[Windows 7] Bibliotheken/libraries niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 13:51
Hoi,

Op de computer van mijn ouders werken de Bibliotheken (Libraries) niet goed.

Als ik Explorer open dan start hij in Mijn Documenten i.p.v. in de Bibliotheken (Libraries)-map. De bibliotheken-map verschijnt ook niet in het paneel met snelkoppelingen aan de linkerkant, waar nu dus ook helemaal geen koppelingen naar mijn documenten e.d. staan, ook vervelend. Klik ik rechts op een map dan verschijnt er binnen het submenu "In bibliotheek opnemen" de tekst "Bibliotheken ophalen...", grijs en onselecteerbaar. Ook de "In bibliotheek opnemen"-knop in de balk bovenaan werkt niet.

Echter, als ik via het Start-menu bijv. de Documenten-map open opent hij plotseling wél de Documenten-bibliotheek, en dan staat het ook wél in het paneel. Het blijft staan totdat ik Explorer weer sluit. In bibliotheek opnemen werkt nog steeds niet. Als ik de eigenschappen van een bibliotheek bekijk dan is de optie "Wordt in het navigatiedeelvenster weergegeven" ook grijs en niet selecteerbaar. De vergelijkbare "Show in Navigation Pane"-optie (weet niet hoe die in het Nederlands heet) in het contextmenu is ook niet beschikbaar.

Er is dus zo te zien wel iets goed mis. Geen idee wat ik ermee aan moet, maar wel irritant omdat het hier (dankzij de voorliefde van mijn vader voor partities -een stuk of 12-) juist wel handig zou zijn. Op het systeem staat een vrij nieuwe installatie van de Nederlandse Windows 7 Ultimate x64, volgens mij schoon geïnstalleerd. Op mijn eigen computer thuis waar de Engelse Windows 7 Business x64 op staat werkt het wel gewoon.

Zou het met de Nederlandse versie te maken hebben? Of met Ultimate? Ben er zelf niet in geslaagd een draad op het internet te vinden waar men vergelijkbare problemen met de Engelse versie heeft... In het Nederlands wel, ik denk dat dit gerelateerd is aan het topic [Windows 7] Media bibliotheken niet goed in te stellen. Alhoewel dit over Media Player gaat heeft Stefijn hierin een vergelijkbare ervaring opgeschreven. Toch maar even deze nieuwe draad gemaakt omdat het probleem net wat anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je al geprobeerd de standaard bibliotheken te herstellen? (desnoods eerst de huidige deleten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Trip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-08 07:29
ik heb hetzelfde probleem. hoe kan ik de bibliotheken herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
rechtermuisknop op bibliotheek en dan herstellen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Hier hetzelfde ineens.
R klik en herstellen doet niets, ook niet na herstart
De map is overigens Libraries onder C:\Users\jenaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\
Die map deleten en herstart, noppes.
Deleten en zelf nieuwe maken, noppes....

EDIT: hopelijk heeft deze of gene er wel wat aan , link . Voor mij is het kennelijk noodzaak te wachten op zo een fix-it icoon op MS technet die niet zelden register waarden default zetten.

[ Voor 39% gewijzigd door notsonewbie op 15-03-2010 12:34 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Pagina: 1