Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik kom al jaren op tweakers en het forum, vooral de pricewatch bezoek ik regelmatig.
nou ben ik op zoek naar een LED tv, maar een keuze maken valt me zwaar, ik hoop dat jullie me wat duidelijkheid kunnen geven of kunnen adviseren.

tot nu toe kwam ik zelf uit op een sharp aquos e700, maar deze heeft volgens mij geen local dimming?

de specs waar ik naar op zoek ben:

full hd
full led
local dimming
EDIT: MET 100HZ BEN IK VANAF NU TEVREDEN. :) minimaal 200hz
hoge contrastwaarde
rond de 40inch
als het even kan liefst ook nog een laag energie verbruik, en internetaansluiting.

ingebouwde TV tuners of iets dergelijks hebben geen prioriteit.

wat zouden jullie adviseren, of welke led tv heb je zelf staan en hoe bevalt die?
ook lees ik net iets over Witte en RGB leds, welke is het beste en waarom?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 16:59 ]

Verwijderd

Wat is je budget?

Verwijderd

Topicstarter
goeie vraag,
ik denk dat ik tot rond de 1500 euro wil uitgeven.

maar ik ben erg van de beeldkwaliteit, en daar moet helaas flink voor betaald worden en dat begrijp ik.

dus mochten de modellen die je zou adviseren te duur uitvallen, adviseer ze toch maar (:

desnoods wacht ik nog een half jaar, beter wat meer betalen en dan 100% tevreden zijn over de aankoop.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:54

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:12:
ik kom al jaren op tweakers en het forum
Dan moet je toch ook wel weten dat dit forum geen "vraag en krijg antwoord" forum is, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent.

Zo is het dus niet de bedoeling om alleen te melden dat het een tv zoekt en een lijstje van wensen plaatst. Ik stel voor dat je vooral kijkt naar Welke TV moet ik kopen?, want daar staat echt (bijna) alles in van wat je moet weten alvorens je een tv koopt.

In het LCD Beleid kan je nalezen waar een dergelijke topicstart aan moet voldoen wil je na wat meer onderzoek een nieuw topic openen. Grootste punt is dat we dus meer eigen inzet verwachten en niet slechts één type tv die aan de eisen voldoet. Ga naar een winkel en kijk daar naar de schermen die je mooi vind en zou willen kopen. Vanaf daar maak je een short-list en daaruit maak je je keuze weer. Als je ter zijner tijd een shortlist hebt mag je die van mij gerust weer hier posten. Maar lang verhaal kort is dus dat je eerst zelf moet gaan kijken.

Als je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid staat wat uitgebreider wat ik net heb gezegd.

Maar goed, ik doe even een titelfixje, want deze zegt niet zo heel veel. En dan is het weer aan jou :+

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
is het echt waar dat de sharp aquos le700 geen local dimming heeft :'(?

weet iemand een led tv die zowel full led en local dimming heeft?

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:57:
is het echt waar dat de sharp aquos le700 geen local dimming heeft :'(?

weet iemand een led tv die zowel full led en local dimming heeft?
Klopt. Maar niet elke reviewer is daar rouwig om.

De Philips 9704 heeft local dimming, maar daar lees je hier op het forum toch ook wel klachten. En dat voor een vlaggenschip.

Als je nog een half jaar kunt wachten en energieverbruik niet heel belangrijk is, zou je kunnen wachten op de nieuwe Panasonic NeoPDP. Maar ja, daar zijn nog geen reviews van. De huidige NeoPDP's doen het zeker niet slecht, maar kunnen nog lang niet tippen aan een Kuro.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Waarom geen plasma en per se LED?

PSN: Shiver23

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Shiver23 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:43:
Waarom geen plasma en per se LED?
LCD! :( Een 40 inch LED tv gaat nogal lastig worden voor 1500 Euro ;) DIe misselijkmakende marketingjongens moeten eens kappen met die onzin. Maar goed, men slikt het, dus het werkt wel }:|

Nickname does not reflect reality

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Brad Pitt schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 08:33:
[...]

LCD! :( Een 40 inch LED tv gaat nogal lastig worden voor 1500 Euro ;) DIe misselijkmakende marketingjongens moeten eens kappen met die onzin. Maar goed, men slikt het, dus het werkt wel }:|
LCD met LED backlight dan. Ik weet wel wat er bedoeld wordt, maar volg de terminologie van de TS.
Moest zelf aan iemand anders uitleggen dan een LED-tv toch echt iets anders is als een TV waarvan iedere pixel een ledje is....

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 08:33:
[...]

ja een Oled zit er niet in nee ;)

het le705 model heefteen ci+ slot voor tv ontvangst.. maar zou dit ook genoeg zijn voor HD kwaliteit televisieontvangst? of alleen digitaal?

als het alleen digitaal is heb ik er soieso geen belang bij

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zo het idee dat je weinig zelf doet om je antwoorden te krijgen.

CI+ en HD kwaliteit heeft niks met elkaar te maken.

Maar goed de sharp heeft een Full HD X-gen panel (1920 x 1080) en kan dus gewoon HD televisie ontvangst weergeven.

[ Voor 21% gewijzigd door Happy2000 op 26-12-2009 10:12 ]

• Brad Pitt
Shiver23 schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 10:26:
LCD met LED backlight dan. Ik weet wel wat er bedoeld wordt, maar volg de terminologie van de TS.
Had het ook niet specifiek tegen jou hoor ;) De TS doet weinig/geen moeite om iets zelf te zoeken, da's wel geheel duidelijk ja. Dat er nog concreet op ingegaan wordt vind ik dan ook respectabel. Zal wel de kerst zijn :P

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37
is dit topic misschien iets voor je?
gaat over samsung LED tv's.
[LED TV] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 15:13

jasjenl

Liab A Tymo

yannickie111 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 10:28:
is dit topic misschien iets voor je?
gaat over samsung LED tv's.
[LED TV] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie
Die zijn edgelit LED en max 100hz, dus voldoen al op 3 punten niet aan de gestelde eisen...

Verwijderd

Topicstarter
jasjenl schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:52:
[...]

Die zijn edgelit LED en max 100hz, dus voldoen al op 3 punten niet aan de gestelde eisen...
scherp hoor...

:P

en ik doe zeker wel wat om zelf info te vergaren...

heb de laatste 3 dagen internet afgespeurd en ook veel info gevonden, vandaag ff naar de mediamarkt geweest, ik was erg tevreden over de blacklevels van de sharp le700.. zeker vergeleken met die lelijke rgbled tv van sony... het zag er NIET uit. verzadiging over de top, en zwart zag er ook niet echt denderend uit..

het enige wat me wel tegen viel, eigenlijk bij alle platte tv's in zn algemeen; bij snel bewegende beelden blijft het minder scherp en strak dan ik eigenlijk verwacht had..

of kan het zijn dat mediamarkt gewoon te lui is om de tv's netjes af te stellen/calibreren?

bedankt voor al jullie reacties tot nu toe. :9

Verwijderd

Topicstarter
oopz, vergeten in mijn vorige reply:

weet iemand of die sharp le700 een ethernet aansluiting heeft?
helemaal vergeten te controleren in de mediamarkt, stom.

• yannickie111
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 17:00:
oopz, vergeten in mijn vorige reply:

helemaal vergeten te controleren in de mediamarkt, stom.
ik heb even gezocht, maar nog niet gevonden....

p.s: gebruik de edit-knop :+

Verwijderd

Topicstarter
thanks

het valt me op dat er soieso weinig te is over de le700.. als je het vergelijkt met bijv sony of samsung. 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2009 17:17 ]

• lordsnow
  • Laatst online: 17:41

lordsnow

I know nothing

http://lmgtfy.com/?q=sharp+aquos+le700+ethernet+port

Verwijderd

Topicstarter
ja grappig ;)

maar voor je denkt dat ik stom ben.. dat had ik dus allang gedaan. ik raakte pas verward toen ik een filmpje op youtube zag van een japanse sharp le700 Met internet..

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:26
De LE700-serie van Sharp gaat nu ook alweer vervangen worden door de LE705-serie. Ik weet eigenlijk ook niet of daar ethernet op zit, ik dacht van wel, maar zoekresultaten leveren een ander beeld op.

Maar wat betreft beeld vind ik de Sharp 40LE700/705 wel veruit de mooiste tv, ik werk op de tv-afdeling bij een grote elektronicawinkel en dat zeg ik ook altijd tegen klanten die op zoek zijn naar een LED-tv en iedereen is het met me eens :P

[ Voor 38% gewijzigd door Hahn op 26-12-2009 18:55 ]

The devil is in the details.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Houden we het wel serieus heren?

Ik snap de frustratie van sommigen hier betreffende het te weinige inzet van de TS, maar met LMGTFY-linkjes lossen we dan niet op natuurlijk. Al zijn sommige dingen wel zeer makkelijk te vinden via inderdaad Google, dan wel dit forum.

Dus gelieve daar wel eerst op te letten alvorens je een vraag post, want de eerst zin van mijn eerste post in dit topic geldt ook met Kerst :P

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 26-12-2009 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mute schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:54:
De LE700-serie van Sharp gaat nu ook alweer vervangen worden door de LE705-serie. Ik weet eigenlijk ook niet of daar ethernet op zit, ik dacht van wel, maar zoekresultaten leveren een ander beeld op.

Maar wat betreft beeld vind ik de Sharp 40LE700/705 wel veruit de mooiste tv, ik werk op de tv-afdeling bij een grote elektronicawinkel en dat zeg ik ook altijd tegen klanten die op zoek zijn naar een LED-tv en iedereen is het met me eens :P
ok dat zou idd kunnen dat er dan wel internet op zit..

ik lees net op een forum dat snel bewegende beelden er niet mooi uit zien..
en de tv last heeft van 'lipsync.. geluidloopt achter op het beeld..

kan jij een van deze dingen al ontkrachten? misschien heb je hem op je werk draaiend met kabeltv of snelle promo filmpjes?
zou wel heel vervelend zijn alshet waar is, dan begint het zoeken naar een led tv weer helemaal opnieuw

• KoBolD54
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:37
Ik heb nu een aantal weken de Philips 40PFL8664. Hier ben ik heel tevreden over. Deze is ook (zover ik heb kunnen vinden/weet) niet edged led.

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:21:
[...]

ok dat zou idd kunnen dat er dan wel internet op zit..

ik lees net op een forum dat snel bewegende beelden er niet mooi uit zien..
en de tv last heeft van 'lipsync.. geluidloopt achter op het beeld..

kan jij een van deze dingen al ontkrachten? misschien heb je hem op je werk draaiend met kabeltv of snelle promo filmpjes?
zou wel heel vervelend zijn alshet waar is, dan begint het zoeken naar een led tv weer helemaal opnieuw
Snelle beelden zien er prima uit vind ik, geluid zou ik niet echt weten omdat we meestal het geluid uit hebben staan. Misschien dat ik maandagavond even kan kijken voor je.
KoBolD54 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:26:
Ik heb nu een aantal weken de Philips 40PFL8664. Hier ben ik heel tevreden over. Deze is ook (zover ik heb kunnen vinden/weet) niet edged led.
Think again, waarom denk je dat ie zo plat is? Omdat de ledjes aan de randen zitten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mute schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 19:28:
[...]
Snelle beelden zien er prima uit vind ik, geluid zou ik niet echt weten omdat we meestal het geluid uit hebben staan. Misschien dat ik maandagavond even kan kijken voor je.

[...]

Think again, waarom denk je dat ie zo plat is? Omdat de ledjes aan de randen zitten ;)
bedankt voor je reply,
ik heb nog ff verder gezocht, bleek dat dit probleem zich vooral voordoet met digitale tv, die via een scart kabel naar de tv gaat. beetje raar om scart..stenen tijdperk.. te gebruiken op een led tv.

mensen die gewoon netjes hdmi kabels gebruiken hadden er zo ver ik gelezen heb gelukkig geen last van :)

heb je toevallig ook muurbeugels en mediaplayers in je winkel:P?

ben tot nu toe gekomen op de digitech HDX-1000 uitgekomen.. ziet er veelbelovend uit in de review op tweakers, goede specs nette afwerking..

maar die muurbeugel uitkiezen vind ik lastiger.. er staat namelijk wel dat ze draaibaar zijn.. maar als je een groot scherm heb moet die arm toch wel heel lang zijn, wil je hem een flink stuk willen kunnen roteren?

• Hahn
Qua mediaspelers vind ik zelf de AC Ryan PlayOn HD wel interessant.

Wat betreft beugels kan je het zo gek maken als je zelf wilt, maar als je 'm echt van de muur af wilt kunnen draaien dan kom je al snel flink boven de €100 (als het niet €200 is) uit met van die kant-en-klare beugels. Als ie niet per se hoeft te kunnen draaien dan zou ik gewoon een vaste beugel nemen, dan ben je voor 40" zo rond de €50-80 al helemaal klaar. Je moet alleen rekening houden met de stekkers aan de achterkant van de tv, die steken uit en veel beugels zijn erg kort op de muur.

• yannickie111
hier: http://www.vogels.com/web...m?dbid=5&typeofpage=81807
kun je veel muurbeugels vinden van het merk vogel's, dit is een goed merk kwa beugels.
je kunt het inderdaad zo gek maken als je wilt, van (goedkopere) beugels die het scherm zo plat moelijk tegen de muur hangen, tot (duurdere) beugels die ver naar 4 kanten kunnen draaien. als je echt het best van het beste wilt kun je ook elektrische nemen, die naar alle kanten kunnen draaien, maar die zijn meestal wel erg kostbaar!

Verwijderd

Topicstarter
Mute schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:27:
Qua mediaspelers vind ik zelf de AC Ryan PlayOn HD wel interessant.

Wat betreft beugels kan je het zo gek maken als je zelf wilt, maar als je 'm echt van de muur af wilt kunnen draaien dan kom je al snel flink boven de €100 (als het niet €200 is) uit met van die kant-en-klare beugels. Als ie niet per se hoeft te kunnen draaien dan zou ik gewoon een vaste beugel nemen, dan ben je voor 40" zo rond de €50-80 al helemaal klaar. Je moet alleen rekening houden met de stekkers aan de achterkant van de tv, die steken uit en veel beugels zijn erg kort op de muur.
ik zal er op letten hoe de aansluitingen zitten.. hoop dat ze met de stekkers naar beneden zitten
ik vind het best vreemd dat er zo veel geld voor een beugel gevraagd wordt, ik bedoel het is geen plasma tv van 30 kilo.. die sharp le700e weegt nog geen 16 kilo.

ik denk dat ik wel moet gaan voor een draaibare, maar in ieder geval een kantelbare, aangezien ik in verschillende reviews heb gelezen dat de inkijkhoek niet het sterkste punt van deze tv is.

Verwijderd

Topicstarter
yannickie111 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:36:
hier: http://www.vogels.com/web...m?dbid=5&typeofpage=81807
kun je veel muurbeugels vinden van het merk vogel's, dit is een goed merk kwa beugels.
je kunt het inderdaad zo gek maken als je wilt, van (goedkopere) beugels die het scherm zo plat moelijk tegen de muur hangen, tot (duurdere) beugels die ver naar 4 kanten kunnen draaien. als je echt het best van het beste wilt kun je ook elektrische nemen, die naar alle kanten kunnen draaien, maar die zijn meestal wel erg kostbaar!
ik ga de site ff bekijken, thanks

Verwijderd

Ik heb de 32" Sharp LE600 en de 32" Samsung B6000 naast elkaar gezien en een kwartier staan te vergelijken. Samsung wint het met gemak wat betreft de beeldkwaliteit. De kleuren zijn veel accurater en minder oversatured dan bij de Sharp. Ook de scherpte, de details en de preciezie daarvan (randjes, karteltjes, noem maar op) steekt de Samsung met kop en schouders boven elke TV uit. Dit is denk ik dankzij hun nieuwe scaler chip die 1 miljard heeft gekost. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen zo enthousiast is over Sharp. In de review HDTVtest.co.uk komt de Sharp er ook niet geweldig uit. Ik vraag me af Sony een goede keus heeft gemaakt om straks panelen van Sharp af te gaan nemen.

• Hahn
Lol, dan moet je de B6000 eens vanaf de zijkant bekijken, als je die vanuit een hoek bekijkt dan verkleurt alles namelijk, niet om aan te zien.

Verwijderd

Ik heb ze vergeleken door er recht voor te gaan staan, dus kan kloppen wat je zegt. Maargoed, je krijgt bij elke TV altijd het beste resultaat door er recht voor te gaan zitten denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 01:14 ]

• Hahn
Dat wel, maar als je bij de Sharp vanuit een hoek kijkt dan ziet alles er nog prima uit, als je bij de Samsungs vanuit een hoek kijkt dan wordt rood ineens roze/oranje, zou ik in ieder geval aardig op afknappen.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Als je strak beeld wilt bij bewegende beelden zou ik toch echt nog een keer plasma overwegen.

• jasjenl
  • Laatst online: 13-02 15:13

jasjenl

Liab A Tymo

Wat betreft die kleuren: zowel Sharp als Samsung hebben behoorlijk uitgebreide instelmogelijkheden qua color management en grayscale. Deze staan in de winkel per definitie nooit goed en dat maakt het erg moeilijk om op dat vlak een eerlijke vergelijking te maken. Ik heb zelf een Samsung 7020 (dus zo'n edge-lit led lcd) en daar heb ik een ISF calibratie op laten uitvoeren. Als je dan vergelijkt hoe de kleuren voor en na zo'n calibratie zijn, zouden het bijna twee verschillende tv's kunnen zijn... Zou je dus echt een goede vergelijking willen maken dan zou je twee goed gecalibreerde tv's naast elkaar moeten zetten, pas dan zie je waar de echte sterke en zwakke punten van beide merken liggen.

Ik heb zelf weinig ervaring met Sharp, ik heb ze wel eens in de winkel bekeken (wat dus weinig zegt) en ik heb er het nodige over gelezen. Ik hoor over Sharp vs Samsung van verschillende partijen nogal tegenstrijdige verhalen. Degene die mijn tv heeft gecalibreerd (Frank Doorhoff, bekend van htforum.nl) is over het algemeen het meest te spreken over Samsung en hij is wel iemand die heel veel tv's ziet langskomen. Anderzijds lees ik van anderen weer die meer te spreken zijn over de panelen van Sharp. Wat ik eigenlijk zelf denk is dat misschien de lcd panelen zelf van Sharp op sommige punten wat beter zijn dan die van Samsung (de kijkhoek van Samsung is naar mijn mening ook matig), maar de electronica die erachter zit schat ik bij Samsung weer wat hoger in. Met name dingen als upscaling, de-interlacing en andere processing gerelateerde zaken doen de laatste Samsungs behoorlijk goed, zij het met wel behoorlijk wat vertraging: met alle toeters en bellen ingeschakeld heeft mijn Samsung een vertraging van ongeveer 100ms, wat bij films kijken geen punt is maar voor gamen bijv. wel een probleem kan zijn (gamemode inschakelen halveert de inputlag ongeveer, maar dan blijf je toch nog zo'n 50ms houden).

Voordeel van de Sharps is wel dat ze backlit-led zijn en niet side led, want dat laatste levert bij de Samsungs wel degelijk zichtbare problemen op: de backlight is bij die edge lit tv's niet perfect egaal en bijna alle Samsungs hebben ook last van clouding. De grootste zwakte van de Samsungs vind ik eigenlijk nog wel het autodimming concept dat ze standaard aan hebben staan, waardoor bij donkere scenes de volledige backlight gedimt wordt. Dat ziet er in de winkel wel leuk uit en daar lijken deze tv's dan ook hele mooie blacklevels te hebben, maar als je goed kijkt zie je dat lichtere delen in donkere scenes veel te donker worden weergegeven. Hoe de Sharps dat doen weet ik niet, maar dat is wel één ding dat ik bij mijn Samsung uit heb laten zetten (kan alleen in het service menu).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:10:
Ik heb de 32" Sharp LE600 en de 32" Samsung B6000 naast elkaar gezien en een kwartier staan te vergelijken. Samsung wint het met gemak wat betreft de beeldkwaliteit. De kleuren zijn veel accurater en minder oversatured dan bij de Sharp. Ook de scherpte, de details en de preciezie daarvan (randjes, karteltjes, noem maar op) steekt de Samsung met kop en schouders boven elke TV uit. Dit is denk ik dankzij hun nieuwe scaler chip die 1 miljard heeft gekost. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom iedereen zo enthousiast is over Sharp. In de review HDTVtest.co.uk komt de Sharp er ook niet geweldig uit. Ik vraag me af Sony een goede keus heeft gemaakt om straks panelen van Sharp af te gaan nemen.
niet iedereen houd van oververzadigde kleuren.. en lelijk zwart is niet mooi ;)

Verwijderd

Topicstarter
jasjenl schreef op zondag 27 december 2009 @ 17:12:
Wat betreft die kleuren: zowel Sharp als Samsung hebben behoorlijk uitgebreide instelmogelijkheden qua color management en grayscale. Deze staan in de winkel per definitie nooit goed en dat maakt het erg moeilijk om op dat vlak een eerlijke vergelijking te maken. Ik heb zelf een Samsung 7020 (dus zo'n edge-lit led lcd) en daar heb ik een ISF calibratie op laten uitvoeren. Als je dan vergelijkt hoe de kleuren voor en na zo'n calibratie zijn, zouden het bijna twee verschillende tv's kunnen zijn... Zou je dus echt een goede vergelijking willen maken dan zou je twee goed gecalibreerde tv's naast elkaar moeten zetten, pas dan zie je waar de echte sterke en zwakke punten van beide merken liggen.

Ik heb zelf weinig ervaring met Sharp, ik heb ze wel eens in de winkel bekeken (wat dus weinig zegt) en ik heb er het nodige over gelezen. Ik hoor over Sharp vs Samsung van verschillende partijen nogal tegenstrijdige verhalen. Degene die mijn tv heeft gecalibreerd (Frank Doorhoff, bekend van htforum.nl) is over het algemeen het meest te spreken over Samsung en hij is wel iemand die heel veel tv's ziet langskomen. Anderzijds lees ik van anderen weer die meer te spreken zijn over de panelen van Sharp. Wat ik eigenlijk zelf denk is dat misschien de lcd panelen zelf van Sharp op sommige punten wat beter zijn dan die van Samsung (de kijkhoek van Samsung is naar mijn mening ook matig), maar de electronica die erachter zit schat ik bij Samsung weer wat hoger in. Met name dingen als upscaling, de-interlacing en andere processing gerelateerde zaken doen de laatste Samsungs behoorlijk goed, zij het met wel behoorlijk wat vertraging: met alle toeters en bellen ingeschakeld heeft mijn Samsung een vertraging van ongeveer 100ms, wat bij films kijken geen punt is maar voor gamen bijv. wel een probleem kan zijn (gamemode inschakelen halveert de inputlag ongeveer, maar dan blijf je toch nog zo'n 50ms houden).

Voordeel van de Sharps is wel dat ze backlit-led zijn en niet side led, want dat laatste levert bij de Samsungs wel degelijk zichtbare problemen op: de backlight is bij die edge lit tv's niet perfect egaal en bijna alle Samsungs hebben ook last van clouding. De grootste zwakte van de Samsungs vind ik eigenlijk nog wel het autodimming concept dat ze standaard aan hebben staan, waardoor bij donkere scenes de volledige backlight gedimt wordt. Dat ziet er in de winkel wel leuk uit en daar lijken deze tv's dan ook hele mooie blacklevels te hebben, maar als je goed kijkt zie je dat lichtere delen in donkere scenes veel te donker worden weergegeven. Hoe de Sharps dat doen weet ik niet, maar dat is wel één ding dat ik bij mijn Samsung uit heb laten zetten (kan alleen in het service menu).
ik ben vandaag naar de winkel geweest, het is toch de sharp le700e geworden.. MAAR tot mijn verbazing zit er nog gewoon een CI+ slot in ook! op internet vond ik dat alleen terug bij het model le705e.

er zit een -C tuner ingebouwd... is dat voldoende om ook HD televisie via de ci+module te ontvangen denken jullie?
volgens ziggo was het namelijk mogelijk.. zowel HD via de ci+ module, en HD decoden met een C tuner..

ik zou deze tv trouwens echt aanbevelen.. voor als je backlight hoog zet en brightness behoorlijk laag in combinatie met hoger contrast, het zwart is echt zwart, terwijl ie ( denk ik ) geen eens local dimming heeft

helaas... kom er net achter dat het alleen CI is geen CI+.. toch maar kastje kopen

Verwijderd

Topicstarter
Shiver23 schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:47:
Als je strak beeld wilt bij bewegende beelden zou ik toch echt nog een keer plasma overwegen.
plasma was toch het type wat de meeste stroom zuipt en het meeste weegt of niet?
ik heb er inderdaad nog naar staan kijken in de winkel, gaf mooi strak beeld

nu de tv binnen is is het zoeken naar een goede mediaspeler..
een ding snap ik alleen niet aan die dingen:

mijn laptop met 256mb videokaart (geen onboard) en dual core speel sommige snellen stukken van 1080P films niet vloeiend af.
dus hoe kan zo'n kastje met een HD wat werkgeheugen en software dan ooit vloeiend afspelen?
is windows echt zo onefficient?+,+

tot nu toe leek me de hdx 1000 en eentje van ac ryanwel goed

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 03:42:
plasma was toch het type wat de meeste stroom zuipt en het meeste weegt of niet?
Yup, en vergeet het inbranden niet hè.
dus hoe kan zo'n kastje met een HD wat werkgeheugen en software dan ooit vloeiend afspelen?
Jouw computer heeft helaas geen grafische kaart met de benodigde hardware-acceleratie. Moderne kaarten vanaf een paar tientjes ontlasten de CPU al voldoende om HD-content vloeiend te kunnen afspelen.
is windows echt zo onefficient?+,+
Probeer het eens met Linux dan. Is nog gratis ook. Of installeer een media-afspeel programma dat het misschien wel goed doet, zelfs op jouw computer, iets als MPC HC bijvoorbeeld.
tot nu toe leek me de hdx 1000 en eentje van ac ryanwel goed
Een Popcornhour is ook een leuk dingetje.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 28-12-2009 10:39 ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Brad Pitt schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:37:
[...]

Yup, en vergeet het inbranden niet hè.
>:)
TS heeft al gekozen. Heerlijk, mensen die een topic openen en alleen zoeken naar onderbouwing van hun keuze.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 03:25:
[...]

niet iedereen houd van oververzadigde kleuren.. en lelijk zwart is niet mooi ;)
En dat is nou juist wat ik bij de Sharp zag. Teveel rood in de kleuren.

Verwijderd

Shiver23 schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:24:
[...] >:)
TS heeft al gekozen. Heerlijk, mensen die een topic openen en alleen zoeken naar onderbouwing van hun keuze.
...inderdaad, het is me er eentje ;)
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:12:
ik kom al jaren op tweakers en het forum,
...aldus zijn jarenlange ervaring...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 17:34 ]

• yannickie111
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 17:33:
[...]

...inderdaad, het is me er eentje ;)

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
...aldus zijn jarenlange ervaring...
wat wil je met deze post nu eigenlijk zeggen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Idd lost... Wat wil je er nou mee zeggen?

Het enige wat het duidelijk maakt is dat ik minder tijd verspil dan jij?
Wilde je me even klem zetten omdat dat je vroeger zelf zo vaak gebeurde op de basis school?
Trauma? Arme jongen.

Tip, mensen die zo goed kunnen zeuren om niks...en alleen even willen laten zien hoe veel beter en slimmer ze wel niet denken te zijn, zoals jij.. Ga bij de politie.

En nog iets, eerst wordt het me verweten dat ik me te weinig inlees, en dan doe ik dat wel en maak ik een specefieke keus, de sharp, krijg je opmerkingen van ts heeft keuze al gemaakt en dat dat ook weer niet goed is.

Zijn jullie Crybabys ongesteld want het lijkt er nogal op..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 20:01:
[...]

En dat is nou juist wat ik bij de Sharp zag. Teveel rood in de kleuren.
Ik denk dat je een fout gemaakt hebt.. Je bnt de mediamarkt ingelopen ..;)
luie werknemer daar geen enkel toestel was afgestelt

je kan bij die le 700 trouwens heel veel kleurinstellingen regelen, dus als je het te rood vind..R schuif naar links en klaar ;)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

En dit topic gaat bij deze op slot.
De reden mag duidelijk zijn. En hoe ver mensen ook gelijk hebben betreffende bijvoorbeeld de edit-button gebruiken op een post, dit is niet de manier om het duidelijk te maken.

Zie hiervoor ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics.
En natuurlijk ook de De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.