Toon posts:

huidige pc,misschien nog iets sneller te krijgen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb een pc, ben er zelf wel tevreden van:

- core i7 920
- ocz 6g tripple geheugen
- gigabyte ud5 moederbord
- 2x spinpoint f1 500 gb in raid0

nu is de vraag, kan ik hier nog iets aan veranderen om alles nog merkbaar sneller te laten lopen ?
als ik nu de 2x hdd vervang voor iets anders b.v. een raptor, zou dat een goede keus zijn ?
moeten dit ook weer 2 dezelfde raptors zijn ?
de samsung f3 schijven, zijn die sneller dan de raptors ?

zoiezo kom ik schijfruimte te kort, dus er zou een hdd bij moeten of 2 snellere hdd's voor me windows partitie.

alvast bedankt voor de hulp

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-12 20:55

M2M

medicijnman

sneller? gooi je harde schijven weg en schaf SSD's aan. Dan is je systeem nog sneller dan dat het nu is. En je kunt kijken naar het overklokken van je geheugen / processor.

en ben slim, houd al je schijven als data schijven, en schaf een stel SSD's aan (wel de juiste ssd aanschaffen) en neem er nog een terabyte schijf bij. ruimte zat + snelheid als je je windows op die SSD's zet.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
maar ssd's zijn weer super duur zeker ?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-12 21:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Spinpoint F3's zijn wel een tikkie sneller dan de F1's. Wellicht dat je die in RAID0 kan plaatsen.

Wat betreft of iets wel / niet sneller is of hoe duur een SSD is: pleeg eigen research. Snuffel bijvoorbeeld Het grote SSD topic ~ Deel 6 eens door en ga op zoek naar benchmarks :)

Verder hebben we ook de Pricewatch, daar kun je prijzen van componenten / SSD's opzoeken.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:38
Hangt ervan af wat je duur vindt.
De nieuwe van Kingston van 40GB, die kost ongeveer 80 euro.
Zet er 2 in RAID0 en je hebt een super snelle schijf, en 80GB is genoeg voor je OS met wat games. Gebruik dan de andere schijfen voor je data en je bent klaar voor 160 euro.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
oke dus in principe als ik een ssd neem gewoon 1 en daar me besturingsysteem op, en dan de rest voor data dan zou het al veel sneller moeten zijn ?

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:38
1 ssd is in principe al voldoende, maar zorg voor genoeg lege ruimte op een ssd. Het is namelijk zo dat een ssd trager wordt naar mate dat ze vol staat.
Meer uitleg:
reviews: Kingston SSDNow V 40GB

Blijf ook zeker weg bij JMicron controllers (vooral de JMF602). Die hebben namelijk een hele slechte random read/write performance. Meer uitleg vind je ook wel in het Grote SSD topic dat hierboven al gelinkt werd.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gelezen, denk dat ik er 2 neem ik raid 0 e dan 1 los in me laptop
kunnen in een laptop acer travelmate gerust 2 schijven worden geplaatst ?
de huidige en een ssd ?

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 16:24:
ik heb het gelezen, denk dat ik er 2 neem ik raid 0 e dan 1 los in me laptop
kunnen in een laptop acer travelmate gerust 2 schijven worden geplaatst ?
de huidige en een ssd ?
Welk type Acer Travelmate? Meestal kan dit niet. Soms kan het wel door de dvd-rom te laten vervallen.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Er is ook een 64GB variant die ook nog eens wat sneller is maar zou niet de Intel chipset hebben las ik ergens?
Iets van een 110 euro dacht ik.

Edit:
pricewatch: Kingston SSDNow V-Series SATA2 2.5 64GB

TRIM functie zal er wel opgezet worden (hopelijk) in de nabije toekomst, want als je performance verlies hebt door te groot % volzet dat is toch te belachelijk voor woorden dat ze daar niks aan zouden doen :)

[ Voor 60% gewijzigd door Graviton12 op 27-12-2009 16:58 ]

Pagina: 1