[Win7] Kan je Windows ook DEactiveren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
..zoals met andere software - Adobe CS bijvoorbeeld - ook moet?

Ik dacht het niet (kon er niets over vinden) dus ik formatteerde mijn schijf om er een andere schijf in RAID bij te zetten. Windows weer geinstalleerd (dus de 2e keer sinds ik Win7 Pro in Augustus kocht) en bij het activeren krijg ik de melding dat de activatieserver zegt dat met mijn key geen activatie mogelijk is.

Miljaar!

Ik via telefonische activatie proberen, krijg ik de vraag of ik Windows op één of op twee of meer computers heb geinstalleerd. Geen! Ik heb de boel geformatteerd! Maar kiezen moetende uit 1 of 2 lieg ik tegen Microsoft dat ik hem een keer heb geinstalleerd. Ik krijg 99 nummers die ik moet overtiepen en godzijdank is mijn €129 €166 software weer veilig gesteld en is die 3 dagen bom gedeactiveerd.

Mijn vraag is dan ook: Hoe kon ik deze BS voorkomen? Met andere software waarop ik licenties heb moet ik het gewoon deactiveren voordat ik het opnieuw wil installeren. Volgens mij is dat toch echt niet mogelijk met Windows. Is het de bedoeling dat je Windows nooit meer een tweede keer installeert? Wat nu als ik het een derde keer wil doen? Misschien is die activatieserver dan niet zo aardig meer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Wat voor licentie had je precies?

Een gewone retail of OEM licentie zou dat niet moeten doen, maar een Academische licentie mag slechts 1 keer geactiveerd worden.

Om verder antwoord te geven op je vraag, de-activatie doet Microsoft niet aan.

[ Voor 19% gewijzigd door maartena op 24-12-2009 06:01 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

maartena schreef op donderdag 24 december 2009 @ 06:00:
Wat voor licentie had je precies?

Een gewone retail of OEM licentie zou dat niet moeten doen, maar een Academische licentie mag slechts 1 keer geactiveerd worden.

Om verder antwoord te geven op je vraag, de-activatie doet Microsoft niet aan.
Een retail versie mag altijd en overal geïnstalleerd die is niet verbonden aan het hardware profile, een Academische (studenten licentie's) ook niet die is gewoon retail.

OEM dus voor-geïnstalleerd mag alleen op 1 systeem zijn geïnstalleerd.

Si vis pacem, para bellum

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^

Belangrijk. voor MAK/KMS heb je overigens de VAMT (Volume activation management tool), bij OEM kun je alleen bellen.
Alles heeft een prijs natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik ging er van uit dat het gewoon een Retail licentie was, maar eigenlijk weet ik het niet. Waar kan je dat vinden?

Het was een PreOrder van Amazon.co.uk en op de order staat gewoon:
Microsoft Windows 7 Professional, Full Version (PC DVD)
by Microsoft
Price: £157.53
You Save: £62.46 (28%)
Dat laatste is natuurlijk BS want als ik zo op de pricewatch kijk is het inmiddels veel goedkoper, maar goed ik had al een paar maanden die preorder staan.

Ik mailde ook naar Microsoft (in het engels) en ik kreeg de volgende reactie (in het nederlands):
Hartelijk dank voor uw vraag aan Microsoft Technical Support.

Graag willen wij u verzoeken voor de beantwoording van uw vraag telefonisch contact op te nemen met de afdeling Microsoft Product Activation.
Als u dan een computer stem hoort die zegt ''Vul de Code in'' dan even niets invullen en het bandje 2x uit laten lopen zonder een keuze te maken. U krijgt dan een medewerker aan de lijn die dit met u samen gaat oplossen.
Deze afdeling is in Nederland telefonisch bereikbaar op nummer 0800 - 0233487.
Geen zin in, heb Windows inmiddels geavtiveerd.

Ik wil alleen weten waarom dit meteen bij de eerste reinstall allemaal fout gaat terwijl ik nog nooit zoveel doekoe aan MS heb gegeven (voorheen OEM of SL), en of dat betekent dat ik moet oppassen met mijn Windows installatiegedrag, dat Amazon mij een lelijke licentie heeft gegeven, of dat iemand anders met mijn key aan de haal is ofzo.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sando schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:39:
Ik ging er van uit dat het gewoon een Retail licentie was, maar eigenlijk weet ik het niet. Waar kan je dat vinden?
slmgr -dlv  

levert je de info op:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9EEvQxeXXpr2awx62is7hjmG/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 24-12-2009 19:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Wat doet dat?

oeps lees nu pas de quote....

[ Voor 9% gewijzigd door Rob op 24-12-2009 19:02 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Sando schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:39:

Geen zin in, heb Windows inmiddels geavtiveerd.

Ik wil alleen weten waarom dit meteen bij de eerste reinstall allemaal fout gaat terwijl ik nog nooit zoveel doekoe aan MS heb gegeven (voorheen OEM of SL), en of dat betekent dat ik moet oppassen met mijn Windows installatiegedrag, dat Amazon mij een lelijke licentie heeft gegeven, of dat iemand anders met mijn key aan de haal is ofzo.
Waarschijnlijk is microsoft de enige op de planeet welke kan uitleggen waarom het zo is gegaan. Wij kunnen alleen maar raden. Dus misschien is het beter dat je even Microsoft belt.

Voor de rest, of je hebt een OEM licentie, of je rearm count staat op 0 (cd-key gestolen/weggegeven aan een kennis?), of er is iets mis bij MS. Dat zijn de enige reden welke ik kan bedenken maar voor de exacte reden, bel ff MS.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 21:13 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ah, dankje, nu weet ik het zeker:
Description: Windows Operating System - Windows(R) 7, RETAIL channel

Ik blijf het raar vinden, misschien wel eng. Want in the end als er iets mis gaat ben je zelf de sjaak. (Ervaring met Adobe).

-edit-

Lees voorlaatste reactie na posten pas:
Rearm count staat op 3. Mijn key geef ik niet weg ofzo. Moeten ze komen jatten :P

[ Voor 21% gewijzigd door Sando op 24-12-2009 21:40 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar even weer terugkomen op je vraag:
slmgr kan dus nog meer in 7 dan dat het in Vista kon dus ik zou vooral eventjes kijken of je daar niet iets mee kan bereiken ;)

offtopic:
Ik vermoed trouwens dat het telkens wisselen van RAID set config de oorzaak zal zijn van je licensing vraagstuk, aangezien ik meen dat dan elke keer een ander disk serial wordt gegenereerd, en laat dat nou net een van de onderdelen zijn die gebruikt wordt voor je activeringshash...

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik krijg er vooral veel informatie mee waarover ik niet zoveel kan zeggen, en het heeft opties voor license files, rearming, token-based activation, volume key licensing etc., allemaal zaken waar ik eigenlijk niets van weet maar waar ik volgens mij ook niet de doelgroep van ben aangezien ik gewoon een retail licentie heb en Windows gewoon "HERE YOU GO LIEVE REDSANDRO" moet zeggen als ik op Activate klik.

Goed ik heb de Engelse versie maar Lieve is mijn voornaam he. ;)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1