juiste lader?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 12v 44ah accu liggen. maar de aculader die ik heb heeft een aanbevolen accucapaciteit van 6 tot 20ah kan dit kwaad? of krijgt de lader de accu niet helemaal vol?

Al vast bedankt

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:06

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ben er niet helemaal in thuis, maar volgens mij kan het geen kwaad.
Enige nadeel is dat het opladen van de accu langer duurt.

Alles kan stuk.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:45
remco_k schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:28:
Ben er niet helemaal in thuis, maar volgens mij kan het geen kwaad.
Enige nadeel is dat het opladen van de accu langer duurt.
Ik dacht ook zoiets. Een accu moet 10 uur opladen aan 1/10 van de capaciteit. Ik gok dat deze dan maximaal 2Ah kan leveren, dus dan duurt het 22 uur om het accu op te laden.
(Maar ik kan ook fout zijn..)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:10

FeaR

In GoT we trust

Wat heeft dit met Audio en Hifi te maken?

Ik ga dit topic maar naar EL moven, want denk dat het daar het beste past. Maar dat kan ik niet uit de TS opmaken. Dus bij deze excuses als het verkeerd is...

Let wel dat er in andere fora ook regels gelden. Voor EL is dat te lezen in EL Policy en EL FAQ

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welk voltage wordt er door je apparaat verwacht?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1993
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 20:42
Staat er niet op met hoeveel ampère die laad? En tot welke spanning?
Het beste is het om die accu met een laadstroom van 5A te laden maar lager is ook niet heel erg duurt inderdaad alleen langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 21:29

Part

Helemaal niets.....

Malantur schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:31:
[...]

Ik dacht ook zoiets. Een accu moet 10 uur opladen aan 1/10 van de capaciteit. Ik gok dat deze dan maximaal 2Ah kan leveren, dus dan duurt het 22 uur om het accu op te laden.
(Maar ik kan ook fout zijn..)
10 uur opladen op 1/10 van de capaciteit is nog geen volle accu indien de accu leeg was.

Bij NiCD (Nickel-Cadmium) and NiMH (Nickel-Metal Hydride) kun je een accu niet overladen op 1/10 van de capaciteit maar gezien de 44ah en 12 volt denk ik dat hij een loodaccu heeft.

De lader zal wel voor een motor zijn. Zou wel handig zijn als de topic starter met wat meer info komt. Nu is het puur giswerk of het wel of niet kan.
80% kans dat het wel gaat en 20% dat het niet goed gaat. ;) (Niet dat je daar ook maar iets mee kan.)

En ik gok dat de TS audio voor auto heeft aangezien en dat het daarom niet in vervoer terechtgekomen is..

[ Voor 9% gewijzigd door Part op 25-12-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www1.conrad.nl/scr...&~cookies=1&scrwidth=1280

Dit is de lader waar het om gaat maar nu zie ik ook staan 6 tot 120 ah wat is het nou?:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Loodaccu's worden op een constante spanning geladen. Bij een lege accu zal de stroom hoog zijn en de lader zal de stroom begrenzen totdat de spanning op niveau komt, dan zal de spanning op een vast punt blijven en de stroom lager worden naar mate de accu voller wordt.
Bij dit soort laders is er geen sprake van een afslag en omdat de stroom steeds lager wordt zal de kans op overladen minder worden

Zoals opgemerkt zal de het alleen maar langer duren als je een kleinere lader koopt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1