Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Topicstarter
Op de redactie krijgen we de laatste tijd berichten binnen van T-Mobile gebruikers die problemen ondervinden met bellen en internetten. Om een duidelijker beeld te krijgen van de omvang van deze problemen, zouden wij het op prijs stellen als mensen die een T-Mobile abonnement hebben onderstaande vragen zouden willen beantwoorden.

1) In welke stad woon je?
2) Welke telefoon gebruik je? (merk&type)
3) Heb je problemen op één van de volgende gebieden? Zoja, omschrijf dan alsjeblieft duidelijk wat de problemen inhouden

-Bellen
-Gebeld worden
-Internetten
-SMS'en

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51

Nakebod

Nope.

1) Nijmegen E.O.
2) HTC Desire
3) Internetten (Bellen/Gebeld worden en SMSen gebeurd sporadisch hier :+)
4) Web 'n Walk Standard (Lijkt me ook wel relevant?)

Vaak wel een 3G icoon, geen verbinding mogelijk met internet.
Meestal helpt het switchen naar airplane mode en terug, dan lijkt hij een nieuwe connectie op te zetten. De afgelopen paar weken ook wel eens totaal geen verbinding gehad, ook niet na het opnieuw starten van de telefoon. Na 15-30 minuten ofzo werkt het ineens wel.

Editje: Ik gebruik het Android programma Antenna's, en bijna overal geeft hij "3G support is very limited". Durf niet te zeggen of hij dat ook aangeeft als er geen verbinding mogelijk is, moet ik eens testen als ik het weer heb.

Late edit: Misschien ook wel interessant om te melden: De laatste keer dat ik HSDPA had (Zowel met mijn HTC Diamond als HTC Desire) is denk ik zo een 1.5 jaar geleden, daarna nooit meer gezien hier.

[ Voor 31% gewijzigd door Nakebod op 27-05-2010 23:30 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
1) Rdam
2) touch diamond 2
3) sms / bellen

onderstaand de omschrijving:
Ik heb de laatste tijd steeds meer van een slechte verbinding vooral in Rotterdam centrum. Als ik in de stad (010) ben en mijn vriendin (vodafone abbo) belt mij, dan krijgt ze mijn voicemail terwijl de telefoon gewoon aanstaat.

Vorige keer stuurde ze een sms en die kwam pas na 10 minuten aan.

Een weekje later wilde ik iemand in het centrum bellen, na 20 seconden dacht ik dat mijn telefoon het niet deed en wilde ik weer gaan bellen toen bleek dus dat hij net voor de eerste keer overging. (supertraag dus)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:12
WoutF schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:57:
Op de redactie krijgen we de laatste tijd berichten binnen van T-Mobile gebruikers die problemen ondervinden met bellen en internetten. Om een duidelijker beeld te krijgen van de omvang van deze problemen, zouden wij het op prijs stellen als mensen die een T-Mobile abonnement hebben onderstaande vragen zouden willen beantwoorden.

3) Heb je problemen op één van de volgende gebieden? Zoja, omschrijf dan alsjeblieft duidelijk wat de problemen inhouden

-Bellen
-Gebeld worden
-Internetten
-SMS'en

-Leiden & Amersfoort
-HTC HD2, standaard ROM zonder aanvullingen.

Vaak dan ben ik niet bereikbaar, bellers gaan direct naar voicemail. Dan krijg ik een paar uur later opeens een lading 'gemist gesprek, u heeft een voicemail bericht' SMSsen. Dat overkomt me zowel in Leiden als op mijn werkplek in Amersfoort. Afgelopen dinsdag nog in Amersfoort, om een uur of 11 iemand gebeld en tot 15.30 niet bereikbaar geweest. Heel erg storend.

Ook heb ik vaak bij data gebruik dat het toestel de hele tijd switcht tussen 3G en HSPDA met als gevolg dat ik gewoonweg geen verbinding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 16:18
1) Rdam
2) touch diamond 2
3) Internet

Alleen op GPRS echt werkbaar, anders continu timeouts

_/\_/\_/\__/\___/\___________"Braindead, now it's real"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-09 09:42

renedepe

wheeeeelp!!!

1: Wonen in Alphen a/d Rijn, werken in Zoeterwoude
2: Iphone 3GS
3:
Bellen: Gesprekken opbouwen en behouden gaat moeizaam. Delen vallen weg of hele verbinding mislukt.
Gebeld worden: Zal eens letten of er een verschil is met zelf bellen.
Internetten: Verschrikkelijk! 3G verbinding valt continue weg en schakelt terug naar GPRS. Soms is er wel 3G maar kan er alsnog niets geopend worden. Internetten is momenteel gewoon verschrikkelijk onstabiel.
SMS: Nog niets gemerkt met SMSen maar dat doe ik niet zo vaak.

Mijn vriendin heeft het ook. Hopelijk kan T-mobile hier nu eens wat aan gaan doen.

[ Voor 25% gewijzigd door renedepe op 27-05-2010 14:37 ]

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Maastricht
2) Samsung F480 (verschillende types geprobeerd)
3) Probleem is dat de telefoon vol bereik aangeeft. Echter vaak ben ik niet bereikbaar. Dit merk je doordat je zelf opeens niet kunt bellen, maar hoe lang je dan al niet bereikbaar bent geweest is maar de vraag. Een reboot vd telefoon lost meestal het probleem op. Soms ook vanzelf weer bereik zonder reboot. Dan krijg je een rits sms'jes waar je gemiste oproepen in staan of daadwerkelijk gemiste sms'jes. Enkel bellen, gebeld worden en sms'en dus, internet heb ik vooralsnog niet. Lijkt op een overbelast netwerk, binnenshuis en waar veel mensen zijn, lijkt het probleem vaker voor te komen. Als je telefoon het nu nog aangaf middels bereik, was totdaarentoe, maar dit is gewoon heel vervelend. Echt controleren kun je dus ook niet, het kan voorkomen dat je een half uur niet bereikbaar bent, maar niet gebeld wordt. Hierna doet ie het wel weer, maar heb je er (deze keer gelukkig) niets van gemerkt. Ik bel echter echt niet super veel volgens mij en wordt ook niet super veel gebeld en nog mis ik vaker oproepen. Dat het dus vaak voorkomt is voor mij duidelijk.
4) Probleem speelt sinds een jaar, vind het erg zonde van mijn jaarcontract, t-mobile doet niets nuttigs met mijn klachten, nieuwe simkaart hielp niet. Moet weer maar eens langsgaan of ze iets voor me kunnen betekenen, anders stap ik ondanks de klantenkorting gewoon over naar een nieuwe provider na 10 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
1) Gorinchem (0183)
2) iPhone 3GS (dutch version)
3) Internetten 3G (GPRS werkt super traag ook al is het sloom internet) - Bellen en SMS af en toe niet altijd.
4) Web 'n Walk Standard (standaard internet in de standaard i-150 abo)
:O :O

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wii4all schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:18:
1) Rdam
2) touch diamond 2
3) sms / bellen

onderstaand de omschrijving:
Ik heb de laatste tijd steeds meer van een slechte verbinding vooral in Rotterdam centrum. Als ik in de stad (010) ben en mijn vriendin (vodafone abbo) belt mij, dan krijgt ze mijn voicemail terwijl de telefoon gewoon aanstaat.

Vorige keer stuurde ze een sms en die kwam pas na 10 minuten aan.

Een weekje later wilde ik iemand in het centrum bellen, na 20 seconden dacht ik dat mijn telefoon het niet deed en wilde ik weer gaan bellen toen bleek dus dat hij net voor de eerste keer overging. (supertraag dus)
Precies hetzelfde hier, ook Rdam alleen dan met een HTC Desire.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWSnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06 15:18
1) Eindhoven
2) HTC HD2
3) Bellen/gebeld worden: soms geen oproep-toon, en zodra opgepakt wordt ook nog steeds geen geluid. Mogelijk telefoon-probleem.

Verder is alles goed :)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
1) Hattem
2) HTC HD2
3)
Bellen: Slecht bereik tot helemaal niet (voornamelijk in huis, maar ook buiten huis)
WnW: Slecht tot helemaal geen bereik, als er bereik is, is het erg traag (GPRS, 3G valt niet te ontvangen
in Hattem heb ik het gevoel)

Bij volop bereik soms nog geen toegang tot het internet.

[ Voor 10% gewijzigd door Turbo_boy op 27-05-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb Ben, dat is ook het T-Mobile netwerk met de bijbehorende problemen. Als dat niet mag dan vergeet mijn post maar :)

Breda (maar ik heb de problemen ook in Tilburg, in Gilze Rijen heb ik andere problemen. Daar is het gewoon een slechte dekking binnenshuis waardoor er continu opnieuw gezocht wordt naar het netwerk en ik ook niet/slecht bereikbaar ben)

HTC S740 (Rose)

-Bellen
Ja, ik heb regelmatig geen service, of mijn simkaart wordt niet geregistreerd of mijn telefoon denkt dat hij service heeft maar dit is niet het geval. Ik moet de telefoon herstarten om te kunnen bellen.

-Gebeld worden
Als ik niet kan bellen, kan ik ook niet gebeld worden. Rot omdat het zo vaak voor komt en je continu moet testen of je nog wel bereikbaar bent. Soms komt het uit zichzelf terug maar vaak moet ik mijn telefoon herstarten. Ik krijg ook voicemails na een halve dag van gemiste gesprekken terwijl mijn telefoon continu aan heeft gestaan.

-Internetten
Gebruik ik niet.

-SMS'en
Hetzelfde als met bellen en gebeld worden.

Ik belde trouwens altijd op GSM omdat mijn accu dan langer mee gaat. Dit heb ik nu op 3G gezet om te kijken of dit verschil maakt voor het bellen en bereikbaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 27-05-2010 14:51 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
1) Amersfoort
2) iPhone 3GS
3) zelfde verhaal: bellers gaan regelmatig direct naar voicemail. Ik krijg dan uren later of de volgende dag een sms met 'oproep gemist, voicemail'. Wat 3G en internet betreft: ik wist niet dat T-Mobile al een functioneel 3G-netwerk had uitgerold? Bij mijn weten zitten ze nog op gprs... Overigens, de zeldzame keren (2 of 3 dacht ik) dat iemand zo gek was een mms (je weet wel, dat geflopte, achterhaalde concept voor attachments met sms) te sturen, kreeg ik die na gemiddeld drie dagen binnen. Mind you, dat was in de vorm van sms'jes, aangezien mms niet konden worden weergegeven: moest via T-Mobile-website... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

willemdemoor schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:51:
Mind you, dat was in de vorm van sms'jes, aangezien mms niet konden worden weergegeven: moest via T-Mobile-website... |:(
Dat gebeurd als data uit staat (dat je naar de website moet, niet de vertraging). Volgens mij is dat bij alle aanbieders zo, mmsjes werken niet zonder data-verbinding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

1. Amsterdam
  2. IPhone
  3. Standard i150 abbo
  4. Netwerk wisselt vaak van 3G naar GPRS. Soms zelfs tijdens de telefoon gesprek, waardoor je verbinding word verbroken.
    Slecht bereikbaar.
    Kan op sommige plekken niet bellen. Bijvoorbeeld bij ons in de trapopgang, in hartje centrum. ( oud monumentaal pand, dus geen metalen trappenhuis )
    Trage Voicemail, krijg soms uren later een bericht dat ik een gesprek heb staan op voicemail.

[ Voor 14% gewijzigd door LuCarD op 27-05-2010 14:54 ]

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 21:39
1. Gouda/Rotterdam eo
2. HTC Touch Diamond2
3. geen problemen met bellen en smsen. 3G is op veel plekken niet beschikbaar. Op sommige plekken totaal niet, op Erasmus universiteit bijna nergens op de campus goed internet beschikbaar. Telefoon geeft vol bereik aan, kan er echter bijna nooit gebruik van maken. HSDPA icoon verschijnt ook nooit meer, terwijl ik die vorig jaar bijna altijd had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
@ Marzman: ik zit (gelukkig) bijna nooit zonder wifi, dus het gebrek aan data valt mee, zal wel iets iphone-related zijn oid (sowieso is het een beetje water onder de brug: mms is wmb net zo belangrijk als iets wat niet belangrijk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
1: Spijkenisse, stukken A4, A13.
2: Iphone 3G
3: I-150 iPhone abbo
Bellen: Gesprekken opbouwen en behouden gaat moeizaam. Delen vallen weg of hele verbinding mislukt, vooral thuis.
Gebeld worden: Idem
Internetten: 3G zeer slecht. Bij metro (+-50 meter om de baan heen) Spijkenisse helemaal geen internet, zelfs geen GPRS. Binnen thuis alleen GPRS, af en toe 3G. Lang leve Wifi.... Op snelweg vaak internet uitval (tunnels, zelfs botlek tunnel, weilanden, etc). Internet verbinding opzetten op snelweg practisch onmogelijk (geen skype/voip/etc op de snelweg).
SMS: Doet het meestal wel. Ik SMS bijna nooit.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 08:22

arnoudwokke

Redacteur
Voor de volledigheid

1) Amersfoort
2) Getest met Nokia N900
3) - gebeld worden werkt niet over 3g, 2g lijkt wel te werken
- bellen werkt wel
- internetverbinding heeft snelheid van ongeveer 1Kbps. Als ik geluk heb.
- sms: weinig gemerkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
1) In welke stad woon je? Vlaardingen(vlakbij Rotterdam)
2) Welke telefoon gebruik je? (merk&type)Htc Desire

-Bellen
-Gebeld wordenJa, soms krijg ik smsjes dat ik gemiste oproepen heb. Maar m'n telefoon is nooit afgegaan(gecheckt in de log)
-InternettenHeel vaak schakelt hij terug naar GPRS, of kan ik met 3G/HSDPA totaal geen data erdoor duwen. Vaak is het ook debiel traag :( Een mp3 streamen gaat dan gewoon niet meer.
-SMS'en Smsjes moet ik de laatste tijd geregeld meer als 3x opnieuw verzenden omdat hij een foutmelding geeft "Kan bericht niet verzenden". Ook komen smsjes geregeld UREN later aan. Ook bij het ontvangen :(

Ik hoop echt dat ze dit snel verbeteren. Want dit is een drama.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou opteren voor een google maps kaartje en een app om de kwaliteit en beschikbaarheid van het t-mobile datanetwerk in kaart te brengen.

De app zou je dan een speed-test laten doen en dat kunnen plotten op een kaart waarbij rood een lage snelheid aangeeft en groen een optimale snelheid. Dan zouden we zo moeten kunnen zien waar het bereik k*t is.

Iets ten noorden van Emmen is het niet zo best. Was ik dit weekend. Vodafone had 3G/HSDPA ontvangst en t-mobile slechts gprs :(

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

willemdemoor schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:06:
@ Marzman: ik zit (gelukkig) bijna nooit zonder wifi, dus het gebrek aan data valt mee, zal wel iets iphone-related zijn oid (sowieso is het een beetje water onder de brug: mms is wmb net zo belangrijk als iets wat niet belangrijk is)
offtopic:
mms gaat via de dataverbinding van de mobiele provider. Je betaald dan een paar cent aan datakosten als je geen bundel hebt en je dataverbinding staat wel aan. Dus aan wifi heb je niet zo veel (behalve dat je er mee op die website kan kijken) :)

Als je wel een dataverbinding hebt via T-Mobile (volgens mij heb je dat altijd met een iphone) dan zal er wel een storing zijn geweest waardoor het als sms doorkwam met een linkje naar een site. Je bent niet de enige zo te zien. Verder kan mms me ook niet zo boeien, ik heb er ooi een verstuurd en ooit een ontvangen maar dat was omdat het nieuw was en niet omdat het nuttig was :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

1) amsterdam west, hoofddorp, schiphol (maar nog veel meer plekken)
2) HTC desire, zelfde problemen gehad met een Nokia 5800.
3) bellen en sms'en redelijk oké, maar data is een drama. dat is als data het al doet, en dat is vaker niet dan wel. dit speelt al zo'n 5 weken.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:12

BHQ

sariel schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:11:
Internetten: 3G zeer slecht. Bij metro (+-50 meter om de baan heen) Spijkenisse helemaal geen internet, zelfs geen GPRS. Binnen thuis alleen GPRS, af en toe 3G.
Hmm, is dat bij centrum of bij Akkers?

Geen probleem bij centrum namelijk hier. Wel altijd in de avonduren, heel soms 's ochtends (weekend).

Merk wel dat internetten in de trein slechter gaat dan eerder. Als je op Rotterdam Centraal aankomt ben je bijna zeker van disconnects (in de tunnel allicht logisch, maar dit gaat over de spoorbrug :+) en het is regelmatig echt enorm traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
1) Gorinchem (Postcode gebied: 4200 ... 4207)
2) Nokia 5800
3) Internetten 3.5G (als mijn Nokia 5800 3G weergeeft houd dit in dat er absoluut GEEN internet mogelijk is)
4) Web 'n Walk Plus (zit na 3 á 5 dagen over de 2GB heen, Mobbler muziek streamen 8)7)

Vroeger een maand of 6 terug, geen problemen perfect ontvangst eenmaal in de buurt van winkelcentrum Laag Dalem, tegenwoordig nauwelijks ontvangst en een haperende verbinding.

Bellen en sms'n nog geen problemen ondervonden maar 3.5G = zeer matig gedekt.

Hier vandaag in Veenendaal overigens geen problemen, heb alweer 550+ MB O-) op de dagteller staan zonder echte haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xesisoj
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-02-2023
Beschrijf zelf even het probleem wat mijn pa heeft,

1) Spijkenisse en Rotterdam
2) Probleem doet zich voor met een E71 / HD2 / Pro2 / Legend en een Treo 680 (na alles getest te hebben concludeerde ik dat het wel aan TM moest liggen :P).
3)

-Bellen
Soms niet uit kunnen bellen doordat er gewoon geen verbinding is.
-Gebeld worden
Soms gewoon niet te bereiken, direct VM terwijl het toestel uitstaat. Andere keren wel gewoon bereikbaar, is geen peil op te trekken (nu heeft mijn pa deze klacht al iets meer dan een week). Ook al zit je op het GPRS netwerk.
-Internetten
Doet het heel vaak niet via 3G, soms nog wel logo zichtbaar maar in WinMo is dat dan lichtgrijs (wel aanwezig maar niet te verbinden).
-SMS'en
VM smsjes komen laat aan (30 min later soms), normale smsjes idem.

Op de HD2 was het duidelijk te zien dat er echt iets goed mis is, de verbinding (met alle netwerken, 3G als GPRS) viel gewoon constant uit, toestel werd best warm omdat het steeds connectie probeerde te maken. Batterij ging dus ook een stuk sneller leeg. Ben ik blij dat ik zelf Vodafone heb (niet altijd data, maar iig altijd bereikbaar :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koesper
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 15:22

Koesper

Matched: Blah blah

1. Amsterdam / Hoofddorp
  2. HTC Touch HD
  3. Uitgaande gesprekken pas na 30 seconden verbinding, inkomende gesprekken direct naar voicemail. Internet lijkt geen problemen te hebben. SMS: onbekend

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Amsterdam (maar ook in Rotterdam/Haarlem problemen)
2) HTC Desire
3)
- Bellen: verbinding valt soms uit
-Gebeld worden: idem
-Internetten: regelmatig extreem sloom of geen connectie
-SMS'en - geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr frasier
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09-2024
1/ Rotterdam
2/ mda V
3/ sinds een week of 2 geregeld smsjes dat ik oproepen zou hebben gemist, ook afgelopen zondag internet problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:26
1) Nieuwegein (maar kom in de gehele randstad)
2) iPhone 3GS
3) Bereik is een groot probleem, valt snel weg binnen gebouwen (mbt spraak en data). Soms valt bij internetten de verbinding ineens weg, om vervolgens langzaam weer terug te komen als gprs, en uiteindelijk weer 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:29

OMX2000

By any means necessary...

1) Tilburg
2) Apple iPhone 3GS
3) Internetten werkt zeer onbetrouwbaar en snelheid is om te huilen. Dit sinds 1 1/2 maand

Vandaag op mijn werk was het extreem slecht :

1) Rotterdam (centrum)
2) Apple iPhone 3GS
3) Internet/bellen/sms-en/gebeld worden was/is amper mogelijk.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0erd.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-01 23:54
- Enschede
2) Welke telefoon gebruik je?
- iPhone 3GS
- Ik merk dat vergeleken met een maandje terug de verbinding minder stabiel is.

Zojuist even een speedtest gedaan. (app speedtest.net)
Download: 1921 kbps
Upload: 330 kbps
Ping: 222 ms

[ Voor 4% gewijzigd door sj0erd. op 27-05-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik werk in Rotterdam en heb daar de meeste problemen, net als veel collega's van me.
Ik zelf: Nokia N95 en Nokia E71, collega's hebben voornamelijk iPhones en E71's.

-Bellen
Weinig problemen mee.
-Gebeld worden
Ongeveer 70% van de binnenkomende gesprekken beland al een paar weken meteen in de voicemail.
-Internetten
Geen idee, dat doe ik via KPN.
-SMS'en
Ontvangstbevestiging van SMSjes laat soms erg lang op zich wachten, SMSjes zijn soms ook erg lang onderweg.
O+

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Eindhoven, maar thuis zit ik op WiFi. In Den Bosch (werk) heb ik op 3G wel problemen.

iPhone 3G

-Bellen
Niet gedaan.
-Gebeld worden
Geen probleem, net ook de hele rit van Den Bosch naar Eindhoven probleemloos gebeld.
-Internetten
Heel traag, sinds enkele weken. Vaak timeouts (foutmeldingen bij websites openen en mail ophalen) of het werkt wel, maar na lang (~1 minuut) wachten en traag.
-SMS'en
Geen problemen.

Wel thuis tegenwoordig regelmatig "weinig streepjes" ontvangst, maar geen merkbare problemen gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door rb338 op 27-05-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
1) Zutphen
2) Nokia 6700 Classic
3) Heb een Flex 30 abbo met W'n'W Plus.

-Bellen
Geen enkel probleem

-Gebeld worden
Ook geen enkel probleem

-Internetten
Geen probleem met GPRS, 3G/HSDPA is een ramp. Verbinding is óf traag, óf werkt simpelweg niet.
Websites worden dan niet geladen, of blijven blank. Wel vol bereik, maar geen dataoverdracht.

-SMS'en
Voor zover ik weet geen probleem. SMS'en doe ik niet heel frequent (lees paar sms'jes per week, bel meer), dus kan zijn dat ik geluk heb gehad.

[ Voor 4% gewijzigd door EDIT op 27-05-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) In welke stad

O.a. Heemskerk, Alkmaar (noord-Holland)

iPhone 3GS

-Bellen

Nog geen problemen ondervonden

-Gebeld worden

Nog geen problemen ondervonden

-Internetten

Dramatisch. Vooral in Alkmaar werkte het tot voor 2 weken geleden perfect en opeens is het waardeloos. Wel 100% 3G bereik, maar amper data. Veel netwerkfoutmeldingen. Batterij gaat ook 2 x zo snel leeg door de vele retry's. Soms werkt het even maar die momenten zijn schaars.

Klacht naar T-mobile gestuurd. Kreeg na 3 dagen een standaard vragenlijst. Of ik even mijn sim in een andere telefoon wilde proberen, en nog een aantal opdrachten. Alsof ik hier een voorraad 3G toestellen heb.

-SMS'en

Nog geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1) Veenendaal, Zoetermeer, Den Haag
2) HTC HD
3) beroerde internet verbinding, bijna nooit een H, vaak een G of 3G. Ook regelmatig een SMS'je over een gemiste oproep, terwijl de telefoon gewoon naast me ligt.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
  • Utrecht, Zeist
  • Blackberry bold 9700
  • internet (3G) ligt er vaak uit en kan vaak geen verbinding maken. mail komt vaak wel binnen maar met delay net als het surfen wat niet gaat. bellen lukt maar soms duurt het maken van het gesprek langer wat normaal niet was. duurt nu ongeveer 30 sec.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Hier ook problemen rond Eindhoven-Zuid/West (Aalst-Waalre en Geldrop)
Zowel ik as mijn vriendin hebben er last van

1) In welke stad woon je? Geldrop
2) Welke telefoon gebruik je? (merk&type) Samsung e900/Samsung u800

-Bellen: Slecht bereik op meerdere plaatsen, uitvallende verbinding tijdens het bellen "om technische redenen is de verbinding verbroken"
-Gebeld worden: Soms als ontvanger geen beltoon te horen, vervolgens wel sms melding oproep gemist. De beller krijgt gewoon wektoon en daarna voicemail, alsof er dus gewoon niet wordt opgenomen.
-Internetten: traag, maar verder goed, we gebruiken dit beiden eigenlijk te weinig om er iets zinnigs over te zeggen
-SMS'en: werkt feilloos, de sms dat er een oproep gemist is komt gewoon meteen aan.

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 27-05-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

1) Delft
2) SonyEricsson Xperia X1
3) Internet. Vaak geen/slechte verbinding via Web n Walk Standaard. Heb het idee dat m'n telefoon veel netwerk aan het zoeken is, want de batterij gaat veel sneller leeg dan voorheen zonder dat ik hem anders gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:02
1) Tilburg
2) HTC Desire
3) Internet is echt drama:
- Bellen tot gisteren eigenlijk nooit problemen mee gehad, vandaag en gisteren ging het af en toe moeizaam.
- Gebeld worden volgens mij tot nu toe altijd goed.
- SMSen werkt tot nu toe ook altijd goed.
- Internetten gaat de laatste maand echt heel slecht. Heb bijna wel altijd vol 3G bereik en ook een verbinding maar er wordt gewoon geen data verzonden. Soms gaat het 5 minuten soepeltjes en snel, en dan kan ik daarna weer een hele tijd niks doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:35

DeZzL

Rocket surgeon

1) Nijmegen
2) HTC Dream / T-Mobile G1
3) Bellen: ik moet regelmatig meerdere pogingen wagen voordat ik verbinding krijg. Dit is al langer dan een half jaar met enige regelmaat het geval.
Gebeld worden: Regelmatig krijg ik sms'jes dat ik gemiste gesprekken heb, zonder dat de telefoon is overgegaan. Dit is de laatste maanden weer een stuk erger geworden.
Internetten is regelmatig zeer traag en de verbinding valt vaak weg. Dit is de afgelopen weken erger geworden.
Sms'en geeft weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 22:30
1) Apeldoorn
2) Nokia N97 Mini
3) Web en walk standaard

ook de smsjes van gemiste oproepen(telefoon heeft wel bereik en staat altijd aan) ,internetten traag en switched vaak van 3g naar GPRS, smsjes komen soms ook laat aan(leuk als je boodschappen moet halen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
1. Veldhoven
2. iPhone 3GS
3. Ja, problemen:
Bellen: incidenteel problemen, de telefoon 'belt' maar ik hoor niks
SMS: komen incidenteel veel te laat (dag/uren) aan bij mij/ontvanger
Internet: veel problemen, met vol bereik + 3G dekking laden pagina's / apps totaal niet

Edit:

Als ik bovenstaande reacties zo lees, dan is dit toch eigenlijk niet normaal? Het zal vast moeilijk zijn er iets tegen te ondernemen maar eigenlijk betalen we wel voor een dienst die niet voldoende aangeboden wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 28-05-2010 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblommers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:29
1) Zaanstreek (verschillende locaties)
2) HTC Desire
3) Internet geeft af en toe aan geen enkele verbinding te hebben, ondanks dat ik wel bereik heb. (geen g/3g icoontjes dan ook) Dit kan evt aan de telefoon liggen, want met mijn vorige telefoon had ik dit niet. Maar zou dus evt ook aan tm kunnen liggen.

Sms'jes zijn een groter probleem, krijg regelmatig de melding dat het bericht niet verzonden kan worden ondanks dat ik gewoon bereik heb. Het kost dan een aantal pogingen om hem alsnog te laten verzenden. Te laat aangekomen sms'jes e.d. nog niet opgevallen, maar ook niet echt op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 07:06:
Edit:

Als ik bovenstaande reacties zo lees, dan is dit toch eigenlijk niet normaal? Het zal vast moeilijk zijn er iets tegen te ondernemen maar eigenlijk betalen we wel voor een dienst die niet voldoende aangeboden wordt.
Discussie aub in Storing Internet T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

1) Utrecht
2) Palm Pre (O2 UK, unlocked)
3) Op het gebied van internet (3G):
- Geen bereik in IJsselstein (postcode 3401, 3402). Aangekaart, bleek onderhoud aan de zendmasten
- Wel bereik op de "grote" stations Den Haag, Gouda, Utrecht Centraal. Echter geen data die doorkomt. Datapakketjes komen niet voorbij ADO Den Haag :+
- Op het traject van Utrecht naar Den Haag regelmatig geen (3g) bereik. Soms terugval naar GPRS, soms helemaal geen data mogelijk. Niet veel beter onderweg naar Rotterdam.

Vandaag is trouwens een vrij rustige spits, heb er veel minder last van dan normaal.

[ Voor 8% gewijzigd door RSpliet op 28-05-2010 08:45 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53
1) Rotterdam EO
2) HTC G1
3) Switcht continue tussen gprs en 3G. Daarnaast is de data in 3G dramatisch, vaak wel verbinding maar geen data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 07:55
Venray
Nokia N79

-Bellen *
-Gebeld worden *
-Internetten *
-SMS'en *

Totaal geen verbinding atm, gisteravond nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Laatst online: 09:46

[NUT]

Heppiedepeppie

1) Utrecht, Den Haag, Gouda
2) SE Vivaz / SE W960i
3) Stuitert tussen GSM, 3G en H, veel verbindings problemen, de vivaz is daarnaast niet goed in het weggooien van beschadigde pakketten waardoor het toestel nog wel eens wil vergrendelen en de browser feitelijk crashed, de browser en netwerklayer in de W960i doet in die gevallen gewoon niets meer, het is in beide gevallen nodig om of de verbinding geforceerd te beëindigen of de telefoon te herstarten... SMS komt soms traag binnen en vrij veel telefoontjes gemist met de bijbehorende voicemail sms gek genoeg wel snel op het telefoontje volgend. Ook al eens gehad dat een SMS beschadigd binnen kwam, zodanig dat ik in eerste instantie niet eens in staat was om mijn vivaz te overtuigen dat ik die wilde weggooien (lezen kon al helemaal niet meer!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 15-09 16:12
Gisterenavond in Leiden. Zowel op telefoon als bij het aparte T-Mobile data abonnement de hele avond niet of nauwelijks internet. SMS ging wel maar met een vertraging van enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Laatst online: 05-01 12:58
Zo, vanmorgen onderweg...
1) van Eindhoven naar Den Bosch

en was aan het bellen met m'n...
2) iPhone 3G

toen ik de volgende problemen kreeg:
3) verbinding werd in enkele minuten tot 3x toe verbroken, andere kant probeerde terug te bellen maar dat lukte niet... wel op 3G verbinding, want de verbinding lijkt wel stabiel. Al kan ik ook amper internetten zoals in m'n vorige post gemeld :(

[ Voor 19% gewijzigd door rb338 op 28-05-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
1) Maarssen, Utrecht
2) iPhone 3GS
3) Bereik is een groot probleem, valt snel weg binnen gebouwen (mbt spraak en data). Meerdere keren per week zie ik een 'No Service" melding of "Searching" langskomen op plekken waar ik gewoonlijk wel kan bellen. Als er eenmaal een spraakverbinding tot stand gebracht is wordt deze een enkele keer spontaan verbroken. Kort omschreven: signaalsterke fluctueert tussen de uitersten 'geen bereik' en 'volle bak'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [NUT]
  • Laatst online: 09:46

[NUT]

Heppiedepeppie

MissingDog schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:20:
[snip]
Kort omschreven: signaalsterke fluctueert tussen de uitersten 'geen bereik' en 'volle bak'
De korte omschrijving kan ik wel onderschrijven ja... dat heb ik ook op beide toestellen.

[ Voor 37% gewijzigd door [NUT] op 28-05-2010 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier op de zaak, allemaal een iPhone 3GS 32GB met een T-Mobile abonnement (een man of 20 met de iPhone). We willen weer heel graag terug naar KPN. ;)

De problemen zijn niet eens zozeer regio gebonden, we zijn regelmatig op stap, zitten bij klanten, bellen onderweg in de auto, etc.

Either way; verbindingen die plotseling wegvallen, verbindingen die geheel niet gemaakt kunnen worden, verbindingen die 'stil' blijven.

Daarnaast is de 3G echt een drama. De snelheid is imho niet de issue, het uberhaupt krijgen van een verbinding met een 3G mast is de issue. Op de momenten dat je 3G nodig hebt, is er geen verbinding voorhanden. Gezien de dekking die T-Mobile verkondigdt, zou je zeker vandaag de dag overal (behalve wellicht diep in de polder) een 3G dekking moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:44
Woon er niet, maar problemen ervaar in in Groningen, Zernike, (9747AS)
Nokia E71

-Bellen
Geen problemen
-Gebeld worden
Geen problemen.
-Internetten
Over 3G niet tot nauwelijks mogelijk, als er al verbinding is het supertraag.

-SMS'en
Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
1) Den Haag
2) Google G1
3) Gesprekken worden vaak direct naar de voicemail doorgestuurd en dan krijg ik veel later een sms dat ik een of meer gesprekken heb gemist. Soms valt het signaal helemaal weg (getest met een appje) voor een paar minuten, zonder dat dit verder duidelijk te zien is. Sms'jes verdwijnen soms (er komt een pop-up dat de sms is binnengekomen, maar in de inbox is niets te vinden). Ook komen sms'jes soms pas veel later aan.
3G werkt regelmatig niet goed. Het lijkt dan alsof er geen respons komt, het "upload"-pijltje brandt de hele tijd, maar het "download"-pijltje blijft grijs. Er is dan vaak wel hoog/volledig GSM-bereik. Na enige tijd volgt dan time-out. Ook de snelheid van internet is erg laag. Aangezien er voor de telefoon schijnbaar wel 3G beschikbaar is, wordt niet overgegaan op GPRS.
Het niet gebeld kunnen worden gebeurt vaak, en lijkt bijna standaard als de telefoon een tijd stil heeft gelegen of in de cradle staat.

Mijn vriend heeft ook T-Mobile:
1) Den Haag
2) iPhone 3G
3) Gesprekken worden regelmatig direct doorgestuurd naar de voicemail. Ook is hij soms niet bereikbaar zonder het zelf te weten.

De klachten zijn de laatste maanden erger geworden, maar ik heb er al ruim een half jaar sporadisch last van.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Buiten het feit dat dit al snel een opsomtopic wordt met als uitkomst (denk ik) dat iedereen ongeveer dezelfde klacht heeft... wat kan er aan gedaan worden? Ook hier problemen zoals hierboven aangegeven maar T-Mobile schijnt dit pas sinds kort te erkennen... Vorige maand zat het probleem volgens T-Mobile namelijk nog in een 'defecte mast'. Fijn dat het nu (pas) landelijk erkent wordt maar een oplossing zou fijner zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Modbreak:Discussie aub in Storing Internet T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mateyo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1) Rotterdam
2) iPhone 3GS 32GB
3) i-150 abonnement
4) Gebeld worden / bellen / internetten

Regelmatig krijg ik van mensen te horen dat ze mij geprobeerd hebben te bellen, maar dat ze meteen m'n voicemail kregen. Ik krijg dan vaak, maar soms ook niet, later een smsje dat ik een gemist gesprek heb. Dit terwijl mijn telefoon aanstond! Daarnaast is het ook vaak onmogelijk om zelf te bellen (iPhone geeft 'Call Failed' aan). Pas na enkele pogingen gaat de telefoon over. Als laatste is het Internet dramatisch langzaam de laatste tijd.

Dit alles los van het (enorm) slechte bereik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De redactie heeft inmiddels wel bevestigd gekregen dat er problemen zijn, zie de nieuwspost op de frontpage. Discussie kan daarom verder in bovengenoemd topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussie aub in Storing Internet T-Mobile