adressen waarvan de eerste ( .0 )en de laatste ( .255) niet gebruikt kunnen worden. )
Het makkelijkste is natuurlijk om gebruik te maken van DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) waarbij de computer automatisch een IP adres toegewezen krijgt van de DHCP server. Die DHCP server is meestal de router bij een klein thuisnetwerk.
Als deze router slecht 10 adressen uit te delen heeft en je hebt 12 computers dan moet je je achter je oren gaan krabben of je de reeks misschien niet uit moet breiden.
Staan alle computers ingesteld op DHCP, en kom jij met een vast ingevuld IP adres, dan is de kans op conflicten groot. Op dat moment heb je dus geen verbinding.
Op GoT
, welkom btw, verwachten we dat je dit soort basiszaken of al weet, of dat je deze zelf uit kan zoeken. Probeer voortaan eerst zelf eens wat te troubleshooten. Er is genoeg te vinden op het grote boze Internet
Ik zie dat het nu wel werkt dus Suc6 verder.
[
Voor 0% gewijzigd door
Equator op 28-12-2009 10:26
. Reden: Je bent al langer aanwezig dan ik dacht.. ;) ]