Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Diederik Overeem
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14-05 21:40
Okay na lang zoeken vraag ik toch maar om hulp want ik kom er niet meer uit...

Vorige maand heb ik de infrarood ontvanger Philips OVU412000 gekocht. Maar kwam erachter dat deze infrarood ontvanger niet te installeren is op Windows XP. Nu heb ik een russische oplossing gevonden link en volgens mij werkt de infrarood nu.

Maar nu het grote probleem, ik heb een receiver van Onkyo met een mooie afstandsbediening erbij (RC-737M) deze is in te stellen voor een hele hoop tv's, vcr, dvd enz. De complete lijst staat hier PDF Nu gaat de TV perfect aan/uit zappen op de digitale ontvanger van canal digitaal gaat ook super. Maar nu wil ik dus ook MediaPortal gaan bedienen met deze afstandsbediening... Iemand een idee hoe of dit kan en zo ja hoe?

Want nadat ik diverse codes heb geprobeert komt er niets op het beeldscherm. Mediacenter heb ik ingesteld op "Use Microsoft MCE remote or keyboard". Dat leek mij de meest logische keuze omdat de ontvanger ook van Microsoft MCE is.

• Diederik Overeem
Iemand die me hier een schopje in de goede richting kan geven ?

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23:36

Illusion

(the art of)

Zonder er zelf mee gewerkt te hebben zou ik het volgende proberen:
Stel op de afstandsbediening de code PVR/Microsoft Of PVR/Media Center PC in. Beide hebben nr 21972 (blz. 14 van jouw pdf)

Heb je eigenlijk getest of de PC uberhaupt iets van IR ontvangt? Het zou voor het storingszoeken wel zo makkelijk zijn om te weten of het probleem zit in de IR-code die je remote verstuurt, of in de drivers van de ontvanger.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:05

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat betreft de OVU4120 + MediaPortal zie hier : nero355 in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

Hoe je de Onkyo daarmee koppelt geen idee ... kan je hem niet codes laten leren :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Diederik Overeem
Super !! hij doet het :D Als ik de afstandsbediening op PVR/Microsoft instel dan doet 50% van de knoppen het, teminste pas nadat ik de ' handleiding' van nero355 heb gevolgd en uitgevoerd !!

De laatste paar knoppen die moet ik hem leren, maar dat werkt nu wel ! dus over een uurtje draait die voor 100%

Dank U :D

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True