Woorden highlighten op een webpagina.

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
Ik wil het volgende op mijn pagina maken:

1) Een aantal selectiewoorden: Appel Peer Banaan Kiwi

2) En een stuk tekst: Een appel is fruit, maar een peer ook. Een kiwi is lekker en een banaan niet.

Wat ik nu wil is dat als je op het woord "Appel" drukt uit 1), deze wordt geselecteerd in 2). Zodat het woord "appel" hier blauw geselecteerd wordt. Maar ook alle andere woorden appel, als deze in 2) staan.

Nou, misschien een wat vreemd voorbeeld, maar ik denk dat mijn vraag wel duidelijk is.

Nu heb ik het volgende geprobeerd, maar ik kom er nog niet helemaal uit:
========================================================
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function highl(a){
document.getElementById(a).style.background = "#FFFFBF";
document.getElementById(a).style.padding = "0px";
}
</script>
=========================================================
<p><a href="#hi" onclick="highl('hi');">Selecteer</a></p>
<span id="hi">Test1</span>

Dit werkt op zich goed, maar weet iemand hoe ik meerdere woorden kan highlighten?
Nu wordt alleen "Test1" gehighlight, maar ik wil dit met meerdere woorden.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat lukt er dan nou precies niet? Wat heb je geprobeerd om de :target pseudo class te emuleren in IE, want zoals je ongetwijfeld tijdens zoektochten op Google bent tegengekomen, wordt deze CSS3 property niet fatsoenlijk ondersteunt door IE. Zoals ik in je vorige topic aangaf, vertel nou eens wat je al geprobeerd hebt?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

[code=html] doet wonderen voor je syntax highlighting ;)

Je kunt met een simpele search en replace actie bepaalde woorden vervangen door <span>woord</span>. Heb je dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry MUeR, ik heb inderdaad al begrepen na zoeken, dat :target niet (goed) wordt ondersteund door IE.
(ik had mijn originele post denk ik niet moeten aanpassen want dit geeft nu verwarring, excuus)
Inmiddels probeer ik het mbv Java. Dit mbv bovenstaand script. Alleen nu lukt het niet op meedere woorden te highlighten. De vraag is, hoe doe ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
gewoon jQuery dit laten doen, is het gelijk crossbrowser geschikt enzo.. Doe maar eens een google op jquery + highlight :)

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 14:28
kwaakvaak_v2 schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:42:
gewoon jQuery dit laten doen, is het gelijk crossbrowser geschikt enzo.. Doe maar eens een google op jquery + highlight :)
Om hier nou een hele lib voor te gebruiken is dat niet een beetje onnodig?

@on-topic:
Verder als ik je bericht lees ben je opnieuw het wiel aan het uitvinden, er zijn zat voorbeelden te vinden op het internet waar het reeds voor je wordt voorgedaan, zoals het eerste resultaat op Google: Clicky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allereerst: Als je code post, gebruik dan code tags a.u.b.
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 22:37:
Inmiddels probeer ik het mbv Java.
Java is geen Javascript.
Door eerst eens te beginnen te zorgen dat je weet waar je over praat. Dat praat voor ons ook makkelijker; dan zitten we op 'tzelfde niveau en is de kans over-en-weer begrepen te worden een stuk hoger.

Je eigenlijke vraag (meerdere woorden highlighten) is iets dat je met een basic beginsel (een lus en (bijv.) een array) prima kunt oplossen. Zolang je de basisbeginselen niet onder de knie hebt zul je je moeten verdiepen in de materie en eens de moeite nemen een tutorial te doorlopen i.p.v. het web af speuren naar kant-en-klare oplossingen. Je kunt beter begrijpen hoe iets in elkaar steekt en daar iets van opsteken en er iets mee doen (je eigen ding) dan maar gewoon blind copy/pasten en dan hier op GoT komen vragen om support op code van derden; iets waar we hier principieel niet aan doen. Je hebt niet eens de moeite genomen de 'geleende' code aan te passen. Als je dan toch vragen over die code hebt, stel ze dan aan de oorspronkelijke auteur.

En we blijven dit niet herhalen.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 28-12-2009 00:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.