Nieuw systeem, leest install dvd niet van win 7

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentgeak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Goede avond,

Ik heb een nieuw systeem samen geknutseld en deze wilde ik graag voorzien van windows 7, deze heb ik legaal gedownload van msdn en op een dvd gebrand. Deze iso is bootable, meer nee ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kies netjes bij het bootmenu voor de desbetreffende speler maar ik krijg geen installatie menu.
Ik heb een samsung SH-S223C, en heb al verschillende dvd's en dvd spelers geprobeerd, maar niks werkt.
De windows xp dvd leest hij wel maar niet met windows 7 erop.

Heeft iemand hier een antwoord/oplossing op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Zet je DVD speler eens op native IDE in de BIOS. Als je hem op AHCI hebt staan dan gaat het hier fout.
Wat zijn je systeem specificaties, Gigabyte moederbord misschien? Zo ja: Let er ook op dat als je wel AHCI wilt blijven gebruiken, je dit eerst aan moet zetten, en dan bij first boot device niet als eerste "CDROM" moet kiezen maar Harddisk, en dan selecteer je de SATA DVD drive.

Zo nee: graag de systeem specificaties: drives, moederbord etc.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is die DVD wel bootable? Test het op een andere computer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Waarom werkt booten van CD niet bij AHCI dan? Werkt hier feilloos op een Intel ICH7R-controller.
En de XP-cd wordt wel gelezen. Mentgeak, probeer de DVD toch maar eens opnieuw te branden, je weet nooit, misschien was het schijfje rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentgeak
  • Nu online
Bedankt voor jullie reacties,
Jouke74 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:54:
Zet je DVD speler eens op native IDE in de BIOS. Als je hem op AHCI hebt staan dan gaat het hier fout.
Wat zijn je systeem specificaties, Gigabyte moederbord misschien? Zo ja: Let er ook op dat als je wel AHCI wilt blijven gebruiken, je dit eerst aan moet zetten, en dan bij first boot device niet als eerste "CDROM" moet kiezen maar Harddisk, en dan selecteer je de SATA DVD drive.

Zo nee: graag de systeem specificaties: drives, moederbord etc.
Ik heb geen gigabyte moederbord maar hier de volgende specs:
Intel i5 750
Msi p55-gd65
Samsung schijf HD103UJ
Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C
Kingston 1x2GB DDR3 PC10666 CL9.0 Value
Corsair Voeding CMPSU-750TXEU 750W
gambieter schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:55:
Is die DVD wel bootable? Test het op een andere computer.
Ga ik straks nog proberen, ik had dit nog niet getest omdat meerdere mensen deze iso succesvol hebben gebruikt bij het booten.
BèR schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:56:
Waarom werkt booten van CD niet bij AHCI dan? Werkt hier feilloos op een Intel ICH7R-controller.
En de XP-cd wordt wel gelezen. Mentgeak, probeer de DVD toch maar eens opnieuw te branden, je weet nooit, misschien was het schijfje rot.
Ik heb de iso op verschillende schijfjes gebrand maar geen resultaat. Ik had zelfs een IDE speler eraan gehangen en nog een andere sata speler, maar alle 3 geen resultaat, misschien iets in de bios inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
heb je een redelijke usb stick ter beschikking?
4-8GB, dan kan je ook een leuke bootable usb stick maken en win 7 installeren, scheelt je ook nog eens veel tijd ;)

je kan gebruik maken van :

http://wintoflash.com/home/en/

http://download.cnet.com/...000-18513_4-10972600.html

[ Voor 31% gewijzigd door underworld202 op 02-12-2009 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentgeak
  • Nu online
Ja dat had ik al ergens gelezen inderdaad, alleen heb ik die opslag capaciteit nog niet, maar deze oplossing kan ik altijd nog als laatste redmiddel gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentgeak
  • Nu online
Probleem lijkt opgelost, nu weet ik niet zeker waar het aan gelegen heeft, of het lag aan type/merk dvd dat ik de eerste keren heb gebruikt, ik had nu een ander merk en type gepakt. (Philips +RW)

of omdat ik met een ISO brand programma de ISO heb gebrand. Ik had de eerste keren gewoon het burn programma gepakt wat standaard in vista zit.

Wazig had er nog nooit van gehoord, maar ieder geval bedankt voor de reacties!

[ Voor 52% gewijzigd door Mentgeak op 02-12-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
underworld202 schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:30:
heb je een redelijke usb stick ter beschikking?
4-8GB, dan kan je ook een leuke bootable usb stick maken en win 7 installeren, scheelt je ook nog eens veel tijd ;)

je kan gebruik maken van :

http://wintoflash.com/home/en/

http://download.cnet.com/...000-18513_4-10972600.html
Gaat inderdaad veel sneller dan van zo'n rot DVDtje :*)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Pagina: 1