• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11 08:30
Hallo,

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuwe telefoon en overweeg zelfs een overstap naar T-mobile voor een nieuwe Iphone. Nu krijg ik echt wisselende signalen binnen vanuit mijn omgeving. De ene zegt dat het wel te doen is, maar de ander zegt weer dat T-mobile slechte ontvangst geeft in de buurt. Nu heb ik de afgelopen dagen flink op internet gesurft en zie daar ook veel mensen die klachten hebben over T-mobile. Bij deze zoekactie heb ik allereerst een vraag:

* Bij de dekkingskaart geven mensen aan wel GSM te hebben maar geen 3G. Als ik het goed heb is 3G dus toch vooral voor streaming of broadcasting voor Video's? Zegt men hier dan mee dat er bij het gewone bellen geen hinder is, maar bij het bekijken van video's/streams wel?

Als dat waar is, heb ik dan bij het gewone internetten (standaard nieuwssites etc. en het gewone bellen sms'en geen last) of is dat 3G meer dan alleen het bekijken van streams?

* Zijn er verschillende dekkingskaarten voor normaal bellen en internet?

Als dit bij het Iphone forum moet, mijn excuses!
Groeten René

Verwijderd

http://dekkingskaart.t-mobile.nl/coverage/ (Wel met internet explorer bekijken)

Die geeft het dekkingspercentage weer voor bellen, 3G, UMTS enzovoorts.

Persoonlijk niets te klagen over de bereikbaarheid. Sommige dorpen (uithoeken) in NL hebben geen UMTS en zal je phone dan ook overschakelen naar 3G. Opzich is 3G ook al voldoende voor een beetje fatsoenlijk mobiel streaming.

Ik ben al 5+ jaar vaste klant bij t-mobile, op de belstatus na eigenlijk niet veel te klagen.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:51
Geloof de dekkingskaart alsjeblieft niet. Met hun reclame geven ze aan dat je ver buiten de kust nog bereik hebt, maar in een stad als Tilburg kan je netwerk nog wel eens wegvallen. Laat me het niet hebben over Zeeland.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-11 17:52
Ik heb zelf ook een Iphone 3G met T-mobile gehad in regio Amsterdam. En ik had vaak last van gesprekken die zomaar wegvallen of de Iphone zei geen verbinding. Maar toen ik mijn Iphone had in gewisseld voor een blackberry bold waren alle deze problemen verleden tijd. Wat ik wel merkwaardig vond is dat mijn Iphone met vodafone chipkaart wel gewoon volle bereik had en 3G verbinding. Volgens mij ligt het niet aan het netwerk van T-mo maar aan de combinatie T-mobile en Iphone. Heb geen idee waar dit aan ligt misschien wel de frequenties van de t-mo netwerk ofzo. Maar als je vaak moet bellen en altijd bereikbaar moet zijn zou ik geen Iphone neem inclusief T-mo want, je weet niet wat je te wachten staat. Soms heb je volle bereik en de andere keer is het 10x keer niks.

• Patavorene
Ik woon in een landelijk gebied tussen twee steden in. Het gaat er mij gewoon puur om dat ik goed kan bellen en sms'en zonder problemen en dat ik niet steeds naar buiten moet om dat te doen (zoals ik sommige mensen al heb horen zeggen). Op internet gebruik ik alleen maar mijn e-mail en wat nieuw sites / sport sites als ik iets moet opzoeken bijvoorbeeld, niet abnormaal veel.

Ook heb ik gelezen dat er wel een duidelijkere kaart bestaat van de dekkings van T-mobile, alleen deze kan ik niet vinden. De kaart van de 2e post geeft aan dat UMTS, redelijke bereik heeft buitenshuis (2e optie dus).
GSM geeft aan goed buiten en in auto/trein..Mocht deze kaart dan ook nog eens optimistisch zijn zoals bij de iphoneclub staat aangegeven dan lijkt me het niet echt een aanradar zo te zien?

[ Voor 22% gewijzigd door Patavorene op 25-12-2009 01:28 ]

• Patavorene
.

[ Voor 99% gewijzigd door Patavorene op 25-12-2009 01:29 . Reden: Staat al in vorig bericht nu ]

• BlacKstaR-
Wil je per se een Iphone, ik zou andere opties bekijken voordat je zeker weet dat je voor de Iphone gaat. Misschien de t-mo G2 (HTC Hero). Dan weet je zeker dat je gewoon goed bereik hebt, en een leuke telefoon die goedkoper is met gratis google navigatie.

Welk toestel heb je nu eigelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door BlacKstaR- op 25-12-2009 01:35 . Reden: toevoeging ]

• Patavorene
BlacKstaR- schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 01:33:
Wil je per se een Iphone, ik zou andere opties bekijken voordat je zeker weet dat je voor de Iphone gaat. Misschien de t-mo G2 (HTC Hero). Dan weet je zeker dat je gewoon goed bereik hebt, en een leuke telefoon die goedkoper is met gratis google navigatie.

Welk toestel heb je nu eigelijk?
Ik heb zitten twijfelen tussen drie telefoons en elke telefoon heeft wel wat.

Nokia N900: Zwaar blok, waar ik op dit moment juist zo'n hekel aan heb met mijn Nokia N95, daarnaast is Maemo nog niet echt door veel andere telefoons in gebruik en dus verwacht ik een kleine community.. Dus de dikte, het gewicht en de geringe community valt deze als eerst af.

HTC HD2: Naast de levertijd problemen zie ik ook veel mensen hier in de ervaringentopics die ook wat mankementen aan die telefoon zien. Toch leek mij dit de beste optie, maar door de problemen met het leveren heb ik nog niets vast laten zetten.

Op basis van een leuke mooie telefoon met genoeg ondersteuning kom ik gewoon uit op een Iphone. Dan weet ik tenminste wat ik kan verwachten. Helaas is hier dus het nadeel T-Mobile van. 600 euro neertellen voor een losse telefoon is ook geen optie.

Kortom ik kom er eigenlijk niet uit. Misschien dan toch maar wachten tot januari/februari 2010 misschien dat er in die tijd leuke nieuwe telefoons uit komen die aan mijn wensen kunnen voldoen??? Iemand al geruchten en releasedatums van soortgelijke smartphones?

[ Voor 6% gewijzigd door Patavorene op 25-12-2009 01:40 ]

• BlacKstaR-
ik zou wachten op de google phone. Genoeg topics op tweakers GoT te vinden.

Volgens de media is dit de telefoon van 2010. Hij zou in jan/feb in nederland moeten worden verkocht volgens verschillende bronnen. En dat is 100% een betere aankoop dan een overpriced iphone 3gs. Dus het wachten wordt dan zeker niet voor niks.

Geduld is een schone zaak!

http://www.engadget.com/2...ne-photos-android-2-1-on/
(info over google phone)

[ Voor 19% gewijzigd door BlacKstaR- op 25-12-2009 01:52 . Reden: link ]

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Ik zit ook al jaren bij T-mobile (begonnen toen het nog BEN was) en ik ga van de week mijn abo oversluiten. Dit heeft meerdere redenen:

1. Ik reis elke dag met de trein van Rotterdam naar Utrecht en elke dag klapt mijn verbinding tussen Gouda en Woerden eruit. Zeer irritant, ondanks dat het maar een klein stukje is.
2. Snelheid van mobiel internet is dramatisch, ik heb dan geen Iphone (het internet daarbij is een stuk sneller, eerlijk is eerlijk) maar ik heb de snelste gewone bundel (15 euro per maand) en als ik dat vergelijk met Vodafoons 10 euro bundel begrijp ik niet waarom ik hier uberhaupt geld voor neerleg.
3. Bereikbaarheid bij evenementen is verschrikkelijk, ik heb het idee dat wanneer er veel mensen op dezelfde plek zijn het netwerk overbelast raakt en je gewoon niet meer kan bellen, smsen of gebeld worden. Dit is bijvoorbeeld zo bij concerten, grote feesten en voetbalwedstrijden.

4. (eigenlijk niet belangrijk, maar ik noem hem toch) Mijn abo loopt op 10 februari af, ik ben al +- 10 jaar klant, heb de laatste jaren belbundels van 1000 minuten plus sms en internet, en zit gemiddeld 2 keer per maand in het buitenland. Dit alles geeft een rekening van rond de 150 euro ex btw in de maand. Dan zou je toch verwachten dat ze op z'n minst even bellen of ik misschien wil verlengen met een leuke aanbieding? Echter heeft T-mobile blijkbaar zoveel klanten dat ik nog niets van ze gehoord heb.

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik heb sinds kort een iPhone icm T-mobile. Heb tot nu toe niets te klagen over de dekking van T-mobile. Het enige waar ik nog geen bereik heb gehad is in het UMC Utrecht. Dit is niet altijd handig aangezien ik daar op school zit, maar het houd me ook wel aan mijn schoolwerk :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 18:45
10 juli switch ik met mn iPhone naar Vodafone, het bereik van T-Mobile's 3G is ronduit slecht te noemen. Tussen Den Helder - Alkmaar klapt 3G er constant uit, heel af en toe ook de hele verbinding. Daarnaast heb ik in half Den Helder geen 3G.

Ik hoop dat dit met Vodafone beter wordt, ik hoor veel positieve verhalen maar ook het SuperSim is een 2 jarig abo. Met dat laatste ben ik eigenlijk niet zo blij...

[edit]
Dit even los van het feit dat ik furieus ben op T-Mobile. 20x fuckups, iPhone bij omruilen 4 weken kwijt zijn, omruil ook niet goed, weer 8 weken verder.

Dingen in rekeningen brengen die onder een T-Mobile Family abo vallen.

Niet happy met die lui!

[ Voor 24% gewijzigd door FailFr8er op 04-01-2010 18:10 ]

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
@ Red Nalie, let wel op dat je bij die supersim van vodafone opeens per minuut betaald ipv per seconde. Dit kan je uiteindelijk een hoop geld kosten.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-11 18:45
Ganymedus schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 00:04:
@ Red Nalie, let wel op dat je bij die supersim van vodafone opeens per minuut betaald ipv per seconde. Dit kan je uiteindelijk een hoop geld kosten.
Alles is voor mij op dit moment beter dan T-Mobile met de historie die ik met ze heb. Ik zie overigens bij Vodafone niet bij het abo staan dat je per minuut betaald, waar heb je die info vandaan als ik vragen mag (wel belangrijk namelijk).

Verwijderd

Ik woon in Adam oost vlakbij het centrum maar hier heb ik vaak zelfs geen 3g. Vandaag ff tetheren voor school dingen opzoeken maar pagina's laden duurt gewoon eeuwen omdat 3g de hele tijd weg valt.

Geen t-mobile nemen, is kut.

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-11 17:36

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Kijk het kan veel beter. Kijk Vodafone en KPN! Maar ik heb zelf T-Mobile en ben niet super blij maar ook niet echt ontevreden.. ;)

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:28
http://gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=nl&net=t3

bekijk die dekkingskaart maar eens... Al het gele in de kaart is 3G dekking. Zoals je kunt zien is dat dus heel erg weinig

• Wombat13
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:28
Kalua schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:31:
http://gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=nl&net=t3

bekijk die dekkingskaart maar eens... Al het gele in de kaart is 3G dekking. Zoals je kunt zien is dat dus heel erg weinig
En dan is de dekking van Vodafone (vooral in t oosten van t land) ook niet om over naar huis te schrijven.. :+
http://gsmworld.com/cgi-bin/ni_map.pl?cc=nl&net=l3

[ Voor 6% gewijzigd door Wombat13 op 06-01-2010 17:43 ]

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:21
Ik zou je niet te blindstaren op die kaart, ik zie al meerdere plekken (o.a. in de omgeving Wolvega) waar zeker wel 3G bereik is met T-Mobile terwijl dit er niet op staat. Dit is sowieso al zo sinds augustus. Ook in Heerenveen en Drachten heb ik gewoon 3G dekking... Helaas vindt T-Mobile het dus kennelijk niet interessant om die kaart up-to-date te houden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:40

DefLite

Why so serious?

Veel mensen in mijn omgeving zijn/waren nogal negatief over T-Mobile....totdat ik de enige was die met oud en nieuw wel kon bellen/sms/gebeld worden =)
Qua dekking(woon in Groningen) niks te klagen, alleen als ik van Duitsland over de grens naar NL ga wil de dekking wel eens weg vallen(geen idee of dit met andere providers ook zo is of dat het aan de trein ligt).
Als ik een Iphone zou willen zou ik T-Mobile absoluut geen nadeel noemen.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 17:50
Little_captain schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 17:52:
Veel mensen in mijn omgeving zijn/waren nogal negatief over T-Mobile....totdat ik de enige was die met oud en nieuw wel kon bellen/sms/gebeld worden =)
Qua dekking(woon in Groningen) niks te klagen, alleen als ik van Duitsland over de grens naar NL ga wil de dekking wel eens weg vallen(geen idee of dit met andere providers ook zo is of dat het aan de trein ligt).
Als ik een Iphone zou willen zou ik T-Mobile absoluut geen nadeel noemen.
Bellen bij oud en nieuw.. daar heb je dan veel aan als de anderen een andere provider hebben .. ;)

Mijn ervaring met Tmobile is ronduit kut. Ik ben met mijn huidige telefoon overgestapt (ik koop ze altijd los en neem er simonly bij) van vodafone naar Tmobile. Het bereik is kut op reis. In de trein van Delft -> Den Haag val ik uit. Van Den haag -> Utrecht idem en internet is SLOOOOOM ter illustratie: het duurt soms 1,5 minuut om nu.nl te laden. Dat is gewoon niet acceptabel.
Bij vodafone hadden ze iig een stuk beter internet en het bellen viel zelden tot nooit uit (het zal wel eens gebeurt zijn maar niet dat ik mij herinner) Bij Tmobile in iedergeval wekelijks!

Daarnaast probeerde tmobile mij nog een poot uit te draaien door bij een 2 jarig abbo '100% korting' op de internet+ bundel te bieden. Best nette aanbieding, stukje goedkoper dan vodafone en dus uiteindelijk reden van overstap. Helaas viel de rekening ineens richting de 40e uit (had 11 moeten zijn ivm korting internetbundel die niet werd gegeven) en na twee/drie maanden nog steeds. Daar over gebeld: 'geen probleem meneer, we regelen het, u heeft gelijk'. Ik blij. Helaas onterecht want na een dag werd ik gebeld dat ik geen gelijk had: 'het is relax nogwat simonly meneer, die korting geldt voor relax nogwat' 'Ja, en?' 'Nou, dat is niet het zelfde, dus geen korting voor u'. Met andere woorden: stik er maar in.
Uiteindelijk een aardige brief geschreven met alle contracten en rekening als bijlage en nog gelijk gekregen. Ze boden het notabene aan op mijn definitieve bestelling. Korting op bij twee jaar internet maar wel als je een ander abonnement neemt, wat dan dus helemaal niet meer kan. Nja, nu wel gelijk gekregen en ik bel goedkoop maar ik heb ik er veel tijd in moeten steken. En had ik al gezegd dat het bereik kut is? :p

Niet doen dus, d'r zijn een stuk nettere providers voor een paar euro meer.

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-10 19:52
Ik heb zelf nog nooit ellende ondervonden met T-Mobile.
en ga van Hi terug porteren naar T-Mobile. aangezien die data limiet van hi echt te belachelijk is.
en misschien neem ik er wel een iphone bij :D

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:53

Apie!

Newer, better & confusinger

Ik heb bij t-mob een klacht ingediend over de slechte G/3G/H ontvangst bij mij thuis terwijl er volgens de dekkingskaart binnenshuis ook 3G moet zijn.
Krijg ik terug: u kunt contract ontbinden of 4 maanden 50% korting op abo. M'n contract loop net een maand dus dan zou ik nog bijna een jaar met slechte dekking zitten. Ja, of contract ontbinden, telefoon terugsturen en een nieuwe afsluiten Pffft. lekkere service T-mobile...

Wat ik ook ga doen, mijn volgende abo wordt iig geen T-mobile.

* Apie! gaat even aanbiedingen van andere providers checken ;(

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Bierbroeder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:02
Ik kan een vriend regelmatig niet bereiken die een iPhone (T-Mobile) heeft.
En als ik zijn vriendin (Hi) bel die er naast zit lukt het wel.

Dit is dan wel in Leusden maar toch.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:29

dodo79

witte dikke tonnie

Ik heb ook eens een klacht ingediend bij T-mobile wat betreft de 3G dekking.
Ik werd netjes teruggebeld door een van de medewerkers om het probleem te bespreken.

Het probleem was dat ik thuis geen 3G signaal had, maar de beste man vertelde mij dat thuisdekking gegarandeerd word door tmobile.
Hij zou een call aanmaken voor dit probleem, en warempel......
Een week later vol 3g bereik thuis, probleem opgelost.

Dus in tegenstelling tot andere die ik in dit topic zie was het prima geregeld.

omdat het kan!

• Apie!

Apie!

@dodo79: ik had dus hetzelfde probleem, maar bij mij skippen ze meteen door naar ontbinden of 4 maanden korting :)

Ik heb zelf eens een programma laten draaien die laat zien aan welke mast je hangt en hoe de verbinding is en hij switcht ie om de haverklap en connect met 7 verschillende masten op verschillende afstanden, dichtbij en belachelijk ver weg. Af en toe is er ook helemaal geen verbinding.
Ik ga vanavond even met de vodafone sim van m'n vriendin kijken hoe dat gaat. Misschien ligt het wel gewoon aan m'n Hero?

Blown past falling sands

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Apie! schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:21:
@dodo79: ik had dus hetzelfde probleem, maar bij mij skippen ze meteen door naar ontbinden of 4 maanden korting :)

Ik heb zelf eens een programma laten draaien die laat zien aan welke mast je hangt en hoe de verbinding is en hij switcht ie om de haverklap en connect met 7 verschillende masten op verschillende afstanden, dichtbij en belachelijk ver weg. Af en toe is er ook helemaal geen verbinding.
Ik ga vanavond even met de vodafone sim van m'n vriendin kijken hoe dat gaat. Misschien ligt het wel gewoon aan m'n Hero?
Ik ben benieuwd naar dat programma! Linkje?

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, t-mobile heeft inderdaad geen super-dekking. Maar het hangt ook heel sterk van je telefoon af. De iPhone is gewoon een brakke telefoon wat de antenne betreft. Een Omnia van Samsung heeft een beter antenne, en dat merk je. Ik kan regelmatig thuis geen 3g krijgen, m'n vrouw heeft continu 3g verbinding.
Maar over het algemeen moet ik zeggen dat ik minder klachten heb over t-mobile dan over andere providers (vodafone die rekeningen met een vork schrijft, telfort die spookjes als factuurschrijvers heeft, etc).

Copy.com

• Apie!

Apie!

wvkreg schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:30:
[...]

Ik ben benieuwd naar dat programma! Linkje?
Het heet Antennas en is in de Android Market te vinden, maarja werkt alleen als je telefoon op Android draait dus :)

Blown past falling sands

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd steeds meer van een slechte verbinding vooral in Rotterdam centrum. Als ik in de stad (010) ben en mijn vriendin (vodaphone abbo) belt mij, dan krijgt ze mijn voicemail terwijl de telefoon gewoon aanstaat.

Vorige keer stuurde ze een sms en die kwam pas na 10 minuten aan.

Een weekje later wilde ik iemand in het centrum bellen, na 20 seconden dacht ik dat mijn telefoon het niet deed en wilde ik weer gaan bellen toen bleek dus dat hij net voor de eerste keer overging. (supertraag dus)

Hierdoor komt het:
http://www.onemorething.n...lariteit-iphone-niet-aan/

Burp

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Oude topics kicken is niet zo handig. Verder kun je met problemen met T-Mobile hier je ervaringen posten: Heb jij problemen met je T-Mobile verbinding?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.