Ik sta op het punt om een LCD tv te kopen en ben ik me aan het oriënteren. Na rond gelezen te hebben op i-net, GOT en de officiële websites van een aantal fabrikanten ben ik tot een aantal voorlopige conclusies gekomen:
- ik wil een 40" fullhd lcd tv (eventueel met led backlight)
- deze ga ik voornamelijk gebruiken voor films en anime kijken (via macbook pro) en waarschijnlijk ook gamen (xbox 360).
- in mindere mate ook gewoon analoge kabel tv (ziggo)
- in eerste instantie had ik ongeveer een budget van 800,- a 1200,- euro in gedachten, maar het gaat me er natuurlijk ook om gewoon een goede tv te scoren
- ik wil er analoog boxjes op aan kunnen sluiten.
- minder stroomverbruik is natuurlijk ook altijd mooi
Uit mijn eerste voorselectie heb ik vier modellen gekozen die me interessant lijken, en die ben ik ook van plan in het echt te gaan bekijken in de winkel. Hier even een overzichtje met wat eerste opmerkelijkheden (heb ik uiteraard meer ideeën over, maar vul ik later verder aan
).
SONY KDL-40Z5500
- pricewatch indicatie: 1172,-
- sony (advies)prijs: 1399,-
opmerkelijk:
* 200 hz
SONY KDL-40W5500
- pricewatch indicatie: 755,-
- sony (advies)prijs: 999,-
opmerkelijk:
* CI+ interface
SAMSUNG UE40B7020
- pricewatch indicatie: 1049,-
- samsung (advies)prijs: ?
opmerkelijk:
* LED backlight
SAMSUNG LE40B750
- pricewatch indicatie: 898,-
opmerkelijk:
* 200 hz
Omdat ik eigenlijk vooral ervaring heb met het aanschaffen van computer hardware en niet zozeer tv's leek het me leuk mijn ervaringen te delen en jullie ideeën/ervaringen in te winnen
Ik probeer de boel hier iig bij te houden en ik hoor graag jullie adviezen!
EDIT: Tv is aangeschaft!
Het is uiteindelijk toch iets anders geworden na advies in dit topic en wat eigen onderzoek:
PANASONIC TX-P42G10E (Link G10)
- pricewatch indicatie: 824,-
- panasonic (advies)prijs: 1099,-
- aangeschaft bij mediamarkt voor 899,-
opmerkelijk:
- o.a. kleuren, latency
- ik wil een 40" fullhd lcd tv (eventueel met led backlight)
- deze ga ik voornamelijk gebruiken voor films en anime kijken (via macbook pro) en waarschijnlijk ook gamen (xbox 360).
- in mindere mate ook gewoon analoge kabel tv (ziggo)
- in eerste instantie had ik ongeveer een budget van 800,- a 1200,- euro in gedachten, maar het gaat me er natuurlijk ook om gewoon een goede tv te scoren
- ik wil er analoog boxjes op aan kunnen sluiten.
- minder stroomverbruik is natuurlijk ook altijd mooi
Uit mijn eerste voorselectie heb ik vier modellen gekozen die me interessant lijken, en die ben ik ook van plan in het echt te gaan bekijken in de winkel. Hier even een overzichtje met wat eerste opmerkelijkheden (heb ik uiteraard meer ideeën over, maar vul ik later verder aan
SONY KDL-40Z5500
- pricewatch indicatie: 1172,-
- sony (advies)prijs: 1399,-
opmerkelijk:
* 200 hz
SONY KDL-40W5500
- pricewatch indicatie: 755,-
- sony (advies)prijs: 999,-
opmerkelijk:
* CI+ interface
SAMSUNG UE40B7020
- pricewatch indicatie: 1049,-
opmerkelijk:
* LED backlight
SAMSUNG LE40B750
- pricewatch indicatie: 898,-
opmerkelijk:
* 200 hz
Omdat ik eigenlijk vooral ervaring heb met het aanschaffen van computer hardware en niet zozeer tv's leek het me leuk mijn ervaringen te delen en jullie ideeën/ervaringen in te winnen
EDIT: Tv is aangeschaft!
Het is uiteindelijk toch iets anders geworden na advies in dit topic en wat eigen onderzoek:
PANASONIC TX-P42G10E (Link G10)
- pricewatch indicatie: 824,-
- panasonic (advies)prijs: 1099,-
- aangeschaft bij mediamarkt voor 899,-
opmerkelijk:
- o.a. kleuren, latency
[ Voor 11% gewijzigd door Jur_ op 30-12-2009 17:23 ]
5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L