Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
Coehinator schreef op maandag 17 juni 2013 @ 17:05:
Zojuist een bevestiging gekregen van mijn bestelling.

Intel Core i7-4700MQ (6MB Cache, up to 3.4GHz w/ Turbo Boost)
* NVIDIA® GeForce® GTX 765M, 2GB GDDR5 *
17.3 inch (439.42 mm) WLED FHD (1920 x 1080) Anti-Glare Display
Memory : 8GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
750GB 7200RPM SATA 3Gb/s
Slot-Loading 8x SuperMulti Drive (DVD R/RW)
Power Supply : Alienware 180W AC Adapter
8-cell Lithium Ion (86 wHr) Battery
5G WiFi Broadcom 4352 802.11n/ac and Bluetooth 4.0
Operating System : Windows 8 64bit, Dutch

En dit voor een uiteindelijke prijs (shopkorting en epp) van 1474,48 euro.

En nu hopen dat het geen 26-07-2013 word qua levering :+

Edit; Wat me nu opvalt, is dat in deze bevestiging de hardeschijf sata 3gb's is, terwijl in mijn ontvangstbevestiging 6gb's stond 8)7
Was het je nog opgevallen dat als je Windows 8 kiest (Windows 8 64bit , Nederlands [meerprijs] € 0,00) er toch 20,- euro voor wordt gerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-08 08:54

Coehinator

Hocus Pocus!

Waar baseer je dat op?

Oke hier ga ik dell even een mailtje over sturen.

[ Voor 57% gewijzigd door Coehinator op 17-06-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF vraagje.

Heb op 5 juni een M17X besteld. Bij deze laptop heb ik voor een 2GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX660M kaart gekozen. Nu zie ik op de website dat de M17x te bestellen is met een GTX675M kaart zonder extra kosten. Wat is het verschil in prestaties tussen deze twee kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-03 15:08
De GTX 675 is sneller dan GTX 660. Dat is wat ik heb gelezen tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 15:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

De GTX675M is toch wel een stuk beter dan de GTX660M (http://www.game-debate.co...-675m-vs-geforce-gtx-660m). Maar de 660M verbruikt minder energie, wordt minder warm en heeft een nieuwere architectuur.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga een gaming laptop kopen en heb behoorlijk wat gecheckt.

De alienware 17x r4 die nu nog beschikbaar is met de gtx 680m wil ik.
Met kortingen kom ik rond de 1.500 euro zoals al eerder in dit topic aangegeven.

Enige wat me nu nog tegenhoud is de review van anandtech waarin ze stellen dat het geluid tijdens load te luid is:
---
Heat and Noise

Unfortunately, this is where things start to fall apart for the R4. Compared to the cooling system used in ASUS' gaming notebooks, the Alienware M17x R4's age really starts to show. The slightly thicker iBuyPower Valkyrie CZ-17 was able to do an admirable job of cooling the GF114-based GTX 675M while producing a lower pitched noise profile, but the R4 gets obnoxious in a hurry when gaming and in fact even seems to be a bit louder than the R3. The GTX 680M is rated for the same 100W TDP as the outgoing 580M/675M, but TDP ratings can often be deceiving, as the difference between the identically rated i7-2720QM and i7-3720QM can attest.

CPU-only loads don't seem to push the cooling system particularly hard, but that's no surprise. GPU-heavy loads cause the fan to spin up pretty substantially, though, and that can become obnoxious in a hurry. The reality is that other gaming notebooks are handling this aspect of design better these days.
---

Hebben jullie ervaring hiermee, te luid geluid is voor mij een dealbreaker aangezien ik in de woonkamer aan't gamen ben en niet andere mensen met een luid gezoem wil lastig vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Tsja, het gezoem wordt best luid met de 680 in vol gebruik... Als je echt wilt dat anderen er niets van kunnen horen in dezelfde ruimte dan is een gaming laptop sowieso niet echt een aanrader eerlijk gezegd, want de M17x is voor zover ik weet geen uitzondering. De R5 schijnt trouwens een nieuwer/beter koelsysteem te hebben dat als het goed is ook stiller is, misschien is dat dan een betere optie?

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het enige deel van de review waar ik het niet mee eens ben :P . Als je bij reviewsites gaat kijken die de temperatuur gewoon gemeten hebben kom je tot de volgende conclusie:

M17x: 31db idle, 50.3db load, max. 85° CPU, 68° GPU, geen throtteling
clevo: 34db idle, 54.2db load, max. >= 103° CPU, 95° GPU, throtteling
GT70: 37.4db idle, 46.2db load, max temperaturen zinloos om te vermelden vanwege throtteling.

Anandtech maakt de vergelijking met de iBuyPower Valkerye, dat vind ik een slechte keuze. Deze is inderdaad stiller, maar throttlet ook terug, waar anandtech vandaag achter is gekomen: http://www.anandtech.com/...aswell-and-the-gtx-780m/4

Dat de G75 stiller is is logisch. Deze is A) flink duurder en B) bevat een veel zwakkere grafische kaart. Overigens is deze alleen stiller onder load, idle maakt de G75 aardig wat herrie.
The reality is that other gaming notebooks are handling this aspect of design better these days.
Maar dan vraag ik me dus heel erg af welke 'other gaming notebooks' daarmee wordt bedoeld.

Cijfers van notebookcheck afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank voor jullie reactie.

Ik wacht nog heel even de alienware 17 reviews af, als de geluidsproductie aanzienlijk verbeterd ga ik misschien toch voor de nieuwe, alhoewel ik het design minder vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 10:36
WTF...
Dat is om te lachen XD

1 fan met 2 exits om 2 heatsinks te koelen.....
Dan hadden ze alle heatpipes beter aan 1 sink kunnen maken...

Al vind ik wel dat de M17 R4 een iets vriendelijker profiel had kunnen krijgen..
De fan slaat namelijk redelijk snel aan en had misschien 5 graden meer mogen toestaan.
Verwacht niet dat er dan al throtteling op zal treden, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het fan management van de M17x is al redelijik conservatief. Idle is het verreweg de stilste high-performance notebook met als enige uitzondering de precision M6700. Dat is ironisch, dell faalt altijd redelijk hard in het fan management van de meer budget laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Zodra ik mijn r5 heb zal ik een review maken en jullie vragen beantwoorden.
Persoonlijk vind ik t design mooier van de r5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Levert Dell hun producten een beetje snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

shihanjiru schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:33:
Levert Dell hun producten een beetje snel?
Binnen de geschatte levertijd wel ja, maar snel zou ik 2-3 weken niet echt noemen :+ .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Nee precies ik heb namelijk vandaag mijn computer al verkocht en ben nu ja computerloos ahahha -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Oké, mijn Dell ervaring begint al leuk. De windows 8 optie, gaf inderdaad 20 euro meerprijs terwijl er 0 euro stond, dat hebben jullie waarschijnlijk meegekregen. Ik heb hun een mail gestuurd dat dit niet klopte, en dat ik 20 euro teveel heb betaald. Ik krijg een mail terug dat zij dit niet terugvinden in hun systeem, en raad eens. het probleem is nu opgelost. Ik ga hier verder werk van maken, niet om die 20 euro, maar gewoon om het feit dat ik me niet zomaar gewonnen geef.

Aangezien ik gebruik heb gemaakt van de EPP korting, denk ik niet dat ik de basisprijs kan terugrekenen. Wel kom ik tot de conclusie dat ik leveringskosten betaald heb, wat namelijk gratis had moeten zijn.
Dus dan ga ik die maar proberen terug te halen.... jammer dat ze hun fout niet eerlijk toegeven.

Mijn vraag is, of iemand van jullie bewijs heeft, ik ben vergeten toen een filmpje te maken, of screenshots te maken. ze vragen me namelijk om het verder te onderbouwen...

[ Voor 34% gewijzigd door Coehinator op 19-06-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:48
Coehinator schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:09:
Oké, mijn Dell ervaring begint al leuk. De windows 8 optie, gaf inderdaad 20 euro meerprijs terwijl er 0 euro stond, dat hebben jullie waarschijnlijk meegekregen. Ik heb hun een mail gestuurd dat dit niet klopte, en dat ik 20 euro teveel heb betaald. Ik krijg een mail terug dat zij dit niet terugvinden in hun systeem, en raad eens. het probleem is nu opgelost. Ik ga hier verder werk van maken, niet om die 20 euro, maar gewoon om het feit dat ik me niet zomaar gewonnen geef.
Ze hebben het probleem nu verplaatst naar de videokaart upgrade van 765 -> 770 die kost nu 375 ipv de getoonde 350 :D

Maar ik ben zelf nog aan het orienteren naar wat ik precies wil gaan kopen.

Ik zag dat IGN onlangs een review heeft gemaakt over de nieuwe 14":
http://www.ign.com/articl...e-14-gaming-laptop-review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Dit zou je toch haast bedrog noemen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik had dit al eerder in dit topic gemaild, die 20 euro, maargoed.
Die idioten kunnen toch heel snel terug rekenen als je naar de order kijkt dat je 20 euro teveel betaald voor w8.

Ik zou dit ook niet accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

t punt is dat ik die epp korting heb gebruikt, ik kan niet terugrekenen zonder dat te vermelden :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Heren M17x R4 kost nu standaard 1199, dit is echt minder ik kom met mijn configuratie 100 euro goedkoper uit wtf:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je het zegt, gister was de korting nog 200 euro.
Deze is verhoogd naar 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Ja precies, dat gaat toch helemaal nergens meer over.

Ik stuur ze daar over ook net een email. Krijg ik als reply ja we kunnen het wel wijzigen maar de levertijd gaat dan veel langer duren :S Dan moet het hele proces weer opnieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shihanjiru schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:11:
Heren M17x R4 kost nu standaard 1199, dit is echt minder ik kom met mijn configuratie 100 euro goedkoper uit wtf:S
Heb op 5 juni 1299 betaald met een GTX660 kaart, nu dus 1199 met een GTX675 8)7 8)7 8)7

Vraag ook gesteld of dit nog gewijzigd kon worden, maar was inderdaad niet mogelijk zonder dat de order volledig geannuleerd zou worden en de bestelling opnieuw geplaatst.

Gister bericht gehad dat de laptop morgen wordt bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de laptop terugzenden onder de wet koop op afstand, of deze weigeren aan de deur. Ik neem overigens wel aan dat je het 1080p scherm hebt? Aan de prijs te zien lijkt dat namelijk niet zo te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Dan zou ik in jou geval zeker de order cancellen en de overige geld zoals darkstone zeg in het 1080P beeldscherm stoppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 10:38:
Je kan de laptop terugzenden onder de wet koop op afstand, of deze weigeren aan de deur. Ik neem overigens wel aan dat je het 1080p scherm hebt? Aan de prijs te zien lijkt dat namelijk niet zo te zijn..
Heb inderdaad het 1080p scherm, basisprijs was 1299. Weet niet of het de moeite waard is om voor die 100 euro en de betere videokaart de laptop weer terug te sturen...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Ja opzicht krijg je er wel meer voor maar het is uiteindelijk waar je zelf voor kiest natuurlijk heb je lang moeten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 juni besteld en morgen als het goed is binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Uiteindelijk is het je eigen keuze als je geduld heb zou ik het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met de klantenservice van Dell. Ik heb 2 keuzes:

- de helft van het verschil kan ik teruggestort krijgen op mijn rekening, 50 euro dus. Het verschil in grafische kaarten kunnen ze niks aan doen, dit wordt alleen opgelost als ik een gehele nieuwe bestelling plaats;

- laptop terugsturen en nieuwe bestelling plaatsen en dus weer bijna 3 weken wachten....

Nog even in dubio dus :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Enig tijd geleden was mijn Alienware M17x defect. Na meermalen een dag vrij te hebben moeten nemen, omdat Dell langskwam, is de laptop gemaakt. Ze hebben het scherm, de grafische kaart én het moederbord moeten vervangen, maar daarna werkte alles weer goed.

Dat laatste blijkt echter niet helemaal te kloppen. Ik kwam er net achter dat er een en ander met opladen niet goed gaat. Als ik de adapter aansluit, terwijl mijn laptop aanstaat, dan laat deze niet op (en blijft de laptop op de batterij draaien). Het blauwe lichtgevende ringetje achter bij de aansluiting gaat ook uit zodra ik deze aansluit op de laptop. Als ik de adapter aansluit terwijl de laptop uit staat (en vervolgens) opstart, dan gaat het wel goed. Iemand enig idee of ik dit zelf kan oplossen? Of moet ik toch Dell weer gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik zou Dell bellen, want dat lichtje gaat bij mij nooit uit, dus het zal wel iets negatiefs betekenen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga voor de 1e keer een alienware kopen.
Hoe gaat het leveringsproces en wanneer moet ik betalen? Is dat al direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Je moet vooraf betalen of je kan het in termijnen afrekenen. Maar dan kom je een stuk duurder uit. Ik moest zelf het bedrag overmaken naar een bank rekening van dell. Dan duurt het ongeveer 2/3 dagen voor dat ze de betaling goed keuren :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat je betaling is goedgekeurd gaat je laptop/desktop in productie en is het afwachten totdat geleverd wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
En joker blijf je bij je gekochte laptop of wordt het toch een wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 7 werkdagen bedenktijd en mag hem binnen die 7 dagen nog terug sturen. Zodra hij geleverd is ga ik op t gemakje eens kijken of de laptop bevalt en beslis dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Precies beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( argh, nu is de oude niet meer te koop met een 1080 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou snel beslissen als ik jou was, straks zijn ze helemaal niet meer te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijke beslissing dan, voor €1300 een laptop met 900p scherm kopen :'). Neem dan liever een MSI-smaak of 2e-handse alienware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou het mogenlijk zijn om in een AW M17X R4 een 780M te plaatsen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Ik heb de pech gehad om de R4 te bestellen een week voordat de nieuwe modellen uitkwamen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 09:52:
zou het mogenlijk zijn om in een AW M17X R4 een 780M te plaatsen ??
Zeer waarschijnlijk. Er zijn zelfs mensen die een HD 7970m in een M15x hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterICE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 01:42
Heeft iemand ervaring met HDD encryptie op de m17xR4?

De Samsung 840 series Pro heeft hier support voor maar de alienware bios is een gestripte versie zo lijkt het waar je dit niet aan kunt zetten. Ik zou natuurlijk een unlocked bios kunnen downloaden.... http://forum.techinferno....locked-bios-versions.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je niet beter een truecrypt achtige constructie gebruiken?

En werkt dat eigenlijk wel met de 840 pro? Ik dacht de de M500 de eerste drive was die fatsoenlijk hardwarematige encryptie ondersteunde, zie http://www.anandtech.com/...960gb-480gb-240gb-120gb/2. Ik weet niet hoe veilig de oude 'ATA passwords' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
Boempatat schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:26:
Ik heb de pech gehad om de R4 te bestellen een week voordat de nieuwe modellen uitkwamen... 8)7
wat heb je bested?
als je er 1 met een 1080 panel en 7970m heb bested, heb je gewoon mazzel en absoluut niet pech.

ik verkies de r4 boven de r5.. kwa uiterlijk

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik hoor inderdaad veel mensen die het design van de r4 boven de r5 verkiezen.

Persoonlijk vind ik het design van de r5 een stuk "duurder" ogen, met aluminium en die verlichting op de klep, en ook t toetsenbord ziet er strakker uit.
Het enige wat ik niet mooi vind aan de r5, is toch wel de voorkant, de speaker grills. die lopen naar mijn mening de verkeerde schuine kant op

Afbeeldingslocatie: http://img.gawkerassets.com/img/18qfdq9efckempng/original.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is goed nieuws :) !! bestel ik die te zijner tijd liever als de nieuwe R5
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:31:
[...]

Zeer waarschijnlijk. Er zijn zelfs mensen die een HD 7970m in een M15x hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 15:01:
dat is goed nieuws :) !! bestel ik die te zijner tijd liever als de nieuwe R5
[...]
ze gaan de R4 waarschijnlijk niet verkopen met de 780M
Ze verkopen de R4 nu uit, en de R5 word de nieuwe standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt maar ik heb de R4 al dus hoef ter zijne tijd alleen maar de 780 te halen want de R5 vind ik helemaal niks
Coehinator schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:12:
[...]

ze gaan de R4 waarschijnlijk niet verkopen met de 780M
Ze verkopen de R4 nu uit, en de R5 word de nieuwe standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ben ik nou werkelijk de enige die de R5 een mooi apparaat vind? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
aron225 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 14:16:
[...]

wat heb je bested?
als je er 1 met een 1080 panel en 7970m heb bested, heb je gewoon mazzel en absoluut niet pech.

ik verkies de r4 boven de r5.. kwa uiterlijk
Het nieuwe uiterlijk oogt naar mijn mening wat moderner buiten de speakers, die zijn op de r4 dan weer beter. Ik heb de "duurste" versie om het zo te zeggen.. Vind het alleen jammer van de i7 4k die lijkt toch een stuk sneller.. en vond het zonde om zoveel geld voor de 680 neer te tellen terwijl er nu een 780 wordt aangeboden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Coehinator schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 17:51:
Ben ik nou werkelijk de enige die de R5 een mooi apparaat vind? :+
Nee hoor, maar ik zou er mijn R4 niet voor inruilen :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:22:
Makkelijke beslissing dan, voor €1300 een laptop met 900p scherm kopen :'). Neem dan liever een MSI-smaak of 2e-handse alienware.
Hoe zijn de schermen nu? Ben je helemaal tevreden?

Ik vraag het specifiek aan jou wegens jouw kennis en als critici (in de goede zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen objectieve reviews gezien, dus daar kan ik nog niets over zeggen. De kans is wel groot dat het AW 14 scherm erg goed is, gezien het een IPS scherm is van goede resolutie, maar zekerheid is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Bedankt voor je reactie :) Dat word nog even wachten dan. Ik moet sowieso even het nieuwe design goed onder de loep leggen, enerzijds vind ik het helemaal niets maar anderzijds ook weer helemaal geweldig (zoals hierboven iemand zegt, de achterkant is echt strak, de voorkant ziet er wat minder uit met die speakers e.d.).
Ik had met mezelf afgesproken dat ik in juli een nieuwe laptop ging kopen en dat komt nu dichtbij. En aangezien ik nog steeds niet helemaal overtuigd ben van de Y500 en de N56 kijk ik toch nog even verder... En eerlijk: de Alienware blijft altijd nog aantrekken.

De oude 17 inch is vrij goedkoop (~1200) te kopen zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Inquisitor schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:16:
(zoals hierboven iemand zegt, de achterkant is echt strak, de voorkant ziet er wat minder uit met die speakers e.d.).
Nietis. De achterkant is lelijk, de voorkant is mooi strak :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 00:29:
[...]

Nietis. De achterkant is lelijk, de voorkant is mooi strak :Y)
Moet ik toch maar eens goed gaan kijken :p

De "upgrade" van 650M naar 750M maakt dus geen verschil volgens notebookcheck? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een rebrand met iets hogere kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tegenvaller, nog steeds geen denderende prestaties voor de m14x. Maar goed, anderzijds hoef ik dat ook niet perse.

Ik zat wel even leuk samen te stellen op de Dell site en was erg gelukkig van de ongewijzigde prijs, totdat ik besefte... dat deze basisconfig een laag reso scherm had, en dat wil ik natuurlijk niet.
Even jouw sheet erbij gepakt, kom ik dus op 1365 euro uit (of beter gezegd, dat geeft jouw sheet aan), ik weet even niet meer waar ik allemaal die korting vandaan moet plukken maar daar kom ik wel weer achter (even inlezen enzo :) ).

Wat ik wel héél jammer aan de configuratie vind is dat hier geen SSD inzit (of eigenlijk een cachingSSD, want SSD's zijn eenmaal duur). En de optie voor (caching)SSD is ook te duur om aan te vinken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar je op uit komt zonder de epp truuk. Je komt op € 1,428 met 1080p en GTX 765m, die laatste wil je waarschijnlijk wel: in dirt 2 48% sneller dan de GT 750m, in metro last light 75% sneller, in bioshock infinite 72% sneller. Benchmarks van GTX 765m van mogelijk terugklokkende clevo barebone.

Je zou je haast gaan afvragen waarom ze de GT 750m nog aanbieden. Het is wel een flinke bak geld zo. 50% meer dan waarvoor een medestudent een half jaar terug de M14x met i7 heeft aangeschaft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hoe kom je nou uit op 1428 euro? Als ik link naar de 2 optie, 1365 euro, daar een GTX GPU van maak, komt er een bedrag van 1648,99 (zonder korting), -8% epp is toch €1.517?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vergeet de 5.88% shopkorting cashback. Je kan nog een procent extra pakken door in plaats daarvan de mastercard cashback actie te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ah, jij hebt dus alle kortingen er meteen van afgetrokken (waarvan cashback natuurlijk niet in het overzicht verschijnt). €1.428 dus als eindgetal? Dat zijn een hoop knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

zeg hoelang duurt dat eigenlijk met dat shopkorting, ik wacht namelijk al een poosje op de goedkeuring.... hij staat al wel in het lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Laatst online: 23:39
Coehinator schreef op zondag 23 juni 2013 @ 17:20:
zeg hoelang duurt dat eigenlijk met dat shopkorting, ik wacht namelijk al een poosje op de goedkeuring.... hij staat al wel in het lijstje.
Het kan zo een maand duren voordat je het geld kunt innen.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

aha, fijn... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik heb laatst zo'n "flyer" gekregen over de R5's en vanochtend viel me iets op.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ovpgq8PtKIvgaLXw8Ipga9oB/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ja4nAz9zeu7R1rjve0pmBCKQ/thumb.jpg

(Let a.u.b. niet op de kwaliteit van de tekening... was even haast werk (niet dat ik het met paint.net echt heel mooi kan maken....))

Ligt het nu aan mij of hebben ze er echt een alienware hoofd in verstopt XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Neem ik vandaag contact op met Dell omdat mijn order al x aantal dagen op status 3 staat. Krijg ik te horen dat ze momenteel te kort hebben aan 1080P hd schermen en hierdoor de order langer kan duren -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

shihanjiru schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:49:
Neem ik vandaag contact op met Dell omdat mijn order al x aantal dagen op status 3 staat. Krijg ik te horen dat ze momenteel te kort hebben aan 1080P hd schermen en hierdoor de order langer kan duren -.-
Fijn dan.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
shihanjiru schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:49:
Fijn... Heb dan wrs hetzelfde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Bij dell zijn ze volgensmij nooit zo rap.
En mijn r5 staat nogsteeds op 26-07 :+

Oke, zojuist een 3e? bevestiging gehad. Levertijd is nu 8-07,
we komen dichterbij dus. _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Coehinator op 24-06-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Heb mn r4 op 10/06 besteld en staat nog steeds in het 3de stadium.. Lijkt er op dat ze de productie van de R5 voorrang geven. Die van mij staat tevens ook gepland voor 08/07

[ Voor 16% gewijzigd door Boempatat op 24-06-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Die van mij is nog niet in productie hoor. Nogsteeds werk in uitvoering. maar ik verwacht wel dat die binnenkort in productie gaat, anders hadden ze de datum niet zo verkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Ik had die van mij op 18 juni besteld en op de website stond die als verwachte datum 3-07-2013. Kreeg ik op me offerte 18 juli te zien. Meld ik dat aan de verkopen hoor ik van hem dat die veel eerder zou komen ongv 2 weken.

Vandaag kreeg ik te horen dat het dus niet binnen die tijd gaat lukken omdat er niet genoeg aan 1080 schermen zijn. Die verkoop praatjes ook altijd nu zit ik nog langer zonder pc 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Heren wat zeggen jullie alienware m17x r4

I7 up to 3,4ghz
17" 1080p
Gtx680
12 GB ram
500 GB hdd
Etc voor 1725,-

Of onderstaande link ?

http://azerty.nl/winkelma...%5D=1&product%5B7517%5D=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:27
die build kan vele male gebalanceerder dan wat je nu hebt kijk eens op het DAA en de laptop hoe heb je die samengesteld of is dat een makrtplaats model? een gtx680m is namelijk een slome versie van de gtx670 en de gtx770 is dus echt een stuk krachtiger. echter is het voordeel van een laptop de mobiliteit als je die niet tot nauwelijk nodig hebt waarom zou je dan kijken naar zo een oplossing? ik zou zeggen kijk voor een degelijk betere build op het forum en laat de laptop links liggen als het niet perse nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Laptop is zeker handig ik wou geen grote kast enz meer vandaar die build leek me goed maar twijfel nog steed -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1Gigabyte GA-Z87MX-D3H€ 121,-€ 121,-
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 354,50€ 354,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Corsair Obsidian 350D Window€ 91,-€ 91,-
1Dell Ultrasharp U2312HM Zwart€ 175,45€ 175,45
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 81,95€ 81,95
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 35,50€ 35,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 49,99€ 49,99
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 86,95€ 86,95
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.396,09

zo heb je een niet al te grote maar wel degelijke behuizing en goede materialen. voor aardig wat centen minder reken hier nog verzendkosten en installatie kosten bij en je zit op plus minus 1500 euro. maar ik wil nog wel even zeggen dat dit een ervaringstopic is en geen aankooptopic (eigenlijk mag ik niet helpen :P ) ik heb zelf ook mijn alienware laptop en ben er apetrots op! draait super maar ik sleep em eigenlijk te weinig mee heen en weer. als ik kon terugstappen naar desktop zou ik dat eerlijk gezegd niet eens over twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Laatst online: 12-09 17:07
Op marktplaats zijn er wel meer opmerkelijke dingen. Zoals deze persoon die een m11x aanbiedt en claimt dat hij meer dan €2400 ervoor betaald heeft:

http://www.marktplaats.nl...95&previousAction=asqSent

Ik heb vrijwel dezelfde gekocht in juni 2010 (enkel 4GB ipv 8GB) voor minder dan €1100...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhelios
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 11:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

shihanjiru schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:16:
Laptop is zeker handig ik wou geen grote kast enz meer vandaar die build leek me goed maar twijfel nog steed -.-
Waarom dan niet de X51? Om toch maar in AW sfeer te blijven :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shihanjiru
Ja zou eigenlijk wel in de AW sfeer willen blijven maar. De specs die in die computer zitten en wat ik er voor betaal is wel een tikie. Voor wat ik terug krijg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

shihanjiru schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:09:
Ja zou eigenlijk wel in de AW sfeer willen blijven maar. De specs die in die computer zitten en wat ik er voor betaal is wel een tikie. Voor wat ik terug krijg 8)7
In principe is dat verschil minder extreem dan bijvoorbeeld een M17x :+ . Daarbij zullen de kortingsactie's toch ook gelden op de desktops?

Bijvoorbeeld als je alle specs maxed (behalve opslag) krijg je dit:
-i7 4770 (300€)
-GTX670(300€)
-16GB geheugen(100€)
-2TB HDD(100€)
-Toetsenbord, muis en 5.1 speakers(150€)
-Behuizing, moederbord, ODD, voeding, OS(300€)
-Totaal(1250€), bij Dell met alleen epp korting: €1360,21

Zo'n slechte deal is het dus niet volgens mij (en je kunt hem meenemen in je rugzak :D ).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister nog een mx17 met 860m gekocht. Kreeg 300 euro kortig. Actie loopt nog tot de 27e 1209 euro ex btw

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dezelfde wens, totdat de 1080 schermen op waren voor de m17x. Ik neem aan dat je deze nu niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt. kon helaas geen 1080p kiezen. Maar mijn redenatie is dat ik toch geen films op mijn mx17 ga kijken. En voor games is het alleen maar fijn om op 1600x900 te spelen, kost minder gpu power. Een SSD heb ik nog liggen en ram doe ik wel uitbreiden als de prijzen weer dalen van sodims.

Ik heb verder voor windows 8 gekozen omdat ik nog een Win7 licentie ergens heb liggen. Ik denk verder dat ik met windowsblinds een heel stuk in de richting kom van de layout die ik graag wil. en we hebben nog altijd classicshell voor het startmenu. Dus zal ik w7 niet echt missen lijkt me zo.

Ik had eerst voor een asus rog gekeken. Maar de benchmarks waren met een 770m een stuk minder dan een 680m. en daarnaast is bij asus alles op een printplaat gebakken. Niet echt iets voor een tweaker. Ik wil dat ding uit elkaar kunnen slopen als het moet. en de CPU en de GPU kunnen upgraden. En dat gaat niet bij een asus G750. :S

Update:

Dell heeft me gebeld en aan gegeven dat het oude model niet meer te leveren is. ze kwamen met het voorstel om het nieuwe model te leveren met een 765m Ik heb aan gegeven dat ik persé de 680m wilde hebben omdat deze sneller is. Ze gaan me hierover nog terug bellen.

Nu is mijn vraag. Past de 680m in een nieuw model? Lijkt mij dat bijde systemen een MXM slot hebben

Update:
Ik heb inmiddels een mail van dell gekregen dat ze de bestelling niet kunnen leveren. Maar ik heb wel een order bevestiging gekregen en betaald. Mogen ze nu de bestelling van uit hun cancelen? Ze moeten toch een gelijkwaardig product leveren of zie ik dit nu fout.!?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marineII7
als ze niet aan de order kunnen voldoen lijkt me toch dat ze gewoon het geld terugboeken :P lijkt me heeeeeel apart als het dat niet terugbetalen of zelfs een vergelijkbaar systeem te verkopen aangezien het een samengesteld systeem is. ik denk dat je eerder had kunnen zeggen dat je een alienware m17x r5 wilde met gtx780m aangezien dat ook een opgevoerde gtx680m is. wat dus ook wil zeggen dan de gtx680m ook in het nieuwe model past. ik snap je redenatie voor beeldscherm ook niet helemaal ik vind gamen op full hd en 1600x900 wel degelijk een verschil ik zou nu niet meer terugwillen naar een kleinere resolutie dan full hd en voor films juist heb ik dan weer dat alles boven hd ready is al prima. ook is de gtx680m best overkill met een niet full hd scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Laatst online: 12-09 17:07
@DigitalTux: Ik zou zeggen dat je in een goede onderhandelingspositie zit om een systeem met minimaal gelijke specs af te dwingen. Ook ik zou het scherm belangrijk vinden en niet zomaar tevreden zijn met een 1600x900. Ik zou minimaal een nieuw model met 770m en full hd willen als vervangende order.

Dell zou normaal gesproken als laatste optie je geld willen terugboeken: dan verliezen ze de verkoop en maken ze geen winst. Door de situatie moet je dus normaal gesproken je voordeel kunnen doen door hun marge te verkleinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

:F Fijn dit, Dell heeft mijn ordernummer verandert en nu staat shopkorting op afgekeurd. nou er morgen maar weer achteraan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Fannoise van de nieuwe M14 schijnt toch weer 'hevig' te zijn vernam ik van een een forum van Notebookcheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Is het trouwens niet eens tijd voor een ervaringen topic deel 2? de auteur is niet actief meer, en de landing zou wel een beetje geupdate kunnen worden met de nieuwe series en de sheet etc. Als er mensen zijn die het een goed idee vinden, kunnen we misschien met een paar nieuwe auteurs een deel 2 beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Coehinator schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:05:
Is het trouwens niet eens tijd voor een ervaringen topic deel 2? de auteur is niet actief meer, en de landing zou wel een beetje geupdate kunnen worden met de nieuwe series en de sheet etc. Als er mensen zijn die het een goed idee vinden, kunnen we misschien met een paar nieuwe auteurs een deel 2 beginnen!
Daar wordt het inderdaad zo onderhand wel eens tijd voor ja :) .

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik zal even uizoeken of ik een deel 2 kan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:01:

Update:
Ik heb inmiddels een mail van dell gekregen dat ze de bestelling niet kunnen leveren. Maar ik heb wel een order bevestiging gekregen en betaald. Mogen ze nu de bestelling van uit hun cancelen? Ze moeten toch een gelijkwaardig product leveren of zie ik dit nu fout.!?
Beetje laat, maar toch.
Dell heeft een hele leuke AV voor consumenten, vooral als er iets fout gaat bij hun ;)
Het product is in principe jouw eigendom, wanneer hier volledig voor is betaald :)
Zo hebben mensen ook hun XPS 17 met 1TB aan SSD's voor 1500 euro gekocht.

Zij mogen jouw order gewoon niet eenzijdig annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Coehinator schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 16:23:
Ik zal even uizoeken of ik een deel 2 kan starten.
Mooi idee! Ik wil je best helpen als je daar behoefte aan hebt ;)

Even over de M14, ik las net dat de accuduur tussen de 2 en 3 uur ligt... kon de oude m14x niet de 6 uur halen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Deel 2 is gestart, graag verder op Deel 2
Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Dit topic is gesloten.