Toon posts:

Downloaden op Acer aspire one

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb nu een mini laptop gekregen van acer. Dit is de aspire one. Bestanden downloaden wil wel alleen komen ze dan in de map downloads te staan. Daarna kom ik dus niet verder. Hoe krijg ik deze bestanden nu geopend? Als ik er op klik om te openen moet ik ze openen met een programma, welke ik ook kies niks werkt. Nu ben ik ook niet zo handig met deze dingen!

Wie kan mij hier mee helpen??

Groetjes!!

Verwijderd

We hebben toch iets meer informatie nodig dan dit ;)

Wat voor bestanden wil je openen?
Wat voor besturingssysteem heb je?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-12 18:40

boesOne

meuh

:) voor het topic op slot gaat, ben ik even vriendelijk. Tis immers kerst... Google op de extensie..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Ja goede vragen.. De laptop heeft geen windows.. Het is de goedkopere versie zeg maar.. Wat voor besturing er wel op zit geen idee..

http://theauctioneer.file..._aspire_one1_500x3331.jpg
Dit is hoe het er uit ziet.. Misschien kun je daar iets mee?

Zoals ik al zei ik heb er werkelijk ook geen verstand van haha

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Begin eens met Adobe reader te installeren,
en klite codec pack,

Dit zal waarschijnlijk al veel schelen.

edit: ik zie nu dat het geen windows is,
Zal wel een netbook versie dab ubuntu linux oid zijn.

Dan zal je even moeten wachten op de Linux crew ;) , die zullen de antwooorden wel geven.

[ Voor 47% gewijzigd door Whiskey103 op 23-12-2009 17:02 ]

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Verwijderd

Topicstarter
En ik probeer gewoon simpel een msn versie te downloaden

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dus niet hoe ik dingen installeer.. de laptop downlaod het.. zet het in een map en dan kom ik niet verder.. Adobe staat er trouwens ook al standaard op

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12 21:45
Deze netbook zal een Linux variant hebben... Dan krijg je inderdaad dit soort "problemen"...
Adobe Reader en MSN installeren zal dus zomaar al niet kunnen...

Waarschijnlijk heb je een .exe of .rar bestand gedownload, welke alleen compatible is met Windows... Dus die zul je sowieso al niet kunnen openen. Een .rar bestand nog wel, maar dan zul je ook weer een Linux compatible RAR viewer moeten installeren, en ik weet niet of dat mogelijk is met deze netbook...

[ Voor 49% gewijzigd door eX0duS op 23-12-2009 17:02 ]

• boesOne

boesOne

meuh

check dit:
http://en.kioskea.net/for...ger-for-linpus-linux-lite

post 5
It's not a bug with the AA1 that stops you logging in, MSN changed their login protocol at the time of the AA1 release.

This is fixed in an update. Run live-update in the settings section of your computer. (click settings on Linpus Lite's Homepage)

For very useful tips on configuring Linpus Lite on the Acer Aspire One, visit http://jorge.ulver.no/200...pire-one-tips-and-tricks/

In short, you already have a chat client which will support MSN chatting,, it just needs an update and she'll be right as rain.

Take it easy
Sam Murray
En verder een beetje googlen op ''MSN Linpus'' Want je netbook draait Linpus

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zijn inderdaad .exe bestanden. Dit verklaard al een hoop.
Het is wel mogelijk om er een windows versie op te zetten? Dit werd mij namelijk verteld maar dan zit je toch met de harde schijf? Of is dat een domme vraag haha?

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-11 04:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Volgens mij levert Acer Linpus (vage linux distro) op hun Aspire One's. Google daar eens op. Ik zou zelf kijken of je met Linux überhaupt kan wat je met dat ding wilt doen (denk dat dat antwoord een grote JA is). Zo nee, kijk eens of het ding Win7 wil draaien, Microsoft geeft een tool uit om Win7 vanaf USB stick te installeren. Handiger is wellicht om voor een wat populairdere linux distro te kiezen, Ubuntu Netbook Remix of Moblin bijvoorbeeld. Jezelf een klein beetje verdiepen in linux kost misschien een middag, maar dan haal je zoveel meer uit je netbook.

...

• boesOne

boesOne

meuh

Via de search hiero op t forum kom je hier terecht:
[Ervaringen] Acer Aspire One - Deel 2

Een heel topic over jouw netbook.. Veel lees plezier ;) Er zijn veel manieren om bijv WinXP erop te gooien,

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies, ik heb deze dus gekregen en op zich echt grappig en makkelijk in gebruik. Tot dat je dus verder gaat kijken.
Ik denk dat ik toch voor mezelf maar een ''gewone'' laptop aanschaf. Dit is niks voor mij;)
Maar het is me nu een stuk duidelijker.
Heel erg bedankt voor jullie hulp en tips!!

Groetjes

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
In linux zit een programma waarmee je allerlij software kan installeren. Dit heet een package manager. Hiermee kun je heel veel linux software downloaden, bv een msn client. typ in het zoekvakje in amsn en dan amsn aanvinken. Dan is er een knop apply, druk je daarop dan wordt het programma gedownload en geinstallerd.

Op een andere manier kan het via de console. Typ in de console in:
code:
1
sudo apt-get install amsn

Dan wordt je wachtwoord gevraagd, je wilt nl. iets installeren.
Vul je wachtwoord in en druk op enter.
aMsn neemt ruimte in, dus er wordt gevraagd of dat mag. Typ y
aMsn wordt geinstalleerd, een hele hoop witte tekst op zwarte achtergrond komt voorbij scrollen
Na een tijdje is ie klaar, typ dan in amsn en druk op enter

Zoals je ziet is de package manager handig maar met de console kan op alle varianten van linux.

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:11:
Ik denk dat ik toch voor mezelf maar een ''gewone'' laptop aanschaf. Dit is niks voor mij;)
Jammer, wanneer je even doorzet is het echt wel een leuk ding. ;)

• boesOne

boesOne

meuh

AE86 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:15:
[...]

Jammer, wanneer je even doorzet is het echt wel een leuk ding. ;)
Psies, met een beetje moeite zet je windows erop dan heb je een geinig laptopje die lang met de accu doet.. Kom op moniek.. beetje tweaken.. 8) :+

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb dezelfde laptop, het is prima ding om wat te internetten en mailen. Op zich kun je alles doen met dat Linpus al heb ik er toch Windows XP opgezet om andere redenen. Er staat ook een messenger op waarmee je jezelf aan kan melden op MSN.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-12 08:43
Windows erop zetten en exe files installeren, is echt zo'n 90's oplossing!

Linpus lijkt me niet meteen het beste OS, dus kan je er maar beter ubuntu netbook remix opzetten (moblin schijn idd ook super te zijn, maar is minder tweakable voor zover ik weet). Op verschillende sites staat uitgelegd hoe je dit doet, vervolgens heb je een volledig up2date systeem, wat van XP moeilijk kan gezegd worden.

Ubuntu installatie handleiding: hier

Vervolgens kan je via de GUI software installeren of via de command line afhankelijk van je keuze. Succes!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Moblin is weer een versie verder zie ik maar de 2.0 versie draaide voor geen meter op deze laptop (veel lag en loopt vast). Ubuntu is wel ok al heb je wat tweaks nodig om het snel te krijgen. Ik vind zelf TinyXP met Flashfire (voor de trage SSD) heel fijn werken. De laptop voelt dan gewoon snel aan en reageert overal heel snel op.

[ Voor 45% gewijzigd door Marzman op 23-12-2009 17:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 17:05:
Ja het zijn inderdaad .exe bestanden. Dit verklaard al een hoop.
Het is wel mogelijk om er een windows versie op te zetten? Dit werd mij namelijk verteld maar dan zit je toch met de harde schijf? Of is dat een domme vraag haha?
Ja, de harde schijf is gewoon de plaats waar alle data op staat, dus ook je besturingssysteem zoals Windows of Linux. Je kunt gewoon een USB stick pakken en middels diverse guides op het web daar Windows op zetten ter installatie. Vervolgens kun je dan gewoon Windows installeren op de harde schijf terwijl je Linux er af gooit. In dat geval werkt de Acer Aspire One netbook gewoon zoals je gewend bent.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 23-12-2009 18:13 ]

Pagina: 1