[Windows 7] Media bibliotheken niet goed in te stellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Na een upgrade van Vista Ultimate x86 naar Windows 7 heb ik twee problemen. Voor één ervan heb ik net een topic geopend: [Windows 7] Verkenner werkt niet via startmenu
Mijn andere probleem ligt in Windows Media Player/Media Center en de (media)bibliotheken.

In windows media center lijken de instellingen voor de mappen die ik instel voor de mediabibliotheken niet bewaard te blijven, alleen de laatste map die ik toevoeg (bv in de categorie muziek) blijft staan, terwijl de map die daarvoor is toegevoegd in de categorie video's weer 'vergeten' is.
Gevolg is dat ik in Media Center niet mijn video's en afbeeldingen te zien krijg. Wel de muziek overigens.

In windows media player heb ik ook problemen met het beheren van de bibliotheken. Als ik linksboven op de knop organiseren klik, en daarna bibiliotheken beheren, gebeurt er niets als ik klik op muziek, afbeeldingen of video's. Alleen als ik op tv-opnamenbibliotheek klik, krijg ik het scherm te zien waar ik mijn mappen in kan stellen (die zou ik denk ik ook bij de andere opties moeten zien). Als ik kies voor organiseren --> wijzigingen in mediagegevens toepassen, blijft de voortgangsbalk ook gewoon op 0 staan.

Ik heb zelf al diverse keren de bibliotheek opnieuw laten opbouwen, maar dat heeft geen zin (de hele map leeggooien in users/mijn naam/appdata/local/microsft/media player).

Naast de problemen in WMP12 en Media Center, en het andere probleem met windows verkenner (wat heel goed hiermee gerelateerd kan zijn, want volgens mij opent rechterknop op start --> windows verkenner ook de bibliotheken map), gebeurt er ook niets als ik op 'in bibliotheek opnemen' klik bij een willekeurige map.

Al met al lijkt er hier dus sprake van een irritante bug mbt het beheer van de bibliotheken... Rechterknop op een map en dan in het contextmenu kiezen voor "in bibliotheek opnemen" laat een grijs vakje zien met "bibliotheken ophalen..."

Ben benieuwd of iemand hier de gouden tip heeft, maar ik vrees dat het pas opgelost gaat zijn als ik volgende maand een verse installatie doe.

[ Voor 29% gewijzigd door StanTheMan op 28-09-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi, ik heb precies de zelfde problemen en ik kom er ook niet uit ! heb windows 7 ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
ook geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer Windows 7 dan eens vanaf de grond.
Dus op een nieuwe partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
Er zit blijkbaar niets anders op. Toch jammer dat upgraden meestal niet echt vlekkeloos verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem wel vanaf een nieuwe partitie geïnstalleerd en ik heb precies hetzelfde. Geen idee hoe het op te lossen. M'n films krijg ik ingeladen, maar in mijn geval de muziek niet (overigens ook niet als ik mijn mp3 map als enige map aan een mediabibliotheek toevoeg). Lastig.
Daarbij doet ook MTV Overdrive het niet en Yougle werkt ook niet. Eigenlijk verliest MCE zijn gehele functionaliteit bij mij. Helaas.. Draai Ultimate x64 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicy Jurr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10-2020
Gisteren dan eindelijk overgestapt van Vista naar Windows 7. Ziet er goed uit en werkt snel. Alleen zit ik met hetzelfde probleem als StanTheMan beschrijft in de eerste post. Is er inmiddels al een oplossing gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ook ik heb problemen met de bibliotheek bij wordt de helft van mijn albums niet gezien door mediaplayer.
Ik heb al 3 x de hele biliotheek opnieuw laten zoeken met steeds weer andere uitkomsten....

Windows 7 ultimate clean install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeejayKB
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb dit probleem ook; zowel in Media Center als in Media Player kan ik geen netwerklocaties toevoegen aan de Mediabibliotheek. Als in in Media Player klik op 'Mediabibliotheek beheren' gebeurt er gewoon niks. Wel een beetje vreemd... Heeft iemand al een idee?

'Nee' heb je en 'ja' kun je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
DeejayKB schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:30:
Ik heb dit probleem ook; zowel in Media Center als in Media Player kan ik geen netwerklocaties toevoegen aan de Mediabibliotheek. Als in in Media Player klik op 'Mediabibliotheek beheren' gebeurt er gewoon niks. Wel een beetje vreemd... Heeft iemand al een idee?
NOg iemand met dit probleem: ik kan niks toevoegen in MC en MP, alleen de bieb voor TV-opnamen kan ik in beide muteren.

Geen enkele functie m.b.t. bibliotheken werkt, bijv. als je met de rechterknop een map toe wil voegen aan de bibliotheek ("in bibliotheek opnemen"); het blijft allemaal grijs. Ook zie ik de bibliotheken niet in de verkenner-tree

Ook een volledig nieuwe Windows 7 Ultimate installatie. Op een mijn desktop waar ik exact (voor zover ik weet) dezelfde installatie heb gedraaid heb ik dit probleem niet....

Megairritant, want net op mijn HTPC bij de TV kan ik geen media toeveogen...HANDIG :( :(

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 04-12-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Nog 'n probleempje met mediabibliotheken:

In Mediacenter heb ik de map Muziek toegevoegd. Hierin zit de volgende structuur:

Muziek
  • CD-naam
  • Disc 1
  • Disc 2
Ik zou verwachten dat ik in Mediacenter nu 'n map krijg met CD-naam en daarna 2 mappen met Disc 1 en Disc 2.
Echter heeft dat ding 't 'geïndexeerd' en nu staan er ineens 4 mappen. Beide CD's bevatten 12 nummers. Eén map bevat 6 nr's van disc 1, de volgende map bevat de ander 6 nr's, de derde map bevat 11 nr's van disc 2 en als laatste een map met 1 nr. van disc 2.
Vraag is waarom dit gebeurd, onder Vista had ik dat nooit, en hoe ik 't kan oplossen.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
magic_nl schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:11:
Nog 'n probleempje met mediabibliotheken:

In Mediacenter heb ik de map Muziek toegevoegd. Hierin zit de volgende structuur:

Muziek
  • CD-naam
  • Disc 1
  • Disc 2
Ik zou verwachten dat ik in Mediacenter nu 'n map krijg met CD-naam en daarna 2 mappen met Disc 1 en Disc 2.
Echter heeft dat ding 't 'geïndexeerd' en nu staan er ineens 4 mappen. Beide CD's bevatten 12 nummers. Eén map bevat 6 nr's van disc 1, de volgende map bevat de ander 6 nr's, de derde map bevat 11 nr's van disc 2 en als laatste een map met 1 nr. van disc 2.
Vraag is waarom dit gebeurd, onder Vista had ik dat nooit, en hoe ik 't kan oplossen.
Je weet zeker dat alle ID3 Tags wel goed zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:00

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

TheVMaster schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:22:
[...]

Je weet zeker dat alle ID3 Tags wel goed zijn?
Goeie vraag... Dat zal ik 'ns bekijken.

6-12-2009: Artiest-tag's stonden niet gelijk.. Na aanpassing probleem opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door magic_nl op 06-12-2009 13:07 ]

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:58
Misschien iets voor een ander topic? Het is een compleet ander probleem.

Nog even wat gezocht;

http://www.mydigitallife....new-library-in-windows-7/

Hier staat iets in dat een klein beetje helpt, en onderaan staan nog een heleboel links over het werken met de libraries.

Op bovenstaande link staat oa het volgende:
Een van de problemen die ik heb is dat als ik explorer open ik de libraries niet zie links in de tree. Ik ben er mbv deze pagina achter dat ik ze wel zie als ik in het startmenu één van de standaardlibs kies (documenten, muziek, afbeeldingen). Dan zie ik in de tree mijn libs-link en ik zie de mappen die als lib ingesteld staan.
Als ik in DAT venster de eigenschappen van één van die lib-mappen open dan zie ik dit (in NL)

Afbeeldingslocatie: http://www.mydigitallife.info/wp-content/uploads/2009/01/lib03.jpg

Als ik hier mappen toevoeg krijg ik ze wel te zien in de mediabieb van WMP en in MC, maar dat is dan ook de enige plek waar ik de libraries kan muteren!!

Misschien staat in de andere links onderaan die pagina nog meer info in de andere links over het werken met libraries (bijv. het aan of uitzetten van libraries in verkenner, lijkt bij mij dus uit te staan), dus misschein dat een van bovenstaande personen nog ergens een inzicht vandaan haalt.

Het rare is wel dat als ik in MC naar afbeeldingen ga ik onder de kop "mappen" niets zie (er staat gewoon: "er bevinden zich nog geen items in deze ...."), maar wel onder "gemaakt op"...

Moet zeggen dat dit in VIsta "beter" werkte, ondanks dat de opzet met libs niet verkeerd is, maar dit soort problemen heb ik onder Vista nooit gehad. Heb het idee dat MC en WMP niet opdezelfde manier uit de libs putten

(Ik kreeg straks ook even het vermoeden dat deze problemen misschien met indexing te maken hebben, dat staat geloof ik uit op mijn HTPC)

[ Voor 12% gewijzigd door Stefke op 04-12-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grauw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 13:51
Op de computer van mijn ouders heb ik ook dit probleem. Een vrij nieuwe installatie van de Nederlandse Windows 7 Ultimate x64, volgens mij schoon geïnstalleerd. Geen idee wat ik ermee aan moet, maar wel irritant omdat het hier (dankzij de voorliefde van mijn vader voor partities -een stuk of 12-) juist wel handig zou zijn. Op mijn eigen computer thuis waar Engelse Windows 7 Business x64 op staat werkt het wel gewoon.

Nog maar even een omschrijving:

Als ik Explorer open dan start hij in Mijn Documenten i.p.v. in de Bibliotheken (Libraries)-map. De bibliotheken-map verschijnt ook niet in het paneel met snelkoppelingen aan de linkerkant, waar nu dus ook helemaal geen koppelingen naar mijn documenten e.d. staan, ook vervelend. Klik ik rechts op een map dan verschijnt er binnen het submenu "In bibliotheek opnemen" de tekst "Bibliotheken ophalen...", grijs en onselecteerbaar. Ook de "In bibliotheek opnemen"-knop in de balk bovenaan werkt niet.

Echter, als ik via het Start-menu bijv. de Documenten-map open opent hij plotseling wél de Documenten-bibliotheek, en dan staat het ook wél in het paneel. Het blijft staan totdat ik Explorer weer sluit. In bibliotheek opnemen werkt nog steeds niet. Als ik de eigenschappen van een bibliotheek bekijk dan is de optie "Wordt in het navigatiedeelvenster weergegeven" ook grijs en niet selecteerbaar. De vergelijkbare "Show in Navigation Pane"-optie (weet niet hoe die in het Nederlands heet) in het contextmenu is ook niet beschikbaar.

Er is dus zo te zien wel iets goed mis. Zou het met de Nederlandse versie te maken hebben? Of met Ultimate? Iemand een draad gevonden op het internet met vergelijkbare problemen met de Engelse versie?

Edit: heb een nieuw topic gemaakt omdat mijn probleem niet zozeer over Media Player gaat maar meer over de Libraries-functionaliteit in Windows 7 (alhoewel de oorzaak best wel eens hetzelfde zou kunnen zijn): [Windows 7] Bibliotheken/libraries niet zichtbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Grauw op 26-12-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hetzelfde probleem. Muziek en foto's op een NAS, in MS Vista keurig zichtbaar in de MediaCenter, nu in Windows 7 niet meer. De muziek is nog wel af te spelen via explorer, naar betreffende muziek directory en dan 'alles afspelen'.

In de MS Media Player verschijnt onder Andere bibliotheken wel de NAS, maar dan zijn er van de cd's maar een of enkele nummers zichtbaar! Handmatig is er niets toe te voegen: lukt niet omdat de betreffende netwerklocatie niet geindexeerd is, maar deze kan ook niet geindexeerd worden. Ondanks dat MS W7 zegt dat dit moet kunnen.

Het werkte goed in MS Vista! Windows 7 mist hier echt een erg belangrijke functionaliteit. Is er sprake van een bug, of doen we iets fout? Een NAS iets toch niet iets heel nieuws of unieks.

De MediaCenter de bibliotheek laten bijwerken (met verbinding naar de NAS) helpt mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:02:
Handmatig is er niets toe te voegen: lukt niet omdat de betreffende netwerklocatie niet geindexeerd is, maar deze kan ook niet geindexeerd worden. Ondanks dat MS W7 zegt dat dit moet kunnen.

Het werkte goed in MS Vista! Windows 7 mist hier echt een erg belangrijke functionaliteit. Is er sprake van een bug, of doen we iets fout? Een NAS iets toch niet iets heel nieuws of unieks.
Is een designkeuze waar ik ook absoluut niet blij mee ben (al mijn media staan via DFS shares en da's ook niet meer supported), maar ja..
Zodra je een Opensearch compatible index ergens hebt lopen (en dat kan MS Search 4.0 zijn , maar ook iets anders wat compatible is) kun je een share laten indexeren door media player en WMC.
Niet geindexeerd betekent dat die elke keer moet worden bijgewerkt bij het benaderen.

Er is overigens wel een manier om een netwerkshare (zoals die van een NAS) erbij te laten komen, maar dna moet je 'm echt in Media Center zelf toevoegen.
Een share wordt dan wel in de library opgenomen, zij het met de opmerking 'unsupported'.

Er is ook een losse library management tool, waarmee je normaal niet indexeerbare shares kan toevoegen.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 03-01-2010 22:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
alt-92 schreef op zondag 03 januari 2010 @ 22:43:
[...]
Er is ook een losse library management tool, waarmee je normaal niet indexeerbare shares kan toevoegen.
Je bedoelt dit waarschijnlijk?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
interessant om te zien dat er blijkbaar toch veel mensen dit probleem hebben. Ik heb hier niet meer gekeken omdat ik gewoon maar opnieuw heb geïnstalleerd (en vlak daarna trouwens nog een keer vanwege een vaag onoplosbaar netwerkprobleem, m'n Popcorn Hour kon absoluut geen toegang krijgen tot het netwerk).

Sindsdien, dus ergens half oktober, geen problemen meer tegengekomen, maar blijkbaar is er wat dit betreft ook nog niet echt een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Hier hetzelfde ineens.
R klik en herstellen doet niets, ook niet na herstart
De map is overigens Libraries onder C:\Users\jenaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\
Die map deleten en herstart, noppes.
Deleten en zelf nieuwe maken, noppes....

EDIT: hopelijk heeft deze of gene er wel wat aan , link . Voor mij is het kennelijk noodzaak te wachten op zo een fix-it icoon op MS technet die niet zelden register waarden default zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door notsonewbie op 15-03-2010 13:42 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem: Win7 NL op 2 machines (1x x86 en 1x X64). Op beide schoon geinstalleerde machines precies hetzelfde probleem. Op m'n werkstation vind ik het niet ontzettend vervelend omdat ik daar niet zozeer van de bibliotheken gebruik maak, maar in Mediacenter is het een must have feature omdat anders een groot deel van de MC functionaliteit verloren gaat.

Heeft ondertussen iemand hier al een oplossing gevonden ? Het lijkt op een dikke vette bug, maar Win7 bestaat toch al de nodige maanden, je zou verwachten dat het dan eens gefixed is.

En ja, alle updates zijn geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerEdje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-09 18:24
Kijk hier eens, staat een workaround voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zijn de handelingen die de eerder genoemde library tool vóór je doet ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterThePirate
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem.

Ik kan ook geen afspeellijsten meer opslaan met windows 7. Het rare is dat het eerst wel werkte, maar van het ene op het andere moment gaf MP foutmelding
Pagina: 1