Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bureaublad-map ontoegankelijk na tweede Windows installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste iedereen,

Aangezien Windows (XP sp2) (C:\ partitie) op de pc van mijn zusje kuren begon te vertonen (zoals uit zichzelf opstarten) besloot ik vandaag om op het ongebruikte deel van de harde schijf een tweede Windows (XP sp2) te installeren. Hiervoor heb ik met de Windows cd een nieuwe partitie aangemaakt (E:\) en daarna ben ik daar Windows op gaan installeren. Vervolgens ben ik met de nieuwe Windows aan de slag gegaan en alles werkte perfect weer.

Maar vreemd genoeg kan ik plotseling de bestanden op het bureaublad in C:\ (dus van de oude Windows installatie) niet meer bereiken ("Toegang geweigerd"-foutmelding). Er zouden hier nog wat foto's in een bepaalde map op staan die ik nu dus niet meer kan bereiken.

Je zou haast zeggen dat dit met de nieuwe Windows installatie te maken zou hebben, maar ik heb de nieuwe installatie toch echt op een nieuwe partitie geïnstalleerd en bovendien heb ik eerder een dergelijk proces doorlopen (op mijn eigen pc) en daar kon ik nog perfect alle bestanden op de andere partitie bereiken.

Heeft iemand enig idee waarom ik deze foutmelding krijg?

En, hoe ik de bestanden op het bureaublad van de vorige Windows installatie weer terug kan halen? (Recovery software bracht geen soelaas)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

"Take ownership" is de magische formule

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

If you choose to criticise you choose your enemies

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:49:

Maar vreemd genoeg kan ik plotseling de bestanden op het bureaublad in C:\ (dus van de oude Windows installatie) niet meer bereiken ("Toegang geweigerd"-foutmelding). Er zouden hier nog wat foto's in een bepaalde map op staan die ik nu dus niet meer kan bereiken.
Dat is niet vreemd, dat hoort zo.

Er staat bovendien een FAQ entry hierover, en ook met [search=XP map toegang geweigerd] had je de oorzaak en oplossing kunnen vinden :)

Windows Clients - FAQ - Ik krijg de melding toegang geweigerd?

Kortom: een vraag die niet voor jan doedel in de Veel voorkomende Vragenlijst staat, en daarmee niet echt een apart nieuw topic waardig als er al zoveel over te vinden is door de exacte melding door een searchengine heen te trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 23-12-2009 21:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.