Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Ik sta op het punt om een LCD tv te kopen en ben ik me aan het oriënteren. Na rond gelezen te hebben op i-net, GOT en de officiële websites van een aantal fabrikanten ben ik tot een aantal voorlopige conclusies gekomen:

- ik wil een 40" fullhd lcd tv (eventueel met led backlight)
- deze ga ik voornamelijk gebruiken voor films en anime kijken (via macbook pro) en waarschijnlijk ook gamen (xbox 360).
- in mindere mate ook gewoon analoge kabel tv (ziggo)
- in eerste instantie had ik ongeveer een budget van 800,- a 1200,- euro in gedachten, maar het gaat me er natuurlijk ook om gewoon een goede tv te scoren ;)
- ik wil er analoog boxjes op aan kunnen sluiten.
- minder stroomverbruik is natuurlijk ook altijd mooi

Uit mijn eerste voorselectie heb ik vier modellen gekozen die me interessant lijken, en die ben ik ook van plan in het echt te gaan bekijken in de winkel. Hier even een overzichtje met wat eerste opmerkelijkheden (heb ik uiteraard meer ideeën over, maar vul ik later verder aan :> ).

SONY KDL-40Z5500
- pricewatch indicatie: 1172,-
- sony (advies)prijs: 1399,-
opmerkelijk:
* 200 hz

SONY KDL-40W5500
- pricewatch indicatie: 755,-
- sony (advies)prijs: 999,-
opmerkelijk:
* CI+ interface

SAMSUNG UE40B7020
- pricewatch indicatie: 1049,-
- samsung (advies)prijs: ?
opmerkelijk:
* LED backlight

SAMSUNG LE40B750
- pricewatch indicatie: 898,-
- samsung (advies)prijs: ?
opmerkelijk:
* 200 hz

Omdat ik eigenlijk vooral ervaring heb met het aanschaffen van computer hardware en niet zozeer tv's leek het me leuk mijn ervaringen te delen en jullie ideeën/ervaringen in te winnen :) Ik probeer de boel hier iig bij te houden en ik hoor graag jullie adviezen!

EDIT: Tv is aangeschaft!

Het is uiteindelijk toch iets anders geworden na advies in dit topic en wat eigen onderzoek:

PANASONIC TX-P42G10E (Link G10)
- pricewatch indicatie: 824,-
- panasonic (advies)prijs: 1099,-
- aangeschaft bij mediamarkt voor 899,-
opmerkelijk:
- o.a. kleuren, latency

[ Voor 11% gewijzigd door Jur_ op 30-12-2009 17:23 ]

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
Verlichtingsexerts denken dat ledjes,spaarlampen enz pas over 5 tot10 jaar vergelijkbaar zijn
met de gloeilamp wat kleurnuances betreft,ik weet niet hoe dat in relatie tot ledLCD/ccflLCD staat
toch zeg ik het maar even.

In de USA hebben experts 120hertz/240hertz bekeken,hier gebruiken ze 100hertz/200hertz.
Ze hebben nog geen verschilen kunnen vinden en ze verwachten dat als die er al zijn
ze heel moeilijk zichtbaar voor het oog zullen zijn.

Nieuwer is niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
Bedankt voor de reactie. Het is nooit verkeerd om goed te kijken naar wat je echt nodig hebt.

Ik heb ook nog eens nagedacht over de schermen en neig momenteel naar de B750 omdat deze eigenlijk al alles heeft wat ik zoek in een LCD tv. (En waarom zou ik dan meer betalen ;) )

Vanavond ga ik in ieder geval even kijken bij de media markt o.a. ook om te zien wat de verschillen zijn t.o.v. bijv de LED backlighting. Wat ik alleen nog even uit moet zoeken is of xboxen op de B750 ook een beetje relaxed is. (niet te veel vertraging mbv gamestand ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
Zo, ben even bij de mediamarkt geweest vanavond. de B750 ziet er mooi uit en de kleuren en kijkhoek zijn in ieder geval mooi. Ik vrees wel een beetje voor vertraging bij het gamen, dus ik ben naar een medewerker toegestapt om daar wat meer over te vragen. De medewerker verwees me meteen naar een Panasonic Viera G10. Deze zou een stukke betere latency hebben dan de samsungs, en het energieverbruik viel me ook mee voor een Plasma tv. Bovendien was hij net iets groter (42") en goedkoper. Al met al klinkt het best interessant, waardoor de keuze weer iets lastiger wordt :')

De andere TV's die ik eerder al had uitgezocht zagen er ook mooi uit en vooral de platte LED tv heeft ook echt wel wat. Toch denk ik dat deze net iets buiten mijn budget ligt en heb ik besloten dat ik ga kiezen tussen de b750 en de g10 .

Hoewel ik gamen niet eens het belangrijkste is wil je natuurlijk toch dat dit ook in orde is, dus ik ben wat meer gaan lezen op internet. Waar veel mensen zeggen dat het met standaard instellingen niet te doen is op een b750, moet gamen met de speciale game of pc mode wel te doen zijn. Ik kan echter nergens iets concreets vinden hierover. Voorlopig neig ik nog naar de b750, maar ik ga er maar eens een nachtje over slapen en morgen met een vriend terug om de definitieve keuze te maken :*)

in de tussentijd hoor ik natuurlijk nog graag jullie ervaringen en meningen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Aangezien je veel films kijkt en gamed zou ik zeggen: plasma. Gezien je budget zou je ook nog de V10 kunnen overwegen, al is het prijsverschil wel erg groot voor die paar extra features (THX-mode, smooth 24p, ethernet-port). Plasma heeft (bijna) geen inputlag wat belangrijk is voor games. Plasma heeft betere zwartweergave wat weer belangrijk is voor films.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
De betere lcd's komen dichter bij de waarneming van de ogen dan plasma's en zijn in die zin
realistischer en natuurlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
8mile13 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:30:
De betere lcd's komen dichter bij de waarneming van de ogen dan plasma's en zijn in die zin
Ik kan ook niet lekker naar plasma's kijken, ik zie het toch altijd een beetje flikkeren en op lange termijn krijg ik daar hoofdpijn van. Daarnaast zijn de meeste plasma's naar mijn idee lang niet zo scherp als de gangbare LCD tv's, daar staat tegenover dat plasma's over het algemeen nog wel altijd heel wat betere zwart waardes weten te produceren al heeft mijn 40W4500 daar ook weinig moeite mee...

Overigens kan ik de vraag best begrijpen, ik heb deze keuze vorig jaar November moeten genomen, toen ging het nog tussen de SONY KDL-32W4000, SONY KDL-40W4500 en de SAMSUNG LE32A786. Lange tijd getwijfeld, zeker aangezien de Samsung één van de eerste led tv's was maar uiteindelijk dus toch voor de 40W4500 gekozen. Op de Samsung viel gewoon niet fatsoenlijk te gamen met een PS3/XBOX360, althans, als het aan komt op response tijd. De input-lag van de Samsung's schijnt echter nog steeds relatief hoog te zijn helaas.

De keuze tussen de 32W4000 en diens opvolger de W4500 was heel wat moeilijker, in eerste instantie heb ik de 32W4000 een weekje in huis gehad maar uiteindelijk ben ik hem om gaan ruilen voor een W4500 omdat ik het 10-bits paneel toch eigenlijk wel mistte en aangezien de W4500 alleen vanaf 40" te krijgen was gelijk die maar genomen.

Achteraf heb ik zelfs nog steeds spijt dat ik niet voor de duurdere Z4500 gegaan ben, aangezien ik echt niet meer zonder MotionFlow(100Hz) kan en ik zie serieus grote verschillen met de Z4500(200Hz) die nog net wat vloeiender loopt. Inmiddels zit ik zelfs te denken om binnenkort mijn W4500 in te ruilen voor een Z5500 :)

Overigens was de 100Hz-techniek ook nog wel redelijk in het voordeel van Sony toen ik mijn keuze maakte, hoewel de Samsung er ook over beschikt lijkt de techniek van Sony toch wel een klap beter te zijn gezien op de Samsung toen der tijd heel veel zichtbare artefacts waren en bij Sony nagenoeg geen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:46
Wat een rare stelling. Heb je daar een bron van?
Rctworld schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 02:18:
[...]

Ik kan ook niet lekker naar plasma's kijken, ik zie het toch altijd een beetje flikkeren en op lange termijn krijg ik daar hoofdpijn van. Daarnaast zijn de meeste plasma's naar mijn idee lang niet zo scherp als de gangbare LCD tv's, daar staat tegenover dat plasma's over het algemeen nog wel altijd heel wat betere zwart waardes weten te produceren al heeft mijn 40W4500 daar ook weinig moeite mee...
Flikkeren? Misschien eerste generatie plasma schermen? Plasma's zijn qua beeld wat beter te vergelijken met de oude beeldbuis tv's. Hierdoor zijn ze geschikter dan LCD's voor analoge tv zoals de TS wil gaan bekijken. Then again, waarom analoge tv kijken als je zo'n nieuwe tv in huis haalt?

Zwartwaardes kunnen op je eigen tv prima lijken, zolang je er niet een andere tv naast hebt hangen. Dat is altijd het probleem van tv's. In de winkel kan je niet vergelijken vanwege de instellingen (kauwgomballen modus) en thuis ga je er niet eerst 3 naast elkaar zetten/hangen om de verschillen te ontdekken.
Zwartwaardes bij plasma zijn nog steeds beter dan bij LCD. Wanneer echter LCD met LED local dimming uitkomt, komt LCD dicht in de buurt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
Bedankt allemaal voor jullie reacties d:)b

Ik heb ondertussen nog even gekeken naar ervaringen voor gamen op de B750 (en B650). De reacties zijn nogal verschillend, maar hier staat een iets concretere conclusie:

The Samsung LE40B650's impressive video processing comes at a price unfortunately, and it's not good news for avid gamers. We measured the input lag on the LE40B650 to be around 84ms to 100ms slower than our resident Samsung F96 LED-backlit LCD TV ... {...} ... Fortunately, we could reduce the input lag on the Samsung LE40B650 to between 17ms and 34ms either by engaging [Game Mode] or using VGA connection.

In de winkel vond ik op het eerste gezicht de kleuren en zwartwaarden van de B750 in ieder geval mooi gisteren. Het beeldmateriaal was te promotioneel goed uitgekiend om iets te kunnen zeggen over ghosting of iets anders bewegings gerelateerd. :P

Het verhaal over flikkerend beeld klinkt gek, maar ik heb gisteren wat videotrailers gezien op de G10 en had inderdaad het idee wat meer flikkerend beeld te zien (eens kijken of ik dat vandaag kan bevestigen). De kleuren waren verder iets fletser, maar dat is natuurlijk niet zo moeilijk vergeleken met de kauwgomballen stand en promotiemateriaal van de samsung. Ik had me tot gisteren nog niet echt verdiept in de plasma schermen, maar ook de V10 zal ik vanavond eens goed bekijken. Opvallend was trouwens dat de verkoper aangaf dat de samsung B750 meer kleuren en diepere zwartwaarden kon weergeven dan de Viera G10? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
Then again, waarom analoge tv kijken als je zo'n nieuwe tv in huis haalt?
Daar heb je uiteraard een punt ;) Helemaal omdat er ook CI+ voobereidingen zitten in sommige TV's (en ik ziggo heb). In de toekomst zal ik ook wel over gaan, maar de huidige situatie is analoog. (en die deel ik met andere medebewoners.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Jur_ schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:48:
Bedankt allemaal voor jullie reacties d:)b

De kleuren waren verder iets fletser, maar dat is natuurlijk niet zo moeilijk vergeleken met de kauwgomballen stand en promotiemateriaal van de samsung. Ik had me tot gisteren nog niet echt verdiept in de plasma schermen, maar ook de V10 zal ik vanavond eens goed bekijken. Opvallend was trouwens dat de verkoper aangaf dat de samsung B750 meer kleuren en diepere zwartwaarden kon weergeven dan de Viera G10? :?
'Fletser' zou kunnen komen omdat Plasma minder fel beeld geeft dan LCD. In een felverlichte omgeving zoals een winkel ziet plasma er vaak wat fletser uit. In een normale omgeving ziet het er weer heel anders uit, maar daarom lastig om in een winkel te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Jur_ schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:54:
[...]

Daar heb je uiteraard een punt ;) Helemaal omdat er ook CI+ voobereidingen zitten in sommige TV's (en ik ziggo heb). In de toekomst zal ik ook wel over gaan, maar de huidige situatie is analoog. (en die deel ik met andere medebewoners.)
Als je al Ziggo hebt, kan je door een decoder met smartcard te kopen (of als je een CI+ gecertificeerde tv koopt, zo'n CI+ ding met smartcard) digitaal tv kijken. Dat kost niets extra's (behalve dus die eenmalige aanschaf) en je medehuisgenoten hebben er geen last van omdat die nog gewoon analoog kunnen ontvangen.

Zei de verkoper in de MM dat? Het is toch alom bekend dat je verkopers in de MM met een flinke korrel zout moet nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322525

De Panasonic G10 is erg goed. Ik heb er nog geen moment spijt van gehad. In het begin vond ik hem ook een beetje flikkeren, maar dat zie ik nu niet eens meer. Ik weet niet of het minder geworden is of dat ik er aan gewend ben. Ook nadat ik het contrast omlaag heb gedaan is het beeld veel mooier en zie ik geen paarse randjes meer en geen gele sporen. Tot nu toe heb ik nog geen beter beeld gezien op een LCD. Het is dus ook een kwestie van instellingen.
Het is ook zo dat die demo filmpjes (vooral van de Samsung TV's) van die langzame beelden zijn. Niet erg representatief voor wat je gaat bekijken op een TV.
Als laatste heb ik nog een Sony W5500 overwogen, maar die kon ook niet in de buurt komen van de G10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-07 13:00
Ik zou als ik jou was eerder voor een grotere maat TV gaan, dan dat ik veel geld uit ging geven aan een "high tech" versie met kleine maat.

40 inch is gewoon te klein voor een echte cinema-achtige beleving. Voor het geld waar je nu mee aan het winkelen bent, kun je ook 46 (LCD) of 50 inch (plasma) kopen.

Dat verschil in grootte merk je dagelijks, in alles wat je met de TV doet. Het "pixelpeepen" of TV a nu echt beter is dan B, C of D levert in de praktijk weinig op.

Just my 2 cents. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Sluuz,

Als een televisiebeeld in de buurt komt bij wat je ogen ervaren als echt dan is dit
televisiebeeld realistisch.
Ik zou zeggen ga naar een winkel ,zet de topmodellen van plasma en lcd naast elkaar
en beoordeel voor jezelf welke technologie meer realistisch is/dichter bij de waarneming
van de ogen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-07 11:35
Te lachwekkend _O-. De betere LCD's komen dichter bij de waarneming van de ogen dan plasma's? Waar heb je het in hemelsnaam over?

Als er een techniek is die een natuurlijk en realistischer beeld geeft, dan is het de plasma techniek. Heel rustig en geen lamp die de kleuren van het beeld wil laten spatten. Kijk eens rond in je leven, dan zie je toch ook nergens kleuren vanaf spatten?

Dan heb ik het nog niet eens over het ANSI-contrast, het details in donkere gebieden, inkijkhoek, motionresolution, inputlag, reactiesnelheid.... Reden genoeg om een plasma boven een LCD te nemen. Zeker als je veel films kijkt, heerlijk natuurlijk en rustig beeld. Flikkeren heb ik ook nog nooit gezien, ook niet thuis. Maar misschien zijn sommige mensen daar gevoeliger voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Bij de lokale mediamarkt staat een dure panasonic-plasma bij de ingang:

Heb ik het gevoel dat ik naar echte mensen zit te kijken,in het geheel niet.
Willen mensen op tv realistisch over komen dan moet je het gevoel hebben dat je naar echte mensen kijkt.

Op mijn laptop zien mensen er zelfs nog realistischer uit dan op een plasma of ctr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ohja, dat is ook echt heel erg representatief voor het beeld wat je op een Panasonic plasma krijgt die je normaal afstelt.

Je weet niet eens wat erop gespeeld wordt, welke bronnen ze gebruiken, hoe het contrast/brightness/color staat afgesteld. De tv kan zelfs Dynamisch staan afgesteld for crying out loud.

Je kan zelfs de best OLED straks verneuken door de tv zo te verneuken zoals ik hierboven aangaf. Ik ben al in genoeg MediaMarkt/BCC type-off winkels geweest, alle tv's staan op dynamisch en zo slecht afgesteld dat ik niet eens meer tv wil kijken _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Ik vond (en vind)dat het panasonic-plasmabeeld bij MM er geweldig uitzag ondanks de slechte belichting en ondanks het feit dat ie niet gekalibreerd is.,ik vind het alleen niet realistisch
en daarom zou ik hem nooit kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Plasma (ook de panasonics) heeft nog een nadeel als je ze in de winkels vergelijkt: PWM noise. Dit is een, van dichtbij, goed zichtbare ruis die plasma's altijd in meer of mindere mate produceren. Op normale kijkafstand is dit totaal niet zichtbaar en geeft de panasonic met native 1080p beeld zeer mooi beeld. Wel jammer van de slechte processing van die panasonics, de xbox op 720p of 1080i vind ik minder dan 576i op een CRT (alles in de verte wordt een vaag gefriemel), en 576i (RGB) op die plasma is gewoon hondsberoerd (net als je analoge tv kijkt wanneer je dvd afspeelt). In de winkel zetten ze vaak een composiet beeld erop, dan ze je het echt op een lopen.

Geloof dat samsung lcd betere scalers/déinterlancers heeft wat met games wel belangrijk is, geloof dat xbox/ps3 enkel tot 720p uitstuurt en daarna upgescaled moet worden.

Misschien ben ik nog te veel gewend aan het digi-free CRT beeld.

[ Voor 14% gewijzigd door gastje13 op 29-12-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
8mile13 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:08:
Ik vond (en vind)dat het panasonic-plasmabeeld bij MM er geweldig uitzag ondanks de slechte belichting en ondanks het feit dat ie niet gekalibreerd is.,ik vind het alleen niet realistisch
Zoals ik boven jou al schreef, je hebt geen idee wat de afstellingen zijn. Om een beetje duidelijker beeld te creëren gooien bijna alle winkels de plasma's ook nog op de dynamische stand. Daarbij gooien ze de scherpte ook tegen de max aan, omdat mensen daar heel erg op letten. Ook al is het onrealistisch, dat maakt ze niet uit, als het maar scherp is!!!!!!!!11111!!11!11!11!!
gastje13 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:35:
Plasma (ook de panasonics) heeft nog een nadeel als je ze in de winkels vergelijkt: PWM noise. Dit is een, van dichtbij, goed zichtbare ruis die plasma's altijd in meer of mindere mate produceren. Op normale kijkafstand is dit totaal niet zichtbaar en geeft de panasonic met native 1080p beeld zeer mooi beeld. Wel jammer van de slechte processing van die panasonics, de xbox op 720p of 1080i vind ik minder dan 576i op een CRT (alles in de verte wordt een vaag gefriemel), en 576i (RGB) op die plasma is gewoon hondsberoerd (net als je analoge tv kijkt wanneer je dvd afspeelt). In de winkel zetten ze vaak een composiet beeld erop, dan ze je het echt op een lopen.

Geloof dat samsung lcd betere scalers/déinterlancers heeft wat met games wel belangrijk is, geloof dat xbox/ps3 enkel tot 720p uitstuurt en daarna upgescaled moet worden.

Misschien ben ik nog te veel gewend aan het digi-free CRT beeld.
Ik weet niet of je op HDMI hebt gegamed? Dan is de output gewoon 1080p en zorgt de X360 er al voor dat er upscaling plaatsvindt. Je tv hoeft dus niks te doen, en accepteert dan gewoon de 1080p van de 360. Hetzelfde geldt voor je PS3, die voert ook gewoon 1080p door als video-output en heeft dan zelf het beeld upscaled.

Ik heb een HD-R tv en die accepteert gewoon 720p over component, dus daar is ook nauwelijks scaling voor nodig. En ik kan je vertellen, het ziet er een STUK beter uit dan op mijn oude CRT tv _O-. Gewoon een wereld van verschil tussen HD en SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik vond (en vind)dat het panasonic-plasmabeeld bij MM er geweldig uitzag [...]
8)7

Bekijk ook eens deze pdf:
http://hdguru.com/wp-cont...ution-tests-125-hdtvs.pdf

Daar zit je dan met je FullHD LED-Backlit LCD te gamen om 1080p.
Blijft er van je resolutie nog 300 tot 600 lijntjes over van het moment dat het beeld begint te bewegen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ook dat nog eens idd _O_. Geweldig! Maar we hebben wel LED'S in onze tv hoor!!!! Stelt verder geen reet voor maar dat boeit niet _O_.

Huidige F-HD plasma's houden allemaal 1080 beeldlijnen over, zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
8mile13 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:26:
Sluuz,

Als een televisiebeeld in de buurt komt bij wat je ogen ervaren als echt dan is dit
televisiebeeld realistisch.
Ik zou zeggen ga naar een winkel ,zet de topmodellen van plasma en lcd naast elkaar
en beoordeel voor jezelf welke technologie meer realistisch is/dichter bij de waarneming
van de ogen zit.
Inmiddels wel genoeg tegenargumenten gegeven maar misschien nog eens voor de duidelijkheid:

TV's worden tegenwoordig uitgerust met een "dynamische" of "shop" of "winkel"-modus. In winkels staan er vele soorten en maten tv's naast elkaar waar de consument langsloopt. Omdat fabrikanten graag tv's verkopen (ja echt!) willen ze dus dat hun eigen tv's opvallen en kopers trekken. Dit doe je door een zo overdreven mogelijk beeld voor te schotelen. Knallende kleuren, fel licht, wit dat naar blauw neigt enz. Dat trekt de aandacht van de consument en die kopen dan de tv. Als je thuiskomt en de tv aansluit krijg je vaak de keuze "shop modus" of "thuis modus". Dan kies je natuurlijk voor "thuis modus" (je bent immers thuis) en blijkt het beeld een heel stuk minder knallend te zijn. Dit geldt voor zowel plasma als LCD tv's.
Daarnaast (zoals eerder aangehaald) weet je vaak niet wat er op de tv's wordt getoond. Is het een analoge uitzending, digitale uitzending, DVDtje, Blu-ray schijf of een download? En hoe is de tv met de bron verbonden? Composiet? Coax? HDMI? Component?

Dat weet je dus niet!

Conclusie: geen conclusies trekken uit prestaties in de winkel. Niet over bepaalde types, niet over bepaalde merken, en niet over plasma-lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
StealthyPeanut schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:30:
Ik weet niet of je op HDMI hebt gegamed? Dan is de output gewoon 1080p en zorgt de X360 er al voor dat er upscaling plaatsvindt. Je tv hoeft dus niks te doen, en accepteert dan gewoon de 1080p van de 360. Hetzelfde geldt voor je PS3, die voert ook gewoon 1080p door als video-output en heeft dan zelf het beeld upscaled.

Ik heb een HD-R tv en die accepteert gewoon 720p over component, dus daar is ook nauwelijks scaling voor nodig. En ik kan je vertellen, het ziet er een STUK beter uit dan op mijn oude CRT tv _O-. Gewoon een wereld van verschil tussen HD en SD.
Over component (m'n xbox heeft nog geen HDMI). Op de CRT met een losse RGB kabel (standaard krijg je composiet kabel mee voor CRT tv's). Mogelijk dat de xbox beter scaled over HDMI.

Voor de G10:
Door er toch gescaled moet worden zie je gewoon dat er digitaal gerommeld is aan het beeld, wat ik gewoon niet mooi vind. Letters e.d. zijn kunstmatig scherp, maar veruitzichten zijn dan weer wat wollig/friemelig, op de CRT wel met meer detail . . . .

Overgens geld dit niet voor HD-ready maar enkel voor full-HD. Hd-ready waar dus nauwelijks gescaled moet worden is het beeld idd wél beter dan op CRT (getest op de pana pv45) maar op de G10 dus weer niet.

[ Voor 10% gewijzigd door gastje13 op 30-12-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je dat laatste stukje even verduidelijken? Waar moet niet gescaled worden bij HD-Ready? Console/TV?
Ik volg je niet zo goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ik denk dat bedoeld wordt dat het beeld het scherpst is als de bronresolutie gelijk is aan de resolutie van je weergever. Dus als je vooral 720p-content kijkt heb je meer aan een HD-ready toestel dan aan een full-HD toestel. Zit vast iets in, alleen denk ik dat het totaal niet interessant is voor dit topic in relatie tot de vraag. Lijkt sowieso een beetje ontspoord.

Ben benieuwd of de TS al een keuze heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Op een HD-ready hoeft bij 720P bron bijna niet meer gescaled worden. Op full-HD moet nog een flinke stap gemaakt worden naar 1080p. De Xbox stuurt tot 720P native uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:32
Fire69 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 08:46:
[...]

8)7

Bekijk ook eens deze pdf:
http://hdguru.com/wp-cont...ution-tests-125-hdtvs.pdf

Daar zit je dan met je FullHD LED-Backlit LCD te gamen om 1080p.
Blijft er van je resolutie nog 300 tot 600 lijntjes over van het moment dat het beeld begint te bewegen! :D
Overigens is dat excuus ook niet echt helemaal terecht, de motion resolution van de Sony Bravia Z4500 was volgens HDTVTest.co.uk:
Without engaging [Motionflow], baseline motion resolution on the Sony KDL40Z4500 HDTV was measured to be 300 according to Chapter 31 of the “FPD Benchmark Software For Professional” test disc. Setting [Motionflow] to “Standard” was enough to boost motion resolution to 1080, the highest we’ve ever recorded on an LCD television. Even the “Min” setting delivered a motion resolution of 750 – surpassing all other LCD TVs we’ve tested to date
En die tv is al meer dan een jaar oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
720p ziet er op een HD-R beter uit, omdat hij nauwelijks hoeft te scalen. Maar 720 op een 1080p tv, dan moet de tv zelf 360 beeldlijnen bij verzinnen en dit komt vaak niet ten goede van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Rctworld schreef op woensdag 30 december 2009 @ 12:16:
[...]

Overigens is dat excuus ook niet echt helemaal terecht, de motion resolution van de Sony Bravia Z4500 was volgens HDTVTest.co.uk:

[...]

En die tv is al meer dan een jaar oud ;)
En je weet ook dat hierdoor de inputlag enorm toeneemt? Door al die beeldverbeteraars is het geluid sneller bij je receiver en naar jou dan dat de tv het beeld weergeeft. Niet iedereen heeft een cinema set MET audio-delay en het is heeeel erg irritant tijdens het gamen. Daar heb je weer de gamemodus voor, waar de motion resolution weer enorm daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
flauwekul SLuuz,in de winkel kun je zeker een goed idee krijgen wat plasma/lcd onderscheidt.
Het beoordelen van bijvoorbeeld verschillende modellen lcd naast elkaar in de winkel
zal een stuk moeilijker zijn.

Ik vind lcd's te fel en plasma's vind ik helemaal niks,maar ik vind ze nog altijd beter dan crt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Vind je het erg als ik je nogmaals quote op hetzelfde stukje? :)
Ik vond (en vind)dat het panasonic-plasmabeeld bij MM er geweldig uitzag [...]
8mile13 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:26:
flauwekul SLuuz,in de winkel kun je zeker een goed idee krijgen wat plasma/lcd onderscheidt.
Het beoordelen van bijvoorbeeld verschillende modellen lcd naast elkaar in de winkel
zal een stuk moeilijker zijn.

Ik vind lcd's te fel en plasma's vind ik helemaal niks,maar ik vind ze nog altijd beter dan crt.
Je spreekt jezelf zoooo verschrikkelijk hard tegen dat er niemand ook maar iets van je posts kan serieus nemen. :P

NOFI natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Fire69 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:38:
Vind je het erg als ik je nogmaals quote op hetzelfde stukje? :)

[...]

[...]

Je spreekt jezelf zoooo verschrikkelijk hard tegen dat er niemand ook maar iets van je posts kan serieus nemen. :P

NOFI natuurlijk ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
Shiver23 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:58:
Ben benieuwd of de TS al een keuze heeft gemaakt.
Nou ik heb inderdaad uiteindelijk een keuze gemaakt gisteren avond! Ik heb jullie woorden kritisch overwogen en ben nog eens goed gaan kijken :)

Uiteindelijk was ik toch echt overtuigd van de plasma schermen (ook in de winkel) en heb voor 900 euro P42G10E mee naar huis genomen! :D Ik ben er echt heel gelukkig mee, ook qua gamen, en heb 2" meer voor minder geld dan ik dacht dat ik zou uitgeven! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Super TV, die heeft mij pa ook. Tuurlijk, die heb ik voor hem gekozen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
:P
Overigens had ik ook de G15 en V10 nog serieus overwogen.

De G15 heeft nog o.a. netwerkaansluiting voor streaming. (en 600 hz, maar dat heeft mijn G10E ook)
De V10 heeft daarbovenop nog eens een fysiek mooier uiterlijk en de ingebouwde THX calibrator.

In beide gevallen vond ik de meerprijs niet opwegen tegen de functionaliteit.

edit: leesbaarheid

[ Voor 10% gewijzigd door Jur_ op 30-12-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Arwen,ik kan een televisie geweldig vinden en tegelijkertijd kan het zo zijn dat ik het niks voor mij vind/
niks vind.
Ik zal het in voor jou begrijpelijke taal gieten:1+1=2 1+3-2=(ook!!)2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
1. Het is Fire69 ;)
2. Ik versta nu hoe je aan jouw posts komt, als je dat begrijpelijke taal noemt. :P

Zeg nu eens luidop wat je net typt? Je vind iets geweldig en vind het tegelijkertijd niks?

Da's meer iets als 1+1=2 en 1+2=2 :)

[ Voor 38% gewijzigd door Fire69 op 30-12-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Jur_ schreef op woensdag 30 december 2009 @ 16:58:
[...]

Nou ik heb inderdaad uiteindelijk een keuze gemaakt gisteren avond! Ik heb jullie woorden kritisch overwogen en ben nog eens goed gaan kijken :)

Uiteindelijk was ik toch echt overtuigd van de plasma schermen (ook in de winkel) en heb voor 900 euro P42G10E mee naar huis genomen! :D Ik ben er echt heel gelukkig mee, ook qua gamen, en heb 2" meer voor minder geld dan ik dacht dat ik zou uitgeven! :*)
Zeker een supertv. Me broer heeft hem vorige week opgehaald. Wat een beeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
Ik kan de kleuren op jou fototje(die met de kerstmuts en dat brilletje)geweldig vinden tegelijk kan ik
de vorm van de bril zo lelijk vind dat dat de hele foto voor mij verpest.

Je gaat mij toch niet te vertellen dat dit te moeilijk voor jou is om te begrijpen,Fire69.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Laat ons die discussie hier maar stoppen oké, het heeft toch allemaal niks meer met de vraag van de TS te maken.
Zijn probleem is opgelost en hij heeft (IMHO ;) ) een hele goede keuze gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8mile13
schaakmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik kan niet in je profiel zien hoe oud je bent (altijd handig als mensen absoluut niks invullen daar :/ ), maar ik heb even je post op GoT gelezen (jaja, alle 27 ;) ).
Laat me beleefd blijven en zeggen dat je soms nogal dingen verteld die je zelf lijkt uitgevonden te hebben (kabels onder de grond geven slechtere kwaliteit en zo, remember die post?), dus doe even normaal met je 'schaatmat'-postjes (geboortejaar begin jaren 90 of zo ;) ) en hou het erg gewoon op dat we met een smaakverschil zitten, ok? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-07 09:45
Op zich wel grappig, TS is op zoek naar een LCD of een led backlit LCD maar komt thuis met een plasma. Blijkbaar zit er toch iets goed in plasma's.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
My point exactly :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Serieus? Schaakmat? Ben inderdaad erg benieuwd hoe oud je bent, ook even je andere posts bekeken en het niveau is niet echt van dusdanig hoog niveau :/ .

Maar no worries! De TS heeft een goede keuze gemaakt dus je kan weer een ander topic gaan bevuilen met je onwaarheden _/-\o_

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:33

FeaR

In GoT we trust

Aangezien de TS toch reeds een keuze heeft gemaakt ga ik dit topic sluiten. Reden is dat de laatste posts (semi) niets meer met het topic te maken hebben en dat het meer een persoonlijke aanval aan het worden is. Hoe zeer ik sommige reacties ook begrijp is het niet de bedoeling om dat op deze manier duidelijk te maken. Zie hiervoor ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.

En natuurlijk ook de De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.