Het toppunt van de loudness war?

Pagina: 1
Acties:
  • 712 views

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 22:37
Ik zat daarnet het nummer sexy bitch (David Guetta ft. Akon ) en hoorde daar een raar probleem, bij elke bass piek leek het volume even in te zakken. Alsof er een soort "limiter" op zit. Heb toen het nummer maar geladen in audacity, en wat ik daar zag . . . .
Dit is toch niet normaal meer?

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5475/naamlooslq.jpg
(Vergelijk met een ouder nummertje van cluseau)

Ik neem aan dat we nu wel op een toppunt zitten, want dit heeft echt voor niemand en niks zin.

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-01 22:30
Gaat inderdaad nergens meer over, was ook zo met Metallica's Death Magnetic.. Het moet allemaal harder, harder, harder terwijl je ook gewoon je volumeknop wat hoger kunt zetten.. De kwaliteit van zulke nummers wordt er niet beter op zoals je dus zelf al merkte aan die bass. 8)7

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:35

M2M

medicijnman

ik had laatst voor de grap het nummer A change would do you good van sheryl crow ingeladen in audacity. Zowel de originele versie (uit 1996) en de versie op haar greatest hits cd (uit 2003). Wat een WERELD van verschil. de laatste versie was echt enorm opgeblazen, en als je ze achter elkaar hoort dan klinkt het eerste echt stukken beter. Helaas is simpelweg het verlagen van het volume in de laatste versie geen oplossing, want je behoud de pieken in het originele nummer simpelweg niet.

Enkel de studio unmastered recordings kunnen nog gebruikt worden om iets van de schade in te halen, maar volgens mij hebben nog niet genoeg mensen door dat dit een serieus probleem is.

-_-

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:48
Kwaliteit cd's tegenwoordig belabberd

Wordt exact hetzelfde besproken :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Er moet een meervoud zijn bij het herproduceren van een (oude) track op een nieuwe CD.

Onder andere is het digitaal remasteren van tracks 1 van de dingen. Dat dit ten koste gaat van het hele geluid, zal de maker een worst wezen. :z

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het moet niet harder.. het "klootjes volk" wil harder. Dus dat is wat we krijgen.
Hedendaagse CD's worden afgemixt om goed te klinken op auto speakers, omdat de grootste groep via dat soort papieren speakertjes de muziek luistert.

Wij hi-fi liefhebbers zijn een nichemarkt. Al een hele tijd. Het is niet zinnig voor een platenbedrijf om ook nog een hi-fi versie te maken. Daar gaat ontzettend veel tijd in zitten, nog veel meer geld en er worden misschien een paar duizend CD's van verkocht.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:33

RnB

Het grappige is dat ik nergens last van heb met mijn gedownloade muziek. :+
Gebruikte ook een tijdje audacity om muziek te cutten en ik zag altijd een patroon als jouw oude nummer. Niks mis mee dus. :)
spoiler:
Kan je dus liever gratis downloaden, krijg je nog beter geluid ook.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:39
Bonthouse schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:23:
Het is niet zinnig voor een platenbedrijf om ook nog een hi-fi versie te maken. Daar gaat ontzettend veel tijd in zitten, nog veel meer geld en er worden misschien een paar duizend CD's van verkocht.
Mja, maar als ze een nieuwe (Best of/Greatest Hits/whatever) uitbrengen met een zelfde nummer er op als vroeger die toén wel goed klonk en nu niet meer is dat toch iets vaag hè? Zet het er gewoon op zoals het was. Daar bespaar je in feite alleen maar tijd mee ;)

Nickname does not reflect reality

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ja inderdaad, maar al die dingen worden ook nog eens geremastered om op papieren conusjes te worden afgespeeld. Het is echt ontzettend jammer..
Edit: Het lijkt wel alsof ze door een gain optimize presetje heen worden gehaald voor die Best Of CD's..

Maar wat RnB zegt, als je een goede site weet waar je (betaald) van kunt downloaden, kun je nog wel eens hele mooie dingen vinden! Maar voor mij is het leuker om door de CD collectie van m'n vader te spitten.
Vannacht Bobby "Blue" Bland gevonden... Wat klinkt dat goed zeg! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Bonthouse op 26-12-2009 23:42 ]

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-02 22:37
Bonthouse schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 23:23:
Wij hi-fi liefhebbers zijn een nichemarkt. Al een hele tijd. Het is niet zinnig voor een platenbedrijf om ook nog een hi-fi versie te maken. Daar gaat ontzettend veel tijd in zitten, nog veel meer geld en er worden misschien een paar duizend CD's van verkocht.
Enkel de compressie (grotendeels) weglaten maakt het al een stuk beter en bespaard juist werk. Deze versie dan online aanbieden in goed formaat (flac ofzo).

Veel moderne muziek download ik al gratis via limewire, ik ga echt niet betalen voor zo'n pokke opname. Goede opnames koop ik graag op cd.

[ Voor 11% gewijzigd door gastje13 op 26-12-2009 23:42 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

En dat topic heeft TS nu ook reeds gevonden: gastje13 in "Kwaliteit cd's tegenwoordig belabberd"

Deze dan maar sluiten en in Kwaliteit cd's tegenwoordig belabberd gaan we verder :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.