Hi,
Eerste post op dit forum
Hoop dat iemand hier een oplossing heeft want zie geen uitweg meer.
Onlange Upgrade van mijn PC gedaan; nieuwe Mobo, memory, CPU en GPU. Ben ook ineens overgestapt naar Win7. Zelfde PSU, HDD's, opticals en audiokaart.
Intel I7 860
Gigabyte GA-P55A-UD6
Sapphire Radeon HD 5850 1GB
2x 2GB DDR3 Corsair 1333Mhz
Yesico 650W PSU
Aanvankelijk ging alles redelijk goed, maar na twee à drie dagen begon ik de eerste errors te krijgen:
- Meestal gewoon grijs scherm (enkel in Win7) - Pc doet niets meer, hard reset is al wat helpt.
- één enkele keer een freeze
- blue screens in Win7 (zelden, meestal grijs scherm) en ook bij een installatie XP. (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en errorcode 0x000000A...)
Ik heb het volgende al gedaan (Telkens getest met XP installatie en/of gewone handelingen in Win7):
- Drivers Grafische kaart opnieuw geinstalleerd, nieuwe en oudere.
--> grey screens in Win7
- Memtest vanop USB stick (linux)
--> na 11 passes geen error gevonden.
- één Ram uit gehdaald, en dan de andere (dus elke RAm lat afzonderlijk
--> Blue screen Xp-installatie
- Andere PCI-E Videokaart van ATi
--> Blue screen XP installatie EN grijs scherm tijdens surfen in Win7.
- Enkel Basis componenten (Mobo, CPU, één RAM, GPU die op andere PC ZEKER werkt, één HDD)
Verder:
- Alles is getest op 2/3 verschillende harde schijven
- Temperatuur goed in de gaten gehouden met speedfan en andere tools en lijkt mij in orde: bij benchmarks wordt het warmste component 50 à 55°C!
- recentste Bios version (kan niet updaten)
Ander vreemd probleem is dat het moederbord af en toe een kleine beep geeft, maar ik kan de reden echt niet vinden. Is compleet onregelmatig, één enkele korte beep, meestal als hij gewoon niets doet (in idle). Geen enkel visuele hint van wat het zou zijn (op het scherm of op het moederbord)
Wat denken jullie? Alle ideeën zijn welkom!
greetz,
Eerste post op dit forum
Onlange Upgrade van mijn PC gedaan; nieuwe Mobo, memory, CPU en GPU. Ben ook ineens overgestapt naar Win7. Zelfde PSU, HDD's, opticals en audiokaart.
Intel I7 860
Gigabyte GA-P55A-UD6
Sapphire Radeon HD 5850 1GB
2x 2GB DDR3 Corsair 1333Mhz
Yesico 650W PSU
Aanvankelijk ging alles redelijk goed, maar na twee à drie dagen begon ik de eerste errors te krijgen:
- Meestal gewoon grijs scherm (enkel in Win7) - Pc doet niets meer, hard reset is al wat helpt.
- één enkele keer een freeze
- blue screens in Win7 (zelden, meestal grijs scherm) en ook bij een installatie XP. (IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL en errorcode 0x000000A...)
Ik heb het volgende al gedaan (Telkens getest met XP installatie en/of gewone handelingen in Win7):
- Drivers Grafische kaart opnieuw geinstalleerd, nieuwe en oudere.
--> grey screens in Win7
- Memtest vanop USB stick (linux)
--> na 11 passes geen error gevonden.
- één Ram uit gehdaald, en dan de andere (dus elke RAm lat afzonderlijk
- Andere PCI-E Videokaart van ATi
--> Blue screen XP installatie EN grijs scherm tijdens surfen in Win7.
- Enkel Basis componenten (Mobo, CPU, één RAM, GPU die op andere PC ZEKER werkt, één HDD)
Verder:
- Alles is getest op 2/3 verschillende harde schijven
- Temperatuur goed in de gaten gehouden met speedfan en andere tools en lijkt mij in orde: bij benchmarks wordt het warmste component 50 à 55°C!
- recentste Bios version (kan niet updaten)
Ander vreemd probleem is dat het moederbord af en toe een kleine beep geeft, maar ik kan de reden echt niet vinden. Is compleet onregelmatig, één enkele korte beep, meestal als hij gewoon niets doet (in idle). Geen enkel visuele hint van wat het zou zijn (op het scherm of op het moederbord)
Wat denken jullie? Alle ideeën zijn welkom!
greetz,