Toon posts:

Hulp bij keuze videoplank

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Dit is mijn PC zoals 'ie nu is. Best oud, maar met een nieuw videokaartje moet hij voor mij best nog even meekunnen. Hoewel mijn PC vooral gebruikt wordt voor werk, speel ik ook regelmatig een spelletje. Beetje 'casual gamer' ben ik dus:
  • CPU: AMD athlon X2 6000+ (boxed cooling)
  • Mobo: Asus M2N-SLI deluxe
  • 4Gb RAM (DDR2-800)
  • HD: Samsung spinpoint F1 1TB
  • Monitor: 1x 19" widescreen, 1x17" normaal (1xDVI, 1x VGA)
  • Videokaart: GeForce 8500GT
  • Windows 7
Zoals je ziet is de videokaart toch wel de belemmerende factor bij het spelen van games. Het ding is oud, traag als dikke stront en moest op een zeer streng budget bijgeplaatst worden. Tijd voor een vervanging, maar ik zie tegenwoordig zoveel verschillende chipsets en kaarten, dat ik toch echt wat advies nodig heb! Ik ben niet helemaal 'bij' zegmaar. Hieronder mijn eisen voor een nieuwe kaart:
  • Prijs: budget van ongeveer 150 euro. Mag iets meer, mag iets minder.
  • Prestaties: liefst zou ik nieuwere games als Left 4 dead 2 of F.E.A.R 2 ook eens willen spelen op hoger dan 'low'. Het hoeft geen top-of-the-line te worden (zie budget), als ik er maar een beetje leuk spellen als crysis enzo mee kan spelen.
  • Compatibility: hij moet of 1xVGA en 1xDVI hebben of 2xDVI (heb verloopstekkertjes).
  • Hitte en/of ruimte: Tja... Ik heb me hier nooit echt mee ebzig gehouden. Liefst passief gekoeld, want dat maakt niet zoveel lawaai :) Ik heb een arcticcooling silentium T2 kast; de airflow zal wel OK zijn lijkt me.
  • Stroomverbruik: heb een 500W voeding. Moet wel wat kunnen hebben.
  • Overclockmogelijkheden: boeit me niet.
  • SLI/Crossfire: boeit me niet.
Kunnen jullie hier voldoende mee om een suggestie te doen? Alles wordt gewaardeerd!

Verwijderd

pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5770 1GB GDDR5 PCIE

denk dat dat wel een mooie videokaart is binnen je budget, kan left 4 dead en fear 2 makkelijk draaien.

http://www.overclockerscl..._hd5770_vaporx_overclock/
review waarin de videokaart op left 4 dead en crysis warhead worden getest, interessant voor jou dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 14:12 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kunnen jullie hier voldoende mee om een suggestie te doen? Alles wordt gewaardeerd!
:Y , **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? doornemen.

Een videokaart uitzoeken is iets wat je prima zelf kunt. Ik zie dat je al mooi wat eisen onder elkaar heb gezet, maar ben je met die eisen als eens de Pricewatch - Videokaarten in gedoken?
Als ik die er in gooi dan kan ik heel aardig filteren. En door recente reviews te lezen kun je prima achter de prestaties komen van wat een kaart zoal aan frames per seconde uitpoept.

Ook passief gekoeld zijn er oplossingen, de HD5750 is passief gekoeld verkrijgbaar. Maar het "lawaai" van actieve koelers is aardig af genomen en ze blijven er echt een stuk koeler mee. Kijk bijvoorbeeld naar kaarten met aangepaste stillere koeling, zoals bijv de Vapor-X series.

Ga dus eerst even zelf op zoek, alvorens je een topic opent.
Mocht je nog specifieke vragen hebben die niet beantwoord kunnen worden door eerst even op zoek te gaan, dan kun je altijd nog een nieuw topic openen waarin je gerichte vragen kunt stellen over een kaart of techniek in plaats van algemeen om hulp te vragen.

Succes :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.