• Vleis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb een tijdje geleden een systeem laten assembleren bij 4Launch, en vandaag ben ik dit gaan afhalen.
Het begon al veelbelovend :X
Ik wil Windows 7 installeren en ik plaats zodoende de installatie-DVD in de DVD-brander.
Geen repliek, behalve iets in de trend van: Place a boot DVD in the right boot blablabla...

Gelukkig ken ik iemand die nogal wat van pc's af weet.
Hij raadde mij aan een bootable USB-stick te maken. Dat heb ik gedaan, wat perfect werkte.

Bijgevolg heb ik 'n beetje gezocht op het internet, en ik kwam al direct een paar topics tegen waar andere mensen dit probleem hadden, zoals: SH-S223C leest windows DVD niet!

In het vorig genoemde topic heeft men het echter alleen over problemen met Microsoft/Windows DVD's, dus ik dacht dat hierna het probleem opgelost was.
Dit was dus niet het geval. De DVD-speler leest geen enkele DVD of CD.

Ik heb de firmware al geüpdate naar de laatst nieuwe versie (SB02), maar dit had geen effect.

Mijn systeem
Processor: Intel i5 750
Processor koeler: Cooler Master Hyper 212 Plus
Moederbord: MSI P55M-GD45
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Videokaart: Sapphire HD5770
Voeding: Cooler Master Voeding Silent Pro M 500W
HDD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium 64bit

En de boosdoener: Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C

Dit nog: Als ik er een DVD of CD in plaats, dan komt er naast de cursor af en toe gedurende 1 of 2 seconden een 'schijfje' staan. Ik neem dus aan dat er wel IETS herkend wordt, maar het blijft wel bij dat 'schijfje'. Voor de rest gebeurt er niets meer.

Wat heb ik al gedaan?
- Firmware update
- Bios gecheckt, SH-S223C wordt gewoon herkend

Wat kan hier het probleem zijn?
- DOA?
- Gewoon een &é@€-brander die niet compatibel is met Windows 7 of iets in die richting?

Bij voorbaat dank!

• Jan852
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 22:40
Probeer de DVD speler eens in een andere pc met een ander OS als Windows 7 als de DVD speler daar ook geen DVD's CD's leest doet waarschijnlijk de lens het niet meer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:32
Ligt aan de drive:
  1. SH-S223C leest windows DVD niet!
  2. Nieuw systeem, leest install dvd niet van win 7
In die topics staat de oplossing ook wel

Oh die eerste had je al gezien zag ik :P

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 24-12-2009 22:56 ]

• Vleis
Ik ben jammer genoeg een leek op het gebied van hardware assemblage e.d., dus de DVD speler er uit halen en in een andere steken zit er jammer genoeg niet in.

Als iemand mij daarover wat tips kan geven wil ik het misschien wel eens wagen.

@ ThinkPad: Bij de TS van de 2e link die je gaf werkt de brander wel met andere DVD's, bij mij helemaal niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan852
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-08 22:40
Je kunt de DVD speler misschien bij een vrienden buren uit proberen of anders terug gaan naar 4Launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
Jan852 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:01:
Je kunt de DVD speler misschien bij een vrienden buren uit proberen of anders terug gaan naar 4Launch
Dat ga ik proberen ja, alleen is er het probleem dat ik niet veel af weet van hardware assemblage.
Ok, hem er uit halen zal nog wel lukken, maar hem terug plaatsen zodat ie 'werkt' wordt misschien moeilijk.

Ik ga het alleszins eens proberen, maar eerst ga ik wachten tot ik een antwoord krijg van 4Launch.

Terugrijden naar daar zal waarschijnlijk wel moeten gebeuren, maar dat vind ik behoorlijk *beep*.
Dat is voor mij namelijk een dikke 60 km heen rijden, waardoor ik om en bij de 250 km zal komen (brengen en ophalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vleis
Eventjes naar boven halen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd, ik ben reseller bij 4launch, en ik heb al veel van die dingen gekocht en nooit geen probleem mee gehad. Maar pak anders de LG brander van 4launch eens.
Ik denk niet dat ze er een probleem van maken. Bij mij zijn ze altijd zeer sympathiek omgegaan met de RMA afhandelingen. Dus dat moet wel lukken.
Pagina: 1