• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-02 22:00
Ik wil voor mijn kamer een nieuwe tv uitkiezen.
Allereerst mijn budget:
Ik wil een tv, maar ook een xbox360+toebehoren aanschaffen, vandaar dat de tv max +/- 400euro mag kosten.

De situatie op mijn kamer is als volgt:

----- r a a m ------
----- bed ------
-------- t v -----------

De tv staat op ongeveer +/- 2m van mijn bed af. Er komt wel veel licht naar binnen, maar dit kan eventueel met de luxaflex of gordijnen voorkomen worden ;)

De TV maat die in mijn prijsklasse valt is dus 32'', ook is er voor dit bedrag een 37'' plasma te verkrijgen. Door de lichtval en de reflectie dan is dit misschien een onverstandige keuze?

Ik heb al een beetje rondgelezen op het internet en kom tot de volgende tv's:

Hd ready:
pricewatch: Philips 32PFL3404
pricewatch: Philips 32PFL5404H

Plasma
pricewatch: Panasonic Viera TX-P37C10E

Ietwat hoger maar wel full hd:
pricewatch: Philips 32PFL5604

De tv ga ik voornamelijk gebruiken voor gaming, en HD films kijken die ik via mijn laptop door stuur (HDMI out).

Heeft de ''full hd'' meerwaarde op een 32inch tv ivm de andere philips(HD ready)?
Of is de plasma nou wel een verstandigere keuze?

Graag jullie mening hierover.

Cons:::BB4E

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Voor de resolutie berekent vanuit de kijkafstand en het schermdiagonaal hebben ze van die mooie berekeningen als drie maal beelddiagonaal voor een goede kijkafstand. En ook van die leuke grafieken om te laten zien wanneer een bepaalde resolutie zichtbaar en merkbaar is onder bepaalde factoren. Deze grafiek hebben we ook nog.

Op zich zou je met een kijkafstand van twee meter dus genoeg hebben aan een HD ready scherm. Want volgens de grafiek is het dan pas zichtbaar. Echter zijn er mensen die anders beweren en claimen dat het verschil altijd te zien is. Maar goed, dat is aan hen :>

Persoonlijk ga ik liever voor een goede HD ready dan voor een slechte Full HD-er. Dit omdat het type paneel en scherm ook uit maakt voor de beeldkwaliteit. Al is het wel typisch dat de Full HD tv in jouw lijstje qua serie en type hoger is dan de twee andere HD ready Philips tv's.

Je moet je overigens niet blind staren op 1080p aangezien op de meeste XBox hoesjes ook 1080p staat. Er zijn nog maar zeer weinig games die daadwerkelijk (dus native) op 1080p draaien. Zo draait Call of Duty Modern Warfare 2 native op "maar" 600p. Dus 720p en 1080p zijn een upscale.

Waar je naar mijn inziens meer op moet letten zijn dingen als input lag, want dat kan vervelend zijn met gamen. Zo weet ik dat Philips TV's een speciale Spel-mode hebben. Deze zet dan alle beeldverbeteraars uit en zorgt zo voor een reactietijd van maar 2ms. En met die waarde is goed te spelen. Speel je echter met alle software aan dan heb je lag en krijg je last van ghosting op je scherm.

Het enige wat ik er nog aan toe wil voegen is dat je gewoon naar de winkel moet gaan en daar in de praktijk zien hoe een tv presteert als het gaat om dingen als kleurweergave, design, enzovoorts. Want tv's blind op spec kopen is geen goed idee, want dat zegt niets over de beeldkwaliteit en eventuele andere dingen waar je op moet letten. En het is jammer dat je de XBox nog niet hebt, want dan had je die mee kunnen nemen om hem aldaar aan te sluiten. Dan zie je pas goed of een tv een goed type scherm heeft om op te gamen of niet.

Overigens staat er ook wat te lezen in [FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• shameblaster
Daar heb je gelijk ik, ik heb ook liever een goede HD ready tv dan een ''slechte'' full HD tv.
Met oog op de toekomst ( evt andere kamer ) zou een 37inch tv natuurlijk ook mooi zijn.
Enkel lijkt de reflectie mij een groot nadeel, ik heb deze panasonic nog niet in de winkel mogen zien aangezien ze hem niet op voorraad hadden / showroom model ( BCC, Expert)

De xbox kan ik eventueel ook nog in een winkel kopen waar ze ook mijn toekomstige tv kunnen leveren (wie weet kunnen ze een mooi prijsje maken dan)

Morgen ga ik is naar de Mediamarkt en zal ik is kijken wat ze daar hebben staan.

• shameblaster
Vandaag de tv's mogen aanschouwen, maar ze zijn vrijwel allemaal afgevallen :o

Het design stond mij persoonlijk niet aan.
De panasonic hadden ze niet staan helaas, en ook geen vergelijkbaar model.

Welke tv er voor mij uitsprong voornamelijk qua design is de
pricewatch: Philips 32PFL7404H
alleen dan de 7404 niet met de ''h''.
Enig nadeel was de prijs :(

Ik blijf rustig verder kijken maar.